Nuo kovo 1 dienos žiniasklaidos rinkoje nebeįmanoma dirbtinai auginti portalų skaitomumo. Ši naujovė labiausiai paveikė portalus 15min.lt ir vz.lt. Pastarasis po pasikeitimų nusprendė viešai nebeskelbti savo skaitomumo duomenų „gemiusAudience“ sistemoje.

Nuo šiol rinkos tyrimų bendrovė „Gemius Baltic“, pateikdama rinkai portalų skaitomumo duomenis, aiškiai atskiria duomenis apie pačių naujienų portalų skaitytojus ir tuos, kurie į juos patenka per administruojamus trečiųjų šalių domenus.

Tai reiškia, kad portalai nebegali į savo skaitytojų skaičių įtraukti ateinančius iš „svetimų“ portalų. Iki tol, pavyzdžiui, portalas 15min.lt į savo realių vartotojų skaičių įtraukdavo ir apsilankiusius portaluose tamo.lt bei 118.lt, o vz.lt – portale rekvizitai.lt apsilankančius skaitytojus.

Pagal naujausius „Gemius Baltic“ duomenis, stipriai nukentėjo portalas 15min.lt, jo skaitomumas kovo 1 dieną krito kiek daugiau nei 114 tūkst. realių vartotojų.

Kaip pokyčiai paveikė portalą vz.lt, vertinti sudėtinga, nes jie, įgyvendinus pokyčius, nusprendė neskelbti savo duomenų viešai ir pasitraukė iš „gemiusAudience“ sistemos. Tiesa, jų skaitomumas vasario 28-ą, lyginant su praėjusia diena, krito beveik tris kartus, nuo 85 tūkst. iki kiek mažiau nei 30 tūkst. realių vartotojų.

Portalas lrytas.lt dėl naujo skaitomumo skaičiavimo nenukentėjo, atvirkščiai, jo skaitomumas lyginant su paskutine vasario diena išaugo 18 tūkst. realių vartotojų ir beveik susilygino su portalu 15min.lt.

Be to, lrytas.lt, naujausiais duomenimis, aplenkė 15min.lt pagal skaitomumą mobiliuosiuose įrenginiuose.

Portalo 15min.lt pardavimų vadovas Marius Stanevičius tikina, kad įmonei nuostolių pasikeitęs skaičiavimas nepadarys.

„Manau, kad „gemiusAudience“ tyrimas senokai praradęs aktualumą, kad labai į jį gilintumės ar jaudintumės dėl vienos dienos pokyčių. Tai, kad buvo pakeista tyrimo metodika ir nuo portalo duomenų atskirtos partnerių auditorijos, nekeičia fakto, kad planuodami reklamos kampanijas galime panaudoti ir šių kanalų eterį bei pasiekti šias auditorijas. Tad portalo pajamoms įtakos tai nepadarys, be to, pajamas lemia gebėjimas įgyvendinti reklamos kampanijas efektyviau, o ne reitingas tyrime“, – DELFI sako M. Stanevičius.

Portalų lrytas.lt ir vz.lt komentaro kol kas gauti nepavyko.

Portalo Alfa.lt vykdomasis direktorius Audrius Grinys teigia, kad yra labai patenkintas pasikeitusia situacija. Jo valdomas portalas dėl pasikeitimų prarado maždaug 17 tūkst. realių vartotojų.

„Bendro skaičiaus tai nepagražino niekam, bet taip yra žiūrint iš visiškai savanaudiškos pusės. Jei žiūrime neutraliai, iš rinkos žaidėjo taško, tai yra labai gerai. Aišku, alfa.lt turėjo partnerystę su pažinčių portalu flirtas.lt. Bet mes to neslėpdavome. Bendras mūsų rezultatas dabar mažesnis, bet jis realus, o ne nesveikai išpūstas.

Tai, kas įvyko, turėjo įvykti gerokai anksčiau, bet įvyko tik dabar. Matau, kad vz.lt apskritai nebėra reitinge, nes jie išėjo. Apie ką mes galime kalbėti, kai „Verslo žinios", turinčios laikytis verslo etikos, kai paaiškėja, kad karalius nuogas, šast, ir nebėra jų reitinge.

Man juokinga žiūrėti į tuos, kurie sakė, kad yra labai geri. Linksma, džiugu, kad viskas gražėja, kad skaičiai aiškesni. Nes viskas jau buvo tapę statistinėmis džiunglėmis, niekas negalvojo, kaip gerinti savo rezultatą, o važiuoja ir tariasi, su kuo papartneriauti. Tu negalvoji apie tiesioginį darbą, galvoji apie kažkokias naujas partnerystes“, – sakė A. Grinys.

Tuo tarpu kritęs 15min.lt skaitomumas dar labiau išryškino pagrindinio naujienų portalo DELFI pozicijas, jis užtikrintai išlieka rinkos lyderiu.

„Ne paslaptis, kad internetiniai naujienų portalai seniai nukonkuravo dienraščius. Galų gale, turime suvokti, kad internetiniai naujienų portalai turi būti vertinami ne pagal mėnesinius skaitomumo parametrus, bet dienos, nes tai yra skaitmeniniai dienraščiai.

Todėl džiaugiuosi, kad nuo šiol galėsime matyti kiekvieno portalo skaitomumą už vakar dieną ir kad šiais skaičiais rinka pagaliau galės pasitikėti dėl naujai priimtų „Gemius“ taisyklių“, – sako DELFI generalinis direktorius Vytautas Benokraitis.

Rinkai trūko skaidrumo

Be to, nuo šiandien, pagal vieną iš naujai įsigaliojančių „gemiusAudience“ tyrimo taisyklių punktų, OPA tinklapis, kuriame pateikiami oficialūs ir kasdien atnaujinami lietuviškų interneto svetainių lankomumo – viešai prieinami visiems besidomintiems Lietuvos interneto rinka. Juos galima pamatyti čia.

„Beveik 3 metus OPA projekto duomenys buvo prieinami tik „gemiusAudience“ licencijas turintiems vartotojams. Džiaugiamės, kad nuo šiandien OPA svetainė tapo vieša ir prieinama visiems - studentams, valstybinėms įstaigoms, rinkodaros specialistams bei kitiems asmenims, kurie nori iš arčiau stebėti lietuviškų interneto svetainių lankomumą. Tikimės, kad viešas priėjimas prie lankomumo rezultatų paskatins susidomėjimą Lietuvos interneto rinkos skaičiais bei praplės pačių duomenų panaudojimo galimybes", - DELFI komentavo „Gemius“ regiono vadovė Baltijos šalims Gryta Balserytė.

Pasak jos, po kelerius metus trukusių diskusijų tarp rinkos dalyvių, buvo atnaujintos „gemiusAudience“ tyrimo taisyklės, kurioms pritarė dauguma rinkos žaidėjų.

Nors minusavus taisyklių neatitinkančius srautus kai kurių svetainių lankomumo skaičiai yra sumažėję, turime pripažinti, kad rinkai trūko skaidrumo ir šis žingsnis tik augins pasitikėjimą Gemius duomenimis. Mums tikrai labai gaila, kad neturime 100 proc. rinkos dalyvių pritarimo, dėl šios priežasties nuo kovo mėnesio nebematuojame www.vz.lt svetainės lankomumo. Visgi tikimės, kad ateityje šis klientas grįš į „gemiusAudience“ tyrimą“, – teigė „Gemius“ regiono vadovė Baltijos šalims.

www.DELFI.lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją