Sąnarių gelbėjimo operacija prasideda

 (28)
Kai auksiniai klevų lapai paliečia grindinį ir niūri dargana užpildo mūsų kasdienybę, pradeda kibti įvairiausios ligos. Bet daugiausia dėmesio pareikalauja sąnariai – permainingi, drėgni ir vėsūs orai jiems ne į naudą. Ką daryti, kad keliai netraškėtų, skausmo persmelkti sąnariai nevaržytų judesių, o lyg ir menki negalavimai neperaugtų į rimtesnius susirgimus? „Rasos“ tariasi su vaistininku ir liaudies medicinos specialistu Virgilijumi Skirkevičiumi.
Rankos
Rankos
© Corbis/Scanpix

Pradėkime nuo mitybos

Gelbėti sąnarius V. Skirkevičius pataria nuo sveiko virškinamojo trakto išsaugojimo. Sąnarių ligos dažniausiai būna infekcinės kilmės, tačiau joms įtakos turi ir prasta žarnyno veikla. Į sąnarius patekę toksinai atlieka „juodą darbą“, todėl jie gali degeneruoti, prasidėti artritas, artrozė ir pan.

„Pirmiausia atsižvelkite į savo mitybą. Problema yra žmogaus organizmo viduje, o postūmį duoda išoriniai veiksniai – drėgmė, šaltis ir pan.“, – sako specialistas.

Dauguma augalų, kuriais gydomi sąnarių skausmai, taip pat pagerina ir virškinimą, pavyzdžiui, česnakas. Kasdien vakare, prieš vakarienę reikia suvalgyti bent vieną skiltelę česnako (ją sukramtyti kaip įmanoma smulkiau). Jeigu sunku kramtyti, palengvinti procesą galima šlakeliu vandens. Taip gydytis farmacininkas pataria ne tik sergantiesiems sąnarių ligomis, bet ir tiems, kurie jaučia, kad tai gali būti jų silpnoji vieta ateityje. Patartina mažiau vartoti pieno produktų, vengti pomidorų, bulvių, baklažanų, pipirų, nevirti maisto aliuminiuose puoduose.

Specialistas pabrėžia, kad sąnariams naudingi kartūs ir aštrūs skoniai. Jeigu negalavimai paūmėja, reikia orientuotis į kartumynus: tinka alijošiaus, beržo lapai, saldymedis, kraujažolės, ežiuolės, cikorijos kava. Pastaroji labai naudinga sąnariams, todėl sergantiems žmonėms reikėtų pagalvoti apie įprastos kavos pakeitimą cikorine.

Jeigu sąnarių sveikata pagerėja, tuomet reikia ne kartaus, bet aštraus skonio. Pastarasis padeda greičiau išvalyti nuodingąsias medžiagas, kurios kaupiasi organizme. Tinka ajero šaknys, valerijonai, imbieras, ciberžolės, pelynai, mėtos, pankoliai ir pan.

Pirties malonumai – sąnarių lengvumui

Virgilijus Skirkevičius
Virgilijus Skirkevičius
© A.Šimulynaitės nuotr.

Šalia gero maitinimosi naudingas ir prakaitavimas. Vienų žmonių sąnariai gali būti labai jautrūs šalčiui, kitų – karščiui, tačiau vieną kartą per savaitę verta pagalvoti apie pirties malonumus, skatinančius prakaitavimą.

„Pirtis vertinga tada, kai žmogus po jos eina į šaltą, o ne į šiltą dušą. Pirtyje būtina laikytis kontrastų principo – reikia ir karščio, ir šalčio“, – teigia liaudies medicinos ekspertas.

Sveika siela

Gydantis būtina atsižvelgti ir į nervų sistemą, nes sąnariai dažnai suskausta susinervinus.

„Rytų medicinoje žmogaus klausiama, ar jis nori eiti šiuo gyvenimo keliu? Toks klausimas – tikras paradoksas, kai pacientas skundžiasi gydytojui dėl sąnarių skausmų. Liga gali būti kaip priedanga negyventi tokio gyvenimo, kokio nenori gyventi“, – teigia V. Skirkevičius.

