I TESTAS

Ant žemės priešais augintinį padėkite skanėstą. Tuomet garsiai įvardinkite skanėsto pavadinimą (pvz. kauliukas, sausainis ir pan.) ir leiskite šuniui jį suvalgyti. Padėkite skanėstą dar kartą, tačiau šunį išveskite į kitą kambarį. Palaukite minutėlę, vėl pasakykite tą patį pavadinimą ir paleiskite augintinį.

* Šuo iš karto bėga į tą kambarį, kur palikote skanėstą ir jį suvalgo – 10 balų.
* Šuo sukasi ratais, bet skanėstą sugeba rasti ir suvalgyti 30 sekundžių eigoje – 8 balai.
* Šuo nusiteikęs aktyviai, tačiau reikia pakartoti komandą, kad jis imtų veikti – 6 balai.
* Šunį tenka patiems nuvesti į pirmąjį kambarį ir pakartoti komandą, kad jis imtų ieškoti skanėsto – 4 balai.
* Šunį tenka nuvesti į kambarį ir parodyti skanėstą, kad jis pagaliau suvalgytų – 2 balai.
* Kad šuo skanėstą rastų ir suvalgytų, jums tenka jį pakelti nuo žemės ir paduoti augintiniui – 0 balų.

II TESTAS

Pirmąjį testą pakartokite kitokiame variante: parodykite šuniui skanėstą, o tuomet jį paslėpkite taip, kad šuo nematytų. Garsiai liepkite ieškoti skanėsto ir įleiskite į tą patalpą, kur jį paslėpėte.

* Šuo iš karto žengia į kambarį, ieško ir randa mažiau nei per 30 sekundžių – 10 balų.
* Šuo ieško, bet prireikia iki 60 sekundžių – 8 balai.
* Šuo ieško ilgiau nei minutę, tačiau neranda. Parodžius apytikslę vietą, sugeba surasti per 30 sekundžių – 6 balai.
* Net nurodžius apytikslę vietą, šuo užtrunka ilgiau nei minutę – 4 balai.
* Ieško, tačiau neranda kol neparodote konkrečios vietos – 2 balai.
* Šuo labai greitai nustoja ieškojęs, nes nelabai supranta, ką jam apskritai reikia daryti – 0 balų.

III TESTAS

Pririškite šunį ir duokite jam skanėstą. Kitą skanėstą pririškite virvele ir padėkite ant žemės taip, kad virvelės galas būtų prie šuns letenos, o skanėstas – kiek tolėliau, maždaug 30 cm atstumu (pririštas šuo neturi pasiekti skanėsto). Jūsų tikslas, parodyti šuniui, kad davus komandą jis turi su letena timptelėti virvelę ir taip prisitraukti skanėstą. Parodykite jam šį manevrą kelis kartus, pagirdami kai viskas gaunasi. Dabar skanėstą padėkite kiek toliau ir leiskite šuniui pačiam viską daryti pagal komandą.

* Šuo letena bando prisitraukti skanėstą ir sugeba tai padaryti per 30 sekundžių – 10 balų.
* Kad pasiektų maistą, šuniui prireikia iki minutės laiko – 8 balai.
* Šuo bando pasiekti skanėstą, bet jam nepavyksta sugriebti virvelės, net kai padedate tiesiai po letena – 6 balai.
* Šuo žiūri į skanėstą, bet jam nepavyksta sugriebti virvelės, net kai padedate tiesiai po letena – 4 balai.
* Nekreipia dėmesio į virvelę, tiesiog loja, norėdamas gauti skanėstą – 2 balai.
* Labai greitai nustoja bandęs pasiekti skanėstą ir tiesiog atsigula – 0 balų.

IV TESTAS

Paimkite du mėgstamiausius savo šuns žaislus ir parodykite po vieną. Kai šuo griebia žaislą, ištarkite jo pavadinimą (pavadinimas turi būti trumpas ir skambus). Pakartokite tą patį su kitu žaislu. Pratimą atlikite 5 kartus, nuolatos keisdami tvarką – pavyzdžiui, tą patį žaislą parodydami du kartus iš eilės. Tuomet pasodinkite augintinį ir padėkite žaislus prieš jį. Liepkite paimti konkretų žaislą, ištardami jo pavadinimą, o tuomet iš karto liepkite imti kitą žaislą.

* Šuo visuomet susiorientuoja ir paima teisingą žaislą – 10 balų.
* Teisingai pataiko tik su vienu žaislu – 8 balai.
* Iš pradžių artinasi prie teisingo žaislo, bet gavęs naują komandą pasimeta ir lieka prie pirmojo varianto – 6 balai.
* Iš pradžių artinasi prie teisingo žaislo, bet gavęs naują komandą pasimeta ir nepaima nė vieno žaislo – 4 balai.
* Šuo bando eiti link žaisliukų, bet pasimeta ir grįžta arba randa kitą užsiėmimą – 2 balai.
* Žiūri į jus ir nieko nedaro – 0 balų.

V TESTAS

Baldų ar kartoninių dėžučių pagalba padarykite labirintą, kuriame bus bent viena aklavietė. Kuo toliau nuo įėjimo padėkite skanėstą, liepkite šuniui jo ieškoti ir patys nuveskite trumpiausiu labirinto keliu. Tuomet leiskite šuniui skanėstą suvalgyti, viską pakartokite iš naujo, o jau tuomet leiskite augintiniui viską padaryti pačiam.

* Šuo įsiminė tiesiausią kelią ir iš karto pasiekė skanėstą – 10 balų.
* Šuo kelio neįsiminė, bet skanėstą randa per 30 sekundžių – 8 balai.
* Šuo padaro 2 ar daugiau klaidų arba užtrunka iki 45 sekundžių – 6 balai.
* Jam nepavyksta rasti skanėsto per minutę. Parodžius kur jis yra, iš antro karto randa per 30 sekundžių – 4 balai.
* Jam nepavyksta rasti skanėsto per minutę. Parodžius kur jis yra, iš antro karto rasti vis tiek nepavyksta – 2 balai.
* Lyg ir pradeda paiešką, bet greitai praranda susidomėjimą – 0 balų.

Kiek taškų surinko jūsų augintinis?

46-50 taškų. Sveikiname, auginate tikrą genijų! Sugalvokite savo augintiniui daugiau įdomių užduočių, nes panašu, kad jam tai patinka!

36-45 taškai. Viskas labai puiku, jūsų augintinis tikras gudrutis ir panašu, kad turi potencialo pasirodyti dar geriau, jei skirsite jam daugiau laiko.

26-35 taškai. Rezultatai geri, tačiau jūsų augintinio realios galimybės pilnai neatskleistos.

11-25 taškai. Rezultatas vidutinis. Svarbiausias komandas jūsų augintinis tikrai žino, tačiau tiek jums, tiek jam reikia kantrybės, kad pasiektumėte daugiau.

6-10 taškų. Jūsų augintiniui nepakanka entuziazmo. Skirkite jam daugiau laiko, stenkitės skatinti šunį reguliariai atlikinėti bent paprasčiausias komandas.

0-5 taškai. Jeigu jūsų šuo nėra labai jaunas arba priešingai – labai senas, vadinasi jam tikrai labai trūksta dresūros.