Apie milijardus sapnuojančius startuolius stabdo šlykšti problema

 (5)
Pradėjęs dirbti automobilių dalijimosi paslaugas teikiančioje įmonėje „Lyft“ Pritamas Singhas greitai suprato – žmonės elgiasi pasibjaurėtinai, jie turi atstumiantį įprotį – vemti važiuojančiuose automobiliuose.
Uber programėlė (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tokių įmonių vairuotojai puikiai žino, kad klientai dar ir valosi taukuotus piršus į sėdynes, o ant kilimėlių palieka krūvas purvo, rašo bloomberg.com. Manhatano kompanijoje „Lyft“ dirbantis P. Singhas kelis vakarus per savaitę vežioja keleivius. Per mėnesį savo „Toyota Camry“ automobilio valymui jis išleidžia 200 dolerių.

General Motors“ (GM), „Uber Technologies“ ir daugelis kitų norinčių teikti robotų taksi paslaugas kompanijų sąskaitos už automobilių valymą per metus gali būti dešimtys milijonų dolerių. O pridėjus draudimo, saugojimo išlaidas, mažėjančią automobilio vertę? Milijardai.

Tokie faktai skatina abejoti vieno iš „Uber“ įkūrėjų Traviso Kalanicko nuomone, kad laikui bėgant važiavimas autonomiški automobiliai bus toks pigus, kad amerikiečiai nebenorės turėti savo automobilių.

Ką daryti su vėmalais ir šiaip nešvara – vienas iš dar neatsakytų klausimų apie mitinį verslo modelį, kadaise sukurtą T. Kalanicko. Jis ir vienas iš „Lyft“ įkūrėjų Johnas Zimmeris mano, kad ateityje visą darbą nudirbs įvairios programėlės ir paieškos robotai, taip vartotojai sutaupys daug laiko, o investuotojai uždirbs krūvas pinigų.

Tačiau GM, „Apple“, „Alphabet“ ir kitų kompanijų atstovai teigia, kad į robotus taksi teks investuoti daugybę pinigų, kol jie taps aukso kasyklomis.

„Apple“ ir „Waymo“ kreipėsi pagalbos į „Avis Budget Group“ ir „Hertz Global Holdings“, kad suvaldytų autonomiškų automobilių parką. Net didelės automobilių nuomos kompanijos išleidžia daugybę lėšų, valydamos žmonių priterštas mašinas.

„Tai rimtas klausimas, niekas nerado išeities“, – teigė konsultacijų įmonės „AlixPartners“ direktorius Markas Wakefieldas.

Tai nereiškia, kad autonomiškai automobiliai niekada neneš pelno, būtent todėl daugelis ir domisi šia sritimi.

GM „Maven“, kuris konkuruoja su „Avis“ „Zipcar“ valandinės nuomos versle ir tiekia automobilius „Uber“ ir „Lyft“ vairuotojams, tyrė, kiek yra nudrengiami automobiliai, naudojami dalijimosi paslaugų srityje. Keleivių padaroma žala, išlaidos draudimui ir automobilių statymui (pvz., Niujorke ir San Fransiske jos tikrai didelės) – visa tai kainuos daug, sako GM urbanistinio mobilumo skyriaus direktorius Peteris Kosakas.

Kaip ir kaip ten būtų, taksi robotai ruošiami išvažiuoti į kelius. GM vadovė Marry Barra teigė, kad automobilių gamintojai plečia autonomiškų automobilių parką – elektrinių „Chevrolet Bolt“ automobilių padaugės nuo 50 iki 180.

„Lyft“ planuoja išbandyti taksi robotą San Fransiske, tiesa, automobilyje sėdės ir vairą stebės žmogus. GM atliks bandymus Detroite ir Arizonoje, Skotsdeilo mieste.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Laisva pavara

„CityBee“ vairuotojams pasiūlė išbandyti Ch. Norriso reklamuojamą automobilį

Automobilių ir dviračių dalinimosi paslauga „CityBee“ pristatė naujausius automobilių parko būrį papildžiusius automobilius – tai pikapai „Fiat Fullback“, kurie dėl savo universalumo tiks įvairesnėms kelionėms. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, šie automobiliai paslaugos vartotojams leis įveikti sunkiai pravažiuojamus kelius ir taps pagalbininkais vežant krovinius.

Kauno autobusų stotyje nufilmuotas „Warner Music“ išleidžiamo kūrinio klipas

Kauno autobusų stotis kiekvieną dieną priima šimtus autobusų ir tūkstančius keleivių. Šįkart stotis priėmė kiek neįprastus svečius – čia buvo filmuojamas atlikėjos Beatrich muzikinis klipas, skirtas dainai „Superstar“. Šį kūrinį išleidžia „Warner Music“ įrašų kompanija.

Pastaba dėl Lietuvos automobilių parko feisbuke pasidalinęs B. Vanagas sudirgino internautus (157)

Pastaba dėl lietuviško automobilių parko problemų socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalinęs žinomas lenktynininkas Benediktas Vanagas sulaukė netikėto piktokų ir kandžių komentarų pliūpsnio. Sportininkas nufotografavo Klaipėdoje, Jakų žiede, stovintį ne pirmos jaunystės „Mitsubishi Galant“, su akivaizdžiai kitu keliu nei automobilis „pasukusiu“ ratu ir retoriškai paklausė, ar tokie dalykai yra normalūs.

Lyg biblinė nelaimė: sunkvežimio vairuotojas Rusijoje nufilmavo įspūdingą šėlsmą (6)

Vairuotojai iš Rusijos, atrodo, itin mėgsta pasidalyti automobilių vaizdo kameromis užfiksuotais kadrais, bylojančiais apie neįprastas gimtosios šalies keliuose pasitaikančias situacijas. Jau teko regėti ir kelią perbėgančių gyvūnų, ir miesto vaizdų pro 200 km/val. lekiančio automobilio langą, ir ant šono virstančių transporto priemonių po nesėkmingų manevrų stovėjimo aikštelėje, ir net iš kosmoso atskriejančių objektų.

Kinijoje nubaustas gyvai savo kelionę transliavęs ir greitį viršijęs vairuotojas

Kinijoje, Anžui provincijoje policija sulaikė dideliu greičiu važiavusį vairuotoją. Šis, priešingai nei dauguma pažeidėjų, tiesiogiai transliavo internetu, kaip viršija greitį savo milijono juanių kainuojančiu automobiliu.
Facebook draugai