Patarimai, kaip užvesti per šalčius streikuojantį automobilį

 (203)
Žiemai užgriuvus visu jos žavesiu ir temperatūrai tamsiuoju paros metu siekiant 20 ar daugiau laipsnių šalčio, rytais daugiabučių kiemuose įprastu vaizdu tampa neužsivedantis automobilis. Dėl garbaus amžiaus, dėl netinkamų šeimininko sprendimų ar dėl prastos priežiūros – kiekvienas jų turi savo priežastį.
Valytuvai
© Shutterstock nuotr.

Tačiau dažniausias šaltuoju metu neužsivedančio automobilio problemas galima apibrėžti į pakankamai siaurą ratą. Pasirūpinus šiais dalykais dar tuomet, kai šaltukas negąsdina (arba ir vėliau), galima išvengti nemalonaus trypčiojimo apie transporto priemonę, kai tiksi paskutinės minutės iki viršininko suorganizuoto susitikimo su svarbiu klientu.

Sėkmingo užvedimo alfa ir omega – tvarkingas akumuliatorius

Visų pirma, reikia žinoti, kad vidutinis akumuliatoriaus tarnavimo laikas yra apie ketverius-penkerius metus. Dažniausiai keliaujate trumpais atstumais, žiemą važinėjate nereguliariai, esate susimontavę galingą garso aparatūrą: jeigu bent vienas iš šių punktų jums tinka, tuomet akumuliatorius greičiausiai tarnaus dar trumpiau.

Jeigu nusipirkote automobilį ir nežinote, kokio amžiaus akumuliatorius jame, – geriau įsigykite naują arba apsilankykite servise, kur jums patikrins darbines šio įrenginio sąvybes. Išjungus automobilio variklį ir visus elektros prietaisus, akumuliatoriaus įtampa turėtų būti apie 12,7 V. Jeigu įtampa mažesnė, akumuliatorių reikia pilnai įkrauti arba keisti nauju.

Įjungus variklį ir jam veikiant vidutiniais sūkiais (apie 1500-2000 aps./min.), įtampa turėtų būti tarp 13,8 – 14,5 V. Jeigu ji yra mažesnė arba didesnė, patartina automobilį parodyti meistrui, mat problema gali slypėti ne vien akumuliatoriuje. Apskritai, tikrinti akumuliatoriaus būklę gamintojai rekomenduoja kiekvieno tepalų keitimo metu.

Ypač tai svarbu turėti omeny dyzelinių automobilių vairuotojams, mat jų variklių užvedimui iš akumuliatoriaus reikalinga didesnė srovė starteriui, kurios nusilpusi baterija nesuteiks.

Kiekvienam automobiliui gamintojas nurodo montuoti tam tikros talpos akumuliatorių. Specialistai nepataria labai nutolti nuo šių gairių. Pavyzdžiui, jeigu gamintojas rekomenduoja naudoti 55 Ah akumuliatorių, tai nesirinkite didesnės talpos nei 60 Ah. Jūsų automobilio generatoriaus galingumas paskaičiuotas nurodytos talpos akumuliatoriui, tad naudos iš to vis tiek neturėsite.

Rytinis ir vakarinis darbas su akumuliatoriumi

Nesvarbu, ar jūsų akumuliatorius puikios ar apverktinos būsenos, patartina šaltą rytą prieš užvedant automobilį atlikti tam tikrą ritualą: prieš pasukdami raktelį, keletą kartų įjunkite ir išjunkite šviesas. Tokiu būdu sužadinsite akumuliatorių ir vesdami automobilį, tikėtina, gausite jau stipresnį energijos impulsą.

Be to, prieš pasukdami raktelį įsitikinkite, kad visi kiti elektros prietaisai yra išjungti ir nenaudos akumuliatoriaus energijos ne tam tikslui, kuris jums dabar svarbiausias.

Visiems vairuotojams (o ypač tiems, kurie važinėja trumpais atstumais) svarbu žinoti, kad trumpoje distancijoje generatorius nespėja tinkamai įkrauti akumuliatoriaus. Žiemą užvedant variklį sunaudotai elektros energijai atstatyti gali prireikti maždaug 20 minučių motoro veikimo, o kur dar elektronikos prietaisų sunaudojami resursai.

Todėl patartina vakare, prieš grįžtant namo nuvažiuoti ilgesnį atstumą (pvz., apvažiuokite vakaro kamštį kuo ilgesniu lankstu: taip bus daug geriau jūsų nervų sistemai, kitiems kamščio dalyviams ir jūsų akumuliatoriui ) – taip padidės tikimybė, kad generatorius geriau įkraus akumuliatorių ir sumažins jūsų bėdas ryte.

Turėkite galvoje, kad neužkuriamo automobilio su įjungta signalizacija akumuliatorius gali išsikrauti ir per savaitę.

Akumuliatorius mirė. Tegyvuoja „krokodilai“

Automobilio užvedimo periodai turėtų būti trumpi, pasukus raktelį po 3–5 sekundes. Tada reikėtų palaukti bent pusę minutės. Be to, trumpi starterio sukimo periodai išjudins sustingusį tepalą.

