Stipri kultūra gali motyvuoti darbuotojus, pritraukti naujus, skatinti inovacijas ir ne tik tai. Bet kaip įmonės kultūra vystosi ir kada ji turi būti įforminta?

Organizacijų elgsenos ekspertai, kaip ir sėkmingai veikiančių įmonių vadovai teigia, kad įmonės nori užsirašyti savo vertybes ir nustatyti jų kultūrą tuomet, kai įmonėje dirba nuo 60 iki 100 žmonių. Tokios įmonės kaip Netflix sukūrė 100+ skaidres, kuriose aiškinama jų kultūra, bet jei esate ir mažesnio kalibro žaidėjas, vis tiek labai svarbu yra viską užrašyti.

„Įmonė be kultūros – kaip šeima be tradicijų. Tradicijos, ritualai stiprina šeimą, o tai yra labai svarbu. Viskam progresuojant įmonės gali plėstis, siūlyti savo paslaugas platesnei rinkai ir pan. Tačiau kai ateina sunkus momentas, išryškėja skirtumas tarp tų, kas tą kultūrą turi, o kas – ne. Kiekvienos įmonės kultūra yra unikali kaip pirštų antspaudas, atsakymas į tai, kaip mes turime elgtis. Tai yra įmonės siela.“ teigia verslo konsultantas, nemokamasadresas.lt steigėjas Romualdas Mačiulis.

Atsižvelgiant į kiekvieną – nuo vadybininko iki praktikanto ar direktoriaus – matantį įmonę skirtingai ir turintį skirtingas įmonės kultūros perspektyvas, ar žinote, kaip jūs galite savo vertybes pritraukti iš visų savo verslo kampų?

Grįžtamąjį ryšį gaukite iš visų

Ar tai būtų apklausa, mažos grupės diskusija su visa komanda, informacija gauta iš akis į akį pokalbio ar koks kitas metodas, svarbu kiekvienam duoti galimybę pateikti atsiliepimus ir apžvelgti įdėtas pastangas, idant visi įmonės aspektai būtų apsvarstyti. Pasak Wharton‘o profesoriaus Adam‘o Grant‘o, raštiški atsiliepimai gali suteikti žmonėms privilegiją prieš pateikiant atsakymus ir reakcijas ilgiau apmąstyti bei leisti tiems, kurie yra intravertai, pasidalinti ir pasiūlyti daugiau inovatyvių idėjų.

Nustatykite modelius ir tendencijas

Atsiliepimai, kuriuos gaunate šiame etape, padės jums pažvelgti į įmonę darbuotojų akimis, pamatyti, kaip jie supranta vertybes ir principus, kuriais jūsų įmonė gyvena kiekvieną dieną, bet kurie dar nebuvo užrašyti. Peržiūrėję atsiliepimus sugrupuokite komentarus taip, kad galėtumėte nustatyti pagrindines temas ir tendencijas. Tai turėtų būti pažįstama, o ypač, jei jūsų įmonė greitai išaugo ir užėmė vis daugiau geografinių taškų.

Atkreipkite dėmesį į šiuos skirtumus – jie gali parodyti, kad jūsų įmonės kultūra negali būti priimtina visiems jos nariams.

Sukurkite darbo grupę

Norėdami patobulinti šias idėjas sukurkite darbo grupę, kuri giliau pažvelgtų į pradiniame etape gautus atsiliepimus. Grupė gali būti pasirinkta atsitiktinai su atsitiktinių skaičių generatoriumi, parinkti žmones iš visų funkcinių sričių arba būti savaime selektyviu. TOMS įkūrėjas Blake Mycoskie inicijavo procesą, kuris leidžia darbuotojams paskirti save ar kitus jų kultūros iniciatyvinės grupės nariais ir dvi savaites rengti susirinkimus, trunkančius bent pusdienį, kol nariai priima bendrą sprendimą.

Analizuokite ir kartokite

Kai jau įsteigėte darbo grupę, reguliariai susitikite kalbėtis jūsų įmonei rūpimomis temomis. Susitikimų skaičius, jų trukmė ir procesas skirsis, tačiau tikslas turėtų būti iškeltas remiantis tik jūsų įmonei būdingais principais ir vertybėmis. Darbo grupė taip pat turėtų dirbti su administracija, personalo skyriumi, idant būtų galima įsitikinti, jog galutinis rezultatas atitinka įmonės vadovų viziją (iš kur jis atsirado ir kokią perspektyvą jis turi ateityje).

Tegul tai virsta realybe

Kai sutariate, galvokite apie tai, kaip tas vertybes paversti įsimintina, lengvai įgyvendinama realybe. Pavyzdžiui, sukurkite talismanus kiekvienai iš jūsų 10 vertybių, kuriomis išmarginti plakatai puoštų jūsų biuro sienas. Pamatysite, kai šios vertybės galiausiai taps jūsų įmonės dalimi.

„Jei investuosite savo laiką į įmonės kultūros puoselėjimą, galiu Jus užtikrinti, kad įmonės kultūra toliau kartu augs ir keičiantis pramonei keisis. Netrukus pamatysite, kaip jūsų darbuotojai taps labiau motyvuotais ir jie su užsidegimu norės būti kiekvieno jūsų įmonės žingsnio dalimi.“ savo patirtimi dalinasi Romualdas Mačiulis.