„Niekam ne paslaptis, jog didžioji dauguma Lietuvoje parduodamų naudotų automobilių yra atsuktais odometrais ir nurodyta mažesne rida. Skelbimuose siūloma ne tik pakeisti esamus duomenis, bet ir jo gedimo atveju atkurti esamus duomenis „pagal kliento poreikius“. O toks automobilis su nurodyta mažesne rida yra ne paprastas pirkėjo apgavimas, bet ir kelia realią grėsmę juo važiuojant, nes vairuotojas gali neadekvačiai vertinti automobilio būklę“, – pranešime spaudai cituojamas parlamentaras.

Lietuva yra bene vienintelė šalis Europoje, kurioje legaliai leidžiama klastoti automobilių ridą. Jungtinėje Karalystėje Vartotojų teisių apsaugos tarnybos tinklapyje nurodoma, kad už ridos klastojimą keli asmenys buvo pasodinti į kalėjimą, o Vokietijoje ridos duomenų falsifikatoriui pirmą kartą yra skiriama 7000 eurų bauda, o už antrą kartą taikoma reali laisvės atėmimo bausmė.

„Priėmus pataisą, teisėsauga įgytų teisę bausti tokia veikla užsiimančius asmenis. Dėl to, sumažėtų ridos klastojimo atvejų, o pirkėjų interesai būtų geriau apsaugoti“, – argumentavo K. Masiulis.
Pernai užfiksuota daugiau nei 226 tūkst. Lietuvoje registruotų automobilių sandorių. Iš jų naujų automobilių parduota 14 tūkst., o populiariausi – 11–15 metų amžiaus automobiliai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (98)