Pirmasis įvertinimas – vos po penkių mėnesių

„Kaip – dabar jau niekas nežino“, – gerdamas kavą Rostoke, šiaurės Vokietijos mieste, kuriame įsikūręs apie pusę tūkstančio darbuotojų turintis „Transcom“ kontaktų centras, ramiai dėsto Z. Rudzenskas. Nuolatinis judėjimas tarp šešių valstybių – Lietuvos, Vokietijos, Lenkijos, Vengrijos, Kroatijos ir Serbijos, išmokė jį greitai priimti sprendimus ir nesižvalgyti atgal. Centrinės Europos regiono verslo analitikos vadovas iš Lietuvos neturi dėl ko apgailestauti – jis pateko į tų retų jaunųjų profesionalų bangą, kurie nesulaukę ir trisdešimties, į savo gyvenimo aprašymą jau yra įrašę ne vieną vadovaujančią poziciją tarptautinėje bendrovėje.

Vyras šypsosi – dirbti nevadovaujančiose pozicijoje neteko nė pusės metų, tačiau vos tik pradėjęs karjerą, 2008 m. vasarą, jis turėjo kiek kitokių iššūkių – susirasti pirmą įdomų darbą. Iš Jonavos atvykęs jaunuolis įstojo į Kauno technologijos universiteto mechanikos inžinerijos studijas. Po pirmojo kurso, skirtingai nei dalis kursiokų, pasirinko ne poilsį ar darbą užsienyje, bet nusprendė likti Kaune ir čia vasarą padirbėti.

„Tuo metu krizė dar nebuvo atidundėjusi, todėl susirasti darbą nebuvo sunku. Kamavo dilema – ką dirbti. Peržvelgiant darbo skelbimus, akis užkliuvo už „Transcom“ skelbimo – jie prieš pusmetį buvo atidarę kontaktų centrą Kaune ir intensyviai ieškojo darbuotojų. Pabandžiau ir po pusantros savaitės kartu su penkiolika naujokų jau buvau priimtas dirbti klientų aptarnavimo specialistu anglų kalba. Vėliau pradėjau mokytisir vokiečių kalbą, nes dirbant Vokietijoje jos neretai prireikia. Tačiau iki šiol bendravimui darbe daugiausiai naudoju anglų kalbą“, – pasakoja Z. Rudzenskas.

Po dvi savaites trukusių mokymų naujokai pradėjo dirbti kreditų valdymo departamente, kur teko aptarnauti vieną didžiausių Didžiosios Britanijos telekomunikacijų bendrovių. Padalinio funkcijos buvo dvejopos: reikėjo priiminėti klientų skambučius dėl apmokėjimo už paslaugas ir – nemalonesnė darbo dalis – skambinti užuomaršoms ir priminti apie pradelstus mokėjimus. Tuo metu ir įvyko lūžis, kuris nulėmė tolimesnį jaunuolio likimą.

„Niekada neįsivaizdavau savęs dirbančio biure, bet „užsikabinau“ – jau antrąjį darbo mėnesį tapau daugiausiai mokėjimų surenkančiu specialistu, nors keturiasdešimties darbuotojų padalinyje buvo ir labiau patyrusių. Atėjus rugsėjui pakeičiau planus – nusprendžiau darbo nepalikti. Susitariau su darbdaviais, kad dirbsiu trumpesniu ir lankstesniu grafiku, vakarais, taip suderindamas darbą ir studijas“, – lemtingą sprendimą prisimena Z. Rudzenskas.

Jau po penkių mėnesių ambicingas jaunasis specialistas skynė pirmuosius savo sprendimo vaisius: jis buvo paskirtas vakarinės pamainos vadovu, o atėjus pavasariui laimėjo ir grupės vadovų atranką.

„Penkiolikos žmonių komandai pradėjau vadovauti būdamas vos 21-erių: buvau atsakingas už jų rezultatus, motyvaciją, darbo grafikus. Ar buvo sunku? Patirtis nauja, daugelis komandos narių vyresni, tad teko greitai mokytis. Jauniems žmonės, siekiantiems karjeros, galiu pasufleruoti sėkmės receptą, kurį išbandžiau savo kailiu: reikia nebijoti pripažinti, kad ko nemoki, nebijoti kreiptis pagalbos į labiau patyrusius vadovus, taip pat susikoncentruoti į tikslą – dienines paskaitas universitete iškeičiau į neakivaizdines studijas, o žinių sėmiausi iš vidinių įmonės mokymų. Svarbiausia žinoti, ko nori“, – patirtimi dalinasi Z. Rudzenskas.

