Parlamentarai svarsto, kad jei Seimas palaimins šias Civilinio kodekso pataisas, naudotų mašinų pirkėjai bent teoriškai bus apsaugoti nuo piktavalių pardavėjų, kurie nesibodi prekiauti labiau sąvartynams, bet ne eismui skirtomis transporto priemonėmis, tačiau LŽ kalbinti specialistai be entuziazmo vertina tokius politikų užmojus ir sako, kad jei tokios įstatymo nuostato bus priimtos, atsiras galimybių jas apeiti.

„Gerai, jog siūloma didesnė atsakomybė pardavėjui, įpareigojanti nurodyti visus parduodamo automobilio trūkumus. Bet yra ir kita medalio pusė. Pavyzdžiui, prieš parduodamas mašiną pardavėjas su pirkėju sudarys sutartį, kurioje bus nurodyta, kad ankstesnis automobilio šeimininkas neprisiima jokios atsakomybės dėl transporto priemonės techninės būklės. O jei pirkėjas nesutiks, pardavėjas pasiūlys alternatyvą – jis sutiks prisiimti atsakomybę, tačiau už parduodamą prekę pareikalaus didesnės kainos. Kitaip sakant, nori mašinos su garantija ir visais išvardytais trūkumais - mokėk brangiau, be garantijos, bet pigiau - pasirašyk sutartį. Štai ir viskas“, - kalbėjo bendrovės „Transporto studijos“ Autotransporto ekspertizės ir įvertinimo sektoriaus vadovas Ramūnas Vėlavičius.

„Nors politikų užmojai geri, tačiau nemanau, kad priėmus šias Civilinio kodekso pataisas į gatves išriedės mažiau techniškai netvarkingų automobilių. Be to, neaišku ir tai, kaip veiks siūlomas kontrolės mechanizmas. Mat šiandien 90-95 proc. senų mašinų į Lietuvą atkeliauja iš užsienio. Neretai tokių mašinų savininkai būna užsienio piliečiai, kurie pasamdo Lietuvoje registruotas įmones, kad šios į mūsų kraštą atgabentų automobilius. Tad kyla klausimas – kas privalės nurodyti visus atgabentų automobilių trūkumus: užsienyje gyvenantys piliečiai, kuriems tie automobiliai ir priklauso, ar lietuviai, atliekantys tarpininko vaidmenį? Nenoriu kritikuoti idėjos, ji gal ir nebloga, tačiau norint užkirsti kelią sukčiavimui, kai žmonėms brukami tik į metalo laužą tinkami automobiliai, reikia ne pavienių įstatymų, o priemonių visumos“, - LŽ teigė Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas ir valdybos pirmininkas Petras Ignotas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)