„Daimler“ koncerno sukurtas sunkvežimis į greitkelį išvažiavo ne vienas: prie vairo sėdėjo (tiesa, didesnę kelionės dalį tik sėdėjo ir stebėjo situaciją) „Daimler“ valdybos narys Wolfgangas Bernhardas, o keleivio vaidmenyje buvo Baden Viurtembergo žemės premjeras Winfriedas Kretschmannas. Šis ekipažas važiavo greitkeliu A8 netoti Štutgarto – kelionei buvo gautas specialus leidimas.

Pasiekus 80 km/val. greitį, buvo įjungta automatinio valdymo sistema, ir toliau sunkvežimis važiavo savarankiškai.

„Tai žingsnis į naują mobilumo epochą, – po testinio važiavimo sakė W. Bernhardas. – Automatinis valdymas tikrai padidins saugumą keliuose, nes elektroninės sistemos niekada nepavargsta, jų dėmesys nenusilpsta, jos neužnūsta. Be to, tai ir „žalesnė“ perspektyva, nes vilkikas važiuoja ekonomiškiau – visos elektroninės sistemos leidžia pasirinkti tolygiausią judėjimo greitį”.

Kol kas Vokietijoje važinėti transporto priemonėms be vairuotojų yra draudžiama: kabinoje visą laiką privalo būti žmogus. Tačiau bepiločių sunkvežimių bandymai leidžia kalbėti apie realią perspektyvą, kai žmones pakeis automobiliai-robotai.

Ekspertai, kurie kritiškai vertina tokią ateitį, pirmiausia akcentuoja aspektus dėl asmens duomenų apsaugos ir atsakomybės: kas bus kaltas, jeigu įvyks nelaimė? Arba kas gali nutikti, jeigu „hakeriai“ „nulaužtų“ tokio automobilio valdymo sistemą ir perimtų be vairuotojo važiuojantį sunkvežimį?

Kol nebus aiškių atsakymų į tokius klausimus, skeptikai priešinsis bepiločių transporto priemonių pasirodymui keliuose.