Nuo 1999 m., kai pasirodė šis vienatūris, Europoje „Opel“ pardavė 2,2 mln. „Zafira“ automobilių, iš kurių daugiau nei 1 mln. sudaro antros kartos vienatūris, debiutavęs 2005 m.

Opel Zafira Tourer ir antros kartos Zafira
Trečiosios kartos atstovas yra ne tik gerokai didesnis, bet ir gavo ilgesnį pavadinimą – „Zafira Tourer“. Žodžiu „Tourer“ „Opel“ ėmė žymėti praktiškesnius modelius, pavyzdžiui, „Astra“ ir „Insignia“ universalo versijos pavadintos „Sports Tourer“. Įdomu tai, kad pirkėjams kartu su nauju vienatūriu ir toliau bus siūloma antros kartos „Zafira“. Toks sprendimas vienu metu pardavinėti senąją „Zafira“ ir „Tourer“ versiją leis įtikti klientams, ieškantiems didesnio vienatūrio, tokio kaip „Ford S-Max“, bet ir konkuruoti mažesnių vienatūrių segmente, kur dominuoja „Renault Scenic“, „Volkswagen Touran“ ar „Ford C-Max“.

Gamintojų teigimu, įprasta „Zafira“ versija orientuojasi į taupius klientus, kurie vertina funkcionalumą už prieinamą kainą, o visiškai nauja „Zafira Tourer“ pretenduos į daugiau įrangos turinčio, šiuolaikiškai atrodančio automobilio ieškančių ir daugiau pinigų tokiam pirkiniui galinčių skirti klientų simpatijas. Abu „Zafira“ modeliai bus gaminami Bochumo gamykloje Vokietijoje. Kompanijos atstovai kol kas neatskleidžia, kiek laiko bus siūlomos dvi „Zafiros“.

Lyginant su pirmtaku, naujoji „Zafira Tourer“ yra 19 cm ilgesnė, 13 cm platesnė, 6 cm aukštesnė, o važiuoklės bazė pailgėjo 6 cm. Nors vienatūrį galima apibūdinti kaip „tik šeimos reikmėms skirtą“ automobilį, kuris pirmiausia turi būti praktiškas, „Opel“ dizaino komanda pasistengė, kad naujasis jų kūrinys nepadarytų gėdos net ir vykstant į aukštuomenės vakarėlį. Kompanijos dizaino vadovo Marko Adamso teigimu, kuriant „Zafira Tourer“ išvaizdą, įkvėpimo šaltiniu tapo Japonijos greitaeigiai traukiniai – taip stengtasi sukurti automobilį, kuris pasižymėtu geromis aerodinaminėmis savybėmis. Ir jiems tai pavyko – „Opel“ tvirtina, kad oro pasipriešinimo koeficientas tėra 0.28, ir tai geriausias rezultatas klasėje.

Išskirtinumo naujajai „Zafirai“ suteikia ir priekiniai bumerango formos žibintai, jau matyti elektrinėje „Amperoje“. Lenktų priekinių žibintų formos atsikartoja ir galiniuose žibintuose.

Galima įkurti ir miegamąjį

Jei „Zafira Tourer“ turėtų vizitinę kortelę, svarbiausias joje nurodytas žodis būtų universalumas. Gamintojų teigimu, Zafira Tourer turėtų rinktis šeimos, turinčioms jau paūgėjusius vaikus, ar tokie žmonės kaip fotografai ar architektai, kurie į darbą turi gabentis nemažai darbo įrankių. Iš tiesų, automobilio salonas puikiai išplanuotas – čia rasite daugiau nei 30 įvairių nišų daiktams ir dauguma jų išdėstytos ten, kur jų labiausiai reikia.

Prieš vairuotoją atsiveria visuose naujuose „Opel“ automobiliuose matytas prietaisų išdėstymas. Tai reiškia, kad medžiagos kokybiškos, centrinėje konsolėje kiek per daug mygtukų, tačiau bendras įspūdis yra geras. Rinkdamiesi salono atspalvius, pirkėjai pagaliau turės daugiau pasirinkimų nei tik juoda arba pilka – dabar galima užsisakyti ir šviesių spalvų medžiagas, kurios pagyvina automobilio vidų.

Kaip ir pernai debiutavusioje naujos kartos „Merivoje“, „Zafira Tourer“ salone gali būti montuojama „FlexRail“ sistema (standartinė „Cosmo“ variante, papildoma įranga „Enjoy“ variante), kuri blizgaus aliuminio bėgeliais nusidriekia tarp priekinių sėdynių. „FlexRide“ sistema slankioja pirmyn ir atgal, prie viršutinio bėgelio pritvirtintas porankis, kurį atidarius pasiekiamos dvi patogios daiktadėžės. Po porankiu ir puodukų laikikliais, yra gili daiktadėžė, skirta asmeniniams daiktams pasidėti.

