Panevėžio gatvėse – naujos juodosios dėmės

 (10)
Po avaringoje sankryžoje įvykusios dar vienos avarijos Panevėžio valdžia atkreipė dėmesį į miesto juodųjų dėmių žemėlapį. Atlikus Panevėžio gatvių ir sankryžų pastarųjų trejų metų avaringumo analizę paaiškėjo, kad registruoti 592 įskaitiniai eismo įvykiai, per kuriuos žuvo 26 žmonės, sužeista 659. Iš jų 2016 m. – atitinkamai 8 ir 156.
Šviesoforas
© DELFI / Karolina Pansevič

Daugelis avarijų įvyksta vis tose pačiose vietose. Panevėžyje yra 27 vadinamosios juodosios dėmės – tai sankryžos, gatvių atkarpos, kuriose per 4 metus užfiksuoti daugiau kaip 4 įskaitiniai eismo įvykiai. Per pastaruosius trejus metus mieste atsirado penkios naujos juodosios dėmės.

Kaip avaringos sankryžos pažymėtos Smėlynės, J. Basanavičiaus gatvėse. Po vieną tokią vietą turi Nemuno, S. Kerbedžio ir Ramygalos gatvės.

Klaipėdos gatvė – pavojingiausia

Tačiau pavojingiausia važiuoti Klaipėdos gatve. Čia yra net dešimt juodųjų dėmių vos ne kiekvienoje sankryžoje. Saugumo trūksta ties sankirtomis su Savitiškio, F. Vaitkaus, Kosmonautų, Tulpių, Ramygalos ir kitomis gatvėmis.

Viena baisiausių juodųjų dėmių Klaipėdos gatvėje yra sankryžoje su Projektuotojų ir Dariaus ir Girėno gatvėmis. Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos skyriaus specialistės Rasos Meištės žiniomis, šioje sankryžoje 2016 metais užregistruoti net 6 eismo įvykiai. Trijuose iš jų sužeisti 4 asmenys. Šiais metais čia įvyko jau dvi avarijos, per kurias sužaloti 3 žmonės.

Paskutinis rimtesnis eismo įvykis minėtoje sankryžoje užfiksuotas sekmadienį, kai susidūrė du automobiliai „Mercedes“ ir „Volkswagen“. Vienas iš jų apvirto, išvartė kelio ženklus, kliudė šviesoforą, gatvės bortelį, apšvietimo stulpą. Per avariją vairuotojai didelių sužalojimų nepatyrė. „Volkswagen“ automobilį vairavęs jaunuolis pasakojo, kad važiavo Klaipėdos gatve degant žaliam šviesoforo signalui. O stiprų smūgį į mašinos šoną gavusi moteris nebeprisiminė, koks signalas jai degė.

Po šio incidento panevėžiečiai vėl sukilo kalbėti, ar ne laikas susirūpinti Klaipėdos, Projektuotojų ir Dariaus ir Girėno gatvių sankryža, jei čia taip dažnai įvyksta avarijos.

„Ši sankryža tikrai avaringa. Į minėtą statistiką neįtraukėme dar ir techninių eismo įvykių, kurie išsprendžiami vairuotojams užpildžius eismo įvykių deklaracijas“, – patvirtino R. Meištė.

Numatyta rekonstrukcija

Avaringa sankryža Klaipėdos gatvėje susirūpino ir Panevėžio valdžia. Nors miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna įsitikinęs, kad nesilaikant Kelių eismo taisyklių jokia nauja infrastruktūra sankryžoje negelbės, jis atskleidė, kad ir šioje vietoje kuriami rekonstrukcijos planai.

„Tai – viena iš numatytų naujų šviesoforo postų keitimo vietų. Kartu planuojama ir visa sankryžos rekonstrukcija. Tačiau kol kas vyksta derybos su privačiu investuotoju dėl šalia esančios paaukštintos automobilių stovėjimo aikštelės pertvarkos. Ji pagal reikalavimus turėtų būti sužeminta. Taip pat šalia išplatėtų gatvė ir matomumas vairuotojams pagerėtų“, – „Sekundei“ aiškino direktorius.

Jei dabar čia būtų įrengtas naujas šviesoforas, rekonstravus sankryžą jo vietą vėl reikėtų perkelti. O tai esą kainuotų apie 50 tūkst. eurų.

