Į dangų bus iškeltas galingiausias iki šiol sukurtas teleskopas

(54)
NASA statys didesnį nei geresnį, kaip tvirtinama, teleskopą, galėsiantį „atskleisti daugiau pasaulio paslapčių“. Jis bus 100 kartų didesnis nei dabartinis Hubble kosminis teleskopas, rašo „Techtimes.com“.
WFIRST
© NASA nuotr.

Šį plataus kampo infraraudonųjų spindulių teleskopą (WFIRST) planuojama pradėti naudoti 2020 m. viduryje. Tikimasi, jog jis galės fotografuoti kosmoso objektus taip pat gerai ir kokybiškai kaip Hubble, tačiau jo nuotraukos turėtų būti didesnės ir aprėpti ne tik daugiau kosmoso platybių, bet ir gelmių.

Pranešimuose tvirtinama, kad WFIRST turėtų padėti mokslininkams atskleisti tamsiosios energijos ir tamsiosios medžiagos paslaptį, taip pat atrasti naujų planetų, galaktikų ir pasaulių, esančių už Saulės sistemos ribų.

Mokslininkai praleido dešimtmečius ieškodami tamsiosios materijos, tačiau ji yra nematoma ir, tikima, sudaro maždaug 85 proc. visatos. Manoma, kad ši medžiaga paslepia tūkstančius palydovinių galaktikų, kurios gali būti išsidėsčiusios aplink ar pačiame Paukščių take.

„Gali būti, kad WFIRST suteiks progą pamatyti pasaulio paslaptis panašiai kaip mums tai padaryti leido Hubble“, – teigė NASA kosminės misijos direkcijos administratorius Johnas Grunsfeldas.

Anot jo, tikimasi, jog WFIRST misija leis suderinti keletą mokslininkų tikslų – atrasti dar nepastebėtas ir nepamatytas planetas, galaktikas bei galės pateikti Visatos nuotraukų, padėsiančių išspręsti tamsiosios medžiagos paslaptį.

Ši misija patvirtinta praėjusį ketvirtadienį ir tvirtinama, kad naujojo teleskopo statyba prasidės 2018 m. Naujasis teleskopas turės plataus kampo stebėjimo aparatūrą, taip pat koronografą, kuriuo vadinamas prietaisas, saugantis teleskopą nuo akinančio žvaigždžių spindėjimo.

Mokslininkai: australopitekė Lucy daug laiko praleisdavo medžiuose (48)

Australopitekė Lucy, priskiriama prie senovinių hominidų, laikomų vienais ankstyviausių šiuolaikinių žmonių protėvių, bent trečdalį laiko praleisdavo laipiodama medžiais, sakoma trečiadienį paskelbtoje naujoje studijoje.

„Mokslo sriuba“: lietuviai padarė proveržį genetikoje (II dalis) (1)

Vilniaus universiteto profesorius Virginijus Šikšnys su komanda atrado genų redagavimo įrankį CRISPR-Cas9 – genų žirkles, kuriomis galima labai tiksliai karpyti DNR grandinę. Šis atradimas gali pelnyti pirmąją Lietuvos istorijoje Nobelio premiją Chemijos srityje. Genetikai sako, jog tik sugriovus geną galima suprasti, už ką jis atsakingas, kokią įtaką turi. CRISPR-Cas9 įrankio pagalba tai padaryti įmanoma - juo galima nusitaikyti į norimą DNR vietą ir perkirpti grandinę.

Iš Pietų ašigalio evakuotas „antrasis žmogus Mėnulyje“ (9)

Sušlubavus sveikatai iš Pietų ašigalio buvo evakuotas antrasis Mėnulio paviršiumi žengęs žmogus Buzzas Aldrinas, praneša BBC.

Elementų periodinę lentelę papildė 3 nauji vardai (24)

Po Japonijos, Rusijos ir JAV mokslininkų atradimų cheminių elementų periodinę lentelę trečiadienį papildė keturi nauji elementai, o vienas iš jų, nihonis, yra pirmasis, atrastas japonų mokslininkų.

Mokslininkai įspėja, kad nyksta didžiausia gyvų organizmų struktūra pasaulyje (15)

Antradienį paskelbta, kad Didysis barjerinis rifas – didžiausia gyvų organizmų struktūra pasaulyje – šiemet sunyko kaip niekada istorijoje. Mokslininkai perspėja, kad šylantis klimatas kelia didelę grėsmę trapiai didžiausio pasaulyje koralinio rifo ekosistemai.