Nulenkus galinę sėdynių eilę, bagažinė talpina 710 l (t.y. 65 l daugiau), o palikus atlenktas tik priekines sėdynes, galima mėgautis net 1860 l (t.y. 40 l daugiau) erdve. Ir negali sakyti, kad tai tik bagažo skyrius. Sėdynių atkaltės gali būti nulenktos taip, kad būtų suformuotas lygus pagrindas, tad esant reikalui, čia galima įkurti net ir miegamąjį.

„Zafira Tourer“ pirkėjai kaip papildomą įrangą galės užsisakyti atnaujintą „FlexFix“ sistemą, kuri skirta dviračiams vežti. Dabar bus galima gabenti net 4 dviračius, o „FlexFix“ laikiklis gali išlaikyti 100 kg svorį. Taip pat nuo šiol dviračius įmanoma prirakinti prie dviračių laikiklio. Naujos kartos „FlexFix“ dviračių laikiklį galima pakelti ar nuleisti bei užfiksuoti tokiu kampu, kad būtų galima atidaryti bagažinę.

Dar vienas „Zafira Tourer“ akcentas – lengvo kupolo formos panoraminis priekinis langas, kuris įmontuotas taip, jog tęsiasi virš priekinių keleivio galvų ir suteikia daugiau erdvės pojūčio.

Lygiuojasi į limuzino erdvę

1999 m. pristatytas pirmos kartos „Opel Zafira“ nustatė naujus salono universalumo standartus, pavyzdžiui nebuvo būtina išimti ir kažkur sandėliuoti sunkias sėdynes norint turėti daugiau vietos.

Kaip ir tada, taip ir šiandien koncepcija išliko ta pati: salono universalumas neišimant sėdynių. Todėl bene reikšmingiausiu „Zafira Tourer“ pasiekimu „Opel“ inžinieriai įvardija modernizuotą „Flex7“ sėdynių sistemą.

Aukštesnės įrangos modeliuose galima užsisakyti „Lounge Seating“ sistemą, kuri leidžia vienatūrį transformuoti į keturvietį automobilį su limuzino saloną primenančia galine salono dalimi. Ši naujoji sistema yra standartinė aukščiausios „Cosmo“ įrangos variante bei papildoma – „Enjoy“ variante.

Kaip ir anksčiau, visa trečioji eilė gali būti nulenkiama į bagažo skyrių, o antroji sėdynių eilė iš esmės patobulinta: nebeliko dviviečio „suolelio“, eilę sudaro trys atskiros sėdynės, kurias galima individualiai pastumti iki 210 mm (100 mm į priekį ir 110 mm atgal), nepriklausomai viena nuo kitos. Šių sėdynių atlošai fiksuojasi keturiomis skirtingomis padėtimis (0, 16, 20 ir 24 laipsnių kampu).

Dėl originalaus sėdynių sulankstymo mechanizmo, antros eilės vidurinės sėdynės atlošas gali būti transformuojamas taip, kad taptų patogia atrama keleivių rankoms.

Kraštines sėdynes, reikalui esant, galima pastumti net 280 mm, t.y. 70 mm daugiau nei standartinėse versijose ir 80 mm daugiau nei dabartinėje „Zafiroje“. Dar daugiau – kraštinės sėdynės gali pasislinkti 50 mm salono centro link ir tai yra absoliuti naujovė. Pastarasis sprendimas keleiviams suteikia daugiau erdvės kojoms, pečiams.

Žada galingesnių variklių

Mechaniškai „Zafira Tourer“ yra tarsi derinys tarp „Opel“ flagmano „Insignia“ (iš jo pasiskolino priekinę „McPherson“ pakabą), kompaktiškos „Astros“ (dėl tokios pat galinės pakabos su Vato svirtimi) ir kitų „Opel“ modelių, su kuriais naujasis vienatūris dalijasi tokiais pat „General Motors“ koncerno varikliais.

Jėgos agregatų gamoje – trys 2.0 CDTI turbodyzelinio variklio versijos (110 AG, 130 AG arba 165 AG). Benzininių variklių asortimentą sudaro du mažesnio darbinio tūrio, degalus taupantys varikliai su turbinomis – 1.4 ECOTEC (120 AG arba 140 AG), 1.8 l 115 AG bei suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomas 1.6 l, 150 AG agregatas. Galima rinktis iš šešių laipsnių mechaninės arba automatinės pavarų dėžės.

Kiek vėliau pasirodys ir itin ekonomiška „ecoFLEX” versija, kurioje bus įmontuota „Start/Stop“ įranga bei „ecoFLEX” technologija, kurių dėka „Opel Zafira Tourer“ su dyzeliniu 2.0 l CDTI 130 AG varikliu vidutiniškai sunaudos 4,5 l/100 km degalų, o CO2 emisija bus 119 g/km. Gamintojų teigimu, tokia CO2 emisija yra mažiausia kompaktiškų vienatūrių klasėje. Vėliau žadama pristatyti ir dar galingesnių variklių.

Naujosios „Zafira Tourer“ pristatyme Miunchene išbandėme galingiausią 2.0 CDTI, 165 AG versiją, kurios maksimalus 380 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1750-2500 aps./min. Važiavimas yra patogus ir netgi malonesnis, nei būtų galima tikėtis iš tokio pakankamai didelio šeimyninio automobilio. Galima pastebėti, kad dėl naujų siaurų priekinių statramsčių ir durelėse įtaisytų šoninio vaizdo veidrodėlių pagerėjo matomumas. O variklio galios yra netgi daugiau nei reikėtų tokio tipo automobiliui – juo pakankamai smagu skrieti ir 160-180 km/val greičiu, tačiau veždamas šeimyną tiek spaus turbūt tik pašėlęs tėtušis. Nors šios versijos vidutinės degalų sąnaudos pagal oficialius duomenis turėtų būti 5,2 l/100 km, greičiausiai tokį vidurkį pasiekti bus labai sunku.

Galybė naujų sistemų

Kaip ir daugumoje naujų „Opel“ modelių, „Zafira Tourer“ siūlomas su prisitaikančia važiuoklės sistema „FlexRide“. Be standartinio režimo, ji leidžia važiuoti dinamiškiau (pasirinkus „Sport“ režimą) arba komfortiškiau (spustelėjus „Tour“ mygtuką).

Inžinieriai „Zafira Tourer“ įdiegė ir galybę naujų sistemų. Viena jų – radaro principu veikianti prisitaikanti pastovaus greičio nustatymo (ACC) sistemą su „Collision Mitigating Braking“ (CMB), kuri nuolat stebi atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio. Kai sistema nustato, jog yra peržengta saugaus atstumo riba, elektronika automatiškai sumažina automobilio greitį arba, esant kraštutiniams atvejams, kad būtų išvengta susidūrimo, įjungia avarinį stabdymą.

„Zafira Tourer“ modelyje debiutuos ir antrosios kartos „Opel Eye“ priekinė kamera. Ji perspės vairuotoją apie netyčinį nukrypimą iš eismo juostos („Lane Departure Warning“ (LDW) funkcija), stebės kelio ženklus („Traffic Sign Recognition“ (TSR), taip pat naujoji kamera turės tokias naujas funkcijas: „Following Distance Indication“ (FDI) – vizualiai informuos vairuotoja apie atstumą iki priekyje esančios transporto priemonės; „Forward Collision Alert“ (FCA) – įspės vairuotoją tiek vizualiais, tiek garsiniais signalais apie neišvengiamą susidūrimą su priekyje esančia transporto priemone; „Intelligent Light Ranging“ sistema (ILR) – apšvietimo funkcijos automatiškai keisis, prisitaikydamos prie kelio dangos ir važiavimo sąlygų, neleis apakinti priešpriešiais važiuojančių vairuotojų.

Taip pat „Zafira Tourer“ modelyje debiutuoja dar keletas modernių pagalbinių sistemų: „Side Blind Spot Alert“ (ABSA) įspės vairuotoją apie galimą susidūrimą persirikiuojant iš vienos kelio juostos į kitą, o „Advanced Park Assist“ (APA) padės vairuotojui ne tik rasti automobilio stovėjimui tinkamą vietą, bet ir į ją pastatyti transporto priemonę.

Lietuvoje „Zafira Tourer“ pasirodys 2012 m. pradžioje, kainos Baltijos šalių rinkoms kol kas nėra paskelbtos. Naujasis vienatūris Vokietijoje kainuoja nuo 22 950 eurų (79,2 tūkst. Lt).

„Opel Zafira Tourer“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1956 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 121 kW/165 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 380 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4658 mm
Plotis: 1928 mm
Aukštis: 1685 mm
Važiuoklės bazė: 2760 mm
Svoris: 1571 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,8 sek.
Maksimalus greitis: 208 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,2 l/100 km
CO2 emisija: 137 g/km
Bagažinės tūris: 710/1860 l
Kaina: nuo 79,2 tūkst. Lt (Vokietijos rinkoje)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (108)