Tuo nesunku įsitikinti vairuojant naujoje aikštelėje. Draudikai skaičiuoja, kad iškritus sniegui autoįvykių skaičius padidėja 30-80 proc. Dar viena bėda – vairuotojų mokymas. Didžioji dauguma būsimųjų vairuotojų vairuoti mokosi vasarą, o iškritus sniegui ir pasikeitus kelio dangai tiesiog nežino kaip elgtis.

Specialistams juoką kelia ir pasiaiškinimas, kad visas problemas išspręs žieminės padangos. Net ir geriausios padangos nepadės, jei greitis bus per didelis.

„Tai didžiausia vairuotojų klaida. Ant slidaus kelio gali sukti vairą kiek nori – jei greitis bus per didelis, automobilis važiuos, tiksliau, čiuoš tiesiai“, – sako R. Kupčikas.

Patyręs lenktynininkas sako, kad itin svarbu tinkamai įvertinti kelio dangos būklę ir padangų sukibimą su kelio danga. Pagal tai patariama pasirinkti saugų greitį.

Kelyje pasitaiko įvairiausių situacijų net ir patyrusiems vairuotojams. Ką tokiu atveju daryti?

R. Kupčikas
„Vairuotojui nepakanka išmanyti teoriją – ekstremaliu atveju viskas vyksta žaibišku greičiu, nėra laiko galvoti. Vienintelis būdas būti saugesniu – ugdyti įgūdžius suvaldyti slystantį automobilį, treniruotis ir simuliuoti situacijas, išsiugdant automatinę reakciją“, – sako R. Kupčikas.

Šalia „Nemuno žiedo“ trasos esančioje aikštelėje įrengta 6 tūkst. kv. m. ploto žiemos vairavimo aikštelė, kur vairuotojai gali saugiai ugdyti savo įgūdžius. Neribotos trukmės pasivažinėjimas aikštelėje kainuoja 15 eurų.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)