Desperatiškos pastangos kenkia starteriui, tad reikėtų nepersistengti, įsiklausykite į starterio garsą: jei jis vos pasuka variklio alkūninį veleną, o sūkiai silpni, prietaisų skydelio apšvietimas prigęsta iki visai blausaus, gali būti, kad akumuliatorius jau išsikrovė ir neverta toliau kankintis.

Tuomet reikia žinoti, kaip elgtis bandant automobilį užvesti laidais (vadinamais „krokodilais“) nuo kitos transporto priemonės akumuliatoriaus. Svarbu laikytis vienos taisyklės – prieš įjungiant elektros srovę, automobilio „donoro“ savininkas turėtų išjungti variklį, bet prieš tai kurį laiką palaikyti jį įjungtą laisvomis apsukomis ir įjungti šviesas bei šildymą, kurie maksimaliai padidintų įtampą ir krovimo metu būtų kuo mažesnis jos svyravimas. Nes dėl krovimo metu atsirandančio stipraus įtampos šuolio gali sugesti automobilio „donoro“ elektronika.

Pirmiausia prijunkite teigiamus polius, tik po to – neigiamus. Užvedus variklį laidus atjunkite atvirkštine tvarka – pirmiausia atjunkite neigiamą polių, o tik po to teigiamą.

Kiti veiksmai vedant automobilį

Be akumuliatoriaus sužadinimo šviesų įjungimu, pravartu žinoti ir keletą kitų svarbių „triukų“. Esant neigiamai temperatūrai, alyva stingsta, todėl starteriui sunkiau sukti variklį. Pats paprasčiausias būdas sutaupyti sukimo energiją – sukant raktelį išminti sankabos pedalą.

Apskritai žiemą rekomenduojama varikliuose naudoti mažesnio klampumo alyvą, kuri bus brangesnė, tačiau išliks skysta ir prie didelio speigo, leisdama mažesnėmis energijos sąnaudomis išjudinti variklį, bei pakeisti degalų filtrus.

Šaltą žiemą sėkmingai užkūrus variklį derėtų vengti didelių sūkių, kol motoras ir jame cirkuliuojanti alyva sušils. Judančių detalių tepimas tokiomis sąlygomis būna prastesnis, todėl jos greičiau dėvisi.

Dyzeliams varikliams daugiau iššūkių

Dyzelinių automobilių savininkams reikia atkreipti dėmesį į keletą papildomų dalykų ir vienas iš jų – kaitinimo žvakės, kurias verta patikrinti dar prieš šalčius. Spaudžiant dideliems šalčiams specialistai pataria automobilius su dyzeliniais varikliais rytais „žadinti“ iš pradžių kelis kartus pasukant raktelį bei pašildant žvakes ir tik po to bandyti priversti motorą dirbti.

Norėdami turėti mažiau problemų žiemą, nelaikykite apytuščio automobilio bako, nes jame pradeda kauptis kondensatas, trukdantis sklandžiam variklio paleidimui ir galintis sukelti kuro sistemos užšalimą.

Be to, šaltuoju metu patartina naudoti tik kokybiškus žieminius dyzelinius degalus, nes esant žemai temperatūrai netinkamame dyzeline stingsta parafinas, kuris savaime nėra pavojingas, bet nusėda degalų filtre ir jį užkemša. Dėl to degalai neprabėga pro filtrą ir variklis pradeda trūkčioti ar gęsti, gali būti pažeidžiama visa kuro sistema.

Visais atvejais, kai neaišku, ką daryti, geriau „nekankinti“ automobilio ir ieškoti kvalifikuotos pagalbos.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Eismo kultūra ir patarimai

Karas Lietuvos keliuose tęsiasi (4)

Lietuvoje per metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių, palyginti su kitomis Baltijos šalimis. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, didžiausias mirtingumo rodiklis – tarp Lietuvos šalies automobilių vairuotojų, o dviratis šalyje yra tokia pati rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Perspėjo: Lietuvoje važiuoti dviračiu taip pat rizikinga kaip ir motociklu (12)

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) skelbia, kad dviratis Lietuvoje yra tokia pat rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas. Tuo metu didžiausias mirtingumo rodiklis, organizacijos duomenimis, fiksuojamas tarp automobilių vairuotojų.

Kaune „nematomus“ šviesoforus keičia modernūs (12)

Kauno vairuotojams saulėtą dieną daugiau nereikės spėlioti šviesoforo spalvos. Trečią dešimtį metų skaičiuojančius pasenusius miesto šviesoforus keičia nauji, LED šviesos šaltiniais aprūpintieji, rašoma Kauno savivaldybės pranešime.

Užsimojo sumažinti avaringumą (3)

Avaringumą Alytuje užsimota sumažinti rekonstruojant šviesoforus bent penkiose miesto vietose. Tą siūlo Saugaus eismo komisija, atlikusi avaringumo analizę, kuri parodė, kad daugiausia eismo įvykių, kurių metu sužalojami pėstieji, įvyksta perėjose prie reguliuojamų ir nereguliuojamų sankryžų.

Už ką lietuviai užsienyje moka keturiskart daugiau nei namie (13)

Svečioje šalyje sugedus automobiliui techninės pagalbos kaina gali būti iki keturių kartų brangesnė negu vidutiniškai Lietuvoje ir siekti apie 400 eurų, rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys.
Facebook draugai