Atnaujintų „Subaru“ išbandymai: kuriuos vairuotojus džiugina žiema?

 (52)
Prieš savaitę pavasariui netikėtai užklupus kelininkus ir gerokai pripusčius sniego šalyje, dalis vairuotojų tuo atvirai džiaugėsi ir šaipėsi iš bambeklių, kurie dar neseniai tikėjosi idealių oro sąlygų ir kelių be kliūčių.
"Subaru Forester"
© Gamintojo nuotr.

Tarp tokių vairuotojų turiu ir ne vieną „Facebook“ draugą, kuriems iškritęs sniegas (ir, kuo gausiau, tuo geriau) – didžiausias malonumas ir priežastis net ir be progos (o, tiksliau, būtent pasinaudojus šia proga) išvažiuoti į užpustytą kelią pasimėgauti automobilio su nuolatine visų varančiųjų ratų pavara ir žemu svorio centru privalumais.

Kalbu apie „Subaru“ vairuotojus. Galiu drąsiai teigti, kad jie – bene geriausiai apie automobilius išmanantys markės gerbėjai. Pabandykite pakalbėti su jais apie automobilius – jei būsi gerai nepasikaustęs techninėmis žiniomis, greitai pasijusi lyg atsiskaityme bandantis išsisukti studentas.

Su „Subaru“ markės fanais toks fokusas nepavyks – tą pripažįsta ir patys „Subaru“ atstovai, kurie teigia, kad šiuos automobilius perkantys vairuotojai itin domisi mašinų techninėmis savybėmis, o madingiausios tendencijos jiems nėra pirmaeilės svarbos dalykas. O ir gamintojas automobilį lygina su šveicarišku peiliuku, kuris apjungia savyje pačias geriausias ir universaliausias savybes.

Be to, pasak JAV atliktos apklausos, „Subaru“ automobilių pirkėjai teikia prioritetą šiems keturiems privalumams: patikimumui, nepretenzingumui (tikriausiai reikia suprasti, kad tai reiškia neiššaukiantį markės įvaizdį), praktiškumui ir gana prieinamai automobilio su visų ratų pavara kainai. Be jokių abejonių, trys iš keturių šių savybių vilioja ir lietuvius.

Tiesa, dar visai neseniai pats gamintojas automobilių išvaizdai teikė toli gražu neprioritetinį dėmesį. Bet modelių gama nuolatos atnaujinama ir kaskart džiugina vis išvaizdesniais automobiliais bei labiau kokybiška apdaila.

Ir nors naujos kartos XV, kurio efektinga ir dinamiška, bet kol kas tik koncepcinė versija buvo pristatyta šiųmetėje Ženevos automobilių parodoje (gamintojas tokią išvaizdą žada visiems ateities „Subaru“) debiutuos tik 2017 m. pabaigoje, giliai sniege paskendusioje pavasarinėje Norvegijoje „Subaru Snow Drive 2016“ renginio metu turėjome galimybę išbandyti atnaujintus XV ir „Forester“ modelius, taip pat kitus japonų gamintojo automobilius.

Kol kas – nežymūs atnaujinimai

Tiek XV, tiek ir „Forester“ pakeitimai minimalūs. 2011 metais debiutavusiame XV modelyje (kuris pagamintas, naudojant kompaktinio „Impreza“ platformą) tai nauji priekiniai ir galiniai žibintai, kitokios priekinės grotelės ir buferis, salone sumontuotas toks pats kaip „Outback“ automobilyje vairas, kokybiškesnė salono apdaila, nauja multimedijos sistema su 7 colių ekranu, prietaisų skydelis kaip „Levorg“. Ir, svarbiausia, minkščiau suderinta ir tyliau veikianti pakaba – tai buvo vienas didesnių priekaištų šiam automobiliui.

„Forester“ pakeitimai panašūs – tai nauji priekiniai ir galiniai žibintai (dabar priekiniai gali būti tolimųjų bei artimųjų šviesų LED, šviečiantys posūkio kryptimi), kitokios priekinės grotelės ir buferis, salone taip pat „Outback“ modelio vairas, atnaujinta ir kokybiškesnė salono apdaila, „Levorg“ prietaisų skydelis, šildomas vairas ir galinės sėdynės, taip pat minkščiau ir tyliau veikianti pakaba.

4x4 prieš kitus pavarų tipus

Gamintojo pateiktais duomenimis, šiuo metu Europoje tarp parduodamų mašinų dominuoja išskirtinai modeliai su priekiniais varančiaisiais ratais – tokių yra net 78,4 proc. Automobilių su galiniais varančiaisiais – tik 7,6 proc., su visų ratų pavara – 14 proc.

Bet net ir „4x4“ pavarų sistemos skiriasi, todėl „Subaru“ pagrįstai didžiuojasi savo automobiliuose siūlydamas nuolatinę pavarą, su santykiu nuo 49:51 („WRX STi“ su vairuotojo valdomu centriniu diferencialu, riboto praslydimo priekiniais ir galiniais diferencialais) iki 60:40 (modeliai su „Lineartronic“ pavarų dėže) elektronikos valdomu arba tiesiog 50:50 dalimis mechaninio centrinio diferencialo (modeliuose su mechanine pavarų dėže) paskirstomu sukimo momentu.

