Šis modelis debiutavo 2008 m. ir per šį laikotarpį nepasirodė nė vienas (!) tiesioginis konkurentas. Vis dėlto varžovus galima pateisinti tuo, kad dabar pasirodęs bet koks kupė siluetą turintis visureigis bus vadinamas tiesiog „X6 kopija“. Galima lažintis, kad to niekas nenori.

Kol varžovai miega, gruodžio pradžioje automobilių salonus pasieks jau antros kartos X6. Kaip ir prieš šešerius metus, jo išvaizda glumina, tačiau šįkart dėl kitų priežasčių, nei tai buvo 2008-aisiais. Automobilio išorės pokyčiai yra tokie kuklūs, kad ne iš vieno smalsuolio teko išgirsti klausimą: ar tai tikrai ne atnaujintas modelis? X6 vis dar atrodo taip pat ekstravagantiškai ir arogantiškai, tačiau tam yra pagrindo. Akivaizdu, kad prieš keletą metų įgyvendintas drąsus BMW projektas pavyko – vairuotojams patinka tokio stiliaus mašinos, mat nuo debiuto nupirkta 260 tūkst. šių automobilių. Kaip nišiniam ir nepigiai kainuojančiam modeliui tai yra labai labai daug, todėl konkurentams belieka tik pavydėti.

Panašu, kad tokios sėkmės nesitikėjo ir patys gamintojai – pagal X5 platformą sukurtas ir nuo jo išraiškingu dizainu besiskiriantis X6 tapo populiarus ne tik Amerikoje, į kurią ir buvo labiausiai orientuotas, bet jį teigiamai priėmė ir europiečiai bei kinai. Taigi, BMW nutarė nerizikuoti ir neduokdie ką nors sugadinti.

Naujoko matmenys pakito labai nedaug – jis tapo 3,2 cm ilgesnis (4,91 m), 0,6 cm platesnis (1,99 m) ir 0,3 cm aukštesnis (1,70 m). Nors centimetrų pokyčiai nedideli, bagažinės talpa padidėjo 75 l ir gali būti 580 l arba 1525 l, nulenkus galinių sėdynių nugarėles (t.y. 345 l mažiau nei X5). Beje, bagažinė atidaroma išties sumaniai – kiekvienas gali pasirinkti iš trijų variantų, iki kokio aukščio bagažinės dangtis pakyla.

Vertinant dizainą, siluetas išliko toks pat lengvai atpažįstamas – trumpos ratų iškyšos, kaip grynakraujuose kupė modeliuose į galą nuožulnėjanti stogo linija, kiek daugiau „raumeningumo“ suteikė nauji išlinkimai šonuose.

Priekyje dizaineriai pakeitė žibintus, rūko žibintai buvo perkelti virš aušinimo angų, o firminės BMW „inkstų“ formos variklio grotelės praplatintos tiek, kad liestųsi su žibintais – taip pat kaip praėjusiais metais debiutavusiame naujame X5.

Galinėje dalyje įtaisyti nauji ir didesni LED žibintai, o rūko žibintai kiek nuleisti arčiau išmetimo vamzdžių. Šie pokyčiai sukuria modernesnio automobilio vaizdą, bet jie tikrai nėra tokie dideli, kad pirmasis X6 atrodytų morališkai pasenęs, kaip kad įprastai nutinka pasirodžius naujos kartos atstovui.

Kur kas didesnės permainos automobilio salone. Visų pirma, naujasis BMW X6 tapo penkiaviečiu automobiliu – iki šiol standartiškai šis modelis buvo gaminamas kaip keturvietis, o papildomos įrangos sąraše buvo trivietė galinė sėdynė. Gale erdvės atrodo kiek daugiau nei ankstesniame modelyje, tačiau pastebima, kad trūksta vietos kojoms, ypač jei priekyje sėdintieji mėgsta stipriai atsilošti. Tad akivaizdu, kad jeigu praktiškumas jums yra svarbiau nei stilius, X5 turės pranašumą.

Sėdus prie vairo galima suprasti, kiek automobilių pramonė per pastarąjį penkmetį pasistūmėjo į priekį. Lyginant su pirmtaku, dabar medžiagų kokybė pasiekė tokį lygį, kad pirkėjui nebūtų gaila kiekvieno už automobilį išleisto lito. Įdomiausia yra tai, kad prietaisų skyde nebeliko rodyklių, tiksliau, visos rodyklės dabar yra virtualios. Visų prietaisų valdymas tradiciškai orientuotas į vairuotoją, kuris rankose laiko sportinį, oda aptrauktą daugiafunkcinį vairą su pavarų perjungimo svirtimis.
BMW X6

Važiavimo savybės pranoksta lūkesčius

Variklių gamoje galima rasti ir ankstesnės kartos modelyje siūlytų agregatų, tačiau visi motorai buvo patobulinti. JAV išbandėme dyzelinę ir benzininę versijas, tačiau daugiau dėmesio skyrėme pastarajam variantui – „BMW X6 xDrive50i“, kuriame montuojamas 4.4 l darbinio tūrio benzininis variklis su dviem turbinomis.

