Lietuvoje yra maždaug 300 asmenų ir bendrovių, nelegaliai tvarkančių eksploatuoti netinkamas transporto priemones. Ko reikia, kad šešėlyje dirbantys automobilių ardytojai legalizuotų savo veiklą?
Automobilių atliekos
© Organizatorių archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, norintiems pradėti vykdyti eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo veiklą, be įmonės įregistravimo ir kitų mokestinių prievolių tenka įvykdyti daug formalių aplinkosauginių reikalavimų.

Automobilių tvarkytojams būtina atlikti atranką dėl poveikio aplinkai vertinimo, gauti taršos leidimus ir tam pateikti veiklos bei veiklos nutraukimo draudimus. Tvarkytojai taip pat privalo gauti pavojingų atliekų tvarkymo licenciją, baigti pavojingų atliekų tvarkymo mokymus, registruotis atliekų tvarkytojų registre ir pan.

„Aplinkosauginių dokumentų sutvarkymas trunka nuo 6 iki 12 mėnesių ir kainuoja apie 3 tūkst. eurų. Mūsų nuomone, būtina mažinti administracinę naštą, nes kai kurie reikalavimai, kaip, pavyzdžiui, privalomas poveikio aplinkai vertinimas, yra pertekliniai“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.

Pasak jo, eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo veikla yra tipinė veikla, todėl būtina sukurti paprastas ir visiems suprantamas jos įteisinimo procedūras, kurioms įgyvendinti reikėtų skirti kur kas mažiau laiko.

„Administracinės naštos sumažinimas būtų viena iš paskatų nelegaliai dirbančiam verslui išlįsti iš šešėlio ir kartu su kitais automobilių ardytojais dirbti ir konkuruoti vienodomis sąlygomis. Kita vertus, būtina stiprinti šiame sektoriuje dirbančio verslo kontrolę“, – teigia V. Jankoitas.

Asociacijos duomenimis, Lietuvoje yra apie 300 ūkio subjektų, turinčių teisę vykdyti eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo veiklą. Dar tiek pat jų gali veikti nelegaliai. Vien ENTPTA pateikė kontrolės institucijoms informaciją dėl 80 galimų nelegalių ardytojų, su aktualiomis problemomis šiame sektoriuje buvo supažindinti Seimo Aplinkos komiteto ir Aplinkos ministerijos atstovai.

Nelegalūs automobilių ardytojai vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo ir plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir panašiai. Tokiu būdu teršiama aplinka, nemokami mokesčiai.

ENTPTA kartu su Gamintojų ir importuotojų asociacija (GIA) yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą. GIA organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą. Tokiu būdu užtikrinama, kad automobilių atliekos nepatenka į aplinką ir yra tinkamai sutvarkomos.

„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo registruota 1,5 mln. transporto priemonių, o jų vidutinis amžius siekia 15 metų. ENTPTA skaičiavimais, kasmet Lietuvoje išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 20 proc. (10-12 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, šias atliekas būtina perdirbti.

Šiuo metu ENTPTA vienija 104 eksploatuoti ENTP tvarkančias įmones.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (45)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Atsibodo valdžios diskriminacija – renka parašus (110)

Šiemet įsigaliojęs naujasis Administracinių nusižengimų kodeksas jau kurį laiką neramino...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (100)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (69)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Išbandymas alkotesteriu: kodėl pareigūnai vengia antro karto (84)

Socialiniuose tinkluose garsiai nuskambėjo istorija, kai viena vairuotoja pasiskundė, jog policijos...

Top naujienos

Seimo nariai nenori įteisinti savo atostogų (167)

Dar 2005 metais gautas Konstitucinio Teismo išaiškinimas, kad parlamentarams reikia įstatymu...

Po rekonstrukcijos atidarytą „Maximą“ sekmadienio vakarą užliejo vanduo gedimas parduotuvėje likviduotas (193)

Vilniuje vos prieš dešimt dienų po keturis mėnesius trukusio atnaujinimo atidarytoje Mindaugo g....

Lietuva apsisprendė – pažadas NATO bus įgyvendintas, bet džiaugsmą lydi nerimo signalai (1594)

Kitąmet Lietuva pirmą sykį per pastaruosius du dešimtmečius gynybai skirs 2 proc. BVP –...

Išbandymas alkotesteriu: kodėl pareigūnai vengia antro karto (84)

Socialiniuose tinkluose garsiai nuskambėjo istorija, kai viena vairuotoja pasiskundė, jog policijos...

Dvi didžiausios teroro atakos Ispanijoje: asmuo, kuris sieja Barselonos ir Madrido atakas

Aiškėja, kad musulmonų dvasininkas, vadovavęs Barselonoje teroristinį išpuolį surengusiems...

Tikėjosi ramiai pasmaližiauti kavinėje – supykdė radinys leduose (28)

Rugpjūčio 17 d. su draugu ir vaikais lankėmės Vilniaus Bernardinų sode. Ten mažieji žaidė ant,...

Tragiška avarija Kaune – BMW kaktomuša susidūrė su vilkiku, žuvo mergina (52)

Sekmadienį Kaune, netoli IX forto įvyko tragiška nelaimė. Vos 20 metų turinti mergina žuvo eismo...

Jay-Z pagerbė savo bičiulį Ch. Benningtoną atlikdamas jo garsųjį hitą

Garsusis reperis Jay-Z ne kartą koncertavo kartu su neseniai iš gyvenimo pasitraukusiu Chesteriu...

Persigalvojo: su slaptažodžiais nebereikia tiek vargti (20)

Tikriausiai jūsų slaptažodis – paini raidžių, skaičių ir punktuacijos kombinacija. Pasirodo,...