Kartais negalima orientuotis vien tik į augalus – reikia atkreipti dėmesį ir į savo gyvenimą. Žmogui reikia šilumos, kad jis labiau atsiskleistų, atsivertų bei sugebėtų kovoti su liga.

V.Skirkevičiaus patarimai

Alijošius su ciberžolėmis

Tiems, kuriuos kamuoja sąnarių skausmai, labai naudingos alijošiaus sultys su ciberžolių milteliais, ypač jeigu vargina užkietėję viduriai, taip pat turintys įtakos sąnarių ligų vystymuisi. Tereikia į valgomąjį alijošiaus sulčių šaukštą įberti ciberžolių miltelių (ant peilio galo) ir išgerti gautą skystį su šlakeliu drungno vandens. Taip daryti reikėtų 21 dieną.

Visagalis ricinos aliejus

Ricinos aliejumi galima tepti skaudamas vietas ir šiltai aprišti nakčiai. Galite pasidaryti ir tokį tepalą: po arbatinį šaukštelį ajerų šaknų miltelių ir baltojo molio, pusė arbatinio šaukštelio imbiero miltelių, vienas valgomasis šaukštas spirito, ketvirtis šaukštelio ricinos aliejaus. Viską suplakti iki pastos konsistencijos, ja tepti sąnarius, šiltai aprišti ir palikti per naktį. Ryte nuplauti, kad užtepta pasta nesuerzintų odos. Obuolių ir ryžių dieta

Obuolių ir ryžių dieta taip pat naudinga sergantiesiems sąnarių ligomis. Ryte išgerkite imbiero arbatos su citrina, vėliau suvalgykite ryžių, miežių košės, vakare – obuolių. Tai padeda nuo vidurių užkietėjimo, atkuria virškinimą, neapsunkina organizmo.

Prisiminkime eleuterokoką

Eleuterokokas, kuris naudojamas kaip ženšenio pakaitalas, gali būti puiki priemonė sąnarių skausmams malšinti. Nors apie jį mažai kalbama, tačiau kinai jau nuo senų laikų juo gydė chronišką degeneruojantį artritą.

„Rasos“
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Agurkų dieta ne tik tirpdys kilogramus, bet ir išvalys organizmą (2)

Su agurkų dieta, įtraukiant į valgiaraštį kuo daugiau agurkų, galima pasiekti puikių rezultatų, tad kol ši daržovė vis dar auga mūsų daržuose, naudokimės. Taip pat agurkus galima naudoti sveikatinimo procedūroms, kai kurioms naminėms kosmetinėms procedūroms ir veido kaukėms, nes agurkai labai palankiai veikia odą.

Modelis S. Burbaitė turi savo grožio paslapčių: verta pasimokyti visiems (16)

Modelis ir grožio tinklaraštininkė Simona Burbaitė yra daugelio merginų grožio etalonas. Pasiteiravome žinomos merginos, kaip ji rūpinasi savo oda, kuri švyti ne tik fotosesijų metu, bet ir kas dieną.

„Velomaratone“ skilo du šalmai, bet galvos - sveikos (2)

„Kiekvienas privalo pasirūpinti savo saugumu. Tėvai privalo rodyti pavyzdį vaikams, treneriai – auklėtiniams. Šalmas saugo galvą ir net gyvybes. Rekomenduoju juo pasirūpinti prieš nugriūnant nuo dviračio, o ne pagalvoti apie tai po fakto“, - sako dviratininkų treneris Vaidas Rimkus.

Motyvacija sportui: jeigu gali Petras - kodėl aš negaliu? (3)

Norite sportuoti, bet po kelių bandymų nusprendžiate, kad tai ne jums?

Treniruotė su lazda pilvo presui (1)

Laikas dailinti pilvo raumenis! Kineziterapeutas Tadas Puzara kviečia atlikti efektyvius pratimus pilvo presui.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.