Pataria dietologė

 (39)
Apelsinai
© DELFI (D.Augūnaitės nuotr.)

Kaip maitintis, kad svoris neaugtų? Kaip tvarkytis su emociniu alkiu ir nustoti persivalgyti? Kaip nustoti valgyti saldumynus? Ar 30-ies nevėlu pradėti sportuoti? Į šiuos ir kitus www.dieta.lt skaitytojų klausimus atsako dietologė Ramunė Navickė.

Ramunė Navickė yra Apex Fitness mitybos konsultantė, Pensilvanijos Sveikatos priežiūros instituto absolventė, bei VK Sveikatos priežiūros instituto absolventė. Tris metus dirbo JAV Gold's Gym sveikatingumo centruose, kur mokė amerikiečius racionalių bei efektyvių maitinimosi principų, o nuo 1997 metų Ramunė dirba Lietuvoje.

Norėčiau paklausti ar bėgiojant 40-50 minučių ir dirbant 20 minučių Orbitreku galima netekti bent šiek tiek svorio? (Rasa, 22 metai)

Tiek daug treniruojantis galima netekti labai daug svorio, tačiau jeigu jūsų mityba bus nesuderinta, visos sudegintos kalorijos gali būti labai lengvai atstatytos ir rezultato nepamatysite.

Rašau jums, nes iš ties turiu bėdų. Nors esu dar labai jauna, ėmiau laikytis dietos. Prieš laikydamasi dietos svėriau 59 kilogramus, tada ir nusprendžiau, jog laikas keisti mitybą. Per 3 mėnesius numečiau apie 13 kilogramų. Palaipsniui vis mažinau maisto kiekį, kol pradėjau valgyti tik 2 obuolius per dieną ir 2 sumuštinius su liesu kumpiu. Ir štai vidurių užkietėjimas, statomos klizmos, negalėjimas išsituštinti ir t.t. Po šios ligos stengiuosi maitintis daugiau, bet bijau, kad svoris grįš, dabar sveriu 48 kilogramus. Kaip maitintis, kad svoris neaugtų? Kiekvieną dieną sportuoju sporto klube po 2 valandas. (Aistė, 14 metų)

Manau, kad tai yra iš tiesų rimta liga ir jums reikėtų profesionalios pagalbos tiek dietologo, tiek psichologo. Siūlyčiau kreiptis i valgymo sutrikimo centrą ir ten dirbantys profesionalai jums tikrai padės.

Kaip nustoti valgyti saldumynus? (Danutė, 42 metai)

Pradėkite valgyti reguliariai, sakykime, kas 3-4 valandos ir šio režimo laikykitės griežtai. Tada įvertinkite savo mitybą, ar joje netrūksta baltyminio maisto (t.y. liesos mėsos, liesų pieno produktų, žuvies ir panašiai), kadangi dažniausiai dėl baltymų stokos pasireiškia noras valgyti saldumynus. Taip pat nustatykite, ar jūsų suvartojami angliavandeniai yra sudėtiniai (įvairios kruopos, grūdų duona ir t.t.), ir ar netrūksta daržovių bei vaisių.

Kaip tvarkytis su emociniu alkiu ir nustoti persivalgyti? Ar tą gali sąlygoti depresija? Gal galėtų padėti tam tikri antidepresantai? (Ernesta, 30 metų)

Vaistų vartoti tikrai nepatarčiau. Vienintelis išsigelbėjimas – fizinis aktyvumas, šalto vandens procedūros, sveikas gyvenimo būdas. Ir taip pat siūlyčiau pasilepinti atpalaiduojančiu masažu bei nauja šukuosena – visas šitas komplektas tikrai padės!

Niekada nesportavau. Ar dar ne per vėlu pradėt ir nuo ko turėčiau pradėt? ( Ligita, 30 metų)

Jeigu būdama 30 metų jau save nurašote, tai atleiskite, padėti negaliu. O jei nuspręsite sportuoti, tai siūlyčiau sporto klube, nes ten tokia atmosfera – tinginiauti tikrai neteks.

Sveiki. Mane jau kurį laiką kankina problema, netgi labai didelė ir niekaip negaliu nuo jos pabėgti. Mane kankina vakariniai persivalgymai. Sveikai stengiuosi maitintis kokią savaitę ir po to atsiranda nevaldomas apetitas bet kam, kas yra šaldytuve. Ir tęsiasi kelis vakarus iš eilės. Aš tikrai turiu stiprią valią ir ne kartą sau tai įrodžiau atsisakydama blogų maitinimosi įpročių, bet vistiek, kai jau jautiesi įveikęs tai, iš kažkur atkeliauja tas nesuvaldomas noras suvalgyti viską kas yra šaldytuve ir jaučiuosi apgailėtinai. (Dovilė, 19 metų)

Greičiausiai jūsų organizmas priešinasi staigiam maisto kiekio apribojimui. Kadangi suvartojate mažokai kalorijų pirmoje dienos pusėje, tai vakare organizmas nori „atsigriebti“. Todėl dažnai apetitas šiuo paros metu būna nevaldomas. O gal Jus kankina PMS?

Kodėl daug valgau susinervinusi? (Roma, 40 metų)

Tai būdinga daugeliui moterų. Maistas žmogų ramina, o ypač angliavandeniai, kurie padidina serotonino kiekį organizme. Pastarasis pakelia nuotaiką, ramina, mažina stresą.

Kiekvieną savaitgalį vis tenka dalyvauti įvairiuose vakarėliuose. Norėčiau sužinoti, kokius stipriuosius alkoholinius gėrimus rinktis (brendį, viskį ar degtinę), su kuo daryti kokteilius (sultimis ar kola), kuo skiriasi įvairių skonių sidrai? (Miglė, 22 metai)

Jei yra galimybė, geriausia gerti baltą sausą vyną skiestą su šaldytu vandeniu. O dėl stipriųjų gėrimų – kuo mažiau, tuo geriau, o skiesti siūlyčiau su natūraliomis sultimis.

Laba diena, norėčiau sužinoti, ką manote apie treniruoklius, raumenis veikiančius elektriniais impulsais? Reklamose labai jau viliojamai atrodo tokie treniruokliai, kai netgi žiūrint TV galima sėdėti ir "sportuoti". (Simona, 19 metų)

Manau, kad tai yra žmonių mulkinimas.

Kokį maistą rinktis 1 kraujo grupės žmogui? (Žaneta, 24 metai)

Jeigu Jūs tikite šiuo lieknėjimo metodu, įsigykite knygutę apie kraujo grupes. Tokios literatūros apstu knygynuose. Aš šiuo metodu netikiu, nesinaudoju ir nesiūlau to savo klientams.

Nežinau, ką daryti, per metus numečiau 10 kilogramų, dabar mano ūgis 176 cm, o svoris 64 kg, bet pilvo oda tokia tampri ir atrodo, kad sverčiau 70 kg. Man viskas nueina daugiausiai į pilvą. Ką daryti, kaip jį padaryti plokščią ? (Monika, 20 metų)

Mano manymu, Jums reikia daugiau sportuoti. Kai sustangrinsite savo kūno raumenis, pilvas taps plokštesnis ir stangresnis.

Ar lankant aerobiką ir valgant viską galima numesti svorio? (Giedrė,18 metų)

Galima, jei valgysite saikingai, neprivalgysite vakarienės metu ir neužkandžiausite tarp maitinimų.

Nėštumas 7 savaičių, ar galima sportuoti treniruoklių salėje ir ko vengti? (Lina, 26 metai)

Galima, tačiau pastoviai turite save stebėti, nepersistengti su svoriais. Ypač nereikėtų kelti sunkių svorių nuo žemės. Jūsų treniruotė turi būti labiau panaši į mankštą, ne į jėgos ar į aerobikos treniruotę.