„Jei ne šiais metais tvarkysime šią sankryžą, tai kitais. Tačiau dar kartą pabrėžiu: ar naujas, ar senas šviesoforas – ir vairuotojai privalo laikytis eismo taisyklių“, – teigė T. Jukna.

Reikia pinigų

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Alvydas Šatas sako, kad Klaipėdos, Projektuotojų ir Dariaus ir Girėno gatvių sankryža prašosi rimtos rekonstrukcijos. Čia esą reikėtų ir papildomo eismo juostos, ir šviesoforo signalų, leidžiančių sukti į kairę.

„Galima visokių priemonių sugalvoti – specialistų netrūksta. Tik tie patys vairuotojai neturėtų važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui. Tačiau mūsų planai susiję su pinigais“, – kalbėjo A. Šatas.

Savivaldybė šiais metais numatė skirti 218 tūkst. Eur eismo valdymo priemonėms. Daugiau dėmesio žadama skirti ir juodųjų dėmių žemėlapiui. Mažinant avaringumą tokiose vietose įrengiamos naujos saugumo salelės, kryptinis apšvietimas, rekonstruojami šviesoforai.

Pirma naujovė laukia jau nuo balandžio 1-osios. Šią dieną Panevėžyje nebeliks geltono mirksinčio šviesoforo signalo. Mat nustatyta, kad pusė visų eismo įvykių įvyksta būtent degant geltonam šveisoforui.

Faktai

Juodoji dėmė – tokia vieta, kurioje 500 metrų kelio ruože per ketverius metus įvyko ne mažiau kaip 4 įskaitiniai eismo įvykiai (įskaitinis eismo įvykis yra toks, per kurį žūsta ar sužalojami žmonės). Juodųjų dėmių metodika Lietuvoje pradėta taikyti 2004 m. Ji pasiteisino, nes per dešimtmetį tokių dėmių sumažėjo septynis kartus. Ši metodika yra paprasta ir labai efektyvi priemonė, nes eismo įvykių koncentracijų vietose galima taikyti palyginti pigias ir greitai įgyvendinamas inžinerines eismo saugumo priemones, kurias įdiegus avaringumas tame kelio ruože sumažėja arba visai išnyksta.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Unikalaus „vabalo“ savininkas svajoja apie kūrybines automobilių dirbtuves

Kur bevažiuotų panevėžietis Gintaras Tamulevičius su savo „vabalu“, kone visur jis palydimas akimis. Priežastis paprasta: jei įprastas klasikinis „Volkswagen Kaefer“ traukia aplinkinių žvilgsnius, Gintaro modifikuotas modelis toks, kad vyras ne kartą tiesiog gatvėje yra išgirdęs pasiūlymą automobilį parduoti.

Nufilmuota: tokio kelių erelio elgesio vairuotojai netoleruoja (17)

Atšilus orams į kelius dažnai plūsteli nemaži automobilių srautai – iš didmiesčių gyventojai traukia prie jūros arba vandens tvenkinių norėdami atsigaivinti ir pasimėgauti saule. Tačiau padidėjęs automobilių srautas reiškia ir didesnę tikimybę avarinių situacijų susidarymui.

Kauno gatvėse – netikėta naujovė (90)

Įsibėgėjanti iniciatyva „Kaunas tvarkosi“ miesto gyventojus ir svečius tikrai džiugina – daug gatvių jau sutvarkyta, dar didelė dalis vis dar tvarkoma arba bus remontuojamos ateityje. Tačiau su kiekvienu pokyčiu ateina ir naujovės, kurios kartais stebina.

Seimas pritarė pataisoms uždrausti pėstiesiems naudotis mobiliaisiais telefonais perėjose (184)

Siūloma uždrausti pėstiesiems pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis. Ketvirtadienį Seimas po pateikimo pritarė tokioms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms.

KET pažeidėją galima atpažinti dar iki egzamino „Regitroje“ (6)

Naudodamiesi empiriniais „Regitros“ ir Kelių policijos tarnybos duomenimis, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkai pirmą kartą nagrinėjo pradedančiųjų vairuotojų padarytų Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų ir jų sukeltų eismo įvykių ryšį su asmenybės bruožais ir turima saugaus vairavimo samprata. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tyrimas nustatė, kad įmanoma atpažinti būsimus kelių eismo taisyklių pažeidėjus dar jiems nepradėjus vairuoti – tą atskleidžia vien būsimų vairuotojų asmenybės bruožai bei jų nuostatos dėl eismo saugumo.
Facebook draugai