Kaip nuolatinės visų varančiųjų ratų sistemos privalumą prieš tą, kurios ašis pajungiama tik praslydus varančiajai ašiai, japonai pateikė pakankamai įtaigius skaičius – pasirodo, nors gamintojai ir skelbia, kad antra varančioji ašis įsijungia vos per 300 milisekundžių, važiuojant 120 km/val. greičiu tai reiškia 10 metrų atstumą. Reikia sutikti, skamba pakankamai įtikinamai.

Ir, kad žodžiai būtų pagrįsti darbais, visą dieną turėjome galimybę įsitikinti pavaros privalumais, važinėdami tiek ant užšalusio ežero parengtoje trasoje galingiausiais „WRX Sti“ automobiliais, tiek jais šlifuodami (ar tik mokydamiesi) šoninio slydimo įgūdžius specialiame žiede, parengtos bekelės atkarpas įveikdami „Forester“ ir „Outback“ automobiliais su įjungtu „X-Mode“ režimu (sumažinančiu ratų praslydimą įkalnėse, taip pat ribojančiu greitį, važiuojant nuokalne).

Taip pat virš 400 kilometrų įveikėme „Levorg“ automobiliais – ir jei ankstesnio bandymo metu šiam modeliui priekaištavau dėl galios trūkumo (o, tiksliau, dėl to, kad galėtų būti siūlomas ir su galingesniu, nei tik 170 AG varikliu), važiuojant Norvegijos kalnais ledu ir suplūktu sniegu padengtais keliais, galios buvo daugiau nei pakankamai, o tvirčiau prie vairo leido jaustis visų varančiųjų ratų pavara.

Dar įdomu tai, kad iš visų bandytų automobilių, tik sportiškasis „WRX Sti“ turėjo mechaninę pavarų dėžę – remiantis japonų pateikta statistika, su „Lineartronic“ automatine transmisija Europoje parduodama 79 proc., Japonijoje – net 93 proc. automobilių. Teisybės dėlei reikia pasakyti ir tai, kad su kitokia pavarų dėže nei „Outback“, nei „Levorg“ net ir nėra siūlomi.

Pažadai iki 2020 metų tapti saugiausia marke

Japonai ypatingai didžiuojasi „EyeSight“ vairuotojo pagalbine sistema (apjungiančią prisitaikančią greičio palaikymo, važiavimo eismo juosta, avarinio stabdymo funkcijas), kuri yra bazinė „Outback“ modelio įrangos dalis. Ir vėl pateikia neatremiamą statistiką – su šia sistema 49 proc. mažesnė tikimybė, kad nukentės pėstieji, 61 proc. mažiau eismo įvykių ir net 84 proc. mažesnė tikimybė kažkam įvažiuoti į galą.

Maža to, „Subaru“ atstovai skelbia, kad jų automobiliai 2020 metais bus saugiausi pasaulyje – pagal kokius kriterijus tai bus nustatyta ir ar ne švedų „Volvo“ kompanija yra užsibrėžusi tokį patį tikslą, man atsakyta nebuvo, bet saugumo niekada nebus per daug – gera žinoti, kad šioje automobilinės pramonės srityje paskutiniųjų metų proveržis yra itin didelis.

Ir kadangi atskirų „EyeSight“ sistemos bandymų nebuvo, pateiksiu savo paties aprašymą iš pernai metais vykusio naujojo „Subaru Outback“ testo.

„O labiausiai naujasis „Outback“ pagyrų nusipelno (...) dėl „Eye Sight III“ vairuotojo pagalbinės sistemos. Pastarosios sistemos „akys“ yra dvi vaizdo kameros ties salono veidrodėliu – jos stebi eismo juostas, palaiko greitį ir atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, automatiškai sustabdo automobilį prieš netikėtą kliūtį, jei važiuojama mažesniu nei 50 km/val. greičiu. Jei didesniu – sumažinamos smūgio pasekmės.

Gamintojo teigimu, šios sistemos veikimas kur kas patikimesnis nei radarų, lidarų (lazerinių radarų) ar kitais principais veikiančių sistemų, kadangi gerokai anksčiau ir važiuojant didesniu greičiu pastebi kliūtį. Tiksliau, kliūtis – dvi kameros leidžia stebėti aplinką tarsi žmogaus akimis, fiksuojant skirtingus judančius objektus (pėsčiuosius, dviratininkus, automobilius), taip pat reaguoja į užsidegusius priekyje važiuojančio automobilio stabdžių žibintus, iš jų sudedant vieną bendrą vaizdą ir siunčiant reikiamą signalą valdymo blokui.

