Mankšta nėštumo metu: kodėl tai svarbu?

Jovita laukiasi antrojo vaikelio ir kas savaitę savo nėštumo potyrius pasakoja internetiniame dienoraštyje. Kas naujo nutiko 26 nėštumo savaitę?
© DELFI / Andrius Ufartas

26 savaitė – kodėl verta mankštintis? Šiame įraše daugiau papasakosiu apie nėščiųjų mankštas, kurias lankau du kartus į savaitę nuo antrojo nėštumo trimestro. Iki šio laikotarpio neintensyviai mankštinausi namuose. Apsispręsti skirti daugiau laiko fizinei veiklai nebuvo sunku, nes tai išbandžiau ir pirmojo nėštumo metu.

Mankštas lankau toje pačioje ligoninėje, kur prižiūrimas mano nėštumas ir kurioje planuoju gimdyti, kaip ir pirmąjį kartą. Taip pat be šių užsiėmimų stengiuosi kuo daugiau dėmesio skirti įprastiems pasivaikščiojimams, dėl to nepatingiu palikti automobilio ir toliau, nuo reikiamos vietos.

Motyvaciją reguliariai lankyti mankštas, man išlaiko ypač pagerėjęs tonusas ir puiki savijauta, kurią jaučiu po treniruočių. Tiesa, grupinės treniruotės krūvis man asmeniškai šiuo laikotarpiu galėtų būti ir didesnis, nes rankos ir kojos gali dirbti dar nemažu tempu.

Mankštose tam naudojame balansinius kamuolius, gumas, svarelius. Taip pat daug dėmesio skiriama dubens dugno raumenims. Daugelį metų, nėštumo metu jaučiamas diskomfortas buvo traktuojamas, kaip normalus reiškinys, tačiau šiandien medikai rekomenduoja neprarasti fizinio aktyvumo, kuris padeda išvengti daug nemalonių pojūčių.

Tinkamai parinkti fiziniai pratimai stiprina moters organizmą, aktyvina visų sistemų veiklą, garantuoja saugesnį nėštumą, lengvesnį gimdymą ir greitesnį organizmo atsigavimą po gimdymo. Anot, tyrimų, tinkamas fizinis krūvis teigiamai veikia ir vaisių, aktyvinama kraujotaka, gerinamas deguonies pasisavinimas, medžiagų apykaita.

Atrodo, yra tiek daug gerų priežasčių judėti, tačiau mūsų šalyje nėščiųjų mankštos tik pamažu populiarėja, nes pakeisti senesnes nuostatas nėra taip paprasta, taip pat tam reikia skirti nemažai taip reikalingo laiko. Visgi, kai beveik prieš ketvertą metų atėjau į nėščiųjų mankštas, tada lankančiųjų buvo vos kelios, šiais metais visos norinčios jau vos telpa į salę.

Tad visas svarstančias, ar verta pajudėti nėštumo metu daugiau, galiu padrąsinti, kad gydytojui leidus, sportuoti paprastai būna saugu ir tai suteikia daug geros energijos. Žinoma, reikia nepamiršti saiko, stebėti savo savijautą ir gerti pakankamą kiekį vandens. Nuo antrojo semestro pabaigoje judėjimas yra jau ne toks paprastas kaip nėštumo pradžioje ir reikia pasirinkti sau individualų krūvį.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Namai

Mitybos specialistės patarimai, kaip suformuoti teisingus vaikų mitybos įpročius (1)

Nuo mažų dienų vaikai mokomi skaičiuoti, rašyti, skaityti, tačiau pamirštama kalbėti apie itin mūsų sveikatai ir savijautai didelę įtaką darantį maistą.

Nėštumo dienoraštis: naujausi tyrimai privertė susimąstyti (2)

Jovita laukiasi antrojo vaikelio ir kas savaitę savo nėštumo potyrius pasakoja internetiniame dienoraštyje. Kas naujo nutiko 27 nėštumo savaitę?

Tėvai sprendžia namų darbus? Tai – meškos paslauga (6)

Be abejonės, visi tėvai nori, kad jų vaikams mokykloje sektųsi puikiai, tad dėl geresnių rezultatų jie pasiryžę padaryti viską. Vis dėlto kai kurie tėveliai persistengia.

Asmenybę ugdanti mokykla – realybė ar utopija? (4)

Naujausi tyrimai atskleidžia, kad puikiai valdanti išmaniąsias technologijas ir gebanti įsisavinti informaciją „Z“ karta vis sunkiau susidoroja su emociniais iššūkiais, kurie yra neatsiejami šiuolaikiniame pasaulyje.

S. Paltanavičius: vaikų klausimai ir džiugina, ir kelia kartėlį (1)

Šiuolaikinių vaikų klausimai būna tokie paprasti, kokių mūsų kartos vaikams būtų buvę juokinga klausti, sako gamtininkas Selemonas Paltanavičius.