Pradėjus nagrinėti autoįvykio detales, paaiškėjo, kad 7 Lietuvos gyventojai važiavo į Angliją su vežėjo licencijos neturinčiu vairuotoju, kuriam už kelionę keleiviai sumokėjo po 300 Lt. Jokių mokėjimą patvirtinančių dokumentų žmonės teigė negavę. Keleiviai vairuotoją, nelegaliai gabenusį juos į Angliją, susirado pagal skelbimus internete ar pažįstamus žmones.

Naktį per Vokietiją važiavęs vairuotojas prie vairo užmigo, ir mikroautobusas, riedėdamas nuo stataus skardžio, vertėsi net kelis kartus. Mikroautobuse nebuvo įrengta saugos diržų, todėl keleiviai keletą kartų besiverčiančiame automobilyje patyrė itin sunkius sužalojimus.

„Tuo metu aš dar nemiegojau ir mačiau, kad vairuotojas sukniubo ant vairo. Šūktelėjome jam, kad pabustų, o jis tuo metu staiga pasuko vairą ir nuriedėjo nuo kelio. Mes skraidėme mikroautobuse kaip degtukai dėžutėje, nes nei vienam keleiviui nebuvo įrengti saugos diržai. Patirtos traumos yra sunkios, teks ilgai gydytis. Į darbą Anglijoje nenuvykau, visi planai sugriuvo, teks gyventi Lietuvoje nedarbingam“, - pasakojo vienas iš sužeistųjų.

Tuo tarpu pats vairuotojas, kuris buvo prisisegęs saugos diržu, traumos nepatyrė. 5 keleiviams buvo nustatyti itin sunkūs sužalojimai - smegenų sutrenkimai, daugybiniai lūžiai, didelės žaizdos, stuburo pažeidimai ir t.t. Šiuos žmones kurį laiką Vokietijos medikai buvo uždraudę pervežti į Lietuvą.

„Vokietijoje vairuoti automobilį, kuris neturi saugos diržų keleiviams, yra griežtai draudžiama – šis įvykis patvirtino, kad keliauti tokiais automobiliais užsienio šalyse, kuriose greitkeliuose leidžiamas didesnis greitis, yra itin pavojinga“, - sakė „Pzu Lietuva“ Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis.

Pasak M.Žilionio, vairuotojai, kurie siekdami sutaupyti keliasdešimt litų draudimui, pateikia draudikui neteisingus duomenis apie vykdomą veiklą ir nuslepia informaciją apie šalis, į kurias vyksta, rizikuoja patirti didžiulius nuostolius. Įvykus eismo nelaimei, draudikas įgyja teisę reikalauti iš automobilio savininko grąžinti iki 50 proc. nukentėjusiems išmokėtų draudimo išmokų.

„Pzu Lietuva“ Žalų departamento direktoriaus teigimu, vieno sužeisto žmogaus pargabenimas į Lietuvą kainuoja apie 10 000 litų. Šįkart gydymo ir parvežimo į Lietuvą išlaidas padengs „Pzu Lietuva“, viso šios avarijos išmokos gali siekti kelis šimtus tūkstančių litų, rašoma bendrovės pranešime.

„Suprantame, kad žmonės vyksta į užsienį ne iš gero gyvenimo, lėktuvo bilietui lėšų ne visuomet pakanka, tačiau važiuoti tokį ilgą kelią su vienu vairuotoju, kuris nesilaiko poilsio režimo ir jau kelionės viduryje užmiega iš nuovargio, yra mirtinai pavojinga. Primygtinai rekomenduočiau naudotis tik licencijuotų vežėjų paslaugomis, kurie daugeliu atvejų būna papildomai apsidraudę ir keleivius“, - teigia M.Žilionis.

„Pzu Lietuva“ bendrovės atstovas pabrėžė, kad keleiviai, apsisprendę vykti į svečias šalis su atsitiktiniais vairuotojais, turėtų pasidomėti, kokias draudimo rūšis vairuotojas yra įsigijęs ir kokią apsaugą jos užtikrina nelaimės atveju.

Be to, jis pataria keleiviams ir patiems pasirūpinti kelionės draudimu, kuris užtikrins bent gydymo išlaidas, jei nelaimė nutiks pakeliui į kelionės tikslą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją