Specialistai po žiemos perspėja vairuotojus: sprendimai gali lemti likimus

 (68)
Artėja balandžio 1-oji. Nuo šios dienos automobilių servisams vėl prasidės karštos dienos – vairuotojai tradiciškai žiemines padangas keis vasarinėmis. Tačiau specialistai rekomenduoja ne tik pakeisti padangas – po žiemos reikėtų atlikti ir kitus priežiūros darbus, kad neištiktų nemalonios problemos. O dar blogiau – skaudžios avarijos.
Specialistai po žiemos perspėja vairuotojus: sprendimai gali lemti likimus
© Shutterstock nuotr.

Dėmesys saugumui

Kiekvieną dieną važinėjame ne „Formulės-1“ trasų lygumo keliais, tad normalu, kad automobilių pakaba kenčia labiausiai – būtent jos elementus po žiemos reikėtų tikrinti pirmiausiai. Taip pat rekomenduojama patikrinti automobilio skysčius. Matyt nedidelė dalis vairuotojų reguliariai keičia, tarkime, stabdžių skystį.

„Po žiemos rekomenduojame pasitikrinti pakabą, atlikti ratų suvedimą reikėtų bent du kartus per metus. Taip pat pasitikrinti stabdžius. Rekomenduojame pilną servisą – panašiai kaip ir prieš žiemą. Svarbu patikrinti skysčius – ar netrūksta aušinimo skysčio.

Taip pat matuojame stabdžių skystį, kurį rekomenduojama keisti kas dvejus metus. Yra specialus prietaisais, kuris pamatuoja, kiek stabdžių skystyje yra drėgmės. Jei drėgmės daugiau, nei leistina norma, reikia jį keisti. Kiti žmonės skystį tiesiog keičia kas dvejus metus“, – DELFI teigė Vytautas Paškauskas, autoservisų tinklo „Auto-Flix“ Kauno padalinio vadovas.

„Pirmiausiai reiktų atkreipti dėmesį į saugumą, o saugumas šiuo atveju susideda iš stabdžių sistemos. Reikėtų ne tik vizualiai pažiūrėjus ar paklausius nuspręsti, ar viskas gerai. Reiktų profesionaliai dirbtuvėse įvertinti, ar tinkamos būklės trinkelės, diskai, suportai ir kiti stabdžių elementai. Taip pat per žiemą korozija pažeidžia trosus ir tą dalyką serviso specialistai turėtų pažiūrėti, nes greičiai vasarą didesni ir tai labai smarkiai įtakoja saugumą. Pakabos elementų būklė taip pat saugumą įtakojantis veiksnys“, – sako Tomas Bartkevičius, „Auto Viči“ servisų vadovas.

Neretai pakeitus padangas į skirtas vasarai, kurios yra tylesnės, gali pasigirsti garsų, kurių iki šiol negirdėjote.

„Po žiemos daug žmonių įpranta prie didesnio padango ūžesio – žieminės padangos triukšmingesnės. Labai dažnai būna, kad sumontuojame vasarines padangas ir pasigirsta įvairūs garsai, tokie kaip guolių ūžimas, ko nepastebi žiemą. Vasarą ir kelių būklė geresnė, o po žiemos ir su pakaba dažnai problemų būna“, – sako V. Paškauskas.

Ledą ant kelio tirpdančios druskos – tikras peilis automobilių kėbului.

„Kad po žiemos automobilis ilgai tarnautų, tikrai verta jį išplauti. Tame tarpe ir dugną, nes druskos ten kaupiasi ertmėse. Taip pat saugumą įtakoja matomumas – stiklų būklė, valytuvai. Valytuvus tikrai rekomenduočiau keisti dukart per metus. Valytuvams išleidžiamos sąlyginai nedidelės sumos palyginus su tuo, kiek jie gali žmogui padėti“, – sako T. Bartkevičius.

„Ką rekomenduoju ir ką pats darau, tai po žiemos kruopščiai nuplauti mašiną. Ne tik išorę, bet ir dugną , kad neliktų druskų. Jei druskų lieka įvairiuose plyšiuose, ten pradeda rūdyti. Dugnus plauna specializuotos plovyklos. Panašiai, kaip ir variklių plovimas“, – sako V. Paškauskas.

Padangų pasirinkimas

Žiemą keičiant pavasariui tradiciškai keliuose atsiveria ir duobės, pridarančios nemalonumų vairuotojams.

„Žiemos pabaigoje ir pavasarį kelias yra tiesiog labiau gadinamas dėl esančio vandens, kuris subėga į kelio dangos tarpelius ir dididna duobes. Žmonės įvažiuoja į vakar nebuvusią duobę. Be to, žmonės žiemos pabaigoje drąsiau važiuoja. Nuotaika geresnė ir važiuoja greičiau“, – sako T. Bartkevičius.

Padangų montuotojams artėja pats darbymetis, o vairuotojams – rūpestis, kokias padangas rinktis. Naudotas padangas pamažu išstumia naujos, tačiau ne visada kokybiškos padangos. O lietuviai šiandien dažniausiai žiūri ne į kokybę, o padangų kainą.

„Lietuviai dažniausiai renkasi kuo pigesnes padangas, bet aš manau, kad tai nėra teisinga. Vienas dalykas, pigesnės padangos greičiau sudyla ir žmogus to neįvertina. Pigesnė padanga nusileidžia visais parametrais – triukšmingumu, sukibimu su šlapia danga, stabdymo kelias ilgesnis. Dabar labai daug kiniškų padangų ir žmonės labai dažnai į jas žvalgosi. Tiesiog žiūri į kainą ir į nieką daugiau. Manau, kad tai nėra teisinga. Reikia žiūrėti bent į vidutines padangas. Pačios pigiausios niekada nerekomenduoju rinktis“, – sako V. Paškauskas.

„Niekada nepatarčiau pirkti naudotų padangų. Tai vieninteliai keturi elementai, kurie jungia žmogų, automobilį ir kelią. Šiuo atveju reikia protingai skaičiuoti biudžetą ir galvoti, bet manau, kad naudota padanga gali skaudžiai įtakoti žmonių likimus. Gal jau geriau įsigyti paprastesnes, biudžetines padangas, bet naujas. Niekas pirkdamas nėra tiek profesionaliai įgudęs atskirti, ar buvę defektai, ar buvo pažeidimų. Tai didelė rizika“, – sako T. Bartkevičius.

Pasitaiko, kad žmonės nusiperka pigiausias padangas, o atvažiavę jas sumontuoti būna nemaloniai nustebinti.

„Gumos lydinys būna toks netolygus, kad gali krauti kiek nori svarelių, bet rato nepavyks subalansuoti. Kiniškas padangas ir per sezoną galima suvažinėti. Su geros firmos padangomis galima ir keturis sezonus važiuoti. Žinoma, priklauso kiek žmogus važiuoja“, – sako V. Paškauskas.

Populiariausių išmatavimų (195/65/R15) pigiausios padangos kaina siekia apie 35 eurai. Tuo tarpu žinomų prekės ženklų, pavyzdžiui „Michelin“ padanga kainuoja apie 60 eurų. Didesnių padangų kainų skirtumas – didesnis.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Karas Lietuvos keliuose tęsiasi (4)

Lietuvoje per metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių, palyginti su kitomis Baltijos šalimis. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, didžiausias mirtingumo rodiklis – tarp Lietuvos šalies automobilių vairuotojų, o dviratis šalyje yra tokia pati rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Perspėjo: Lietuvoje važiuoti dviračiu taip pat rizikinga kaip ir motociklu (12)

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) skelbia, kad dviratis Lietuvoje yra tokia pat rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas. Tuo metu didžiausias mirtingumo rodiklis, organizacijos duomenimis, fiksuojamas tarp automobilių vairuotojų.

Kaune „nematomus“ šviesoforus keičia modernūs (12)

Kauno vairuotojams saulėtą dieną daugiau nereikės spėlioti šviesoforo spalvos. Trečią dešimtį metų skaičiuojančius pasenusius miesto šviesoforus keičia nauji, LED šviesos šaltiniais aprūpintieji, rašoma Kauno savivaldybės pranešime.

Užsimojo sumažinti avaringumą (3)

Avaringumą Alytuje užsimota sumažinti rekonstruojant šviesoforus bent penkiose miesto vietose. Tą siūlo Saugaus eismo komisija, atlikusi avaringumo analizę, kuri parodė, kad daugiausia eismo įvykių, kurių metu sužalojami pėstieji, įvyksta perėjose prie reguliuojamų ir nereguliuojamų sankryžų.

Už ką lietuviai užsienyje moka keturiskart daugiau nei namie (13)

Svečioje šalyje sugedus automobiliui techninės pagalbos kaina gali būti iki keturių kartų brangesnė negu vidutiniškai Lietuvoje ir siekti apie 400 eurų, rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys.
Facebook draugai