NASA prašo pagalbos: ar ne jūs čia gyvenate?

(20)
NASA padarė per 1,8 mln Žemės fotografijų iš kosmoso, tačiau ne visuose sugeba pasakyti, ką ten užfiksavo. Agentūra tikisi, kad interneto vartotojai padės išspręsti šią problemą ir atskleis kokie miestai bei miesteliai žybsi šiose nuostabiose fotografijose.
Niujorko vaizdas iš TKS
© AP/Scanpix

Internetinė svetainė (Ją galite rasti čia) ragina žmones iš viso pasaulio pabandyti identifikuoti savo gyvenamas vietas. Tokiu būdu NASA galės sukurti didžiulę internetinę kosminių nuotraukų duomenų bazę, kuri gali pasitarnauti „taupant energiją, prisidedant prie žmonių sveikatos gerinimo bei saugumo. Be to, tai gali padėti daugiau sužinoti apie atmosferoje vykstančius cheminius procesus“.

NASA paviešintos nuotraukos darytos nuo 1960 metų iki šių dienų Tarptautinės kosminės stoties (TKS) užfiksuotų kadrų. Iš viso kataloge yra daugiau nei 1,8 milijonų nuotraukų. Apie 1,3 milijonų fotografijų padarė būtent TKS ir maždaug 30  proc. jų sudaro naktiniai Žemės vaizdai.

Vietovių atpažinimo projektui „Miestai naktį“ (ang. Cities at Night) vadovauja Madrido Komplutensės universiteto mokslininkai. Jis sudarytas iš trijų NASA nuotraukų atpažinimo segmentų: „Dark Skies of ISS“, „Night Cities“ ir „Lost at Night".

„Dark Skies of ISS“ ragina žmones surūšiuoti nuotraukas į, pavyzdžiui, miestų, žvaigždžių ir kitų objektų skiltis.

„Be gyventojų pagalbos, praktiškai neįmanoma šių nuotraukų panaudoti moksliniams tikslams, nes algoritmais negalime tiksliai identifikuoti užfiksuotų vaizdų“, – teigia universiteto doktorantas Alejandro Sanchezas.

„Night Cities“ mokslininkai siekia panaudoti paprastų piliečių žinias apie vietos geografiją nustatant naktinėse fotografijose užfiksuotų įvairių pasaulio taškų koordinates bei perkeliant jas į „Miestų šviesų žemėlapius“. Jie nuguls į nakties vaizdų atlasą, kuris bus skirtas naudoti visuomenei, žiniasklaidai bei moksliniams tikslams.

„Tai tarsi dėlionė iš 300 000 detalių. Tačiau, vietiniams gyventojams žymiai lengviau atpažinti miesto kontūrus, kuriame patys gyvena“, – komentuoja A. Sanchezas.

Iki šiol, šimtai savanorių jau suskirstė beveik 20 000 vaizdų, tačiau, siekiant užtikrinti tikslumą, kiekvienas jų turėtų būti suklasifikuotas ir atpažintas remiantis keliais asmenimis.

Mokslininkai, šiuo projektu galės pasinaudoti, pavyzdžiui, išskiriant šviesos šaltinių miestuose tipus bei apskaičiuojant jų energijos suvartojimo efektyvumą. Taip pat lyginant miesto apšvietimo lygį su jo ekonominiu pajėgumu ar nusikalstamumo lygiu.

Harvardas paskelbė Rihanną metų filatrope (8)

Rihanna galbūt labiausiai garsėja kaip ritmenbliuzo superžvaigždė, bet šį trečiadienį ji už savo labdaringą veiklą buvo paskelbta Harvardo universiteto 2017 metų „filatrope“.

5 labiausiai intriguojančios į Žemę panašios planetos (3)

Trečiadienį NASA paskelbė apie didelį atradimą: už Saulės sistemos ribų rastos 7 Žemės dydžio planetos, kurių 3 yra galimai tinkamoje gyventi zonoje. Tačiau intriguojančių, į Žemę panašių planetų yra ir daugiau, tiesa, ne tiek daug vienoje vietoje, kaip paskelbta vasario 22 d.

„SpaceX“ krovininė kapsulė nutraukė trečiadienio misiją (73)

Bendrovės „SpaceX“ krovininė kapsulė pavadinimu „Dragon“, pakrauta beveik 3 tonomis atsargų, šiandien nutraukė planuojamą susijungimą su Tarptautine kosmoso stotimi. To priežastis – navigacijos įrangos gedimas, paskelbė NASA.

Italų biotechnologijų įmonė dairėsi Šiaurės Europoje, įsikūrė Kaune (12)

Kauno mokslo ir technologijų parke, „Santakos“ slėnyje, įsikūrė Italijos aukštųjų technologijų įmonė „Gruppo FOS Lithuania“. Užsienio kapitalo įmonės atėjimą į Kauną paskatino kartu su lietuvių mokslininkais pradėta kurti biomedicininė elektroninė įranga poinsultinei stebėsenai.

NASA paskelbė apie esminį „atradimą už mūsų Saulės sistemos“ ribų rastos 7 daug žadančios planetos (506)

Šį vakarą NASA paskelbė apie reikšmingą atradimą už Saulės sistemos ribų. Ne Saulės sistemoje esančios planetos, vadinamos egzoplanetomis, šiuo metu yra didžiausia viltis ieškant kitų gyvybės formų.