Šis V8 motoras išvysto tiek, kiek ir priklauso tokio dydžio ir tokios išvaizdos automobiliui – 450 AG ir maksimalų 650 Nm sukimo momentą (esant 2000-4500 aps./min.), ir kol kas tai yra galingiausias pasirinkimas (kol nepasirodys „X6 M“), kainuojantis nuo 294 tūkst. Lt. Motoro jėgą gali pajusti tik pradėjęs važiuoti – jo garsas skamba nuostabiai, o pagreitėjimas, paprastai tariant, yra žvėriškas: ši X6 versija iki 100 km/val. gali įsibėgėti vos per 4,8 sekundes. Kaip 2,2 tonos sveriančiam monstrui tikrai neprastai, ar ne? Lyginant su pirmtaku, variklis tapo 10 proc. galingesnis, tačiau jo ekonomiškumas pagerėjo ketvirtadaliu ir dabar jo vidutinės degalų sąnaudos neperkopia 10 l/100 km. Tiesa, realiomis sąlygomis šis skaičius paauga iki 12 l/100 km, tačiau ir tai neatrodo kaip prastas rezultatas, kai vairuoji milžinišką ir itin galingą automobilį.

Vairuotojo dispozicijoje – keturi važiavimo režimai (ekonomiškas, komfortiškas, sportiškas ir „Sport+“), kurie kaip reikiant keičia automobilio charakterį, o tai atsispindi ir prietaisų skydo apšvietime. Žinoma, geriausią įspūdį palieka „Sport“ variantas, kai galima maksimaliai išnaudoti variklio galimybes. Bene didžiausias užfiksuotas automobilio trūkumas – kietoka pakaba, nors gamintojai ir tvirtina, kad ji tapo minkštesnė. Net ir važiuojant „Comfort“ režimu automobilis šokinėja nuo kiekvieno nelygumo. O keliai JAV labai geri, tad kyla abejonių, kaip naujasis X6 elgsis tikrai prastuose keliuose, „apautas“ ne mažesniais nei 19 colių ratais. Kita vertus, tvirtumas turi ir teigiamų pusių – posūkiuose jaučiamas mažesnis kėbulo pasvyrimas.
BMW X6 xDrive50i

Dar žvitresnio ir ekonomiškesnio X6 pageidaujantys vairuotojai galės rinktis „BMW X6 M50d“. Čia montuojamas BMW sportinių automobilių padalinio patobulintas 3.0 l darbinio tūrio „dyzelis“, išvystantis 381AG ir net 740 Nm sukimo momentą. Su šiuo agregatu visureigis iki 100 km/h įsibėgėja per 5,2 sek., o suvartoja vidutiniškai tik 6,6l 100 kilometrų. Tiesa, tai bus brangiausia versija – 324,5 tūkst. Lt.

Pati taupiausia (ir pigiausia, kainuojanti nuo 231,5 tūkst. Lt) versija – „BMW X6 xDrive30d“, kurios oficialios deklaruojamos degalų sąnaudos tėra 6 l/100 km. Tiesa, tenka pripažinti, kad automobilyje montuojamas 3 l darbinio tūrio 258 AG variklis idealiai tinka X4 modeliui, tačiau X6 jis kiek per silpnas ir nesuteikia tiek emocijų, kiek pirmi du paminėti varikliai. Nepaisant to, Europoje šis variklis greičiausiai bus populiariausias pasirinkimas tarp X6 pirkėjų.

Platesnė variklių gama bus pasiūlyta nuo 2015 m. pavasario, kai pasirodys benzininis „X6 xDrive35i“ (306 AG) ir dyzelinis „BMW X6 xDrive40d“ (313AG).
BMW X6

Kokios technologinės naujovės?

Nors naujasis X6 bus kiek brangesnis už pirmtaką, kainų skirtumą turėtų kompensuoti gerokai gausesnė standartinė įranga, kurioje bus bi-ksenoniniai žibintai, 19 colių lengvo lydinio ratlankiai, automatiškai atidaromas bagažinės dangtis, 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė su pavarų perjungimo svirtelėmis už vairaračio, visų varančiųjų ratų sistema „xDrive“, odos apdaila, dviejų zonų klimato kontrolės sistema, automatiškai pritemstantis galinio vaizdo veidrodėlis ir kt.

Be to, papildomoje įrangoje galima rasti tokių sistemų kaip automatinė automobilio pastatymo sistema, naktinio matymo asistentas bei spūstyse praverčianti sistema, galinti pati palaikyti atstumą nuo priešais važiuojančio automobilio. Viena iš naujienų – dar daugiau sportiškų akcentų suteikiantis „M Sport“ paketas, į kurį įtraukta ir dar standesnė pakaba. Tiesa, daugiau patogumo norintys vairuotojai galės užsisakyti ir komfortiškesnę pakabą.

Apibendrinant, BMW nesistengė pakeisti sėkmingo X6 recepto – tai didelis, pretenzingai ir arogantiškai atrodantis, itin kokybiškai surinktas, greitas ir „aštrus“ automobilis. Iš X5 techninę dalį perėmęs, tačiau mažesnę salono erdvę siūlantis X6 ir toliau bus perkamas dėl to, kaip atrodo ir kaip važiuoja. Kol kas tai yra BMW X modelių flagmanas, t.y. kol nepasirodė X7, apie kurį amerikiečiai Spartanburgo gamykloje užsiminė puse lūpų.

„BMW X6 xDrive50i“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 4395 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 330 kW/450 AG/5500-6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 650 Nm/2000-4500 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4909 mm
Plotis: 1989 mm
Aukštis: 1702 mm
Važiuoklės bazė: 2933 mm
Prošvaisa: 212 mm
Bagažinės tūris: 580-1525 l
Svoris: 2170 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 4,8 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 9,7 l/100 km
CO2 emisija: 225 g/km
Kaina: nuo 294 tūkst. Lt (standartinė versija – nuo 231,5 tūkst. Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (78)