Po to, kai 1991 m. Čekijos automobilių gamintojas perėjo į „Volkswagen“ koncerno rankas, 2001 m. pasirodęs „Superb“ tapo trečiuoju visiškai pakeistu „Škoda“ modeliu po „Octavia“ ir „Fabia“. Tiesa, šiuo pavadinimu čekai savo prašmatniausią modelį jau buvo pardavinėję 1934-1949 m. Vis dėlto galima sakyti, kad tikrasis perversmas šio modelio istorijoje įvyko 2008 m., kai debiutavo antros kartos „Superb“, įrodęs „Škoda“ ambicijas pakilti į aukštesnį lygį.

Dydis yra viskas

Šis modelis sulaukė didžiulio pasisekimo, tarp pelnytų apdovanojimų buvo ir Lietuvos „Metų automobilio 2009“ titulas. Prabėgo penkmetis ir rinkoje pasirodė atnaujintas „Superb“. Tai – tarsi preliudas į visiškai naują „Superb“, kurio pasirodymo laukiama 2015 m.

Iš tiesų, „Škoda“ galėjo dar patempti ir neskubėti atnaujinti „Superb“ – dabartinis modelis trūkumų praktiškai neturėjo, jam stigo nebent ekonomiškumo. Kompanijų vairuotojai galinio vaizdo veidrodėlyje gali matyti palaimingą, kojas ištiesusio viršininko šypseną, tėveliai negali skųstis, kad neturi kur sudėti savo atžalų mantos. Pagal vidinę erdvę čekų limuzinas atremia net ir nepalyginamai brangesnių „Mercedes-Benz“ E-klasės ar BMW „penktuko“ konkurenciją.

Dydis visada buvo tai, kuo „Superb“ galėjo didžiuotis. Joks panašiai kainuojantis automobilis negali pasiūlyti tiek daug, kiek turi šis čekas. Nors pagal salono erdvę „Superb“ savo klasėje vis dar neturi lygių, nuo šiol viršininkai galės būti dar labiau patenkinti – kaip papildomą įrangą „Škoda“ siūlo užsisakyti iš galinės sėdynės elektra reguliuojamą priekinio keleivio sėdynę. Kam to reikia? Ogi tam, kad įnoringi galinės sėdynės keleiviai kada panorėję galėtų į priekį patraukti sėdynę. „Superb“ bagažinės dydis – 595 l, „Combi“ versijos – 633 l, tai – geriausi rodikliai klasėje, kurie nulenkus sėdynes gali būti padidinti iki atitinkamai 1700 l ir 1865 l.

„Superb“ peržengia vidutinės klasės automobilių patogumo ribas ir akivaizdu, kad žmonėms tai patinka. Dabartinio „Superb“ pardavimai jau perkopė 560 000 ribą, vien pernai jų nupirkta 109 000, iš kurių apie 40 proc. sudarė pardavimai Kinijoje.

Tačiau norėdama priartinti savo flagmaną prie vokiškų konkurentų, „Škoda“ į „Superb“ įrangos sąrašus įtraukė tokias funkcijas kaip automatinė automobilio statymo sistema ar panoraminį stoglangį su integruotais saulės energijos elementais. Pastarasis sprendimas leidžia saulės atokaitoje palikto automobilio salone palaikyti žemesnę temperatūrą, kai elementuose sukaupta energija tiekiama oro kondicionieriui. Nereikėtų pamiršti ir galinėse durelėse paslėpto skėčio – be „Superb“, šį daiktą galima rasti tik prabangiuose „Rolls-Royce“ automobiliuose. Tiesiog „Simply Clever“.

Pridėjo grožio

„Škodos“ flagmanas niekada nebuvo gražuolis, tad keičiant jo išvaizdą sugadinti nebuvo ką. Pažiūrėjęs į atnaujintą „Superb“ ne iškart supranti, kuo jis pasikeitė. Informacija ne ekspertams: variklio grotelės ir nuožulnėjantis dangtis, ant kurio puikuojasi naujas markės logotipas, priekiniai ir galiniai žibintai – svarbiausi pasikeitę išoriniai akcentai, pagal kuriuos atpažinsite pasikeitusį modelį. Iš priekio jis supanašėjo su naująja „Octavia“, o iš galo dabar atrodo gerokai išraiškingiau. Pirmą kartą „Superb“ bus siūlomas su „bi-xenon“ žibintais, kuriuose bus integruotos LED dienos šviesos. O galiniuose žibintuose firminę „Škoda“ C raidę „piešia“ trijų linijų LED šviesos, kurios yra standartinėje įrangoje. Pirkėjai gali rinktis iš dviejų naujų spalvų bei naujo stiliaus 16-18 colių ratlankių.

