Pietūs – sotūs, o kalorijų beveik nėra

 (3)
Atėjus šalčiams jūs jaučiate, kad pasitaisote: jau nesusisega mėgstami džinsai, ant pilvo atsirado riebalų klostės. Jei taip ir toliau, tai žiūrėk, prireiks keisti visą garderobą. O dėl visko kaltas apetitas, kuris žiemą tiesiog sužvėrėja. Taip organizmas reaguoja į šaltį. Dėl to mes pradedame suvartoti per daug kalorijų.
  • Apimtys
  • 1. Padidinkite sąlyginį kalorijų “svorį"
  • 2. Mėgstami patiekalai naujai
  • 3. Nepamirškite treniruočių
  • 4. Persivalgymo profilaktika
  • 5. Baltyminis sotumas

    Ką daryti, norint atsikratyti nereikalingų kilogramų? Viena draugė siūlo laikytis baltymų dietos, kita – nustoti valgyti riebų maistą, trečia gi – pamiršti cukrų. Jau galva pradeda suktis nuo šių patarimų, o jūs vis dar nieko nenusprendėte.

    Apimtys

    Laimei, egzistuoja sveikas ir protingas būdas atsikratyti nereikalingo svorio, neribojant savęs valgant ir nestatant kryžiaus prieš šokoladą ir makaronus. Ši nauja lieknėjimo koncepcija vadinasi gražiai ir mįslingai – voljumetrika. Šis žodis išvestas iš angliškojo volume, reiškiančio apimtį.

    Tyrimai maisto ir per viršsvorio srityje parodė, kad žmonės dažniausiai suvalgo vienodą pagal svorį (o ne pagal kaloringumą, kaip priimta skaičiuoti) maisto kiekį per dieną. Norint sulieknėti, jums reikia suvartoti pakankamą kiekį maisto, bet tuo pačiu kalorijų kiekis jame turi būti minimalus.

    Kaip padaryti taip, kad jūsų maiste būtų pakankamai “svorio”, bet mažai kalorijų.

    Pateikiame 5 būdus, kaip būti sočiai ir tuo pat metu visam laikui atsikratyti per didelio svorio nepakenkiant savo organizmui.

    1. Padidinkite sąlyginį kalorijų “svorį”

    Kad tūris būtų didesnis, o kalorijų – mažiau, maiste turi būti daug daržovių ir vaisių, vandens, ląstelienos ir … oro, kaip, pavyzdžiui, pieno-vaisių kokteilis arba vaisių sriuba.

    Rekomenduojame suvalgyti pakankamai dideles porcijas. Kai prieš save matote didelę lėkštę, pilną apetitingo maisto, jūs iš karto įsitikinate save, kad tikrai neliksite alkana.

    Anksčiau jūs gamindavote puikias salotas (agurkai, pupelės, vištienos gabaliukai, žalių salotų lapai ir t.t.) ir įdėdavote šiek tiek jų sau į lėkštę greta geros porcijos troškintos mėsos ir bulvių.

    Dabar paruoškite tas pačias salotas, tačiau jau kaip savarankišką patiekalą ir gražiai jas išdėkite į didelę apvalią lėkštę. Taip lyg ir apgausite save, manydama, kad suvalgote visą didžiulę lėkštę patiekalo.

    2. Mėgstami patiekalai naujai

    Jums nebūtina atsisakyti savo pamėgtų patiekalų. Jei jums norisi suvalgyti mėsainį, neatsakykite sau šio malonumo. Tačiau paruoškite jį naujai. Į mėsos faršą pridėkite troškintų daržovių, prieskonių ir šiek tiek virtų kruopų, pavyzdžiui, grikių. Iš šios masės padarykite kotletus ir iškepkite juos ant augalinio aliejaus. Paruoštą kepsnį padėkite ant pusiau perpjautos bandelės, ant viršaus – gabalėlį sūrio, žiedais supjaustytą pomidorą, svogūną ir salotų lapų. Jūs patirsite tokį pat malonumą, kaip ir valgydama įprastą riebų hamburgerį, tačiau kalorijų bus žymiai mažiau.

    Sotumo jausmą pirmiausia įtakoja ne maisto kokybė, o jo kiekis. Jūsų skrandis ne toks jau išrankus kaip skonio receptoriai, esantys burnoje, todėl jam nesvarbu, kuo jūs šiandien jį pamaitinsite: maistu su mažai ar daug kalorijų. Svarbiausia, kad maisto kiekis būtų vienodas.

    Anksčiau jūs virdavote vieną stiklinę makaronų ir įdėdavote šiek tiek prieskonių, padažo ir daug sūrio.

    Dabar išvirkite ½ stiklinės makaronų, įdėkite 2 stiklines šviežių arba troškintų daržovių ir pabarstykite 1 šaukštu tarkuoto sūrio.

    3. Nepamirškite treniruočių

    Pratimai – geriausias būdas išsaugoti ir padidinti raumenų masę, kurios dėka jūs sudeginsite daugiau kalorijų net ir ramybės būsenoje. Be to, sportavimas kelia jūsų pasitikėjimą savimi. Ir, žinoma, reguliariai treniruojantis galima lieknėti, netgi valgant pakankamai dosnias naudingo ir skanaus maisto porcijas.

