Nepamirškite, kad oda maitinasi kartu su jumis!

Visos maistinės medžiagos, patenkančios su valgiu, veikia ir mūsų odą. Atkreipkite dėmesį į savo meniu ir stebėkite, kaip į įvairius valgius reaguoja veido oda. Riebus maistas, aštrūs valgiai sukelia bėrimus vienoms, o kitų odai kenkia net rūgštūs bei citrusiniai vaisiai, riešutai. Taip pat greitai nustatysite, kokios maisto rūšys kenkia jūsų odai.
Veido odai, kaip ir visam mūsų kūnui, nepakanka vien tik baltymų, riebalų ir angliavandenių. Odai ypač vertingos biologiškai aktyvios medžiagos - vitaminai, mineralinės medžiagos, eteriniai aliejai, organinės rūgštys.

Taigi, svarbu žinoti kosmetinę vitaminų įtaką, nes tuomet galima pasirinkti, kokių rūšių produktus valgyti, kad gautume tinkamų vi t aminų, palaikančiu mūsų grožį.

Trūkstant vitamino A, oda sausėja ir pleiskanoja, plaukai tampa matiniais ir pradeda lūžinėti. Vitamino A yra: piene, svieste, kiaušiniuose, grietinėje, sūryje, žuvyje. Provitamino A - karotino - yra šviežiose daržovėse (pomidoruose, morkose). Gaminant valgį, šias daržoves būtinai apkepinkite riebaluose (!), nes vitaminas A jautrus šviesai ir rūgščiai, o verdant išgaruoja.

Vitaminų B grupė. Šių vitaminų trūkumą ypač jaučia tos, kurios dažnai geria alkoholinius gėrimus, daug rūko ir valgo daug saldumynų. Nikotinas, alkoholis ir cukrus naikina B grupės vitaminus. Odos lygumą ir elastingumą skatina vitaminai B2 ir B6. B grupės vitaminai lemia plaukų vešlumą ir nagų tvirtumą.

Valgykite rupaus malimo duonos, pieno, kiaušinių, šviežių daržovių, mielių. Per didelis vitamino B kiekis mūsų organizme nėra kenksmingas, nes B grupės vitaminai, būdami tirpūs vandenyje, pašalinami iš organizmo.

Vitaminas C. Jei trūksta šio vitamino, pradedame balti, oda pradeda raukšlėtis, kraujuoja dantenos. Vitamino C yra daug įvairiose daržovėse, vaisiuose, augaluose, bet jo daug netenkama valgio gaminimo metu, kai ilgai plaunama, mirkoma, produktai perverdami.

Vitaminas C gerai veikia riebią odą, greitai besiriebaluojančius plaukus. Jei mėgstate gerti daug skysčiu, vitamino C naudokite dvigubai daugiau (2-3 obuolių dienai nepakanka!).

Vitaminas E - jaunystės vitaminas, normalizuojantis ir reguliuojantis riebalų ir vandens išsiskyrimą odoje. Valgykite avižinius dribsnius, pieną, daigintus grūdus, rupaus malimo produktus, daržoves.

Perspėjame:

Nikotinas ypač kenkia odai - ji pilkėja, raukšlėjasi, nes nikotinas susiaurina kraujo kapiliarus, dėl ko pablogėja kraujotaka ir oda negauna daug deguonies. Sutrinka ir riebalinių liaukų veikla.

Alkoholis išplečia kraujagysles ir smulkias venas, naikina B grupės vitaminus. O kaip tik šie vitaminai palaiko gražią ir sveiką odą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Arbūzo žievė ne tik valgoma, bet ir naudingesnė sveikatai už minkštimą (32)

Pasimėgauti sultinga arbūzo rieke – tikra atgaiva karštą vasaros dieną. Tik vargu ar dažnas žino, kad maistui galima naudoti ne tik saldų raudonos spalvos šio vaisiaus minkštimą. Arbūzo žievė, pasirodo, taip pat valgoma.

Tikimybę mirti nuo vėžio lemia ir gyvenamoji vieta (24)

Žmonės dažnai renkasi gyvenimą kaimo vietovėse, nes jiems patinka lėtesnė gyvenimo tėkmė, grynas oras ir tiesiog būti arčiau gamtos. Tačiau ar jie dėl to laimi?

E. Daugėlaitė kviečia atlikti nuotaikingą mankštą

Klaipėdoje artėjant Jūros šventei LRT TELEVIZIJOS laidos „Labas rytas, Lietuva“ komanda keliasi į pajūrį. Į Klaipėdą išvykusi laidos vedėja Eglė Daugėlaitė siūlo dieną pradėti nuotaikinga mankšta.

Atskleidė, kokie pusryčiai suteikia daugiausia energijos (10)

Pasikraukite energijos dienos pradžioje kaip tikri profesionalai.

Įvardijo, kokių produktų suvalgytume mažiau, bet jaustumės sotesni (8)

Labai maža tikimybė, kad jau pagamintame maiste nebus cukraus, o ypač jo daug padažuose, kečupe, nemažai – greitai paruošiamose košėse, sausuose pusryčiuose. Taip LRT RADIJUI sako mitybos specialistė Vaida Kurpienė.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.