Ekspertų pastebėjimai: sergantys vairuoja it girti

 (12)
Draudimo bendrovės BTA ekspertai įspėja, kad stiprus negalavimas vairuojant transporto priemonės valdytojo budrumą bei reakcijos laiką kelyje sumažina it išgėrus. Lietuvos Respublikos kelių eismo taisyklėse aiškiai pabrėžta, kad susirgus ar pavargus, jeigu dėl to gali kilti pavojus eismo saugumui, vairuoti draudžiama.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Medikai antrina, jog karščiuojant, pajutus ūmius skausmus, galvos svaigimą, esant labai susijaudinus, ištikus hipertenzinei krizei ar širdies ritmo sutrikimams, už vairo sėsti nevalia, sakoma pranešime žiniasklaidai.

„Mūsų šalyje šiuo metu daug kalbama apie neblaivios visuomenės problemą. Draudimo bendrovė fiksuoja daug eismo įvykių dėl išgėrusių asmenų neatsargumo. Tačiau pamirštame dar vieną didelę eismo įvykių „kaltininkę“ – ligą. Šią avarijų priežastį dauguma vairuotojų bei kelių eismo taisyklių sergėtojų neretai ignoruoja ar jos negali sukontroliuoti.

Užsienyje atlikti testai parodė, kad sergančio žmogaus gebėjimai vairuoti gali būti prilyginti vairuotojui, kuriam nustatytas vidutinis girtumo laipsnis. Medikai antrina, kad tokio vairuotojo reakcija suprastėja 10-20 proc., lyginant su sveiku žmogumi“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

A. Žiukelis pastebi, kad policija girtus ar apsvaigusius vairuotojus gali patikrinti ir nubausti, tačiau sergančio žmogaus sudrausminti jie praktiškai negali. Todėl patys vairuotojai turėtų būti sąmoningi bei nekelti pavojaus sau ir kitiems eismo dalyviams.

Staiga stipriai sunegalavus neretai galima paprašyti kolegų ar draugų, kad parvežtų namo arba bent jau parvairuotų automobilį, galų gale, galima vieną kartą grįžti namo taksi. Pasak eksperto, ypač svarbu tai prisiminti artėjant tradiciniam gripo sezonui šaltuoju metu.

Yra ligų, kuriomis sergant, vairuoti draudžiama

Medicinos diagnostikos ir gydymo centro vidaus ligų gydytoja Milda Seibutienė atkreipia dėmesį, kad yra ligų ir sveikatos problemų, dėl kurių yra ribojama teisė vairuoti. Tai tam tikro laipsnio regėjimo sutrikimai, kai kurios akių ligos, kaip akispūdžio pakitimai, stiprūs klausos sutrikimai, kai kurios širdies ir kraujagyslių ligos: aukšto laipsnio hipertenzija, turint ritmo stimuliatorių, sunki cukraligės forma, neurologinės ligos: epilepsija arba liekamieji reiškiniai po persirgtų ligų, psichikos ir elgesio sutrikimai.

Be to, pasak M. Seibutienės, svarbu, kokiai vairuotojų grupei priklauso transporto priemonių valdytojai: ar vairuoja individualią transporto priemonę, ar vežioja keleivius. Nuo to taip pat priklauso teisės vairuoti ribojimai, jei sergama tam tikromis ligomis.

Jeigu svaigsta galva, stokite šalikelėje

Medikės teigimu, nederėtų vairuoti ir po trumpalaikių sveikatos sutrikimų, kol neatsistatė įprasta paciento būklė. Po refrakcinių operacijų, ausų operacijų, epilepsijos priepuolio, sąmonės sutrikimo epizodo pagal nurodymus nevertėtų sėsti už vairo nuo 6 mėnesių iki 2 metų. Vis tik kiekviena situacija yra individuali ir galutinį sprendimą priima gydytojai specialistai.

„Jei pajutote mirgėjimą akyse arba pradėjo svaigti galva, sutriko periferinis matymas, pradėjo tirpti rankų, kojų galūnės, staiga sutriko koordinacija, pajutote stiprų prakaitavimą ar silpnumą bei stiprų galvos skausmą ir pykinimą, prie vairo griežtai nesėskite, o jei vairuojate, kuo greičiau sustokite šalikelėje“, – įspėja gydytoja M. Seibutienė.

