Kiek reiktų suvartoti kalorijų, norint numesti svorį?

 (4)
Tikslus kiekis kalorijų, kurį turėtų suvartoti kiekvienas žmogus, yra labai diskutuotinas klausimas. Viename svare (373,24 g) riebalų yra 3500 kalorijų. Jei jūsų raumenys per dieną išeikvojo 500 kalorijų daugiau, nei įprasta, teoriškai, per septynias dienas turėtumėte sudeginti 3500 kalorijų arba vieną svarą riebalų. Atrodo, kad būtų logiška per dieną suvartoti 500 kalorijų mažiau, taigi, raumenys turės deginti riebalus, gaunamus iš riebalų ląstelių.
Dieta
Deja, tai veikia ne visiškai taip. Pažiūrėkime į pavyzdį. Dėl paprastumo, kalbėsime apie vidutinio ūgio ir formų moterį. Atsižvelgsime į tris grupes: Mergina sportininkė suvartoja 2000-3000 kalorijų per dieną; ji išlaiko savo svorį. Vidutinė mergina per dieną suvartoja 1200-2000 kalorijų; jos svoris gali būti artimas reikalingam arba 10-15 kg didesnis, tačiau šį svorį ji išlaiko. Sėslioji mergina per dieną suvartoja mažiau nei 1200 kalorijų; ji gali būti patenkinta savo svoriu arba turėti iki 30 kg antsvorį, tačiau ir ji savo svorį išlaiko.

Mergina sportininkė mėgsta sportą, treniruodamasi praleidžia 3-5 valandas per dieną, penkias dienas per savaitę. Ji gali suvartoti 2500 kalorijų ir nepriaugti svorio, o sėslioji mergina nuo pusės tiek kalorijų įgauna papildomą svorį. Jei sportiškoji mergina per dieną suvartoja 500 kalorijų mažiau, per savaitę gali numesti vieną svarą riebalų. Jos ištreniruoti raumenys treniruojami taip, kad jie degintų saugomus riebalus, taigi, jos kūnas palankiai priims kalorijų sumažėjimą. Ji lengvai gali numesti svorį, tačiau sėsliajai mergina tai sudėtinga.

Sėslioji mergina teigia, kad yra “labai aktyvi”, nes jos gyvenimas labai užimtas (sodo ir vaikų priežiūra,), tačiau faktiškai ji nesugeba pabėgioti 20 minučių, ji nesportiška, ir ji nėra harmonijoje su savo kūnu. Suvartodama 1200 kalorijų, ji egzistuoja ant medžiagų apykaitai reikalingų medžiagų kiekio ribos. Jos organizmas netoleruos 500 kalorijų sumažėjimo. Dėl to, kad jos raumenys tinkamai nedegina riebalų, per savaitę ji praras daug mažiau nei vieną svarą. Ji gali numesti vieną svarą, tačiau tik dalis iš to svorio bus riebalai. Likusi prarasto svorio dalis bus proteinas ir vandenys. Kuo storesnė yra sėslioji mergina, tuo labiau prarasdama svorį ji bus linkusi prarasti raumenis ir vandenis, o ne riebalus.

Kalbant apie vidutinę merginą, galime lengvai susipainioti, nes niekas negali pasakyti, ar ji labiau panaši į sėsliąją, ar į sportiškąją. Taigi, niekas negali pasakyti, ar sumažindama kalorijų suvartojimą 500, ji praras svarą riebalų, ar raumenų ir vandens.

Buvo manoma, kad jei organizmui, kuris buvo pratęs prie 2000 kalorijų per dieną, kuriam laikui suvartojimas sumažinamas iki 1500, jis automatiškai numes po 500 kalorijų iš riebalų atsargų. Tačiau kūnas gali sumažinti savo kalorijų poreikį ir vietoje to sulėtinti medžiagų apykaitą. Jei “svorio metimo” programos metu sulėtėja jūsų medžiagų apykaita, po programos vėl labai greitai priaugsite riebalus.

Milijonai žmonių radikalių žemo kalorijų kiekio dietų pagalba numetė 2-3 svarus. Šiandien dauguma jų yra storesni, nei buvo prieš dietą. Nors viename riebalų svare yra 3500 kalorijų, ne visuomet, per savaitę suvartodama 3500 kalorijų mažiau, numesite svarą riebalų.

Taigi, išvada yra ta, kad kuo labiau esate nutukusi ir kuo daugiau jums reikia numesti riebalų, tuo atsargiau turėtumėte mažinti suvartojamų kalorijų kiekį. Vietoje to, sutelkite dėmesį į raumenų treniravimą ir riebalus deginančių enzimų kiekio didinimą treniruodamiesi ir sumažinkite kalorijų suvartojimą.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Kalėdinis sporto iššūkis: ar priimsite?

Didžiosios metų šventės artėja ir mes norime pasitikti jas ypatingai bei gražiai. Žinoma, grožio norisi ir mūsų kūnui, kuris likus 3 savaitėms iki Šv. Kalėdų gali pasistengti ir patobulėti.

Mirtį sėjusios grožio procedūros: plaukus šalino rentgenu, gerdavo arseną ir piliules su kirmėlių kiaušinėliais (10)

Žmonės dėl grožio kančioms ryžtasi nuo neatmenamų laikų. Dar senovės egiptiečiai akis dažydavo tamsiomis priemonėmis, kurių sudėtyje buvo žalingo vario ir švino. Senovės graikai ir romėnai krokodilų išmatomis tepdavo veidą ir dėdavo jų į vonią. Mūsų dienomis tepti gyvūnų išmatas ant veido vis dar populiaru, ypač Japonijoje. Istorija liudija, kad dėl gražinančio poveikio žmonės pasirengę taikstytis su puvimo kvapais, rimta žala kūnui ir akivaizdžiomis rizikomis.

Laimės hormonų terapija – efektyvus būdas atsikratyti priklausomybių (9)

Tradicinei Rytų medicinai priskiriama akupunktūra efektyviai taikoma ir moderniose klinikose, pavyzdžiui, ausų arba aurikuliarinė akupunktūra padeda atsikratyti priklausomybių: alkoholizmo, rūkymo, lošimo, valgymo sutrikimų, gerokai palengvina sunkiųjų narkotikų abstinenciją.

5 paprasti pratimai, kurie padės atsikratyti pėdų skausmo

Žmogaus kūno kaulai yra vieni su kitais sujungti, todėl nieko keisto, kad vienoje vietoje jaučiamas skausmas gali netrukus sukelti problemų kitose kūno vietose. Pavyzdžiui, skausmas pėdoje greitai gali sukelti skausmą visoje kojoje.

Kiaušidžių vėžys: kaip jį atpažinti? (8)

Didžiojoje Britanijoje beveik pusė moterų, sergančių mirtinai pavojingu kiaušidžių vėžiu, pas šeimos gydytoją (angl. general practitioner, toliau – GP) apsilanko mažiausiai tris kartus prieš tai, kai liga joms pagaliau diagnozuojama.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.