Kaip lieknėja protingos moterys

Kai kurie dietologai mano, kad atsikratyti nereikalingo svorio padeda mokėjimas sėkmingai spręsti problemas: sugebėjimas tiksliai jas atpažinti ir teisingai pasirinkti būdą joms spręsti. Ir kuomet jūs į nereikalingo svorio problemą pasižiūrėsite kaip naujas vadybininkas, sprendžiantis žlungančio verslo atgaivinimo dilemą, 10 kilogramų dings visiems laikams.
Metodas, kuriuo mes jums siūlome pasinaudoti, vadinasi sisteminiu probleminiu požiūriu arba sisteminiu mąstymu. Jo esmė tame, kad bet kokia problema yra sprendžiama kaip didelės sistemos dalis. Iš pradžių jūs surandate priežastis, kurios sukelia šią problemą ir tuomet stengiatės jų atsikratyti, į visą sistemą įnešdama nedidelius pakeitimus. Pasirodžius pirmiems teigiamiems požymiams, jūs užtvirtinate rezultatą ir pereinate prie kitų priežasčių paieškos ir likvidavimo. Ir taip iki tol, kol bus išspręsta visa problema.

Jei jūs kenčiate nuo didelio antsvorio, sisteminio mąstymo metodas jums padės pakeisti kasdieninius įpročius ir atsikratyti nereikalingų kilogramų. Bent jau todėl, kad valios galios panaudojimas savęs tobulinimui yra lygus grubiai jėgai, o sisteminis požiūris – tai naudojimasis išmintimi.

Pirmas žingsnis

Pasižiūrėkite į situaciją visumoje. Atsikratykite požiūrio į viršsvorį kaip į savo pačios problemą. Pasistenkite pamatyti jį kaip sistemos dalį, į kurią įeina genetinis sudėjimas, darbo režimas, aplinkinių nuomonė, nacionalinės kulinarijos tradicijos – visa tai, kas daro įtaką jūsų santykiui su mityba. Įsitikinusi, kad tokių faktorių yra daug, jūs suprasite svarbų dalyką: atsikratyti viršsvorio vien tik valios pastangomis praktiškai neįmanoma.

Antras žingsnis

Sportuokite

Apibrėžkite problemą. Prieš priimant kokį nors sprendimą, apibrėžkite problemos esmę. Pavyzdžiui, jūsų mylimi džinsai jums tapo per siauri. Vietoj to, kad tikintumėte save, kad jums reikia atsikratyti svorio, įsigilinkite į klausimus: “dėl ko aš papilnėjau ir neįtelpu į savo mylimus džinsus?” (nuobodus darbas, pergyvenimas dėl išsiskyrimo su mylimuoju) arba “kas įtakojo jūsų svorio padidėjimą?” (neužtenka laiko fiziniams pratimams, streso būsenoje jums padidėja apetitas). Kuo daugiau klausimų sau užduosite, tuo būsite arčiau problemos ištakų.

Taip pat naudinga surasti ir teigiamų problemos pusių. Pavyzdžiui, svorio padidėjimas gali būti puikia dingstimi pagaliau pradėti rimtai užsiimti savo figūra.

Trečias žingsnis

Surenkite “smegenų šturmą”. Jeigu jūs apytiksliai apibrėžėte problemų ratą, ir nusprendėte kaip galima mažiau valgyti, tai savo veiksmus apribojote tik dieta. O jeigu problemą nustatėte daug konkrečiau – “aš turiu pakeisti darbą arba atsikratyti streso”, - tai jus ves link teisingų sprendimų. Pavyzdžiui, jūs suprasite, kad jums reikalinga konsultacija dėl naujų sportinių treniruočių. Užsirašinėkite visus sprendimus, kurie jums tik šauna į galvą, o tuomet sudarykite jų sąrašą, pradėdama nuo tų, kurie visų pirma padės jums likviduoti problemą.

Ketvirtas žingsnis

Stebėkite judėjimą link tikslo. Tegul pirmasis numeris sąraše tampa eksperimento pradžia. Pavyzdžiui, jei problema kyla dėl sėslaus gyvenimo būdo, tai jūsų pirmas sprendimas - po darbo arba pietų pertraukos metu treniruotis kartu su drauge. Jei pirmas sprendimas nedavė laukiamų rezultatų, pereikite prie kito - pabandykite užsirašyti į vakarinę sportinę grupę arba suraskite parką, kuriame galima pasivaikščioti arba pabėgioti. Fiksuokite kiekvienos dienos laimėjimus ir praradimus. Tai daryti būtų geriausia grafiko pavidalu. Tokie dalykai visiškai naudingi. Tuo labiau, duomenų rinkimas jums padės visuomet žinoti ne tik svorio kitimą, bet ir leis stebėti procesus, kurie daro įtaką svorio kitimui.

Penktas žingsnis

Išsiaiškinkite barjerus. Be krizių ir nutrūkimų neapsieisite. Bus dienų, kai jūs negalėsite sportuoti ir švenčių, kai reikės su visais sėstis prie stalo. Tačiau kadangi jūs stebite, kaip judate link tikslo, tai sugebėsite situaciją išlaikyti kontroliuojama ir išvengti žingsnių, kurie išprovokuotų svorio augimą. Pavyzdžiui, jūs išsiaiškinote, kad dirbdama iki vėlumos jūs būnate tokia pavargusi, kad vėliau užsiimti sportu nebeturite jėgų. Tuomet pasistenkite iš darbo išeiti laiku.