Iš Kauno į Vilnių, iš Vilniaus – į Rostoką

Z. Rudzenskas nurodo, kad darbas tarptautinėje bendrovėje turi vieną didelį privalumą, kuriuo negali pasigirti vietiniai verslai. „Dažnai kalbama apie horizontalią ir vertikalią karjeras, tačiau tarptautinėje bendrovėje, kur ir tokių galimybių daugiau, karjera vyksta ne tik organizacijoje, bet ir tarp kultūrų. Mano pirmoji tarpkultūrinė kelionė buvo iš Kauno į Vilnių, kur „Transcom“ turi padalinį – prieš tampant pasaulio piliečiu, teko pažinti Lietuvą. O jau po to sekė Vokietija, Lenkija, Vengrija, Kroatija, Serbija“, – juokiasi vadovas.

Dar dirbdamas Kaune Z. Rudzenskas susidomėjo verslo procesų valdymu ir analize – atsiradus verslo paramos skyriaus specialisto vietai Vilniuje, jis ilgai nedvejojo ir sėkmingai kandidatavo. Dirbdamas pamatė kitą bendrovės pusę – kaip suderinami verslo procesai įmonės viduje, kaip plėtojami santykiai su klientais. Apsisprendęs, kad savo likimą sies su verslu, Z. Rudzenskas tuo metu iškeitė inžinerijos studijas Kaune į verslo valdymo studijas Vilniuje. Pastangos ir iniciatyva buvo įvertintos ir po septynių mėnesių 23-ejų specialistas jau vėl matavosi naują kėdę – tapo­ regiono veiklos analitiku, atsakingu už Centrinės ir Vakarų Europos operacijų ir finansų analizę.

Tokia karjeros sparta nepraslydo vadovams pro akis ir jis buvo pakviestas prisijungti prie „Mentor“ programos. Ši programa skirta ugdyti darbuotojus, turinčius daugiausiai potencialo. Buvo sudarytas mokymų planas ir kiekvienam nariui buvo paskirtas „Mentorius“, kuris dirbo asmeniškai. Po metų dalyvavimo programoje, kurios metu buvo skirtas dėmesys reikalingų kompetencijų ugdymui, Z. Rudzenskui buvo pasiūlyta laikinai užimti verslo paramos vadovo poziciją „Transcom“ įmonių grupėje Vokietijoje, Rostoko mieste, kol bus rastas naujas vadovas.

„Prieš paskirdami į šią poziciją vadovai turbūt vertino mano karjeros greitį ir pirminiuose planuose buvo numatyta iki pusmečio trunkanti komandiruotė, – šypsosi Z. Rudzenskas. – „Atlikti darbai pakeitė jų nuostatas ir taip tapau atsakingas už dviejų kontaktų centrų Vokietijoje, paramos funkcijų veiklą.“

Šiandien vyras atsakingas už biudžetų ir prognozių kūrimą, finansų ir operacijų kontrolę, verslo planų, procesų bei rizikų įdiegimą ir priežiūrą penkiose valstybėse: Vokietijoje, Lenkijoje, Vengrijoje, Kroatijoje ir Serbijoje, o jo vizitinėje kortelėje įrašyta „Centrinės Europos regiono verslo analitikos vadovas“ – jis dažnai metamas į „karštuosius“ bendrovės taškus, kuomet reikia optimizuoti procesus, sustyguoti skyrių ar padalinių veiklą.

„Nors jau penkerius metus gyvenu režimu, kuomet 5-6 savaites praleidžiu užsienyje, dvi-tris – Lietuvoje, tačiau išsekinti savęs man neleidžia mano propaguojamas vadovavimo stilius: stengiuosi suteikti darbuotojams kuo daugiau laisvės. Iškeliu tikslus ir strategines kryptis, o kaip juos pasiekti, jau sprendžia pats darbuotojas. Taip ne tik ugdau jo atsakomybę už savo veiksmus, bet suteikiu pasitikėjimą, kad jis gali daugiau, nei iš jo reikalaujama“, – teigia jaunasis vadovas.

Norintiems siekti ir pasiekti daugiau, jis pacituoja sakinį iš knygos „Fredo veiksnys: kaip aistra darbui ir gyvenimui gali paversti paprastą nepaprastu“ (angl. The Fred Factor: How Passion in Your Work and Life Can Turn the Ordinary into the Extraordinary): „Jūs turite nuolat kurti vertę kitiems“. „Ir tai veikia – to geriausias pavyzdys esu aš pats“, – šypsosi Z. Rudzenskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt