Modeliai: ar tikrai lieknos be dietos?

 (95)
Ar prisimeni ironišką reklamą, kurioje manekenė tauškia apie dantų krapštuko dietą ir prarastus kilogramus? Ar tikrai jos skaičiuoja kalorijas ir badauja? Atvirai pasakoja pačios manekenės.


Padėjo greita medžiagų apykaita

Kai modelių agentūros „Modilinos“ savininkė Jolanta Sadauskienė dirbo manekene, kaip ir daugelis merginų buvo sumaniusi laikytis dietos: „Prieš dešimtmetį Lietuvoje dietos buvo madinga naujovė. Visi žurnalai spausdindavo galybę patarimų ir lieknėjimo receptų. Merginos su dietologais nesikonsultuodavo, dauguma bandė lieknėti kaip išmanė. Dietų mada darė įtaką. Mesti svorio nereikėjo, bet vis tiek sugalvojau nevalgyti ledų ir šokolado.“

Jolanta Sadauskienė
asmeninio archyvo nuotr.

Atsisakius saldumynų Jolantos svoris retkarčiais sumažėdavo kilogramu ar dviems. “Supratau, kad trumpalaikės dietos – žaidimas. Liekna esu dėl greitos medžiagų apykaitos. Kovoti su antsvoriu niekada neteko. Žiemą šiek tiek svorio priaugu. Nukrenta jis labai greitai – nuo įtempto darbo. Maitinuosi nereguliariai. Kartais vakare grįžtu namo ir galvoju, ar valgiau ką nors? Nepamenu, nes net alkį buvau pamiršusi.“

Jolanta neslepia, kad yra labai išranki maistui – valgo tik gardžiai namuose ar restorane paruoštą maistą. „Pusryčiai visuomet tie patys – jogurtas, švieži vaisiai, avižiniai dribsniai. Darbo dienomis nepietauju, nes taip esu įpratusi, tačiau dieną nevaikštau gurgiančiu pilvu. Biure turiu saldumynų, kuriuos labai mėgstu ir dažnai valgau. Vakarieniauju beveik visuomet namuose.“

Jolanta labai mėgsta šokoladą, bet nevalgo gaminių iš tešlos, grybų, kruopų. „Nesu vegetarė. Mėsą valgau labai retai ir tik labai skaniai paruoštą. Niekada nevalgau vyniotinių ar dešrų iš supermarketo.“

Jolanta nelaiko savęs lieknumo pavyzdžiu. Septyneri metai ji nesuka galvos dėl kilogramų. „Nesportuoju. Kas rytą išvaizdai skiriu nedaug laiko – dušas, reikalingi odai kremai ir sušukuoti plaukai. Makiažą darau tik ypatingomis progomis.“

Pats geriausias grožio receptas, moters nuomone, geros emocijos. Dietos negarantuoja grožio. Merginos, dirbančios manekenėmis, apie dietas žino dvigubai daugiau nei prieš dešimtmetį. Joms rengiamos paskaitos su dietologais, jokia saviveikla šioje srityje neskatinama. „Šiandien visos merginos žino, kad stresas, kurį gali sukelti ir dieta, yra organizmo griovėjas. Pirmas žingsnis atsikratyti streso – tai spręsti kasdienos nesklandumus ramiai.“

Išguitas stresas

Jurgita Jurkutė
asmeninio archyvo nuotr.

Prieš šešerius metus Jurgita Jurkutė laimėjo "Ford Supermodel of Lithuania" nacionalinį finalą. Tuomet penkiolikmetei merginai atsivėrė galimybės dirbti Graikijoje, Japonijoje, Italijoje, Korėjoje.

„Nesu iš merginų, kurios valgo ir lieknėja, todėl po kurio laiko nusprendžiau laikytis dietos, - sako Jurgita. –Papildomi trys ar keturi kilogramai svorio atrodė „tragedija“, apie sveikatą nepagalvodavau. Priešingai nei kitoms merginoms man nuo streso svoris auga. Kai dirbau užsienyje, kasdien patirdavau konkurenciją tarp daugybės gražuolių. Tai, kas man atrodė dieta, buvo eksperimentas su savimi. Per dieną suvalgydavau virtą kiaušinį, agurką, kelis salotų lapus, riekę duonos, gerdavau daug vandens. Svoris krito greitai, tačiau jaučiausi nekaip. Intensyvus darbas reikalavo jėgų, o augančiame organizme trūko vitaminų. Kartais svaigdavo galva, bet apie tai niekam nepasakojau. Keliaujant nepavykdavo reguliariai maitintis, užkandžiaudavau kai turėdavau laiko.“

Po kelerių metų Jurgita kreipėsi pas dietologus, bet jų atsakymai merginai nepatiko: „Kalbėjo jie visiems žinomas tiesas, kad reikia valgyti daugiau šviežių daržovių, gerti vitaminų. Pati atradau kas man tinka. Tarkime, jei sutrinka virškinimas, man labai padeda kiviai.“

Mergina sako pati atradusi jai tinkamą mitybą, bet tai ne dieta, o saikingas valgymas tris kartus per dieną ir sportas. „Negaliu gyventi be juodos ruginės duonos, keptos ant ajerų, kartais smaguriauju mamos pagamintais didžkukuliais, stengiuosi nevalgyti po 18 valandos. Sportas man suteikia energijos ir padeda išlaikyti kūno formas.“

Jurgita tiki, kad problemos dėl svorio išsisprendė dėl ramesnio gyvenimo būdo. Mergina mažiau dirba modeliu užsienyje, daugiau laiko skiria mokslams. Pasirodė, kad intensyvios studijos jai nesukelia tokio nuovargio, kokį patyrė skraidydama iš vienos fotosesijos į kitą. Jurgita mano, kad lieknumas - tik viena detalė grožio paieškose. Dailus kūnas turi būti tvirtas, o oda švytinti.

„Saugau savo odą, kasdien nekamuoju jos pudromis. Rytais tepu veidą drėkinamuoju kremu, blakstienas paryškinu tušu, o lūpas – blizgesiu. Tai užima vos keletą minučių. Daug ilgiau geriu balintos kavos puodelį, kuris pakelia nuotaiką visai dienai.“

Išgelbėjo sportas

Agnė Ivanauskaitė
asmeninio archyvo nuotr.

Manekenė Agnė Ivanauskaitė, kurios nuotraukomis puošiasi ne vienas žurnalas, taip pat išgyveno dietų dilemą. Agnė niekada neskyrė daug dėmesio mitybai. Valgydavo kada nori ir ką sugalvojusi. Kai pradėjo augti svoris, manekenė atsisakė bandelių ir bulvinių patiekalų. Tačiau svoris nekrito. Tuomet atsisakė saldumynų. Gal būtų griebusis drastiškos dietos, bet išgirdusi dietologų diskusiją per TV, nusprendė, kad nevalgydama save išsekins.

„Nudūmiau į aerobikos treniruotes. Pasitaisė ne tik savijauta, bet ir svoris nukrito.“ Mergina pajuto, kad pratimai padėjo ne tik darbingumui, bet ir lankstumui, kūno jėgai, grakštumui, net ir judesiams. Anksčiau kimšusi maistą vakare, dabar manekenė vakarieniauja 18 valandą, visiškai atsisakė saldumynų, bet kasdien valgo sriubą. „Jei merginos teiraujasi apie mano lieknumą, nustemba, kad dabar valgau viską, ką noriu. Kalorijų neskaičiuoju ir apkritai jokiomis dietomis nesiruošiu savęs kamuoti.“

Agnė mano, kad didžiausia klaida, kai merginos nori svorį mesti nežinant net artimiems žmonėms. Neva vienos susitvarkys su problema. „Visuomet tariuosi su mama, kad iš didelio noro būti lieknai neperlenkčiau lazdos.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Kada begliutenės dietos laikytis neverta? (3)

Vis populiariau tampa laikytis begliutenės dietos net ir nesergant celiakija ir alergija kviečiams. Tačiau specialistai įspėja, kad tai ne visada yra protingiausias pasirinkimas.

Mažiau kaloringi ledai – mėgaukitės be skrupulų sustorėti

Mėgstate ledus, bet baiminatės juos valgyti bijodami sustorėti? Rinkitės mažai kaloringą alternatyvą!

Neuromokslininkai yra atradę dainą, kuri 65 proc. sumažina nerimą Paklausykite ir įsitikinkite patys (34)

Kai kyla sunkumų darbe, mokymo įstaigoje ar asmeniniame gyvenime, imamės visų įmanomų priemonių, gudrybių ir technikų, kad tik nuramintume nervus. Pasidalinsime su jumis viena priemone, kurią patvirtino mokslas: susidarykite grojaraštį iš 10-ies dainų, kurios, kaip buvo išsiaiškinta, yra labiausiai raminančios pasaulyje.

Kūno masės indeksas, svoris ar liemens apimtis – koks rodiklis tiksliausias? (12)

Diskusijos apie tai, kas tiksliausiai parodo kūno masės indeksą (KMI) – liemens apimtis ar visai kas kita – įsižiebė su nauja jėga. Išsiaiškinkime, koks rodiklis informatyviausias būtent jums.

Ar vaisiai iš tiesų yra dietinis maistas? (4)

Išsiaiškinkime, kodėl dažnas užkandžiavimas šviežiais vaisiais gali sužlugdyti visus svorio metimo planus.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.