Tik XVII a. šis baldas tapo pasiekiamas visiems žmonėms, nepatogi, kukli kėdė skyrėsi nuo dabartinių kėdžių ant kurių sėdime mes. Tik XVIII a. prancūzų meistrai sugebėjo pagaminti šį sėdimą baldą patogų, o XIX a. prasidėjęs pramonės perversmas atsirado galimybės kėdės dizainui bei komfortabilumui priartėti prie dabartinio.
Apie kėdės transformaciją laike pasakoja interjero dizaino centro „Artis“ vadovė Živilė Šedvydienė.
Barokas, Rokoko, Klasicizmas
Rokoko stilius pasižymi lengvumu, laisva puošyba, būdingos ovalios, banguojančios linijos. Šio stiliaus pagrindas – rokailės (kriauklių formos detalės), asimetriškumas.
Eklektika, Minimalizmas
Sakoma, kad eklektikos baldai “paėmė” viską, kas geriausia ir blogiausia iš visų kitų, buvusių stilių. Kūrybos daug nereikėdavo - buvo kopijuojama. Toks visų stilių kombinavimas į vieną turėjo patenkinti kiekvienos klasės atstovo skonį. Daromi vienodi baldų korpusai, kurie paskiau “aprengiami” skirtingais “drabužiais”.
Užgimsta minimalizmas. Šio stiliaus aušroje pasirodo nauja technologija - lenkti medį karštų garų pagalba ir mirkyti jį verdančiame vandenyje. To pasekoje apdorotas medis tampa lanksčiu. Pagaminamos minimalizmu dvelkiančios „Thonet“ kėdės, kurios nesunkiai iš rinkos išstumia prabangias, masyvias, daug puošybos elementų turinčias kėdes.
Art deco klystkeliai
Šis stilius taikstosi prie epochos poreikių, madų ir tarsi susiurbia visa, kas mene yra naujausia.
Šio stiliaus darbai kontrastingi, ryškus, stengiamasi perteikti žavėjimąsi technologijomis. Buvo gaminama iš retų rūšių medienos, taikomi įspūdingi puošybos elementai. “Art deco” ypač pabrėžiama plastika, subtili daikto konstrukcija, minkštų dalių ir lanksčių rėmų konfigūracijos. Puošybiškumas tapo šio stiliaus pagrindine savybe.
Modernizmas – funkcionalizmas, Bauhauzas
Modernizmo skiriamieji ženklai - aptakios formos, minimalizmas, naujų medžiagų panaudojimas masinei gamybai, ekonomiškumas bei konstrukcijų lengvumas. Šio stiliaus ištakos – Skandinavija. Modernizmo stiliaus gaminiai – plastiškos formos, orientuoti į funkcionalumą.
Bauhauzo stiliaus pradininkas – vokiečių kilmės architektas Ludwig Mies van der Rohe. Jo kūrinys vamzdinė, plieninė kėdė pažymėjo naujos dizaino epochos pradžią. Toks stilistinis sprendimas buvo įtakojamas minimalistinės japonų architektūros ir dzen budistų sodų estetikos. Buvo atsisakoma įmantrių dekoracijų, o vėliau ir spalvų.
Modernas - masinė gamyba
Nestandartiniai sprendimai, šiuolaikinis dizainas
Šiuolaikinės kėdės formas ir nestandartinius šio baldo sprendimus galima išvysti interjero dizaino centre „Artis“ parodoje „Baldų dizaino virsmas laike. I dalis – kėdė“. Visus besidominčius interjero centro dizaino specialistai plačiau supažindins su istorija bei transformacijomis.
Ar žinojote, kad šiais laikais išpopuliarėjusio sėdmaišio ištakos - elementarus pupų maišas?