Pasak logistikos technologijų startuolio „GoRamp“ personalo partnerės Guodos Jakubkaitės, greitai tapti komandos vadovu tikrai įmanoma, tačiau tam reikalingos tam tikros aplinkybės.
G. Jakubkaitės teigimu, jaunuose greitai besiplečiančiuose tarptautiniuose versluose ir startuoliuose užpildyti aukštas pozicijas darbuotojais iš išorės siekiama retai. Vadovai turi išmanyti produktą, jo vystymo žingsnius, pažinti rinkas, kuriose vykdoma veikla, vadovautis įmonės vertybėmis. Visa tai nėra duotybė, to išmokstama dirbant organizacijoje. Taigi, vadovais dažniausiai tampa įmonės darbuotojai, kurie demonstruoja išskirtinius rezultatus ir iniciatyvą plėsti savo kompetencijas.
Didelė rizika – didelis atpildas
G. Jakubkaitė teigia, kad įtikinti darbuotoją imtis žemesnės pozicijos startuolyje yra nemenkas iššūkis, tačiau neretai pavyksta. Priimti sprendimą žengti karjeros laiptelį atgal padeda susipažinimas su startuolių ekosistema, verslo plėtros galimybių suvokimas, pasiryžimas susikurti svajonių darbo vietą ir poziciją. Pasak personalo partnerės, startuolių pasaulyje prisirišimas prie tam tikros pozicijos pavadinimo ir lygmens yra iliuzija ir dažniausiai riboja darbuotojo potencialą ir galimas augimo perspektyvas.
„Mūsų patirtis rodo, kad startinė darbuotojo pozicija nieko nereiškia. Karjeros kelias priklauso ne tik nuo verslo plėtros, tačiau ir nuo pačio darbuotojo požiūrio. Karjeros požiūriu startuolis iš dalies yra aukštos rizikos investicija – visada rizikuojama, tačiau didelė rizika gali garantuoti ir didelį atpildą”, – sako Guoda.
Jei darbuotojas demonstruoja iniciatyvą, mąsto ne tik apie asmeninę, bet ir apie verslo sėkmę, skiria laiko mokytis naujų kompetencijų, ieško galimybių efektyvinti verslo procesus, drąsiai siūlo naujas idėjas ir svarbiausia, vykdo pokytį – jo karjeros kelias startuolyje primins raketos kilimo trajektoriją.
Nuo naujoko iki globalios pardavimų komandos vadovo – per pusantrų metų
Vos per pusantrų metų Dovydas Cincius iš pardavimų vadybininko, atliekančio šaltus skambučius potencialiems klientams, tapo „GoRamp“ pardavimų architektu, vadovaujančiu pardavėjų komandai, dirbančiai su 20 rinkų visame pasaulyje.
Karjeros laiptais Dovydas kilo praktiškai kas pusmetį. Iš pardavimų vadybininko jis tapo pardavimų projektų vadovu, tuomet – pardavimų komandos lyderiu, paskui – pardavimų skyriaus vadovu ir galiausiai ėmė vadovauti pardavimų plėtrai visose rinkose, kuriose savo produktą pristato įmonė.
Jo teigimu, startuoliai plečiasi žaibiškai, tad naujų skyrių ir pozicijų atsiranda kas ketvirtį. Kilti karjeros laiptais kas kelis mėnesius yra daugiau nei realu, jei tik darbuotojas demonstruoja gerus rezultataus, rodo iniciatyvą inovuodamas ir efektyvindamas procesus, greitai mokosi naujų kompetencijų bei jas pritaiko verslo plėtrai. „Kilimas karjeros laiptais startuolyje nebūtinai vertikalus. Atsiradus naujam skyriui pirmiausia vadovo jam ieškoma iš esamų darbuotojų, taip pardavimų vadybininkai tampa klientų sėkmės vadovais ar duomenų analizės ekspertais”, – papildė Dovydas.
Paklaustas, ar demonstruodamas tokius pačius rezultatus, jis pasiektų pardavimų direktorius poziciją korporacijose, kuriose dirbo, Dovydas griežtai papurto galvą. „Tikrai ne. Korporacijose kilimas karjeros laiptais yra palyginti lėtas ir kompleksiškas procesas. Funkcijos yra aiškiai apibrėžtos ir daugelis pozicijų turi aiškias lubas. Karjeros kelias iki skyriaus vadovo tarptautiniu lygmeniu gali būti planuojamas dešimtmečiais, neretai konkuruoti dėl pocijų jaunam neseniai pradėjusiam dirbti darbuotojui yra paprasčiausiai neįmanoma”, – pasakojo Dovydas.
Dovydo palinkėjimas būsimiems jauniems vadovams: niekada nesustoti mokytis, ieškoti kūrybingų verslo plėtros kelių, visada turėti kelias sprendimų alternatyvas ir pamiršti komforto zoną.
Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas, patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.