Šių vyrukų sukurtas įrenginys „AdTrap“ interneto reklamas „išgaudo“ dar prieš joms patenkant į galinį prie interneto prijungtą įrenginį, todėl mėgautis internetu (ir netgi „Youtube“ vaizdo įrašais) galima mėgautis be pasiutimą keliančių reklamų.

Idėją apie tokį įrenginį C. Russellui ir C. Butkui pakišo prisiminimai apie ankstyvąsias interneto dienas, rašo CNN.

„Tada tai buvo tik puslapiai, tekstai ir nuotraukos. Ir viskas“, - sakė 31 metų C. Russellas.

Kitaip tariant, reklamų anais senais laikais nebuvo. Todėl verslininkai nusprendė sugrąžinti mus į praeitį ir sukūrė „AdTrap“. Jų bendrovės šūkis - „Internetas vėl Jūsų“.

Gali kilti klausimas – o kam toks daiktas reikalingas, kai kiekviena naršyklė turi įskiepių, galinčių blokuoti interneto reklamas, kuomet net tie įskiepiai neretai būna nemokami? Bet tokių įskiepių trūkumas – jie veikia tik specifinėms naršyklėms ir tik viename įrenginyje.

Tuo tarpu „AdTrap“ - gana brangi, net 140 JAV dolerių (apie 360 litų) kainuojanti balta stačiakampė dėžutė, kelią reklamoms užkerta dar iki joms patenkant į kompiuterį, planšetę ar išmanųjį telefoną.

C. Russello ir C. Butkaus susidomėjimas ir entuziazmas padėjo jiems svetainėje „Kickstarter“ per 30 dienų surinkti daugiau 200 000 JAV dolerių. Už šiuos pinigus jų bendrovė „Bluepoint Security“, užsiimanti mobiliųjų įrenginių antivirusinės programinės įrangos kūrimu, gamins „AdTrap“ įrenginius.

„Manau, toks dosnus finansavimas parodo, ką dabar žmonės galvoja apie savo interneto naudojimo patirtį“, - sakė C. Russellas.

Pasak jo, reklamos blokavimas panaudojant techninę įrangą yra efektyvesnis, nes jis veikia visuose prie to tinklo prijungtuose įrenginiuose. „AdTrap“ yra jungiamas tarp modemo ir maršrutizatoriaus ir veikia santykinai gerai: „Youtube“ ir kitose svetainėse reklamos akių tikrai nebado ir po pelės žymekliu nelenda. Bet yra keletas svetainių – pavyzdžiui, skaitmeninės televizijos paslaugų teikėjų „Hulu“ - kuriose „AdTrap“ neveikia. C. Russellas tikina, kad šio trūkumo sprendimo ieškoma.

Daugeliui interneto vartotojų tai būtų tikrų tikriausia pergalė prieš ramiai internetu naudotis neleidžiančias reklamas, kurių šiais laikais yra bemaž visose svetainėse. Kai kuriose jos tokios įkyrios kad norint peržiūrėti vaizdo įrašą ar paklausyti muzikos tenka minutę matyti arba girdėti reklaminius pranešimus.

„Kažkuriuo momentu buvo perlenkta lazda“, - apie interneto reklamas sakė C. Russellas.

Kita vertus, vien dėl interneto reklamų įvairios svetainės – taip pat DELFI – gali lankytojams pasiūlyti turinio nemokamai, o „AdTrap“ kelia grėsmę visų tokių bendrovių verslo modeliui.

Negalima atmesti tikimybės, kad C. Russellui ir C. Butkui už savo išradimą teks atsakyti teisme – jie jau pasamdė Silicio slėnio teisės bendrovę, kuri verslininkams padės, jei bus nepatenkinti reklamos verslo maitinamų bendrovių atstovai.

„Neketiname kariauti su visais reklamos verslo atstovais. Tiesiog norime vartotojams pasiūlyti tokią interneto naudojimo patirtį, kokia buvo jam vos atsiradus, be trukdžių“, - sakė įmonės finansus tvarkanti C. Russello mama Julie.

DELFI susisiekė ir su projekto inžinieriumi C. Butkumi – jis papasakojo, kad iš Lietuvos į JAV tarpukario metu imigravo jo prosenelis, jis uždirbtus pinigus siųsdavo savo šeimai į Lietuvą, kuri vėliau taip pat persikėlė į kitą Atlanto pusę. Nepaisant to, kad iš lietuviškumo C. Butkui liko tik gražiai skambanti pavardė, jis vis dar žavisi lietuviškais lašiniečiais (lašiniais įdarytomis bandelėmis).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (151)