Medikei antrina ir BTA Ekspertizių skyriaus vadovas, pasak jo, vairuotojų neatsakingumo priežastis dažnai slypi jų požiūryje: „Aš juk toli nevažiuosiu, čia pat tik iki namų. Todėl nieko baisaus nenutiks.“ Tokia pačia logika vadovaujasi ir neblaivūs vairuotojai.

Abejais atvejais pasitaiko kraupių avarijų, kurių pasekmės – labai liūdnos.

Rusijos keliuose dažnai pasitaiko skaudžių eismo įvykių dėl ligos

Visai neseniai Lenkijoje 30 metų vilkiko vairuotojas iš Lietuvos kelyje prarado sąmonę ir sukėlė didelį eismo įvykį. Nevaldomas vilkikas išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir rėžėsi į atvažiuojančius lengvuosius automobilius.

Į ligoninę išvežta daug sužeistųjų, skaičiuojamos tūkstantinės išmokos nukentėjusiesiems.

Pasak BTA Ekspertizių skyriaus vadovo, daug nelaimių dėl vairuotojų sveikatos nutinka Rusijos keliuose. Matyt, šioje šalyje vairuotojai mažiau saugo sveikatą, todėl nukenčia jie patys ir aplinkiniai.

Draudimo bendrovė užregistravo nemažai žalų, kuomet Artimųjų Rytų vairuotojams staiga sutrikus sveikatai, jų valdomos transporto priemonės išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ar suskersavo viduryje kelio ir sukėlė skaudžius eismo įvykius, o juose nukentėjo vilkikai iš Lietuvos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Draudikai fiksuoja fiktyvių eismo įvykių bumą (7)

Sukiužusius ir beverčius ar atvirkščiai, brangius, tačiau sugedusius ar išsimokėtinai pirktus automobilius surežisuotuose eismo spektakliuose „įdarbinantys“ ir taip draudikams „parduoti“ mėginantys apgavikai drąsiai galėtų pretenduoti į Auksinės avietės apdovanojimus. Draudimo bendrovė BTA pranešime spaudai teigia šių metų pradžioje užfiksavusi netikėtą fiktyvių eismo įvykių piką ir perspėja, jog toks kelių eismo spektaklio režisavimas gali užtraukti ir baudžiamąją atsakomybę.

Lietuvoje viešintis pasaulinio garso lenktynininkas atvirai pasakė, kokių vairuotojų reikia pasisaugoti (24)

„Apibūdinti, kas yra geras vairuotojas yra didelis iššūkis“, - nusijuokia Tomas Kristensenas. Autosporto mėgėjai puikiai žino, kas yra šis žmogus dar vadinamas „Misteriu Le Manu“. 49 danas net 9 kartus laimėjo legendines Le Mano lenktynes. To padaryti nėra pavykę nė vienam kitam pilotui.

Didžiausi mitai apie automobilio alyvą: ką reikia žinoti? (23)

Kodėl mokslininkai negali išrasti amžinojo variklio? Atsakymas paprastas: beveik 30 – 50 proc. energijos suvartojama dėl detalių trinties. Pastarajam fizikos dėsniui sumažinti mokslininkai daugiau nei šimtmetį kuria ir tobulina variklio alyvą. Lietuvoje prekiaujamos alyvos „Kuttenkeuler“ atstovas ir autoserviso vadovas Edmundas Šimoniūtis pranešime spaudai teigia, kad šiandien technologijos stipriai žengia į priekį, o pasenusios žinios virsta mitais, kurie sklando ne tik tarp vairuotojų, bet ir automobilių meistrų.

Nesumokėję baudų rizikuoja likti bei vairuotojo pažymėjimo (44)

Seimas linkęs įteisinti, kad asmenims, nesumokėjusiems visų jiems paskirtų baudų už padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus, nebūtų išduodamas ir keičiamas vairuotojo pažymėjimas.

Ko svarbu nepamiršti perkant ir naudojant padangas? (14)

Balandžiui einant į pabaigą didžioji dalis mūsų šalies vairuotojų jau yra pasikeitę padangas, tačiau kadangi dalis to padaryti dar nespėjo, o ir apie naujų padangų pirkimą reiktų pagalvoti kas tris ar keturis metus, siūloma išklausyti kelis paprastus patarimus, kuriuos pranešime spaudai pateikia Loreta Pupiuvienė, „BOSCH“ automobilių serviso Vilniuje direktorė. Ji patarė, kokių klaidų vengti keičiant padangas ar įsigyjant naują padangų komplektą.
Facebook draugai