Ekspertai sutinka, kad „Panamera“ gali pakartoti kito itin gerai parduodamo šios markės automobilio sėkmę – krosouverio „Porsche Cayenne S“, kurį išbandė Estijos DELFI portalo žurnalistai.

Pakrikštijo „grėsminga varle“

Daugeliui vairuotojų kyla teigiamos emocijos vien tik paminėjus „Porsche“ pavadinimą – juk tai tikra sportinių automobilių legenda. Tačiau jeigu iki praėjusio amžiaus pabaigos daugelio lūpose galėjai išgirsti tik 911 modelio pavadinimą, tai šiandien net vaikai kartoja žodį „Cayenne“, ir tai anaiptol jau neskamba egzotiškai.

Kai 2002-iais buvo pristatytas pirmasis „Porsche“ visureigis, pasaulis pasidalijo į dvi dalis. Tie, kas nusivylė „Porsche“, šį žingsnį vadino tiesiog „popsišku“ ir amžiams nusisuko nuo šios Vokietijos markės. Likę ištikimi gerbėjai taip pat šiek tiek paniurzgėjo, tačiau vėliau tarsi vienu metu staiga suprato, kad tai yra „Porsche“ modelis, skirtas kasdieniam naudojimui. Kilus ažiotažui, atstovybių salonai buvo tiesiog apgulti pirkėjų.

„Volkswagen Touareg“ platformos pagrindu sukurta „Caynenne“ S versija varoma V8 tipo variklio. Toks agregatas „Porsche“ nebebuvo gaminamas nuo 1995 m., kai nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis 928 modelis. „Grėsminga varlė“ (taip „Caynenne“ pakrikštijo žiniasklaidos atstovai) ėmė „daugintis“ neįtikėtinu greičiu ir bendrovės valdžia suprato, kad pataikė tiesiai į dešimtuką.

Rinkodaros specialistai „Cayenne“ fenomeną aiškina kaip puikų pozicionavimo pavyzdį: tai yra sportinis visureigis tiems, kurie dvejoja rinkdamiesi tarp nepraktiško kupė ir žymiai praktiškesnės padidinto pravažumo mašinos.

DELFI bandymuose dalyvavęs „Porsche Cayenne S“ – antrosios kartos visureigis. Automobilio priekis tapo dar labiau „piktesnis“, buferis įgavo „žiaunas“, o galinis spoilerį galima apibūdinti kaip neįprastos formos. Po variklio gaubtu slepiasi V8 motoras, išvystantis 385 AG, o iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 6,8 sek. Ratų arkose – 21 colio lieti ratlankiai su žemo profilio padangomis.

Pavarų dėžė turi geresnių alternatyvų

„Porsche Cayenne S“ yra varomas visais keturiais ratais ir turi elektroninę diferencialo ašių ir galinio diferencialo blokavimo sistemas. Tai leidžia automobiliui važiuoti itin sklandžiai ir tolygiai įsibėgėti. Tiesa, kartais ima kvailioti automatinė pavarų dėžė „Tiptronic S“. Nepaisant to, kad yra „sportiškos“ prigimties transmisija, tai gerokai pasenęs išradimas. Dabar jau galima kaip papildomą įrangą užsisakyti robotizuotą PDK transmisiją su dviguba sankaba.

Sugaudus varikliui, vairuotojas atsiduria lengvoje euforijoje. Tai lyg jausmas, kai pirmą kartą keliauji „Boeing 747“, atrodo tarsi šis gigantas galėtų pakilti į orą. Pradėjus važiuoti, pajunti prabundantį veržlumą, todėl itin svarbu išlikti budriam ir atidžiai sekti greičio matuoklį.

Atsidūrus prie „Cayenne S“ vairo, pasijunti tarsi sėdėtum patogiame, minkščiausia oda aptrauktame krėsle. Komfortui salone išties skirtas ypatingas dėmesys – čia dominuoja oda, metalas, o girgždančio plastiko rasite tik šiek tiek. Salone tikrai erdvu, o panoraminis stogas suteikia šviesos. Beje, panoraminis stogas yra padalintas į atskiras dalis, todėl jį atsidaryti gali ir vairuotojas, ir keleiviai. O atitraukus stogo stiklines plokštes gali pasijusti tarsi kabriolete.

Praktiškas, bet tikrai nepigus

Centrinėje prietaisų kolonėlėje yra „Active Suspension Management“ sistemos mygtukai, kurie reguliuoja pneumatinę pakabą. Įprastam važinėjimui skirtas režimas „Normal“, o norint spustelėti, galima įjungti „Sport“ kontrolę. Viskas atrodo paprasta, tačiau važiavimo skirtumas yra išties pastebimas: automobilis tampa daug staigesnis ir aktyviau reaguoja į vairuotojo komandas, skriejant susidaro įspūdis, kad „Cayenne S“ neteko pusę savo svorio. O komforto režimas, rodos, sukurtas specialiai didmiesčių keliams.

Didžiuliais 21 colio ratais varomas automobilis kelyje elgiasi išties puikiai – nė menkiausios užuominos nusivylimui. Visi kelio nelygumai tarsi išnyksta ir salone vyrauja tyla. Akimirką net pagalvoji, kad kelių būklė ėmė ir stebuklingai pagerėjo.

Be to, juokaujant galima pasakyti, kad „Cayenne S“ galėtų pritūpti ir atsistoti ant pirštų galų – pneumatinė pakaba reguliuoja automobilio aukštį 5 lygiais.

„Porsche Cayenne S“ yra išties universalus automobilis – jis tiks ir rūpestingam šeimos žmogui, o vos vienu mygtuko spustelėjimu jis tampa tikru pašėlusiu sportininku. Todėl tai būtų išties praktiškas pirkinys, tiesa, tikrai nepigus – jo kaina yra apie 390 tūkst. Lt. Prabangaus automobilio konkurentais įvardijami „Infiniti FX50S“, „Lexus RX450h“, BMW X5-X6, „Audi Q7“, „Mercedes-Benz ML“.

„Porsche Cayenne S“ vizitinė kortelė

Variklis: 4,8 l, V8 DOHC
Degalai: benzinas
Galia: 283 kW/385 AG/6200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 500 Nm/3500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė Tiptronic S
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4798 mm
Plotis: 1928 mm
Aukštis: 1699 mm
Važiuoklės bazė: 2855 mm
Svoris: 2245 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,8 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 14,9 l/100 km
Bagažinės tūris: 540 l
Kaina: 390 tūkst. Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją