Senų padangų pirkėjai rizikuoja saugumu

 (62)
Artėjant padangų keitimo metui, vairuotojai, besidairantys naudotų padangų, raginami atkreipti dėmesį į jų amžių. Specialistų teigimu, šios, kaip ir kiti gaminiai, turi savo galiojimo laiką, todėl susigundę senomis padangomis, net ir turinčiomis nemažą protektoriaus rašto gylį, rizikuoja savo ir keleivių saugumu.
© "Sekundė"

Perkantieji nenaujas padangas apie jų techninę būklę dažniausiai sprendžia iš išvaizdos. Manoma: jei protektoriaus raštas gilus, o padangos atrodo tarsi naujos, jos tinkamos naudoti ir tarnaus dar ne vieną sezoną. Tačiau vienintelis tokių padangų privalumas, kaip teigiama, yra mažesnė kaina. Padanga gali atrodyti gerai, nes buvo mažai naudota, tačiau, jei ji labai sena, tikėtina, kad bus praradusi daugelį savo pirminių savybių.

Iš pirmo žvilgsnio nebloga padangų išvaizda gali būti labai apgaulinga. Padangoms senstant, kietėja guma, todėl prastėja jos sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymo laikas. Tikslių duomenų nėra (tai priklauso nuo daugelio faktorių), bet senesnė nei penkerių metų padanga tam tikrais atvejais stabdymo kelią gali pailginti iki 10 procentų.

Padangų amžius ir jų techninė būklė ypač aktualūs žiemą, kai vairavimo sąlygos būna prasčiausios. Kai kelio danga šlapia, slidi, svarbu geras padangų sukibimas su kelio danga, todėl geriau, kad jų guma nebūtų sukietėjusi.

Restauruotos padangos nepatikimos

Klaidingai manoma, kad, restauravus padangą, prasitęsia jos galiojimo laikas. Atnaujinus protektoriaus dalį, o kartais ir visą padangą nauju gumos sluoksniu, sukibimo su kelio danga savybės gali pagerėti. Tačiau negalima pamiršti, kad likusi padangos dalis, karkasas, taip pat yra veikiamas laiko. Ilgainiui padanga praranda tvirtumą, mažėja jos apkrovimo indeksas, todėl didėja sprogimo tikimybė. Būtent dėl to šios padangos priskiriamos prie žemiausios kategorijos ir yra pigesnės.

Padangų amžius priklauso ne tik nuo mechaninio poveikio (slėgio, vairavimo, automobilio apkrovos ir pan.), bet ir nuo eksploatavimo bei sandėliavimo metu savaime vykstančių įvairių cheminių reakcijų. Guma senėja dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikių. Todėl jas būtina laikyti sausose, nuo tiesioginių saulės spindulių bei temperatūrų svyravimų apsaugotose, nuolat vėdinamose patalpose.

Gamintojų padangoms naudojami gumos mišiniai nedaug kuo skiriasi, todėl paprastai laikoma, kad padangos dalį svarbių savybių praranda jau maždaug po penkerių šešerių metų nuo pagaminimo. Pagaminimo datą nesunkiai galima pasitikrinti patiems. Ji nustatoma pagal serijos numerį, esantį ant padangos sienelės. Serijos numerį sudaro raidžių ir skaitmenų kodas, paskutiniai keturi arba trys (jei padanga pagaminta anksčiau nei 2000 m.) skaičiai ir rodo pagaminimo datą. Pirmieji du reiškia pagaminimo savaitę, o kiti – metus (pavyzdžiui, 1800 reikštų 18 savaitę ir 2000 metus).

Kam tinkamos universalios padangos?

Universalios padangos – ne blogiausias pasirinkimas. Lietuvoje kol kas gana populiarios universalios padangos, kurios, kaip teigia jų gamintojai, gana efektyvios ir vasarą, ir žiemą. Tačiau yra ir nemažai skeptikų, teigiančių, kad universalios padangos nėra tinkamai pritaikytos nei sausam asfaltui, nei apsnigtam ir slidžiam keliui.

Vairuotojai dažnai klysta manydami, kad universalios padangos žymimos specialiu ženklu M+S. Taip gali būti žymimos ir universalios, ir žieminės dygliuotos padangos. Kur kas tikslesnis ženklas – nupiešta saulė, snaigė ir lietaus lašeliai – vienas ir keli.

Padangų gamybos kompanijos, kurios negamina universalių padangų, dažnai šaiposi: kas gi vaikšto su vienais ir tais pačiais batais ir žiemą, ir vasarą?

Ne vienas specialistas teigia, kad universalios padangos – pusėtinas pasirinkimas. Jos iki galo neatlieka reikiamų funkcijų nei žiemą, nei vasarą.

Pavyzdžiui, tokiems vairuotojams, kurie automobiliu iš garažo išvažiuoja tik per didžiąsias šventes, universalios padangos ištisus metus yra kur kas geriau negu vasarinėmis padangomis važinėti slidžiu žiemos keliu.

Tačiau kai kurie pardavėjai teigia, kad tais pačiais batais tiek žiemą, tiek vasarą Lietuvoje vaikšto tikrai nemažai žmonių.

Taigi nereikia baimintis, kad dauguma žmonių, ypač rajonuose, žiemą važinės mašinomis, „apautomis“ universaliomis padangomis.

Universalių padangų stabdymo efektyvumas nėra toks kaip žieminių, jos lėčiau įgauna pagreitį, tačiau vis tiek suteikia galimybę važiuoti žiemą.

Žiemą jau geriau važinėti mašinomis su universaliomis, nei su vasarinėmis ar visiškai nudilusiomis žieminėmis padangomis. Be to, universalios padangos daugeliui vairuotojų – būdas sutaupyti pinigų. Ypač dabar, kai kartais už padangas reikia mokėti tiek pat, kiek kainavo mašina.

'Sekundė“
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Seimas svarsto siūlymą drausti pėstiesiems perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais (55)

Seimas pradėjo svarstyti siūlymą uždrausti pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais be laisvų rankų įrangos.

Nematomi, bet girdimi automobilio gedimai: kaip atpažinti ir kada susirūpinti (39)

Šiuolaikiniai automobiliai yra apginkluoti jutikliais, kurie, atsiradus gedimui, apie tai perspėja vairuotoją. Tad automobilio savininkui užtenka žinoti, kuri prietaisų skydelio lemputė reiškia problemas, susijusias su degalais, kuri – su padangų ar variklio būkle, ir prireikus, kreiptis į servisą. Tačiau yra gedimų, apie kuriuos įspėjamieji ženklai „tyli“. Tuomet reikia atkreipti dėmesį į mašinos skleidžiamus garsus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dujų įranga dyzeliniuose varikliuose: pasaka be laimingos pabaigos (5)

CARGO.LT padalinys Ukrainoje sulaukė vietinių vežėjų klausimų dėl galimybės naudotis sunkvežimiais, kuriuose, be dyzelinių degalų tiekimo sistemos, įrengta suskystintų dujų tiekimo sistema. Tokia įranga sulaukia populiarumo Ukrainoje ir Lenkijoje, tačiau yra visiškai nenaudojama Lietuvoje. Kodėl?

Unikalaus „vabalo“ savininkas svajoja apie kūrybines automobilių dirbtuves (2)

Kur bevažiuotų panevėžietis Gintaras Tamulevičius su savo „vabalu“, kone visur jis palydimas akimis. Priežastis paprasta: jei įprastas klasikinis „Volkswagen Kaefer“ traukia aplinkinių žvilgsnius, Gintaro modifikuotas modelis toks, kad vyras ne kartą tiesiog gatvėje yra išgirdęs pasiūlymą automobilį parduoti.

Nufilmuota: tokio kelių erelio elgesio vairuotojai netoleruoja (32)

Atšilus orams į kelius dažnai plūsteli nemaži automobilių srautai – iš didmiesčių gyventojai traukia prie jūros arba vandens tvenkinių norėdami atsigaivinti ir pasimėgauti saule. Tačiau padidėjęs automobilių srautas reiškia ir didesnę tikimybę avarinių situacijų susidarymui.
Facebook draugai