    Reguliarios treniruotės – geriausias būdas deginti kalorijas.

    4. Persivalgymo profilaktika

    Dažnai mes valgome visai ne todėl, kad to prašo mūsų kūnas, o todėl, kad to nori mūsų siela. Nepriklausomai nuo to, kiek mes suvalgėme per pietus, mūsų pilve visuomet yra vietos desertui. Norint išspręsti šią problemą, siūlome atidžiau įsiklausyti į savo organizmą ir išmokti atskirti tikrą alkio jausmą nuo netikro.

    Nevalgykite vien todėl, kad dabar – pietų metas. O jeigu jums nuobodu arba liūdna, geriau eikite pasivaikščioti, o ne ką nors kramtykite. Nors šis lieknėjimo būdas jus skatina neriboti maisto kiekio, tai nereiškia, kad reikia negalvojant laikytis šių patarimų ir kimšti pilvą tol, kol pasidarys sunku kvėpuoti. Esmė tame, kad turite išmokti suprasti, kiek iš tikrųjų esate alkana.

    Anksčiau Jūs stengdavotės suvalgyti viską, kas pakliūdavo ant jūsų lėkštės ir niekuomet neatsisakydavote deserto.

    Dabar valgykite tiek, kad atėjus kitam valgymo metui jūs vėl būtumėte alkana.

    Pamirškite apie pyragaičius su kremu. Pripildykite krepšelius iš tešlos šviežiais arba konservuotais vaisiais – gausite puikų lengvą desertą.

    5. Baltyminis sotumas

    Kai kurios baltyminės dietos atrodo labai patrauklios, nes laikantis jų nereikia riboti maisto kiekio. O be to, gaunamas didelis psichologinis pasitenkinimas, nes galima valgyti “uždraustus” produktus, pavyzdžiui, kiaušinienę su kumpiu, sūriu ir majonezu ir taip lieknėti. Tiesa, šis malonumas negali būti amžinas, nes netgi kumpis kada nors atsibosta ir užsinori duonos. Tačiau tik baigus laikytis dietos ir vėl pradedate valgyti baltymus, prarasti kilogramai tuojau pat pas jus sugrįžta ir netgi priaugate daugiau nei svėrėte prieš tai.

    Naujoji lieknėjimo koncepcija taip pat žada sotumą, tačiau jūsų mėgstami patiekalai būna mažiau kaloringi: juk dabar jūs suvartojate daugiau “sveikų” produktų, pavyzdžiui, vaisių ir daržovių, kurių energetinė vertė labai maža. Dietiniame baltyminiame maiste – žuvyje, paukštienoje, pupose, neriebiuose pieno produktuose taip pat mažai kalorijų.

    Anksčiau Jūs stengdavotės valgyti kuo mažiau riebaus maisto ir sumažinti bendrą suvartojamų kalorijų skaičių.

    Dabar galima valgyti, kiek tik širdis geidžia, tačiau pirmenybė turi būti atiduodama produktams, kurių energetinė vertė labai maža.

  • Parašykite savo nuomonę
    arba diskutuokite anonimiškai čia
    Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
    Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
     
    Naujienų prenumerata

    Grožis ir sveikata

    Vitamino D stokos problema aštrėja su amžiumi (1)

    Niekas negali organizme pakeisti vitamino D, kuris dar vadinamas ir hormonu. Trūkstant saulės efektyviai papildyti jo atsargas padeda tinkamas vitamino D papildų vartojimas.

    Fitoterapeutas atskleidė, kaip ruošti žalumynus, kad gautume maksimalią naudą

    „Mes ne karvės, ne avys ir ne ožkos ir mes fermento augalinei ląstelienai virškinti neturime. Mes augalo naudingąsias medžiagas pasisaviname tik tada, kai ląstelė perlaužiama.

    Įgimta širdies yda padėjo atrasti naujos veiklos (2)

    Šiaulietei Genovaitei Čekatauskienei (63 m.) jaunystėje diagnozuota įgimta širdies yda pakeitė įprastą gyvenimo ritmą, atėmė dalį darbingumo, bet tai netapo kliūtimi mėgautis kasdienybe, atrasti naujos veiklos.

    Profesorė: nieko keisto, kad žmonės nesupranta, kodėl vėžys toks piktas (8)

    Nacionaliniame vėžio institute sklando legendos apie ją – aristokratiško grožio, bajoriškos kilmės moterį, absoliučiai kietą mokslininkę, narsiai įveikiančią visus gyvenimo sunkumus ir savo pavyzdžiu demonstruojančią, kad nuo vėžio gelbsti tik sveikatai nekenksminga kasdienybė.

    Gydytoja: per dažnai lakstyti į tualetą yra blogai (11)

    Įprotis per dažnai be didesnio poreikio lankytis tualete, specialistų manymu, ne tik nėra naudingas, bet ir gali būti žalingas. Nors daugeliui pastangos ištuštinti šlapimo pūslę prieš ilgą kelionę atrodo logiškos, iš tikrųjų toks įprotis ateityje gali sukelti papildomų rūpesčių.
    KMI skaičiuoklė
      kg
          cm
          
    Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
    Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
    18.5 - 25 – normalus.
    25 - 30 – antsvoris.
    Daugiau nei 30 – nutukimas.