Vokiečių tyrimas šokiruoja: pavogti automobilį dabar lengva kaip niekada

 (58)
Vokiečių automobilininkų klubas ADAC išplatino gąsdinančią ataskaitą, kurioje atskleidė eksperimentą, kaip klubo mechanikai be vargo įsibrovė į daugiau nei 20 gamintojų modernius automobilius su savarankiškai pasigamintų elektros prietaisų rinkiniu.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo nuotr.

Su savadarbiais prietaisais ADAC mechanikai atkartojo taip vadinamos beraktės „Keyless“ sistemos pultelio signalą ir taip įsibrovė į automobilius, rašo „The Truth about cars“.

Tokio pobūdžio išpuolį anksčiau aprašė tyrėjas Borisas Danevas su kolegomis. Tiesa, vadinamasis išpuolis buvo atliktas laboratorijoje su tūkstančius eurų kainavusiais prietaisais. Na, o ADAC bandymas turėtų būti rimtas įspėjimas naujų automobilių gamintojams – juk jis atliktas su nebrangiais, nešiojamais elektronikos prietaisais, kuriuos gali įsigyti bet kuris technikos mėgėjas.

Beraktės sistemos labai išpopuliarėjo pastaraisiais metais, iš pradžių diegtos į prabangesnius automobilius, dabar jos aptinkamos ir daugelyje vidutinio kainų segmento modeliuose. Tokiuose automobiliuose yra modulis, kuris sąveikauja su šeimininko kišenėje esančiu raktą įmituojančiu pulteliu: pulteliui nutolstant nuo automobilio per keletą metrų (arba paspaudus mygtukus ant durelių rankenų), šis automatiškai užsirakina. Atvirkščia procedūra įvyksta šeimininkui priartėjus prie savo transporto priemonės.

Dažniausiai pultelis turi būti už kelių žingsnių nuo automobilio, kad sureaguotų ir atrakintų jį. Norint užvesti automobilį (paspaudžiant užvedimo mygtuką), pultelis turi būti salono viduje.

Pultelis automobilyje esančiam moduliui siunčia radijo bangas. ADAC mechanikai pergudravo gamintojų apsaugos mechanizmą, pagaminę du prietaisus (siųstuvą ir priėmėją), kurie pailgino bangų diapazoną.

Su vienu prietaisu priėjus prie namo, kuriame gyvena automobilio savininkas (ar tiesiog arčiau tikrojo pultelio), ir pailginus bangų diapazoną, kitu prietaisu signalas pagaunamas šalia automobilio ir perduodamas jame esančiam moduliui. Taip atrakinimas padaromas įmanomas gerokai didesniu atstumu.

Norint automobilį užvesti, belieka įlipus bangas priimantį prietaisą pridėti arčiau modulio ir dar kartą perduoti signalą. Automobilis net ir nutolęs nuo pultelio nebepasiekiamu bangoms atstumu variklio neišjungs, tik nebeleis jo dar kartą užvesti. Tačiau vagims gali pakakti vienintelio užvedimo.

ADAC pergudravo daugelio populiarių automobilių beraktes sistemas: „Audi A4“, „Mazda CX-5“, „Toyota RAV-4“ ir kitų modelių.

ADAC atstovai interviu leidiniui „Auto Express“ teigė: „Automobilių su beraktėmis sistemomis savininkai turėtų būti labai budrūs ir gerai pagalvoti, kur laikyti pultelį.“

Žurnalistai juokais jau ėmėsi siūlyti bent laikinai pultelius laikyti nedidelėse Faradėjaus dėžutėse – metaliniuose sandariuose įrenginiuose, kuriuose esantys objektai atskiriami nuo išorinio elektromagnetinio lauko, ir taip apsisaugoti nuo galimos vagystės. Pavyzdžiui, tam tiktų beveik kiekvienuose namuose esantis šaldytuvas.

Kalbant rimčiau, padaryti beraktes sistemas saugesnėmis – neatidėliotina užduotis gamintojams, nes ši žinia gali tapti nemenku skandalu.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Volkswagen“ pelnė pasididžiavimo nekeliantį apdovanojimą (8)

Vokiečių gamintojas pelnė Ig Nobelio chemijos apdovanojimą ir už tai dėkoti turėtų vis dar nenurimusiam skandalui. Anot Ig Nobelio organizatorių, šie apdovanojimai įteikiami už „nuopelnus“, priverčiančius žmones nusijuokti, o tada susimąstyti.

Naujos detalės „Volkswagen" emisijų klastojimo skandale: visos pastangos nuėjo perniek (1)

„Volkswagen" pastangos suvaldyti emisijų klastojimo skandalo pasekmes nuėjo perniek, kai „Audi", didžiausio bendrovės pelno šaltinio, gamybos vadovas atsistatydino dėl sąsajų su skandalu. Apie tai praneša „Bloomberg".

„Hyundai Motor“ profsąjunga surengė pirmą visuotinį streiką per 12 metų (1)

Didžiausios Pietų Korėjos įmonės „Hyundai Motor“ profsąjunga pirmadienį, įstrigus deryboms dėl darbo atlyginimo, surengė pirmą visuotinį streiką per 12 metų, informuoja naujienų agentūra „Reuters“.

Kiek kainuoja JAV automobilio pritaikymas Europoje (45)

Ne vienas lietuvis, kada nors turėjęs arba turintis iš Jungtinių Amerikos Valstijų importuotą automobilį, yra susidūręs su privalomu kai kurių detalių (pvz., žibintų) keitimo problema. Pasirodo, techniniai skirtumai tarp JAV ir Europos rinkoms pritaikytų automobilių kainuoja ne tik mašinos savininkui, bet ir patiems gamintojams.

Amerikiečiai liaupsina „Tesla Model S“ – gavo dar vieną titulą (19)

Jungtinių Amerikos Valstijų aplinkos apsaugos agentūra (EPA) patvirtino, kad naujoji „Tesla Model S“ modifikacija su galingesne baterija „P100D“ vienu įkrovimu gali įveikti 507 kilometrų distanciją. Tai reiškia, kad amerikiečių elektromobilis šiuo metu yra didžiausią atstumą galintis įveikti aplinkos neteršiantis automobilis pagal šios agentūros skaičiavimus, skelbia „Electrek“.
Facebook draugai