Pastaruoju metu Lietuvą užplūdo du fenomenai – kavinės ir savitarnos plovyklos. Ir vienos, ir kitos sulaukė savų gerbėjų bei nuolatinių lankytojų. Tačiau jei kavinėje, kad ir tarp dešimtokų, pasėdėti žiemą visai smagu, plauti savo automobilį – malonumas menkas. Naudos taip pat beveik nėra, sako tradicinių plovyklų atstovai.
© Shutterstock nuotr.

Vėlyvas ruduo, visa žiema ir ankstyvas pavasaris – metas, kuomet automobiliai kenčia. Jie priversti kęsti ir temperatūros pokyčius, ir įvairiausios kilmės kritulius, ir purvą, ir druską, kurios, laimei ar nelaimei, negaili komunalininkai.

Tai, kad žiemą plauti automobilį būtina, sutinka visi. Klausimas tik toks: kaip dažnai?

„Priklauso ir nuo paties žmogaus, ir nuo to, kaip tas automobilis buvo plautas prieš tai. Manau, žiemą užsukti į plovyklą reikėtų kartą per savaitę, tačiau jei ankstesnio plovimo metu kėbulas buvo padengtas purvą atstumiančia danga, dvi tris savaites užtektų tik nupurškimo aukštu slėgiu“, – sako automobilių plovyklos „Luizė“ vadovas Laurynas Pečiukonis.

Panašiai įsitikinęs ir automobilių švaros centro „Autorika“ meistras-priėmėjas Erikas Dreižas.

„Tokiais orais, kokie Klaipėdoje yra jau pora mėnesių, kėbulą plauti reikėtų bent kartą savaitėje. Šiuo metų laiku nei miesto gatvės, nei keliai užmiestyje juk nėra nei valomi, nei plaunami, ir druskos lieka ant asfalto dangos. O iš po ratų jos atsiranda ir ant automobilio kėbulo bei dugno“, – teigia jis.

„Mūsų srities atstovai galėtų sakyti, kad plauti reikia kiekvieną dieną, – juokauja automobilių švaros centro „Kristalas“ direktorius Pavelas Sorokinas. – Tačiau, vertinant objektyviai, užtektų poros kartų per mėnesį, tik nepamirštant kiekvieną kartą kėbulo padengti vašku.“

Visi pašnekovai absoliučia nesąmone vadina teiginius, esą ilgai neplaunamas purvas pats tampa apsaugine kėbulo danga.

„Įsivaizduokite: jūsų mašina padengta purvu. Ėmus lyti ar sniegui sudrėkinus tą purvą, kuriame yra ir druskos, jis vėl aktyvuojamas. O tai – tiesiausias kelias į koroziją“, – aiškina P. Sorokinas.

Ir jis, ir jo kolegos primena, kad žiemą neužtenka paprasto plovimo aukštu slėgiu. Taip, po šios procedūros kėbulas yra švarus, tačiau purvas prie jo lips ir toliau. Išeitis – mašinos padengimas vašku ar specialia įvairias pašalines daleles atstumiančia nano danga, kuria po plovimo įtrinamas kėbulo paviršius, tokia kaip „Gtechniq“ švaros centre „Autorika“ ar „Lustratouch“ plovykloje „Luizė“. Maža to – esant tokiai dangai žiemą lengviau bus ir grandyti prišalusį sniegą.

Dar vienas dalykas, kuris beveik neįmanomas vairuotojui pačiam plaunantis automobilį, tačiau kuris visada atliekamas profesionalioje plovykloje – kėbulo nusausinimas.

„Tai – privaloma procedūra. Visada nuvalome durelių gumas, išpučiame vandenį iš durelių spynelių“, – vienu balsu tvirtina pakalbinti visų trijų plovyklų atstovai, primenantys, kad to nepadarius esant šalčiui tiesiog negalėsite patekti į savo mašiną.

„Nenusausinus ir neišpūtus vandens iš tam tikrų ertmių galima sugadinti ir atlenkiamus veidrodėlius. Vienas klientas pasakojo nusiplovęs mašiną savitarnos plovykloje, ir po to prišalo elektra valdomi veidrodėliai. Pabandęs vieną atlenkti ranka, žmogus paprasčiausiai jį sulaužė“, – prisiminė L. Pečiukonis.

Automobilių švaros specialistai sutinka ir dėl to, kad pravartu kartkartėmis nuplauti ir automobilio dugną, ant kurio taip pat kaupiasi ir purvas, ir druska. Tiesa, ne visi turi tam reikalingą įrangą – tokią, kaip specialus ant šono mašiną paverčiantis ir taip priėjimą palengvinantis stendas, kuriuo gali pasigirti „Autorika“.

Žiema reikalauja daugiau vairuotojo pastangų nei užsukimas į savitarnos plovyklą ar apsilankymas vadinamojoje bekontaktėje plovykloje – tinkamai apsaugoti savo mašiną nuo pašalinio poveikio tokiu metu gali tik žmogaus rankos prisilietimas.

„Naudos iš automobilio plovimo žiemą savitarnos plovykloje nedaug, o ir malonumas menkas. Efektyvu tik tai, kas atliekama specialistų rankomis. Laimei, tą daugelis jau ima suprasti“, – pastebi P. Sorokinas.

Jam pritaria ir E. Dreižas, pridurdamas, kad automobilio plovimas žiemą savitarnos plovykloje gali baigtis rūpesčiais – jei, pavyzdžiui, staiga paspaus didesnis šaltis.

„Negi lauke, neturėdamas reikalingų priemonių, automobilį nusausinsi geriau nei uždaroje, šildomoje patalpoje plovykloje?“ – klausia jis.

L. Pečiukonis akcentuoja ir kitus dalykus. „Pirma – tradicinių plovyklų darbuotojai turi patirties. Antra – jie turi visą reikalingą įrangą ir sertifikuotas chemines priemones. Ir trečia – niekas neprilygs žmogaus rankų darbui. Pavyzdžiui, chromuotos automobilio detalės – jas valyti reikia kempine, atsargiai, o ką gali tik aukštu slėgiu paduodamas vanduo ar šepečiai automatinėje plovykloje?“ – teigia plovyklos vadovas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ neturi duomenų, kad egzaminų pertvarka didintų skubančiųjų skaičių

Rugsėjį įsigalios nauja vairuotojų egzaminavimo tvarka, tačiau „Regitros“ atstovai kol kas...

„Regitra“ primena: nuo rugsėjo 1 d. keičiasi vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašas (1)

Nuo rugsėjo 1 d. įsigalios pakeistas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo...

Kaip suvaldyti akvaplanuojantį automobilį (4)

Naujos padangos gali išstumti iki 30 l vandens vos per vieną sekundę, kai važiuojama 80 km/val....

Kaip elgtis patyrus eismo įvykį su neapdrausta transporto priemone

Per pastaruosius penkerius metus neapdraustomis transporto priemonėmis vidutiniškai sukeliama iki...

„Via Baltica“ rekonstrukcija: kelininkai ir gyventojai iškasė karo kirvį (51)

Planas rekonstruoti „ Via Baltica “ kelyje esančias sankryžas sukėlė didelį kai kurių...

Top naujienos

Lietuviškos kainos galioja ne visiems: pasiūlė mokėti gerokai brangiau (1)

Lietuvoje įdarbinus profesionalę iš užsienio, paaiškėjo labai nemalonus dalykas: visus leidimus...

Tiesiog atėmė žadą: 70 eurų kainavusio bilieto pareikalavo ir iš 4 mėnesių kūdikio (333)

DELFI skaitytoja Virginija pasakoja patekusi į absurdišką situaciją – už galimybę stebėti...

Akušerė-ginekologė: šlapimo pūslės uždegimas gali turėti baisių pasekmių

„Daugeliu atveju, negydomas šlapimo pūslės uždegimas gali praeiti savaime, be gydymo, jei tik...

Lietuvos bankas persikels iš prabangaus pastato: specialistai įvardija vienintelį jo privalumą (15)

Lietuvos bankui paskelbus, kad išsikraustys iš pačiame miesto centre esančių pastatų į...

Dėl planų griauti pajūrio tualetus ginklus surems teisme: tai – absurdas (55)

Rugpjūčio pradžioje naujieji Palangos paplūdimio tualetai buvo pripažinti neteisėtais...

Kuriantiems savo namus – vertingi interjero architektės patarimai (7)

Nemažai apie savo būsto interjerą galvojančių žmonių vis dar iki galo nesupranta, ko gali...

Šiaurės Korėjoje savo noru gyvenęs JAV karys: apie mirtį pranešta tik po metų (21)

Sūnūs patvirtino, kad dar 2016 metais nuo insulto mirė paskutinis Šiaurės Korėjoje gyvenęs JAV...

Dėl suvalgyto saldainio – konfliktas su prekybos centro apsaugos darbuotoju (312)

Prieš pirkdami maisto produktus turguje, nesibodite jų paragauti, o pardavėjai tai leidžia.

Nuo dukrytės gimimo iki bilieto į Europos čempionatą: geresnės vasaros naujokas negalėjo tikėtis (3)

Pirmadienio vakarą komandos draugai Eimantą Bendžių sveikino su dukrytės gimimu, o jau po paros...

Kerintis atsisveikinimas su vasara: vėjyje ir L. Somovo muzikoje plazdanti Jazzu svaigino tūkstančius (23)

Antradienio vakarą į Vilniaus Universiteto botanikos sodą renkasi minios Leono Somovo ir Justės...