Devyni iš dešimties eismo įvykių, kuriuose atsiduria sunkvežimių vairuotojai, įvyksta dėl žmogiškųjų veiksnių. Tai atskleidė naujausia „Volvo Trucks“ eismo saugumo ir eismo įvykių Europos keliuose ataskaita.
© Reuters/Scanpix

Ši „Volvo Trucks“ eismo įvykių tyrimo komandos ART parengta ataskaita paremta jų pačių atliktais eismo įvykių tyrimais ir įvairių Europos institucijų pateiktais duomenimis. Joje atskleidžiama, kas sukelia eismo įvykius, kuriuose dalyvauja sunkvežimiai, kokia tų įvykių seka ir ką galima padaryti, kad sumažėtų eismo įvykių rizika ir jų sukeliami nuostoliai.

„90 proc. visų eismo įvykių, kuriuose dalyvauja sunkvežimiai, visiškai arba iš dalies įvyksta dėl žmogiškųjų veiksnių, pavyzdžiui, kai vienas ar daugiau eismo įvykyje dalyvaujančių vairuotojų yra išsiblaškę arba neįvertina savo transporto priemonės greičio“, – sako Carlas Johanas Almqvistas, „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugos skyriaus vadovas.

Ataskaita taip pat atskleidė, kad vairavimas išgėrus nėra viena iš pagrindinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai, priežasčių – tik 0,5 proc. sunkvežimių vairuotojų, patekusių į rimtą eismo įvykį, buvo apsvaigę nuo alkoholio. Tačiau į rimtą eismo įvykį patekusių apsvaigusių lengvųjų automobilių vairuotojų buvo net 15–20 proc.

17 proc. visų eismo įvykių, kurie baigėsi mirtimi, ir 7 proc. eismo įvykių, kuriuose buvo sužaloti žmonės, dalyvavo sunkiasvoriai sunkvežimiai. Daugelyje eismo įvykių, kuriuose nukenčia sunkvežimių vairuotojai, kitos transporto priemonės nedalyvauja, t. y. sunkvežimis nuvažiuoja nuo kelio. Daugiau nei pusėje visų rimtų eismo įvykių, kuriuose atsiduria sunkvežimiai, susiduria lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai.

„Informacija apie eismo įvykius yra itin vertinga siekiant užtikrinti eismo saugumą ir padeda tinkamai paskirstyti prioritetus tobulinant savo gaminius. Mūsų sunkvežimiai tapo dar saugesni, kai įdiegėme pagalbines sistemas, gerinančias matomumą ir atkreipiančias vairuotojo dėmesį, jei kas nors vyksta ne taip, kaip turėtų“, – paaiškina C. J. Almqvistas.

Dėl saugesnių transporto priemonių, pagerėjusios infrastruktūros ir atidesnio elgesio keliuose mirtinų eismo įvykių skaičius Europos keliuose nuo 1990-ųjų nuolat mažėja. Tačiau dar daugiau gyvybių būtų išsaugota, jei daugiau žmonių naudotųsi saugos diržais – jų neužsisega daugiau nei pusė Europos keliais važiuojančių sunkvežimių vairuotojų. Tik 5 proc. sunkvežimių vairuotojų, žuvusių eismo įvykiuose, segėjo saugos diržus.

„Kol eismo įvykiuose bus sužalotų žmonių, tol nesustodami sieksime vis didesnio saugumo, savo sunkvežimius darydami saugesnius vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams, taip pat skleisdami praktines žinias, veikdami žmonių elgesį keliuose ir skatindami naudotis saugos diržais“, – teigia C. J. Almqvistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai (10)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (13)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (13)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Lietuvoje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių (5)

Neatsakingi gyventojai netinkamą naudojimui seną automobilį palieka bendro naudojimosi vietoje ar...

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (18)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Top naujienos

Kraupi moters išpažintis: brolis pirma pardavė kiemo draugams, o toliau prievartavo pats (65)

Nuo savo praeities ji bėgo ilgai ir baisią paslaptį slėpė ir nuo mylimųjų, ir nuo vaikų,...

Laukiniai reklamos vakarai: feisbuko žvaigždėms – savos taisyklės (7)

Praėjusią savaitę nuskambėjusi istorija, kai Lietuvos bankas viešai pabarė feisbuko...

Ispaniją sudrebinę teroro išpuoliai: žudikai ketino panaudoti dujas mirtininkų liemenės buvo netikros, Ieškomasis septyniolikmetis sunkvežimio vairuotojas (512)

Ispanijos pajūrio kurorte Kambrilse penktadienį paryčiais automobiliui „Audi“ įsirėžus į...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (10)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Lenkimo manevras, pasibaigęs tragedija: pamoka, kurią turime išmokti (14)

Ketvirtadienį Trakų rajone įvyko sukrečianti avarija, kurios metu kaktomuša susidūrus dviem...

Ketinate pirkti brangakmenius? Ekspertė patarė, kaip neapsigauti (7)

Viešoje erdvėje neretai galime išgirsti ką nors įdomaus ir neįtikėtino apie deimantus – apie...

Savaitgalį per Lietuvą keliaus audra (15)

Savaitgalį sinoptikai prognozuoja škvalą ir perkūniją, škvalo metu vėjas gali siekti 15-20 m/s,...

Artėjantis draudimas prekiauti galingais siurbliais išjudino pirkėjus (40)

Nuo rudens visoje Europos Sąjungoje, taip pat ir Lietuvoje, pirkti ir parduoti bus galima tik tokius...

E. Jakilaitis: paskutinė mano laida, kurią rekomendavau pažiūrėti šeimai, buvo su R. Karbauskiu (141)

Trečius metus iš eilės DELFI vykdomame projekte „Lietuvos įtakingiausieji 2017“...