Šeštas žingsnis

Sudarykite palaikymo grupę. Kai kurie žmonės lieknėja, naudodamiesi dietologo pagalba. Tačiau, norint pasiekti pilnavertį rezultatą, jums bus reikalinga ne tik jo pagalba. Jeigu jūs nusprendėte atsikratyti viršsvorio, pakeisdama savo racioną, tai, be abejo, atsilieps visai jūsų šeimai. Juk jūs dabar negalėsite pirkti jiems įprastų produktų. Be to, jūs pradėsite mažiau gaminti, o apie šventinį kepsnį iš viso teks pamiršti.

Geriausia į šį eksperimentą iš pat pradžių įtraukti visus namiškius. Papasakokite jiems ir savo draugams apie tai, kaip yra sveika atsikratyti perteklinio svorio ir kaip kiekvienam iš jų atskirai tai yra svarbu. Pripratinkite juos prie savo maitinimosi režimo, o kiekvienos savaitės gale pasipasakokite apie savo pasiektus rezultatus. Juk tuomet, kai jūs sėkmingai išspręsite viršsvorio problemą, jūsų draugai ir šeima tuo džiaugsis drauge su jumis. Ir gali būti, kad jie jums padėkos už tai, kad jūsų užsispyrimas ir jiems padėjo atsikratyti nereikalingų kilogramų.

Ar turite savybių, kurios jums padės atsikratyti nereikalingo svorio?

Žmonės, kurie sėkmingai sprendžia problemas, turi daug bendro. Atsakę į žemiau pateiktus klausimus jūs sužinosite, ar priklausote šiam žmonių tipui.

Jūs realistė?

Bėgimas

Laimėtojai visada blaiviai vertina savo šansus ir sėkmę. Jeigu jūs turite iš prigimties puikiai išvystytus kojų raumenis, dieta jums nepadės jų padaryti lieknesnėmis. Kuo geriau jūs pažįstate save ir kuo realiau vertinate savo sugebėjimus, tuo puikesni bus rezultatai.

Ar galite visą savo dėmesį sutelkti į tikslą?

Laimėtojai tvirtai siekia savo tikslo. Žmonės, sekantys, ką jie valgo, lieknėja greičiau. Užsirašinėkite per dieną suvalgytų produktų ir patiekalų pavadinimus. Iš karto tampa aišku, ko reikėtų atsisakyti.

Ar užbaigiate ką pradėję?

Laimėtojai tai daro visada. Vienas tyrimas parodė, kad moterys, praėjusios penkių savaičių lieknėjimo programą, vis dar lieknėjo ir po jos baigimo. Žmonės, kurie šį reikalą metė, taip pat “sėkmingai” atgavo numestus kilogramus.

Jūs pasitikite savimi?

Žmonės, kurių savigarba žema, dažnai netgi nenutuokia apie savo galimybes. Ir priešingai – laimėtojai sugeba veikti visada, bet kokiomis aplinkybėmis. Dietologai tokią būseną vadina proto saviefektyvumu.

Nenusiminkite, jeigu į visus klausimus atsakėte “Ne”. Niekas negimsta mokėdamas spręsti problemas. Mes to mokomės, patirdami daugybę išmėginimų ir nesėkmių. Neigiamas atsakymas dar ne visada reiškia pralaimėjimą. Greičiausiai galima manyti, kad tai atsakymo dalis, nurodanti, ką reikėtų daryti ir ko reikėtų vengti, norint pasikeisti. Juk tik palaipsniui ir tikslingai sprendžiant savo problemas galima laimėti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Vitamino D stokos problema aštrėja su amžiumi (1)

Niekas negali organizme pakeisti vitamino D, kuris dar vadinamas ir hormonu. Trūkstant saulės efektyviai papildyti jo atsargas padeda tinkamas vitamino D papildų vartojimas.

Fitoterapeutas atskleidė, kaip ruošti žalumynus, kad gautume maksimalią naudą

„Mes ne karvės, ne avys ir ne ožkos ir mes fermento augalinei ląstelienai virškinti neturime. Mes augalo naudingąsias medžiagas pasisaviname tik tada, kai ląstelė perlaužiama.

Įgimta širdies yda padėjo atrasti naujos veiklos (2)

Šiaulietei Genovaitei Čekatauskienei (63 m.) jaunystėje diagnozuota įgimta širdies yda pakeitė įprastą gyvenimo ritmą, atėmė dalį darbingumo, bet tai netapo kliūtimi mėgautis kasdienybe, atrasti naujos veiklos.

Profesorė: nieko keisto, kad žmonės nesupranta, kodėl vėžys toks piktas (8)

Nacionaliniame vėžio institute sklando legendos apie ją – aristokratiško grožio, bajoriškos kilmės moterį, absoliučiai kietą mokslininkę, narsiai įveikiančią visus gyvenimo sunkumus ir savo pavyzdžiu demonstruojančią, kad nuo vėžio gelbsti tik sveikatai nekenksminga kasdienybė.

Gydytoja: per dažnai lakstyti į tualetą yra blogai (11)

Įprotis per dažnai be didesnio poreikio lankytis tualete, specialistų manymu, ne tik nėra naudingas, bet ir gali būti žalingas. Nors daugeliui pastangos ištuštinti šlapimo pūslę prieš ilgą kelionę atrodo logiškos, iš tikrųjų toks įprotis ateityje gali sukelti papildomų rūpesčių.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.