Vokiečių tyrimas šokiruoja: pavogti automobilį dabar lengva kaip niekada

 (58)
Vokiečių automobilininkų klubas ADAC išplatino gąsdinančią ataskaitą, kurioje atskleidė eksperimentą, kaip klubo mechanikai be vargo įsibrovė į daugiau nei 20 gamintojų modernius automobilius su savarankiškai pasigamintų elektros prietaisų rinkiniu.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo nuotr.

Su savadarbiais prietaisais ADAC mechanikai atkartojo taip vadinamos beraktės „Keyless“ sistemos pultelio signalą ir taip įsibrovė į automobilius, rašo „The Truth about cars“.

Tokio pobūdžio išpuolį anksčiau aprašė tyrėjas Borisas Danevas su kolegomis. Tiesa, vadinamasis išpuolis buvo atliktas laboratorijoje su tūkstančius eurų kainavusiais prietaisais. Na, o ADAC bandymas turėtų būti rimtas įspėjimas naujų automobilių gamintojams – juk jis atliktas su nebrangiais, nešiojamais elektronikos prietaisais, kuriuos gali įsigyti bet kuris technikos mėgėjas.

Beraktės sistemos labai išpopuliarėjo pastaraisiais metais, iš pradžių diegtos į prabangesnius automobilius, dabar jos aptinkamos ir daugelyje vidutinio kainų segmento modeliuose. Tokiuose automobiliuose yra modulis, kuris sąveikauja su šeimininko kišenėje esančiu raktą įmituojančiu pulteliu: pulteliui nutolstant nuo automobilio per keletą metrų (arba paspaudus mygtukus ant durelių rankenų), šis automatiškai užsirakina. Atvirkščia procedūra įvyksta šeimininkui priartėjus prie savo transporto priemonės.

Dažniausiai pultelis turi būti už kelių žingsnių nuo automobilio, kad sureaguotų ir atrakintų jį. Norint užvesti automobilį (paspaudžiant užvedimo mygtuką), pultelis turi būti salono viduje.

Pultelis automobilyje esančiam moduliui siunčia radijo bangas. ADAC mechanikai pergudravo gamintojų apsaugos mechanizmą, pagaminę du prietaisus (siųstuvą ir priėmėją), kurie pailgino bangų diapazoną.

Su vienu prietaisu priėjus prie namo, kuriame gyvena automobilio savininkas (ar tiesiog arčiau tikrojo pultelio), ir pailginus bangų diapazoną, kitu prietaisu signalas pagaunamas šalia automobilio ir perduodamas jame esančiam moduliui. Taip atrakinimas padaromas įmanomas gerokai didesniu atstumu.

Norint automobilį užvesti, belieka įlipus bangas priimantį prietaisą pridėti arčiau modulio ir dar kartą perduoti signalą. Automobilis net ir nutolęs nuo pultelio nebepasiekiamu bangoms atstumu variklio neišjungs, tik nebeleis jo dar kartą užvesti. Tačiau vagims gali pakakti vienintelio užvedimo.

ADAC pergudravo daugelio populiarių automobilių beraktes sistemas: „Audi A4“, „Mazda CX-5“, „Toyota RAV-4“ ir kitų modelių.

ADAC atstovai interviu leidiniui „Auto Express“ teigė: „Automobilių su beraktėmis sistemomis savininkai turėtų būti labai budrūs ir gerai pagalvoti, kur laikyti pultelį.“

Žurnalistai juokais jau ėmėsi siūlyti bent laikinai pultelius laikyti nedidelėse Faradėjaus dėžutėse – metaliniuose sandariuose įrenginiuose, kuriuose esantys objektai atskiriami nuo išorinio elektromagnetinio lauko, ir taip apsisaugoti nuo galimos vagystės. Pavyzdžiui, tam tiktų beveik kiekvienuose namuose esantis šaldytuvas.

Kalbant rimčiau, padaryti beraktes sistemas saugesnėmis – neatidėliotina užduotis gamintojams, nes ši žinia gali tapti nemenku skandalu.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

„Fiat“ gali būti uždrausta parduoti automobilius Vokietijoje (14)

Milano vertybinių popierių biržoje krito „Fiat Chrysler“ akcijų kaina. Tokį nuosmukį paskatino žiniasklaidos pranešimai, kad šiai automobilių gamintojai dėl kaltinimų teršalų testų klastojimu gali būti uždrausta Vokietijoje pardavinėti savo automobilius.

„Mazda 3“ variklių asortimentą papildė dyzelinis naujokas (1)

„Mazda 3“ variklių asortimentą papildė naujokas – 105 AG ir 1,5 l darbinio tūrio SKYACTIV-D turbodyzelinis variklis, atitinkantis „Euro 6“ reikalavimus. Debiutantas bus montuojamas tiek po sedano, tiek po hečbeko „Mazda 3“ variklio gaubtu, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Naujos kartos „Peugeot 3008“ šoka į visureigių segmentą (26)

Kompanija „Peugeot“ pirmadienį Paryžiuje pristatė naujos kartos kompaktišką miesto visureigį „3008“. Antrosios kartos modelis, pagamintas ant koncerno modulinės platformos EMP2, atsisveikino su mažųjų minivenų pasauliu ir nėrė į sparčiausiai populiarėjantį – mažųjų SUV – segmentą.

„Volkswagen Tiguan“ pakibo virš Katedros ir neskuba nusileisti (12)

Katedros aikštė Vilniuje. Šaulių aikštė Rygoje. Estų pamėgta „Norde Centrum“ Taline. Trijose Baltijos šalyse pirmadienio rytą aukštai danguje pakibo baltai supakuotas naujasis „Volkswagen Tiguan“ automobilis.

2018-aisiais BMW ir „Toyota“ gerbėjų laukia įdomūs metai (10)

Dviejų naujų sportininių automobilių, kuriuos kartu sukurs kompanijos BMW ir „Toyota“, gamyba numatyta Austrijoje, bendrovės „Magna“ gamykloje. Apie tai skelbia leidinys „Kleine Zeitung“.
Facebook draugai