Salone tiek pokyčių nerasite – jame į akis krenta tik naujos formos vairaratis, sėdynių užvalkalų medžiagos, nauji spalvų deriniai.

Liftbeko versijos bagažinės dangtis ir toliau turi protingą „Twindoor“ sistemą, kuri nuo šiol valdoma paprasčiau – nesvarbu, ar norima atidaryti tik bagažinės dangtį, ar pakelti jį su visu galiniu langu tarsi hečbeke, abi funkcijos valdomos atskirais mygtukais.

Pagerino ekonomiškumą

Atnaujinto „Superb“ pristatyme Vienoje įsitikinome, kad automobilio važiavimo savybės praktiškai nepakito - be jokių emocijų jis keliu „plaukia“ it barža ramiame ežere, o ilga važiuoklės bazė ir minkšta pakaba sukuria jausmą, kad po ratais pradingsta visi nelygumai ir duobės.

Jėgos agregatų gamoje – iš viso 7 pasirinkimai, keturi benzininiai ir trys dyzeliniai. „Škoda“ pabrėžia, kad kai kurie varikliai dabar bus iki 19 proc. ekonomiškesni. Tokį rezultatą čekams pavyko pasiekti tobulinant galingiausią „dyzelį“ – 2.0 TDI, 170 AG. Jeigu tikėsime gamintojais, šio modelio, komplektuojamo su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, vidutinės degalų sąnaudos – tik 4,6 l/100 km. Be to, šis variklis pirmą kartą gali būti komplektuojamas su visų varančiųjų ratų pavara ir su automatine DSG transmisija.

Tačiau svajojantiems apie taupų limuziną tai nėra geriausias pasirinkimas. Dar didesnę ekonomiją žada „Superb GreenLine“ versija, kurios vidutinės degalų sąnaudos siekia 4,2 l/100 km, o CO2 emisija – tik 109 g/km. Be „Greenline“ technologijos sprendimų 1.6 TDI, 105 AG dyzelinio variklio sąnaudos turėtų būti 4,5 l/100 km. Dar vienas dyzelis „Superb“ gamoje – 2.0 TDI, 140 AG, kuris tapo 15 proc. ekonomiškesnis (4,6 l/100 km, versija su priekiniais varančiaisiais ratais ir mechanine pavarų dėže).

Pirmą kartą bazinis 1.4 TSI, 125 AG benzininis variklis turi „Start-Stop“ ir stabdymo energijos regeneracijos sistemas. Benzininių motorų gerbėjai taip pat gali rinktis iš 1.8 TSI/160 AG, 2.0 TSI/200 AG bei 3.6 FSI/260 AG variantų.

Du „Superb“ už vieno kainą

Atnaujintas „Superb“ siūlomas trijų komplektacijų – „Active“, „Ambition“, „Elegance“. Kaip ir anksčiau, pigiausio ir brangiausio „Superb“ kainų žirklės – įspūdingos. Pavyzdžiui, „Active“ versijos „Superb“ hečbekas su 1.4 TSI benzininiu varikliu kainuoja vos 62 460 Lt ir yra bene pigiausias vidutinės klasės automobilis rinkoje. „Superb Combi“ pradinė kaina yra didesnė beveik 1 tūkst. Lt.

O brangiausia „Experience“ versija su 2.0 TDI 170 AG turbodyzeliniu varikliu, automatine DSG transmisija, visų ratų pavara ir gausybe komforto bei saugumo įrangos siūloma už beveik du kartus didesnę sumą – 119 810 Lt.

Atsižvelgiant į minimalius pokyčius ir smulkius patobulinimus, „Superb“ atnaujinimas gali pasirodyti kiek išpūstas reikalas. Tačiau reikėtų suprasti, kad šiuo žingsniu „Škoda“ tikisi išlaikyti pirkėjų dėmesį artimiausius porą metų, kol salonuose pamatysime naujos kartos modelį.

O kol „Ford“ delsia pristatydami naujos kartos „Mondeo“, pagal kainos-dydžio-kokybės santykį konkurentų sunkiai randantis „Škodos“ flagmanas gali mėgautis vienvaldyste vidutinės klasės rinkoje.

„Škoda Superb 2.0 TDI“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 125 kW/170 AG/4200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė DSG
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4833 mm
Plotis: 1817 mm
Aukštis: 1462 mm
Važiuoklės bazė: 2761 mm
Svoris: 1557 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,6 sek.
Maksimalus greitis: 222 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,3 l/100 km
CO2 emisija: 139 g/km
Bagažinės tūris: 595/1700 l
Kaina: 100 580 (bazinė versija – nuo 62 460 Lt Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (89)