Sąnarių gelbėjimo operacija prasideda

 (28)
Kai auksiniai klevų lapai paliečia grindinį ir niūri dargana užpildo mūsų kasdienybę, pradeda kibti įvairiausios ligos. Bet daugiausia dėmesio pareikalauja sąnariai – permainingi, drėgni ir vėsūs orai jiems ne į naudą. Ką daryti, kad keliai netraškėtų, skausmo persmelkti sąnariai nevaržytų judesių, o lyg ir menki negalavimai neperaugtų į rimtesnius susirgimus? „Rasos“ tariasi su vaistininku ir liaudies medicinos specialistu Virgilijumi Skirkevičiumi.
Rankos
Rankos
© Corbis/Scanpix

Pradėkime nuo mitybos

Gelbėti sąnarius V. Skirkevičius pataria nuo sveiko virškinamojo trakto išsaugojimo. Sąnarių ligos dažniausiai būna infekcinės kilmės, tačiau joms įtakos turi ir prasta žarnyno veikla. Į sąnarius patekę toksinai atlieka „juodą darbą“, todėl jie gali degeneruoti, prasidėti artritas, artrozė ir pan.

„Pirmiausia atsižvelkite į savo mitybą. Problema yra žmogaus organizmo viduje, o postūmį duoda išoriniai veiksniai – drėgmė, šaltis ir pan.“, – sako specialistas.

Dauguma augalų, kuriais gydomi sąnarių skausmai, taip pat pagerina ir virškinimą, pavyzdžiui, česnakas. Kasdien vakare, prieš vakarienę reikia suvalgyti bent vieną skiltelę česnako (ją sukramtyti kaip įmanoma smulkiau). Jeigu sunku kramtyti, palengvinti procesą galima šlakeliu vandens. Taip gydytis farmacininkas pataria ne tik sergantiesiems sąnarių ligomis, bet ir tiems, kurie jaučia, kad tai gali būti jų silpnoji vieta ateityje. Patartina mažiau vartoti pieno produktų, vengti pomidorų, bulvių, baklažanų, pipirų, nevirti maisto aliuminiuose puoduose.

Specialistas pabrėžia, kad sąnariams naudingi kartūs ir aštrūs skoniai. Jeigu negalavimai paūmėja, reikia orientuotis į kartumynus: tinka alijošiaus, beržo lapai, saldymedis, kraujažolės, ežiuolės, cikorijos kava. Pastaroji labai naudinga sąnariams, todėl sergantiems žmonėms reikėtų pagalvoti apie įprastos kavos pakeitimą cikorine.

Jeigu sąnarių sveikata pagerėja, tuomet reikia ne kartaus, bet aštraus skonio. Pastarasis padeda greičiau išvalyti nuodingąsias medžiagas, kurios kaupiasi organizme. Tinka ajero šaknys, valerijonai, imbieras, ciberžolės, pelynai, mėtos, pankoliai ir pan.

Pirties malonumai – sąnarių lengvumui

Virgilijus Skirkevičius
Virgilijus Skirkevičius
© A.Šimulynaitės nuotr.

Šalia gero maitinimosi naudingas ir prakaitavimas. Vienų žmonių sąnariai gali būti labai jautrūs šalčiui, kitų – karščiui, tačiau vieną kartą per savaitę verta pagalvoti apie pirties malonumus, skatinančius prakaitavimą.

„Pirtis vertinga tada, kai žmogus po jos eina į šaltą, o ne į šiltą dušą. Pirtyje būtina laikytis kontrastų principo – reikia ir karščio, ir šalčio“, – teigia liaudies medicinos ekspertas.

Sveika siela

Gydantis būtina atsižvelgti ir į nervų sistemą, nes sąnariai dažnai suskausta susinervinus.

„Rytų medicinoje žmogaus klausiama, ar jis nori eiti šiuo gyvenimo keliu? Toks klausimas – tikras paradoksas, kai pacientas skundžiasi gydytojui dėl sąnarių skausmų. Liga gali būti kaip priedanga negyventi tokio gyvenimo, kokio nenori gyventi“, – teigia V. Skirkevičius.