Jeigu valgysiu ką norėsiu ir kada norėsiu, kartais saldumyną, kartais obuolį, bet tai neviršys 2000 kilokalorijų per dieną, ar sulieknėsiu? (Eglė, 20 metų)

Manau, kad ne. 2000 kcal nėra taip jau mažai, o be to, kalorija kalorijai nelygu. Valgant 2000 kcal pilnaverčio maisto ir nesportuojant, jūsų svoris turėtų nei didėti, nei mažėti (nebent jei Jūsų ūgis didesnis nei 180 cm, tada gali mažėti). Jeigu valgote 2000 kcal pilnaverčio maisto ir sportuojate, pvz.: 3 kartus per savaitę, svoris turėtų mažėti.

Valgant 2000 kcal nepilnaverčio maisto, svoris tikrai nemažės. Aš tiksliai negaliu tvirtinti, kiek kalorijų Jūs turėtumėte suvartoti, kadangi neturiu Jūsų antropometrinių duomenų.

Kokiuose maisto produktuose yra daugiausia polinesočiųjų riebiųjų rūgščių? (Lina, 30 metų)

Kukurūzų bei saulėgrąžų aliejuose. Tačiau polinesočios rūgštys yra labai nepatvarios, todėl šių dviejų siūlyčiau nekaitinti, vartoti šaltus. Be to, jie turėtų būti termiškai neapdoroti. Atkreipkite dėmesį į informaciją prekių etiketėse.

Atsakymai pateikiami tik bendro informavimo tikslais ir neatstoja gydytojo konsultacijos.

Dieta.lt
 
39
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Grožis ir sveikata

„Judam kartu“ pataria: kaip sportuoti pradedantiems ir pažengusiems

2014 balandžio mėn. 25 d. 00:01
Sportiniai krūviai skirstomi labai įvairiai. Pagal fizinio aktyvumo rūšį sportuojantys žmonės renkasi tai, kas jiems atrodo tinkamiausia. Turintys tikslą sustangrinti raumenis ar užsiauginti raumeninės masės renkasi fitneso ar kūno dizaino treniruotes. Trenerės Dalios Vengrytės patarimai.

Akių grožis: kaip kovoti su pirmosiomis raukšlėmis (11)

2014 balandžio mėn. 24 d. 00:01
Žvilgsnio galia aprašyta žymiausių pasaulio rašytojų, apdainuota garsiausių muzikantų ir įamžinta talentingiausių dailininkų. Didžiausi romantikai beatodairiškai tiki meile iš pirmojo žvilgsnio, o psichologai sako, kad akyse atsispindi ne tik žmogaus nuotaika, bet ir visas gyvenimas.

Artėja masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis (8)

2014 balandžio mėn. 23 d. 11:54
Artėja masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis
Organizatorių nuotr.
Gegužės 10 dieną sostinėje vyksiantis masinis šiaurietiškojo ėjimo žygis visus suvienys bendram tikslui – sveikatos labui, skatinti fizinį aktyvumą, puoselėti šiaurietiškojo ėjimo kultūrą, būti atviriems ir vieningiems.

Cholesterolį mažina ne tik vaistai (115)

2014 balandžio mėn. 23 d. 08:06
Cholesterolio padidėjimo priežasčių reikėtų ieškoti mūsų mitybos įpročiuose. Gyventojų apklausa parodė, kad esame įsitikinę, jog valgome neriebiai, nors išvardyti suvalgomi produktai ir jų kiekiai rodo, kad mūsų mityba yra labai „riebi“. Gausiai valgome gyvulinius riebalus: grietinę, sviestą, kiaulieną, fermentinį sūrį ir kitus riebius produktus, nevengiame kiaušinių, teigia Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Visuomenės sveikatos instituto vadovas prof. Rimantas Stukas.

Trijų dienų iškrovos dieta (21)

2014 balandžio mėn. 23 d. 00:02
Dietologai pasakytų, kad geriausia dieta - nepersivalgyti. Bet jei jau neatsilaikėte prieš pilnas lėkštes skanėstų, po švenčių pabandykite laikytis trijų dienų dietos. Atsikratysite 3-4 kilogramų, išvalysite organizmą, sumažinsite cholesterolio kiekį kraujyje ir pajusite energijos antplūdį.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.