Ką gi, teks patikėti, nes šios sistemos veikimą reikėjo išbandyti savo kailiu. Patikėkite, važiuoti priešais artėjančią kliūtį, kad ir „tik“ 40 km/val. siekiančiu greičiu ir nebandyti stabdyti, jau yra gana nemenkas išbandymas automobilininko psichikai. Bet ko nepadarysi pažinimo vardan. Bėgėjuosi iki numatyto greičio ir stengiuosi nepasukti vairo ar instinktyviai nenuspausti stabdžio pedalo prieš greitai artėjančią kliūtį. Ir kai jau atrodo, kad susidūrimas neišvengiamas, apie pavojų perspėjanti sistema žviegia net springdama, o akyse regiu garsiausius mokslo kankinius inkvizicijos liepsnose (nes ir aš čia šiame eksperimente mokslo ir pažinimo vardan), staiga automobilis milžiniška jėga automatiškai aktyvuoja stabdžius ir sustoja – iki kliūties lieka vos keli sprindžiai.

Važiuodamas tokiu greičiu be sistemos pagalbos būčiau sustabdęs tik pabučiavęs kliūtį. Žinoma, visa tai vyko ant sauso asfalto – esant slidžiai dangai taip gali ir nepasisekti, o ir visiškai patikėti automobilio valdymą elektronikai neverta.“

Laiminga pabaiga

Šiais metais JAV bus išplėsta „Subaru“ gamyba Indianos valstijoje, todėl Europos pardavėjai trina rankas ir sako, kad pagaliau nebereikės kovoti dėl kvotų – europiečių poreikiams modelių turėtų užtekti. Yra kuo pasigirti ir gamintojui – jei 2012 metais pardavimai pasaulyje sudarė 707 tūkst. automobilių, tai pernai – jau 978 tūkst. ir tai buvo patys sėkmingiausi metai „Subaru“ istorijoje.

Tikriausiai nėra abejojančių, kad šiemet šis skaičius peržengs milijono automobilių ribą – tą prognozuoja ir pats gamintojas.

Be to, japonai kuria naują globalią platformą („Subaru Global Platform“), kurią naudojant bus gaminami naujos kartos automobiliai – šis sprendimas leis išplėsti modelių gamą, taip pat ateityje atsiras hibridai ir elektromobiliai. Tad gamintojui pagaliau supratus, kad automobilis turi būti ne tik technologiškai pažangus, bet ir išvaizdus, taip pat prilygti konkurentams apdailos medžiagomis, „Subaru“ atrodo žengianti teisingu keliu, kai automobilio savininkai prieš kitus pranašumu galės džiaugtis ne tik žiemą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

„Toyota Prius Plug-In Hybrid“ testas: priklausomybė nuo elektros dopingo specialiai „Motorams“ iš Barselonos, Ispanija (57)

Po pernai pristatyto ketvirtosios kartos „Toyota Prius“ hibridinio automobilio, šiemet debiutavo ir iš tinklo įkraunama versija „Plug-In Hybrid“. Ja ne tik vien elektra galima nuvažiuoti dvigubai didesnį atstumą nei ankstesnės kartos modeliu, bet šis, alternatyvią pavarą turintis, hibridas išsiskiria ir dažniausiai tik superautomobiliuose sutinkamomis technologijomis, taip pat originalia, nuo paprasto hibridinio modelio gerokai besiskiriančia išvaizda.

„Honda Civic“ testas: tekanti saulė visam pasauliui specialiai DELFI iš Barselonos, Ispanija (43)

Ponios ir ponai, prieš jus – jau dešimtosios kartos „Honda Civic“. Keturiasdešimt penkerius metus gaminamas modelis automobilių pramonės mastais atnaujinamas ganėtinai dažnai, tačiau jubiliejinė laida, anot japonų, yra ypatinga. Šį kartą unifikuotas automobilis nuo pat gamybos pradžios skirtas viso pasaulio rinkoms, o „Honda“ teigia, kad tai buvo didžiausias iki šiol jos globalaus vystymo projektas.

„Kia Rio“ testas: didelės korėjiečių viltys Europoje specialiai „Motorams“ iš Lisabonos (16)

„Toyota Yaris“, „Renault Clio“, „Hyundai i20“. Tai yra populiariausių B segmento automobilių Lietuvoje trejetukas – šioje klasėje yra kelios dešimtys automobilių, tarp kurių – ir „Kia Rio“. Nors jis – toli gražu ne lyderis, tačiau su nauju modeliu korėjiečių gamintojas sieja dideles viltis.

„Toyota C-HR“ testas Lietuvos keliais: nesustabdomai besidauginanti bacila (86)

It gripu sergantys pacientai iš Lietuvos poliklinikų, visoje planetoje į gatves masiškai plūsta miesto visureigiai. Nesustabdomai besidauginanti SUV modelių bacila be gailesčio pjauna kitų segmentų pardavimus, tuo metu pati kasmet vien Europoje paaugdama penktadaliu.

„Volvo V90 Cross Country“ testas: sukurtas nuotykiams ir tolimoms kelionėms specialiai „Motorams“ iš Ostersundo, Švedijos (77)

Vienas iš tų nedaugelio gamintojų, kuris žiemą savo automobilius mėgsta pristatyti ne pietinėje Europoje, o šiaurėje, yra „Volvo“ – būtent čia, Švedijos gilumoje, atvykome išbandyti naujojo „Volvo V90 Cross Country“, taip pat iš tinklo įkraunamo hibridinio SUV „XC90 T8“.
Facebook draugai