Kartais negalima orientuotis vien tik į augalus – reikia atkreipti dėmesį ir į savo gyvenimą. Žmogui reikia šilumos, kad jis labiau atsiskleistų, atsivertų bei sugebėtų kovoti su liga.

V.Skirkevičiaus patarimai

Alijošius su ciberžolėmis

Tiems, kuriuos kamuoja sąnarių skausmai, labai naudingos alijošiaus sultys su ciberžolių milteliais, ypač jeigu vargina užkietėję viduriai, taip pat turintys įtakos sąnarių ligų vystymuisi. Tereikia į valgomąjį alijošiaus sulčių šaukštą įberti ciberžolių miltelių (ant peilio galo) ir išgerti gautą skystį su šlakeliu drungno vandens. Taip daryti reikėtų 21 dieną.

Visagalis ricinos aliejus

Ricinos aliejumi galima tepti skaudamas vietas ir šiltai aprišti nakčiai. Galite pasidaryti ir tokį tepalą: po arbatinį šaukštelį ajerų šaknų miltelių ir baltojo molio, pusė arbatinio šaukštelio imbiero miltelių, vienas valgomasis šaukštas spirito, ketvirtis šaukštelio ricinos aliejaus. Viską suplakti iki pastos konsistencijos, ja tepti sąnarius, šiltai aprišti ir palikti per naktį. Ryte nuplauti, kad užtepta pasta nesuerzintų odos. Obuolių ir ryžių dieta

Obuolių ir ryžių dieta taip pat naudinga sergantiesiems sąnarių ligomis. Ryte išgerkite imbiero arbatos su citrina, vėliau suvalgykite ryžių, miežių košės, vakare – obuolių. Tai padeda nuo vidurių užkietėjimo, atkuria virškinimą, neapsunkina organizmo.

Prisiminkime eleuterokoką

Eleuterokokas, kuris naudojamas kaip ženšenio pakaitalas, gali būti puiki priemonė sąnarių skausmams malšinti. Nors apie jį mažai kalbama, tačiau kinai jau nuo senų laikų juo gydė chronišką degeneruojantį artritą.

„Rasos“
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Grožis ir sveikata

10 priežasčių valgyti jogurtą dažniau (2)

Jogurto sudėtyje yra papildomos energijos suteikiančių baltymų ir tvirtiems kaulams reikalingo kalcio. Be to, jogurtas padės atsikratyti nepageidaujamų kilogramų ir apsaugos nuo peršalimo. Štai teigiamų jogurto savybių sąrašas ir rekomendacijos dėl vartojimo kiekio.

Vaistininkė: lietuvių įpročiai nuo saulės apsaugo vos valandai (3)

Per pastarąjį dešimtmetį apsauginių priemonių nuo saulės populiarumas Lietuvoje išaugo, didžiosiose vaistinėse kosmetikos pasirinkimas siekia 116 rūšių, šiais metais atsirado net apsauga nuo saulės plaukams.

Anticeliulitinė treniruotė (1)

Atėjus pavasariui labai susirūpiname savo figūra, nes tenka lįsti iš žieminių drabužių. O kaip bus vasarą? Kad nebūtų gėda apsivilkti maudymosi kostiumėlį, siūlome jautį už ragų griebti jau dabar ir pasirūpinti savo linijomis. Celiulitui - ne.

Patarimai dirbantiems prie kompiuterių: kaip teisingai įsirengti darbo vietą? (2)

Tyrimai rodo, jog išsivysčiusiose Vakarų šalyse, tarp jų – ir Lietuvoje, vos 5 proc. žmonių populiacijos gyvena aktyvų gyvenimą, t. y. bent 30 min. per dieną užsiima aktyvia fizine veikla. O likę 95 proc. didžiąją dienos dalį praleidžia statiškose būsenose.

10 požymių, kad jūsų kūnui trūksta vandens (19)

Du trečdalius žmogaus organizmo sudaro vanduo, todėl be jo mes negalime išgyventi ilgiau kaip 72 valandas. Išties vandens reikia kiekvienai mūsų kūno daliai, organui, audiniui ir ląstelei.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.