Vokiečių tyrimas šokiruoja: pavogti automobilį dabar lengva kaip niekada

 (58)
Vokiečių automobilininkų klubas ADAC išplatino gąsdinančią ataskaitą, kurioje atskleidė eksperimentą, kaip klubo mechanikai be vargo įsibrovė į daugiau nei 20 gamintojų modernius automobilius su savarankiškai pasigamintų elektros prietaisų rinkiniu.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo nuotr.

Su savadarbiais prietaisais ADAC mechanikai atkartojo taip vadinamos beraktės „Keyless“ sistemos pultelio signalą ir taip įsibrovė į automobilius, rašo „The Truth about cars“.

Tokio pobūdžio išpuolį anksčiau aprašė tyrėjas Borisas Danevas su kolegomis. Tiesa, vadinamasis išpuolis buvo atliktas laboratorijoje su tūkstančius eurų kainavusiais prietaisais. Na, o ADAC bandymas turėtų būti rimtas įspėjimas naujų automobilių gamintojams – juk jis atliktas su nebrangiais, nešiojamais elektronikos prietaisais, kuriuos gali įsigyti bet kuris technikos mėgėjas.

Beraktės sistemos labai išpopuliarėjo pastaraisiais metais, iš pradžių diegtos į prabangesnius automobilius, dabar jos aptinkamos ir daugelyje vidutinio kainų segmento modeliuose. Tokiuose automobiliuose yra modulis, kuris sąveikauja su šeimininko kišenėje esančiu raktą įmituojančiu pulteliu: pulteliui nutolstant nuo automobilio per keletą metrų (arba paspaudus mygtukus ant durelių rankenų), šis automatiškai užsirakina. Atvirkščia procedūra įvyksta šeimininkui priartėjus prie savo transporto priemonės.

Dažniausiai pultelis turi būti už kelių žingsnių nuo automobilio, kad sureaguotų ir atrakintų jį. Norint užvesti automobilį (paspaudžiant užvedimo mygtuką), pultelis turi būti salono viduje.

Pultelis automobilyje esančiam moduliui siunčia radijo bangas. ADAC mechanikai pergudravo gamintojų apsaugos mechanizmą, pagaminę du prietaisus (siųstuvą ir priėmėją), kurie pailgino bangų diapazoną.

Su vienu prietaisu priėjus prie namo, kuriame gyvena automobilio savininkas (ar tiesiog arčiau tikrojo pultelio), ir pailginus bangų diapazoną, kitu prietaisu signalas pagaunamas šalia automobilio ir perduodamas jame esančiam moduliui. Taip atrakinimas padaromas įmanomas gerokai didesniu atstumu.

Norint automobilį užvesti, belieka įlipus bangas priimantį prietaisą pridėti arčiau modulio ir dar kartą perduoti signalą. Automobilis net ir nutolęs nuo pultelio nebepasiekiamu bangoms atstumu variklio neišjungs, tik nebeleis jo dar kartą užvesti. Tačiau vagims gali pakakti vienintelio užvedimo.

ADAC pergudravo daugelio populiarių automobilių beraktes sistemas: „Audi A4“, „Mazda CX-5“, „Toyota RAV-4“ ir kitų modelių.

ADAC atstovai interviu leidiniui „Auto Express“ teigė: „Automobilių su beraktėmis sistemomis savininkai turėtų būti labai budrūs ir gerai pagalvoti, kur laikyti pultelį.“

Žurnalistai juokais jau ėmėsi siūlyti bent laikinai pultelius laikyti nedidelėse Faradėjaus dėžutėse – metaliniuose sandariuose įrenginiuose, kuriuose esantys objektai atskiriami nuo išorinio elektromagnetinio lauko, ir taip apsisaugoti nuo galimos vagystės. Pavyzdžiui, tam tiktų beveik kiekvienuose namuose esantis šaldytuvas.

Kalbant rimčiau, padaryti beraktes sistemas saugesnėmis – neatidėliotina užduotis gamintojams, nes ši žinia gali tapti nemenku skandalu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Volkswagen“ gamykloje nuo konvejerio riedės didžiausi „Seat“ miesto visureigiai

„Volkswagen Group“ (VW) padalinio „Seat“ siūlomų transporto priemonių asortimentą papildys vidutinio dydžio miesto visureigis. Kaip pranešė „Seat“ vadovas Luca de Meo, naujasis modelis bus gaminamas VW gamykloje Volfsburge, Vokietijoje.

BMW pristatė 5-os serijos universalus su „M Performance“ paketu (8)

Neseniai Lietuvoje debiutavusios BMW naujos 5-osios serijos universalus „Touring“ bus galima aprūpinti originaliu „M Performance“ įrangos paketu. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, modeliai su šiuo paketu išsiskirs ne tik stilistiniais kėbulo akcentais, bet ir išaugusia variklių galia, sportine išmetimo sistema ir efektyvesniais stabdžiais.

„Maserati“ JAV atšaukia „Levante“ ketvirtą kartą per keturis mėnesius (3)

Svarstote apie galimybę investuoti į naująjį „Maserati Levante“? Nors perspektyva vairuoti trišakiu papuoštą visureigį viliojanti, bet yra ir neraminančių žinių. „Maserati“ gaminami naujieji modeliai, panašu, turi kokybės kontrolės ir saugumo problemų, rašo carscoops.com.

Lietuvoje debiutuoja iš tinklo įkraunamas hibridinis „Audi Q7 e-tron“ (15)

Nuo šių metų kovo Baltijos šalių gyventojams jau siūlomas „Audi Q7 e-tron“ – pirmasis pasaulyje iš elektros tinklo įkraunamas hibridinis automobilis su visų ratų „quattro“ pavara ir dyzeliniu TDI varikliu. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Q7 – tai „premium“ klasės visureigis, kuris naudodamas ličio jonų baterijos energiją ir dyzelinį variklį gali įveikti net 1410 km, viename kombinuoto ciklo kilometre išmesdamas 48-50 gramų CO2 ir sudegindamas mažiau nei du litrus degalų 100 kilometrų.

„Morgan Stanley“: „Tesla Model 3“ gali būti 10 kartų saugesnis nei bet kuris kitas automobilis (12)

Ketvirtadienį išleistame pranešime, grupė banko „Morgan Stanley“ analitikų pareiškė, kad šių metų viduryje pasirodysiantis „Tesla Model 3“ automobilis bus gerokai saugesnis nei tikimasi, rašo „Business Insider“.
Facebook draugai