Tokio keistuolio negalėtum tikėtis iš nusistovėjusia tvarka automobilius „kepančių“ vokiečių, prancūzai ar italai mėgsta rafinuotesnes formas, amerikiečiai negali be didesnių gabaritų, o iš japonų drąsiu požiūriu į dizaino sprendimus pastaruoju metu išsiskiria tik „Nissan“. Taigi tokį automobilį galėjo sukurti tik korėjiečiai. Jie gali sau leisti eksperimentuoti, ieškodami naujų nišų ir bandydami pritraukti klientus, kuriems nusibodo kai kurių markių „matrioškos“ principu kuriami automobiliai, besiskiriantys dydžiu, bet ne išvaizda.
Hyundai Veloster
© Gamintojo nuotr.

„Kas čia per raketa?“, – vos įvažiavus į vieno prekybos centro aikštelę teiraujasi vyriškis, šūktelėjęs pro nuleistą automobilio langą. Paraginu išlipti ir pačiam apžiūrėti šią „raketą“. Įsėdęs į vidų jis pirmiausia paklausia modelio pavadinimo, paskui nužvelgia mėlynu apšvietimu akį traukiančią centrinę konsolę, klausinėja apie galimus variklių ir transmisijų pasirinkimus, kainos klausimas taip pat neišvengiamas.

„O, čia gi „Veloster“! Tokio dar nemačiau mūsų keliuose“, – po 20 min. išgirstu dar vieną repliką, šįkart automobilį pastatęs prie biuro. Smalsiam apsaugos darbuotojui jau nereikia pasakoti apie šį modelį, jis jau žino ne tik kiek kainuoja ir kiek „srebia“ šis aparatas, bet ir tai, kad geriausiai jam tinka juoda spalva, ir tikrai ne balta (o būtent tokį šaldytuvo spalvos automobilį mums ir patikėjo gamintojo atstovai).

Taip praėjo pirmasis pusvalandis „Hyundai Veloster“ draugijoje. Jis Pietų Korėjoje gaminamas pagal tą pačią platformą, kaip ir kiti šios markės modeliai „i20“ bei „ix20“, o Europos rinkoje debiutavo 2011 m. rudenį. Teigiama, kad „Hyundai“ gamoje „Veloster“ užėmė nuo 2008 m. nebegaminamo „Coupe“/„Tiburon“ vietą.

Originalus durų išdėstymas

Norėtumėte trejų durų kupė? Ar penkerių durų hečbeko? O gal dviejų viename? Iš tiesų, 4,22 m ilgio „Veloster“ netelpa į įprastus automobilių pramonės rėmus, jį galima vadinti labiausiai išsiskiriančiu dabartiniu „Hyundai“ modeliu. Siekdami pritraukti pirkėjų iš kupė ir tradicinių hečbekų segmentų, korėjiečiai sugalvojo neįprastą durelių konfigūraciją, kurią pristato kaip 1+2. Šioje formulėje užšifruotos dvejos mažesnės durys keleivio pusėje ir vienerios didelės vairuotojo pusėje. Todėl iš vienos pusės „Veloster“ atrodo kaip trejų durų kupė, o iš kitos – kaip 5 durų hečbekas.

Toks durelių išdėstymas turi bent du privalumus, iš kurių pirmasis yra saugumas. Keleivio pusė visuomet bus į kelkraštį ar šaligatvį, o tai reiškia, kad taip sumažėja tikimybė, kad, pavyzdžiui, neatsargios atžalos išlipdamos iš automobilio atsidurs gatvėje (šią situaciją gamintojai ir pasirinko pristatydami automobilį, žiūrėkite po šia pastraipa patalpintą filmuką). Antra priežastis – šis sprendimas leido sukurti ilgesnes vairuotojo dureles. O tai reiškia, kad jos ne tik plačiau atsiveria, bet ir vidurinis statramstis netrukdo periferiniam regėjimui.

Be to, jeigu į šį modelį žiūrėsime kaip į kupė su papildomomis durimis, o ne kaip į hečbeką su trūkstamomis durimis, toks sprendimas suteikia praktiškumo, tačiau reikia pripažinti, kad net ir papildomos galinės durys, kurių rankenėlė yra paslėpta „Alfa Romeo Giulietta“ stiliumi, neleidžia patogiai įsėsti į automobilį. To priežastis – žemėjanti galinės dalies stogo linija. Dėl šio akcento ant galinių sėdynių įsitaisiusių keleivių galvos remiasi į lubas, tačiau apžiūrintys šį automobilį gali grožėtis dailiu siluetu. Erdvės trūkumą automobilio gale iš dalies kompensuoja netikėtai didelis bagažinės tūris – 320 l.

Stiliaus gerbėjai taip pat atkreips dėmesį į dviejų dalių stiklinį stogą, į dvigubą išmetamųjų vamzdį, tačiau daugiau viskas šiame automobilyje yra įprasta. Jei korėjiečiai norėjo sukurti labiau išskirtinį modelį, reikėjo modifikuoti ir automobilio priekį, kuris dabar yra panašus į kitus naujesnius „Hyundai“ modelius.

Vertinant išvaizdą, kur kas patraukliau atrodo vairuotojo pusė su ilgomis durelėmis, todėl galima svarstyti, ar „Hyundai“ nepadarė klaidos pridėdama papildomas dureles. Taip, dėl šio sprendimo šis modelis sulaukė begalę dėmesio, tačiau atsižvelgiant į tai, kad dauguma „Veloster“ pirkėjų bus jaunimas, kuris retai naudos galines dureles, galbūt vertėjo apsistoti ties tradicinio kupė koncepcija?

„Hyundai“ su „Veloster“ dar kartą įrodinėja, kad gali pirkėjams pasiūlyti įdomiai atrodantį ir kokybiškai įrengtą saloną. Centrinė konsolė atrodo šiuolaikiškai ir kiek keistai, tačiau „Hyundai“ aiškina, kad tai yra aliuzija į motociklų dizainą. „Veloster“ logotipai centrinėje konsolėje, ant durų slenksčių bei ant sėdynių neleis niekada pamiršti, kokį automobilį vairuojate. Apie sportišką automobilio charakterį byloja metalu dengti pedalai.

„Volkswagen Scirocco“, „Honda CR-Z“, „Citroen DS3“, taip pat beveik visi „Mini“ modeliai turėtų būti pagrindinėmis alternatyvomis galvojantiems apie „Veloster“ pirkimą. „Hyundai“ kupė-hečbeko mišrūnas Lietuvoje kainuoja nuo 75,9 tūkst. Lt. Priešingai nei „Mini“ ar DS3 pirkėjai, besidomintys „Veloster“ neturės daug galimybių individualizuoti savo automobilį. Papildomos įrangos sąraše – tik „Metallic“ dažai (800 Lt), odinis salonas (2750 Lt) ir panoraminis stoglangis (3950 Lt). Visa kita – jau standartinėje įrangoje: automatinė klimato kontrolės sistema, pastovaus greičio palaikymo įranga, radijas ir CD/MP3 grotuvas, 7 colių jutiklinis ekranas, oda aptrauktas vairaratis, galimybė prijungti papildomus garso ir vaizdo įrenginius per AUX/USB jungtį, 17 colių lengvo lydinio ratlankiai, ESC ir VSM stabilumo kontrolės sistemos, šešios saugos oro pagalvės ir 5 metų garantija be ridos apribojimų.

Trūksta galingesnio variklio

Prisipažinsiu, kad pirmam mane užkalbinusiam smalsautojui neturėjau ką papasakoti apie variklių gamą. „Veloster“ mūsų rinkoje siūlomas su vieninteliu 1.6 l, 140 AG benzininiu varikliu. Jis derinamas su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže arba pirmąja „Hyundai“ dvigubos sankabos automatine transmisija.

Jeigu „Hyundai“ žmonės šiam modeliui pavadinimą suteikė pagal lotynišką žodį „velox“, kuris reiškia „greitumas“ ar „greitis“, tuomet jie tikrai užmiršo pažiūrėti į automobilio charakteristikas. Įsibėgėti iki 100 km/val. per 9,7 sek. – ne taip jau ir greita, o maksimalus 201 km/val. greitis taip pat niekuo nestebina.

Automobilis nuvilia prastoka triukšmo izoliacija, šis trūkumas itin išryškėja važiuojant bloga kelio danga. Galinį matomumą „Veloster“ atveju teisingiau būtų vadinti „nematomumu“ – pro galinį langą galite įžvelgti tik oro aptaką. Be to, vidutinės degalų sąnaudos bandymo metu siekė apie 8 l/100 km, o tai bent pora litrų daugiau nei oficialiai deklaruoja gamintojai.

Nenustebkite, jeigu po važiavimo su „Veloster“ pajusite apsunkusią dešinę koją. Iš tiesų, norint važiuoti smagiai, reikia padirbėti akceleratoriaus pedalu ir stengtis išlaikyti aukštas apsukas. Maksimalus sukimo momentas nėra įspūdingas (167 Nm) ir jis pasiekiamas labai vėlai – esant 4850 aps./min. Vis dėlto pasiekus šią ribą gaunate daugiau triukšmo nei greičio.

„Veloster“ tiesiog prašyte prašosi galingesnio variklio ir panašu, kad šis pageidavimas bus išpildytas. „Hyundai“ dar šiemet šį modelį turėtų pradėti siūlyti su 1.6 l, 200 AG varikliu. Galima manyti, kad tuomet ir automobilio pavadinimo kilmės versija bus labiau įtikima.

„Hyundai Veloster“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1591 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 103 kW/140 AG/6300 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 167 Nm/4850 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4220 mm
Plotis: 1790 mm
Aukštis: 1399 mm
Važiuoklės bazė: 2650 mm
Svoris: 1260 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,7 sek.
Maksimalus greitis: 201 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
CO2 emisija: 137 g/km
Bagažinės tūris: 320/1015 l
Kaina: nuo 75 900 Lt

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujasis „Mazda CX-5“: kūrybiško inžinieriaus ir griežtos buhalterės kūdikis (43)

Naujos kartos „ Mazda CX-5 “ vadinti visiškai nauja galima tik sąlyginai – šis modelis...

Naujasis „Ford Fiesta“: gerai šventei reikia lazerių šou ir tinkamos aprangos specialiai DELFI iš Valjadolido (22)

Žinau, kad jau nebemadinga niurzgėti dėl prasto oro, tad pabandysiu apsukti plokštelę jos...

„Rolls-Royce Ghost Black Badge“ testas: kita automobilių dimensija (33)

Po šio automobilio testo aš pagaliau galiu atsakyti į dažnai man užduodamą klausimą, koks yra...

BMW motociklų fiesta Vokietijoje: bent kartą privalu apsilankyti specialiai „Motorams“ iš Garmišo-Partenkircheno  (4)

Septynioliktą kartą rengiama motociklininkų fiesta „ BMW Motorrad Days “ sutraukia dešimtis...

Žaibų dalintojai iš „Opel“: brutalusis močiutei ir žaismingasis kietam sąkandžiui (18)

Nėra jokių abejonių, kad šie du automobiliai – sportiškos „Opel Astra“ ir „Opel Adam“...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (306)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...