Kiek reiktų suvartoti kalorijų, norint numesti svorį?

 (4)
Tikslus kiekis kalorijų, kurį turėtų suvartoti kiekvienas žmogus, yra labai diskutuotinas klausimas. Viename svare (373,24 g) riebalų yra 3500 kalorijų. Jei jūsų raumenys per dieną išeikvojo 500 kalorijų daugiau, nei įprasta, teoriškai, per septynias dienas turėtumėte sudeginti 3500 kalorijų arba vieną svarą riebalų. Atrodo, kad būtų logiška per dieną suvartoti 500 kalorijų mažiau, taigi, raumenys turės deginti riebalus, gaunamus iš riebalų ląstelių.
Deja, tai veikia ne visiškai taip. Pažiūrėkime į pavyzdį. Dėl paprastumo, kalbėsime apie vidutinio ūgio ir formų moterį. Atsižvelgsime į tris grupes: Mergina sportininkė suvartoja 2000-3000 kalorijų per dieną; ji išlaiko savo svorį. Vidutinė mergina per dieną suvartoja 1200-2000 kalorijų; jos svoris gali būti artimas reikalingam arba 10-15 kg didesnis, tačiau šį svorį ji išlaiko. Sėslioji mergina per dieną suvartoja mažiau nei 1200 kalorijų; ji gali būti patenkinta savo svoriu arba turėti iki 30 kg antsvorį, tačiau ir ji savo svorį išlaiko.

Mergina sportininkė mėgsta sportą, treniruodamasi praleidžia 3-5 valandas per dieną, penkias dienas per savaitę. Ji gali suvartoti 2500 kalorijų ir nepriaugti svorio, o sėslioji mergina nuo pusės tiek kalorijų įgauna papildomą svorį. Jei sportiškoji mergina per dieną suvartoja 500 kalorijų mažiau, per savaitę gali numesti vieną svarą riebalų. Jos ištreniruoti raumenys treniruojami taip, kad jie degintų saugomus riebalus, taigi, jos kūnas palankiai priims kalorijų sumažėjimą. Ji lengvai gali numesti svorį, tačiau sėsliajai mergina tai sudėtinga.

Sėslioji mergina teigia, kad yra “labai aktyvi”, nes jos gyvenimas labai užimtas (sodo ir vaikų priežiūra,), tačiau faktiškai ji nesugeba pabėgioti 20 minučių, ji nesportiška, ir ji nėra harmonijoje su savo kūnu. Suvartodama 1200 kalorijų, ji egzistuoja ant medžiagų apykaitai reikalingų medžiagų kiekio ribos. Jos organizmas netoleruos 500 kalorijų sumažėjimo. Dėl to, kad jos raumenys tinkamai nedegina riebalų, per savaitę ji praras daug mažiau nei vieną svarą. Ji gali numesti vieną svarą, tačiau tik dalis iš to svorio bus riebalai. Likusi prarasto svorio dalis bus proteinas ir vandenys. Kuo storesnė yra sėslioji mergina, tuo labiau prarasdama svorį ji bus linkusi prarasti raumenis ir vandenis, o ne riebalus.

Kalbant apie vidutinę merginą, galime lengvai susipainioti, nes niekas negali pasakyti, ar ji labiau panaši į sėsliąją, ar į sportiškąją. Taigi, niekas negali pasakyti, ar sumažindama kalorijų suvartojimą 500, ji praras svarą riebalų, ar raumenų ir vandens.

Buvo manoma, kad jei organizmui, kuris buvo pratęs prie 2000 kalorijų per dieną, kuriam laikui suvartojimas sumažinamas iki 1500, jis automatiškai numes po 500 kalorijų iš riebalų atsargų. Tačiau kūnas gali sumažinti savo kalorijų poreikį ir vietoje to sulėtinti medžiagų apykaitą. Jei “svorio metimo” programos metu sulėtėja jūsų medžiagų apykaita, po programos vėl labai greitai priaugsite riebalus.

Milijonai žmonių radikalių žemo kalorijų kiekio dietų pagalba numetė 2-3 svarus. Šiandien dauguma jų yra storesni, nei buvo prieš dietą. Nors viename riebalų svare yra 3500 kalorijų, ne visuomet, per savaitę suvartodama 3500 kalorijų mažiau, numesite svarą riebalų.

Taigi, išvada yra ta, kad kuo labiau esate nutukusi ir kuo daugiau jums reikia numesti riebalų, tuo atsargiau turėtumėte mažinti suvartojamų kalorijų kiekį. Vietoje to, sutelkite dėmesį į raumenų treniravimą ir riebalus deginančių enzimų kiekio didinimą treniruodamiesi ir sumažinkite kalorijų suvartojimą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Arbūzo žievė ne tik valgoma, bet ir naudingesnė sveikatai už minkštimą (91)

Pasimėgauti sultinga arbūzo rieke – tikra atgaiva karštą vasaros dieną. Tik vargu ar dažnas žino, kad maistui galima naudoti ne tik saldų raudonos spalvos šio vaisiaus minkštimą. Arbūzo žievė, pasirodo, taip pat valgoma.

Anginos gydymas: veiksmingai gelbsti ir liaudiškos priemonės (3)

Keista, tačiau atėjus vasarai ne vienam tenka patirti anginos – ryklės ir tonzilių uždegimo – nemalonumus. Šį negalavimą įprasta gydyti antibiotikais, bet padėti gali ir liaudies medicinos priemonės.

Tikimybę mirti nuo vėžio lemia ir gyvenamoji vieta (25)

Žmonės dažnai renkasi gyvenimą kaimo vietovėse, nes jiems patinka lėtesnė gyvenimo tėkmė, grynas oras ir tiesiog būti arčiau gamtos. Tačiau ar jie dėl to laimi?

Atostogos – išbandymas odai: kaip išvengti nemalonumų?

Saulė, jūra, šiltas oras – tobulų atostogų garantas. Tačiau poilsiaujant džiuginantys dalykai tampa iššūkiu odai. Todėl jos priežiūrai reikia skirti ypatingą dėmesį.

E. Daugėlaitė kviečia atlikti nuotaikingą mankštą

Klaipėdoje artėjant Jūros šventei LRT TELEVIZIJOS laidos „Labas rytas, Lietuva“ komanda keliasi į pajūrį. Į Klaipėdą išvykusi laidos vedėja Eglė Daugėlaitė siūlo dieną pradėti nuotaikinga mankšta.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.