Naujosios „trejukės“ „gimimo“ daugelis laukė ypač nekantraudami, ypač – europiečiai. Senajame žemyne buvo parduota per 460 tūkst. pirmosios kartos „Mazda 3“ automobilių. Dėl įspūdingos sėkmės sulaukusio pirmtako naujoji „Mazda 3“ tiesiog negalėjo nuvilti – jai buvo lemta tapti idealia. Tačiau ar išties taip yra? Atsakymą į šį klausimą pabandė rasti Estijos portalo DELFI žurnalistai.

Pailgėjo, bet nepasunkėjo

Naujasis „Mazda 3“ hečbekas pasitinka žybčiodamas pūstais šonais vidurdienio saulės spinduliuose. „Firminė“ sodri žydra spalva puikiai tinka šalia pilkų monotoniškų „kaimynų“. Sena patarlė byloja, kad „sutinkama pagal rūbą...“, tad reikia pripažinti, jog „trejukės“ apranga yra iš paskutinės mados kolekcijos, bet ne itin puošni, o kasdienė, kurią galima dėvėti ir paplūdimyje, ir biure, ir pasimatyme.

Palyginus su pirmtake, naujoji „trejukė“ tapo labiau moteriška. Išlaikydami bendrą koncepciją, dizaineriai pridėjo mašinai apvalumų ir apdovanojo ją plačia šypsena bei išraiškingu žvilgsniu.

Antroji karta, taip pat kaip ir pirmoji, pristatoma sedano ir hečbeko kėbulo tipais, kurie atitinkamai pailgėjo 90 mm ir 55 mm. Tačiau automobilis netapo masyvesnis, o priešingai – palengvėjo 15 kg. Mašinos plotis ir važiuoklės bazė liko tokių pat išmatavimų.

Verta paminėti, kad „Mazdos“ gamintojai veikiausiai buvo taip patenkinti pirmosios „Mazdos 3“ sėkme, kad nusprendė tą pačią „Ford Focus“ platformą panaudoti ir antrajai kartai.

Automobilio gale – ankšta

Atsidūrus automobilio viduje supranti, kad pagrindinis darbas virė būten čia, o ne keičiant modelio išvaizdą. Panašu, kad dabar mygtukai, rankenėlės ir kitos svirtelės tapo patogiau valdomos, o dėl dviejų aukštų panelės „Mazdoje“ atsirado ryškiai išreikštas panelės „stogelis“.

Du skirtingo dydžio informaciniai ekranėliai jaukiai išsidėstę pačiame centrinės konsolės viršuje, jie gali patenkinti net ir pačio smalsiausio vairuotojo poreikius. Be to, stebint informaciją ekranėliuose, nereikia atplėšti žvilgsnio nuo kelio.

Kairiame ekrane – visi kuro sąnudų duomenys, laikrodis, oro temperatūra (daugiau kainuojančioje versijoje – spalvotas ekranas). Siauresniame dešiniame ekrane – audio sistemos nustatymas. Tiesa, ne visai aišku kodėl skaičiai ir raidės pirmame ekrane balti, o antrame – raudoni. Spidometras ir tachometras atrodo tarsi paskandinti giliuose šuliniuose.

Sėdint prie vairo matomumu skųstis negalima. Vairas stebina mygtukų ir svirtelių gausa, šiais pagalbininkais galima valdyti visas sistemas, tarp jų ir navigaciją bei klimato kontrolę, neatitraukiant rankų nuo vairo. Tiesa, iš pradžių sunku pataikyti į reikalingą mygtuką.

Priekinių sėdynių paviršius lygus, tad jau po pirmo posūkio imi „važinėti“ į šonus, tad nepamirškite uždaryti durų, nes galite iškristi. Ant galinės sėdynės įsitaisę keleiviai gale gali pajusti lengvą klaustrofobijos priepuolį, o tie, kurių ūgis viršija 185 cm, primins vairuotojo nugarai apie sulenktus kelius.

Tingus tarsi dramblys

Užvedus automobilį, ekrane užsižiebia „Hello“, o „Mazda 3“ urzgia ir cypia kaip mažas katinas, kuriam norisi šeimininko dėmesio. Išbandyto modelio „širdis“ – 4 cilindrų, 2 l su tiesioginiu kuro įpurškimu benzininis variklis, išvystantis 150 AG. 5 laipsnių automatinė pavarų dėžė veikia sklandžiai ir leidžia pakankamai energingai judėti.

Įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val. pavyks per 10,6 sek., o toks rezultatas gali padaryti įspūdį tik neskubančiai namų šeimininkei. Tad nors variklis atitinka „Euro 5“ taršos standartus, tačiau jis tingus tarsi dramblys ir tylus kaip pelė.

Įvažiavus į miesto gatves tenka skaičiuoti duobes, nes pakaba yra gana kieta. Tačiau posūkius naujoji „trejukė“ įveikia žymiai geriau nei pirmtakas, bet ne visi tai įvertins tipiškame miesto automobilyje.

Dar vienas automobilio trūkumas – „sunkus“ vairas. Atrodo, tarsi jis būtų užpildytas švinu, ne itin paklusnus. Tiesa, prieš kiekvieną posūkį automobilis pasveria vairuotojo komandą ir nepuola į posūkį, tad ESP sistemai jokių pastabų nereikia skirti.

Užtat salono garso izoliacija važiuojant mieste užsitarnavo visokeriopo pagyrimo. Net ir pigus plastikas neįkyri savo girgždesiu. Vertinant bendrai, susidaro įspūdis, kad „Mazda 3“ įstrigo pusiaukelėje tarp komfortiškų miesto automobilių ir „karštų“ hečbekų klasės.

„Mazda 3“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2000 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 110 kW/150 AG/6500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 187 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4460 mm
Plotis: 1755 mm
Aukštis: 1470 mm
Važiuoklės bazė: 2640 mm
Svoris: 1265 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,6 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,6 l/100 km
Bagažinės tūris: 340 l
Kaina: 68,8 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 51,8 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją