„Citroen C3 Picasso“: šeimos vertybė

 (52)
Kai svarbiausiu dalyku gyvenime tampa šeima, greiti sportiniai kupė ir kurą „ryjantys“ visureigiai pasitraukia į antrą planą. Pastatyti namą, pasodinti medį, užauginti vaiką – prie šių vedusio vyro misijų galima pridėti dar vieną, tai – kompaktinio vienatūrio pirkimas, rašoma Estijos DELFI portale.
Citroen C3 Picasso
© DELFI.ee

Tiesa, šis automobilių segmentas daugeliui atrodo nuobodus, tačiau naujasis „Citroen C3 Picasso“ bando ištaisyti padėtį. Ryški kėbulo spalva, futuristinis dizainas, prancūzams būdinga charizma išskiria „citroenišką“ šeimos automobilį iš daugumos savo konkurentų.

Atsukus laiką porą metų atgal, galima prisiminti, kad 2007-iais Frankfurto automobilių parodoje lankėsi neįprastai daug šeimų. Visos jos grūdosi aplink koncepcinį automobilį neįprastu pavadinimu – „C-Cactus“. Kol tėvai apžiūrinėjo erdvę po variklio gaubtu ir ginčiojosi dėl šio iššaukiančio automobilio pliusų ir minusų, vaikai metė savo žaislus ir puolė į automobilio saloną.

Ypač buvo sužavėtos mamos, kurios iškart norėjo važiuoti šiuo nauju „Citroenu“ apsipirkti. Iki soties pasigėrėjus šeimynine idile, prancūzų koncernas šį modelį iš koncepcinio pavertė serijiniu ir pastebimai pakeitus automobilio išorę, įjungė konvejerį Slovakijoje.

„Citroen C3 Picasso“ buvo pradėtas gaminti pagal laiko patikrintą „Peugeot 207“ platformą, o debiutavo šis modelis prieš metus Paryžiaus autosalone, o mamos ir tėčiai kaip mat užsiėmė eilę norėdami įsigyti šį automobilį.

Išvaizdesnis už didesnį „brolį“

Gamintojų teigimu, „C3 Picasso“ yra pats erdviausias savo klasėje. Jis turi patį didžiausią stiklo plotą, ir pačią didžiausią bagažinę. Centimetras ten, centimetras čia – daugelio tokios smulkmenos nejaudina, bet apie dizainą potencialūs pirkėjai susimąsto vis labiau.

Iš „kaktusinio“ koncepcinio serininis vienatūris paveldėjo tik sodriai žalią spalvą, kurios su niekuo nesupainiosi. Žinoma, galima rinktis ir iš kitų spalvų variantų, tačiau ši geriausiai atspindi „Picasso“ charakterį.

Priekinė automobilio dalis – mįslinga. Dviejų lygių radiatoriaus grotelės ir firminė „Citroeno“ eglutė vietoj nosies mašinai suteikia itin pozityvų vaizdą. Priekinė dalis atrodo truputį masyvi, bet tai negadina bendro vaizdo. Priekiniai žibintai „užlipa“ ant variklio dangčio, nurodydami kryptį priekinio lango statramsčių link.

Automobilis neturi nė vieno stataus kampo. Apvalios jo formos džiugina esteto akį. Harmoniškas miniveno kubizmas ramina, ir kartu audrina. Čia nėra nė mažiausios agresyvios užuominos, kuo pastaruoju metu itin piktnaudžiauja automobilių dizaineriai. Įdomu, kaip šį modelį įvertintų didysis dailininkas Pablo Picasso, kurio chromuoti parašai puošia automobilio priekį ir galą?

Mes apžiūrinėjame prancūzišką automobilį 15 minučių ir ieškome, prie ko prikibti. Galime pasakyti atvirai – „C3 Picasso“ patinka labiau negu jo vyresnis brolis „kašalotas“ „C4 Picasso“. Šis automobilis turi charakterį ir yra žavus kompaktiškų vienatūrių segmente.

Patogus ir dailus automobilio salonas

Užlietas rudens saulės salonas mus pasitinka veliūriniu aromatu su šviežiai dažytos plastmasės prieskoniu. Čia šviesu, erdvu ir prancūziškai jauku. Papildomą erdvę sudaro didelis priekinis stiklas su įspūdinga „palange“, kurios pačiame centre yra futuristinė skaitmeninė prietaisų konsolė, sukurta kosminių laivų stiliumi. Šalia greičio matuoklio yra borto kompiuterio ekranas. Visa reikalinga informacija – tiesiai prieš akis. Tiesa, šviesos salone galėtų būti dar daugiau, jeigu automobilį užsisakytumėte su panoraminiu stogu, kuris leidžia mėgautis mėlyno dangaus vaizdu.

Būtent salone dizaineriai suteikė laisvę neribotai fantazijai ir ko gero įgyvendino viską, ką buvo sumanę. Susidaro įspūdis, kad išraiškingos oro kondicionieriaus sklendės buvo slapta išneštos iš šiuolaikinės dailės muziejaus, vairaratis pasiskolintas iš konceptualaus sportinio automobilio, o lentynėles ant priekinės panelės sukūrė pati gamta.

Plastmasinių paviršių apdaila primena vandens telkinio dugną. Iš pradžių šiek tiek trikdo tuštuma prie vairo ir tai, kad čia nėra rodyklių, nors „Citroenų“ šeimininkai turbūt jau priprato prie tokio vaizdo. „C3 Picasso“ salone daugybė nišų ir lentynėlių, visi mygtukai patogiai išdėstyti, nebent daiktų dėtuvės tarp sėdynių galėtų būti gylesnės.

Atsisėdus prie vairo, ilgai užtruko sėdynės sureguliavimas. Galiausiai teko susitaikyti, kad sėdėsiu tarsi ant virtuvinės kėdės. Taip nutiko todėl, kad vairo kolonėlę galima ištempti tik truputį, o kojų ištiesti nepavyksta. Veliūrinės sėdynės neturi atramų rankoms, todėl staigiuose posūkiuose reikia tvirtai laikytis už vairo. O nulenkus galines sėdynes, atsiveria 1500 litrų bagažo erdvė, o tada – nors baldus vežk.

Rūpinimasis vaikais tiesiog yra „C3 Picasso“ kraujyje: indikatorius virš vairuotojo galvos informuoja apie neprisegtus keleivių saugos diržus, o specialus veidrodėlis leidžia atidžiai sekti, ką vaikai daro ant galinės sėdynės. Jau bazinės komplektacijos automobilis turi 6 saugos pagalves ir ESP sistemą, o „Euro Ncap“ saugumo testuose įvertintas 4 žvaigždutėmis ir tai tikrai neblogas rezultatas.

Greitai lakstyti nepatariama

Pirmieji kilometrai kelyje įtikino, kad dinamiškas važiamas – ne „C3 Picasso“ pliusas, todėl mamos gali būti ramios, nes tėčiams teks užmiršti apie lenktynes. Be to, skaitmeninis greičio matuoklis gerai matomas netgi praeiviams gatvėje, o tai dar viena priežastis neviršyti greičio.

Po nedideliu variklio dangčiu gali slėptis vienas iš 4 variklių: benzininiai 1,4 l (95 AG), 1,6 (120 AG) arba 1,6 l dyzeliniai su turbina (90 ir 110 AG). Išbandėme vienatūrį, aprūpintą 1,6 l benzininiu varikliu. Automobilis demonstravo veržlumą kol variklio sūkių rodyklė atsidūrė 4000 aps./min. diapazone. Tuomet variklis ėmė trūkčioti, tarsi sakydamas „nevaryk daugiau arklių, pas mane jų 120“.

Pakaba gerai „sugeria“ kelio nelygumus, važiuoklė leidžia daugiau negu komfortiškai judėti miesto gatvėmis, nors nuo pastovaus minkšto siūbavimo jautriems keleiviams gali pasidaryti bloga.

Sėdint ant užpakalinių sėdynių, kelio nelygumai jaučiasi labiau. Kad ir kaip švelniai besielgtumėt su stabdžių pedalu, automobilis vis tiek siūbuoja stabdymo metu. Kėbulas nėra paslankus ir neleidžia greitai įveikti posūkių. Vairaratyje nėra jokių mygtukų (išskyrus garso signalą), be to, automobilis nenoriai klauso vairuotojo komandų, todėl vaidinti posūkių asą nelabai norisi. Tačiau kaip smagu juo parkuotis – visi veiksmai atliekami kone vienu pirštu.

Įvertino ir „Aukščiausia pavara“

Pavarų dėžė – 5 laipsnių mechaninė. Pavaros persijungia sklandžiai, pavarų svirtis maloniai „limpa“ prie delno. Tiesa, užmiestyje praverstų ir šešta pavara. Viršijus 90 km/val. greitį, dėl variklio ir padangų gaudesio, salone įkyriai pasigirsta triukšmas. Dar vienas „C3 Picasso“ minusas – negalima rinktis automatinės pavarų dėžės. Gamintojai žada, kad šis transmisijos variantas bus įdiegtas 2011 m., kartu atsiras ir 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė bei „start-stop“ sistema, kuri padės automobiliui mažiau teršti aplinką ir taupyti kurą.

Šeimos automobilis neturėtų švaistyti ir biudžeto. „C3 Picasso“ išties kukliai degina kurą – trijų bandymų dienų vidurkis buvo 7,5 l/100 km. Galima spėti, kad net ir labai spaudžiant akseleratorių, 10 l/100 km ribos neviršysite.

Visame pasaulyje žinomos laidos „Aukščiausia pavara“ vedėjas Jeremy Clarksonas, skeptiškai žiūrintis į visas mašinas, lėtesnes nei „Porsche 911“, „C3 Picasso“ suteikė „Metų šeimos automobilio“ titulą. Po artimos pažinties su „prancūzu“, mes palaikome šią nuomonę.

Ar jūs matėte šeimos automobilių klasėje kažką tokio simpatiško ir praktiško? Šeimos vertybių saugotojas „C3 Picasso“ demonstruoja draugišką ir linksmą charakterį bei nepralenkiamą stiliaus jausmą, o šių privalumų dėka, smulkūs trūkumai tampa nematomi. Galbūt apie tokį šeimos narį jūs ir galvojote?

„Citroen C3 Picasso“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1600 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 88 kW/120 AG/6000 aps./min.
Sukimo momentas: 160 Nm/4250 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4078 mm
Plotis: 1730 mm
Aukštis: 1624 mm
Važiuoklės bazė: 2540 mm
Svoris: 1290 kg
Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val.: 11,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7 l/100 km
Bagažinės tūris: 358 l
Kaina: nuo 50,9 tūkst. Lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

Naujasis „Land Rover Discovery“: milžino paunksmėje (18)

Kai pirmą kartą pamačiau naujos kartos „Land Rover Discovery“ Paryžiaus automobilių parodoje praėjusį rudenį, kur jis ir debiutavo, pirma šovusi mintis buvo „koks didelis“! Tąkart stende dar ir užrioglintas aukštyn ant kažkokių bekelę imituojančių konstrukcijų trečiosios kartos (neskaitant keleto mažesnių atnaujinimų) „Disco“ atrodė tikras milžinas.

Naujo „Mazda CX-5“ testas: apgaulinga išvaizda (19)

Labai nekantravau sėsti prie naujojo „Mazda CX-5“ vairo – ir senasis modelis atrodė efektingai, o naujasis – dar įspūdingiau. Ir, žinodamas, kad „Mazda“ – vienus sportiškiausių automobilių gaminantis atstovas iš Japonijos, pagrįstai tikėjausi azartiškų įspūdžių. Visgi jie buvo šiek tiek kitokie...

Naujojo „Hyundai Kona“ premjera: tikslas – aplenkti „Juke“ specialiai „Motorams“ iš Milano (18)

Antradienį vakare madų sostinėje Milane įvyko stilingo mažiausio Hyundai SUV modelio „Kona“ pasaulinė premjera. Aiškinomės, kokias viltis su šiuo modeliu sieja gamintojas iš Korėjos.

„Volkswagen Arteon“ testas: pagaliau – ir praktiška, ir efektinga specialiai „Motorams“ iš Hanoverio (61)

Tikriausiai tie, kurie šaipėsi, kad „Volkswagen“ niekaip nesugeba pagaminti iš pilkos masės išsiskiriančio automobilio, dabar pakeis savo nuomonę. Pristatęs naująjį „Volkswagen Arteon“ – beveik penkių metrų ilgio ketverių durelių „Gran Tourismo“ klasės automobilį – gamintojas įrodė, kad efektingai atrodančios mašinos galimos ir su „W“ raide grotelėse. O pridėjus praktiškas savybes, kuriomis pasižymi naujasis „Arteon“, galima sakyti, kad tai – bene racionaliausias išskirtinis automobilis.

„Audi Q7 e-tron“: kitas evoliucijos žingsnis (45)

Didelis, solidus „premium“ segmento SUV modelis, šimtui kilometrų vidutiniškai sudeginantis 1,9 litro degalų. Ar įmanomas toks derinys realaus pasaulio realiuose keliuose? Tokį klausimą aiškinausi keletą dienų visiškai kasdieniškomis aplinkybėmis vairuodamas ypatingą „Audi Q7“ modelį – pirmąją šio didelio krosoverio iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją „e-tron“.
Facebook draugai