1. Pirmiausia patikrinkite save

Dėmesys ir dėmesio sutelkimas priklauso ir nuo paties vaiko asmenybės, ir nuo auklėjimo, ir nuo pačių tėvų požiūrio į savo daiktus. Paklauskite savęs, koks Jūsų požiūris į materialius dalykus? Paprastai mokėjimas ar nemokėjimas saugoti savo daiktų yra išmoktas iš tėvų, šeimos aplinkos. Tad Jūs, kaip tėvai, savo vaikams turite rodyti gerą pavyzdį!

Mokslo metų pabaigoje mokyklų klasėse ar radinių kampeliuose galima rasti visko – pamirštų ar pamestų sportinių batelių, kojinių, švarkų, rašiklių, pieštukų, piniginių, kamuolių ir t. t. Kai kurie tėvai prarastus daiktus paprasčiausiai pakeičia naujais, nereikalaudami vaikų jų saugoti.

Toks sprendimas yra lengviausias, tačiau tokiu atveju vaikai nėra mokomi vertinti tai, ką turi, ką uždirba jų tėvai. Kartu skatinamas bereikalingas prekių vartojimas. Vaikai turėtų būti mokomi daiktus naudoti atsakingai, žinoti jų vertę ir juos saugoti.

2. Padėkite vaikui prisiminti

Mokykite savo vaiką būti dėmesingą. Paklauskite jo, kada paskutinį kartą jis turėjo dabar jau pamestą savo daiktą, ką su juo veikė, kur padėjo jį panaudojęs. Padėkite vaikui prisiminti, atkurdami įvykių seką. Taip vaikas, kitą kartą kažką pametęs, pats sugebės žingsnis po žingsnio viską prisiminti. Juk ir mes patys, kažką pamiršę, prisiminti bandome „grįždami į praeitį“.

Kol vaikas mokosi, padėkite jam sužymėdami jo daiktus vardiniais lipdukais. Tai padės vaikui įsidėmėti ir atskirti savo daiktus, juos nebus taip lengva pamesti, o jei taip ir nutiks – VARDO lipdukai parodys, kam grąžinti.

3. Mokykite vaiką atsakingumo

Atsakomybės ugdymas – vienas svarbiausių dalykų vaiko ugdymo procese. Tai ilgas ir sudėtingas darbas, tačiau jo rezultatai lydės Jūsų vaiką visą gyvenimą. Dažnai mamos, pagailėdamos savo mažylių ar skubėdamos, daugelį darbų padaro už juos – aprengia, sušukuoja, suruošia kuprines. Duokite vaikui laisvę pasirūpinti savimi ir savo daiktais, skatinkite savarankiškumą, tegul pats įsidėmi, ką reikia įsidėti į kuprinę. Juk jei mama sukrauna kuprinę, vaikas nesužino ir neįsidėmi, kur kas sudėta...

4. Loginės pasekmės

Loginių pasekmių metodas taikomas tuomet, kai tėvai ir vaikai draugiškai sutaria tarpusavyje. Turite bendrai sutarti dėl pasekmių, paaiškinti vaikui, kas bus tuomet, jei vaikas nuolat pames rašiklius, pieštukus, kamuolius, žaislus ar kitus savo daiktus. Svarbu tai, kad vaikas suprastų pasekmes ir joms pritartų.

Kartu nutarkite, kad praradus daiktą teks naudotis senesniu, galbūt ne tokiu gražiu ar patogiu, ar kurį laiką vaikas daikto išvis neturės. Neskubėkite prarasto daikto, žaislo iš karto keisti nauju. Leiskite vaikui pajusti viso to pasekmes ir iš jų pasimokyti.

Ir, žinoma, nepamirškite pagirti, pasidžiaugti kartu su vaikais kiekviena puikia diena!