Vokiečių tyrimas šokiruoja: pavogti automobilį dabar lengva kaip niekada

 (58)
Vokiečių automobilininkų klubas ADAC išplatino gąsdinančią ataskaitą, kurioje atskleidė eksperimentą, kaip klubo mechanikai be vargo įsibrovė į daugiau nei 20 gamintojų modernius automobilius su savarankiškai pasigamintų elektros prietaisų rinkiniu.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo nuotr.

Su savadarbiais prietaisais ADAC mechanikai atkartojo taip vadinamos beraktės „Keyless“ sistemos pultelio signalą ir taip įsibrovė į automobilius, rašo „The Truth about cars“.

Tokio pobūdžio išpuolį anksčiau aprašė tyrėjas Borisas Danevas su kolegomis. Tiesa, vadinamasis išpuolis buvo atliktas laboratorijoje su tūkstančius eurų kainavusiais prietaisais. Na, o ADAC bandymas turėtų būti rimtas įspėjimas naujų automobilių gamintojams – juk jis atliktas su nebrangiais, nešiojamais elektronikos prietaisais, kuriuos gali įsigyti bet kuris technikos mėgėjas.

Beraktės sistemos labai išpopuliarėjo pastaraisiais metais, iš pradžių diegtos į prabangesnius automobilius, dabar jos aptinkamos ir daugelyje vidutinio kainų segmento modeliuose. Tokiuose automobiliuose yra modulis, kuris sąveikauja su šeimininko kišenėje esančiu raktą įmituojančiu pulteliu: pulteliui nutolstant nuo automobilio per keletą metrų (arba paspaudus mygtukus ant durelių rankenų), šis automatiškai užsirakina. Atvirkščia procedūra įvyksta šeimininkui priartėjus prie savo transporto priemonės.

Dažniausiai pultelis turi būti už kelių žingsnių nuo automobilio, kad sureaguotų ir atrakintų jį. Norint užvesti automobilį (paspaudžiant užvedimo mygtuką), pultelis turi būti salono viduje.

Pultelis automobilyje esančiam moduliui siunčia radijo bangas. ADAC mechanikai pergudravo gamintojų apsaugos mechanizmą, pagaminę du prietaisus (siųstuvą ir priėmėją), kurie pailgino bangų diapazoną.

Su vienu prietaisu priėjus prie namo, kuriame gyvena automobilio savininkas (ar tiesiog arčiau tikrojo pultelio), ir pailginus bangų diapazoną, kitu prietaisu signalas pagaunamas šalia automobilio ir perduodamas jame esančiam moduliui. Taip atrakinimas padaromas įmanomas gerokai didesniu atstumu.

Norint automobilį užvesti, belieka įlipus bangas priimantį prietaisą pridėti arčiau modulio ir dar kartą perduoti signalą. Automobilis net ir nutolęs nuo pultelio nebepasiekiamu bangoms atstumu variklio neišjungs, tik nebeleis jo dar kartą užvesti. Tačiau vagims gali pakakti vienintelio užvedimo.

ADAC pergudravo daugelio populiarių automobilių beraktes sistemas: „Audi A4“, „Mazda CX-5“, „Toyota RAV-4“ ir kitų modelių.

ADAC atstovai interviu leidiniui „Auto Express“ teigė: „Automobilių su beraktėmis sistemomis savininkai turėtų būti labai budrūs ir gerai pagalvoti, kur laikyti pultelį.“

Žurnalistai juokais jau ėmėsi siūlyti bent laikinai pultelius laikyti nedidelėse Faradėjaus dėžutėse – metaliniuose sandariuose įrenginiuose, kuriuose esantys objektai atskiriami nuo išorinio elektromagnetinio lauko, ir taip apsisaugoti nuo galimos vagystės. Pavyzdžiui, tam tiktų beveik kiekvienuose namuose esantis šaldytuvas.

Kalbant rimčiau, padaryti beraktes sistemas saugesnėmis – neatidėliotina užduotis gamintojams, nes ši žinia gali tapti nemenku skandalu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Automobilių pardavėjų skaičiai nedžiugina: Lietuva – vis dar trečia nuo galo ES atskleidė, kas parduoda daugiausiai (22)

Naujų lengvųjų automobilių pardavimai Lietuvoje išlaiko stabilų augimą, rašoma pranešime žiniasklaidai. 2016 m. Lietuvoje parduota 23 tūkst. 113 naujų M1 ir N1 kategorijos automobilių, arba beveik penktadaliu (18,9 proc.) daugiau negu 2015 m., skelbia Lietuvos autoverslininkų asociacija (LAA).

Buvęs „Volkswagen“ vadovas tvirtina „nežinojęs“ apie klastojimus

Buvęs „Volkswagen“ (VW) vykdomasis direktorius Martinas Winterkornas pareiškė nežinojęs apie manipuliacijas išmetamųjų teršalų rezultatais, kol skandalas neiškilo į viešumą, informuoja BBC.

Vidutinis Lietuvos automobilių parko amžius nesikeičia (11)

Konferencijoje, skirtoje 2016 metų automobilių rinkos apžvalgai bei prognozėms, pranešimą skaitęs Valstybės įmonės „Regitra“ Veiklos departamento direktorius Darius Jurgutis pastebėjo, kad nors pagal registracijos prašymų duomenis kelerius metus iš eilės konstatuojamas vietinei rinkai reikšmingas, nes nuoseklus, augimas, vis dėlto viso transporto priemonių, turinčių leidimą dalyvauti viešajame eisme, parko amžius išlieka beveik nepakitęs. M1 klasės transporto priemonių vidutinis amžius siekia penkiolika metų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Sostena“ praėjusius metus pažymėjo rekordu

Šiemet 25-erių metų veiklos jubiliejų švenčianti „Sostena“ grupė, Lietuvoje prekiaujanti „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“ automobiliais, praeitus metus užbaigė rekordiniais, daugiau kaip 30 proc. išaugusiais pardavimais, naujo, itin modernaus salono atidarymu Vilniuje ir šiemet toliau tęs veiklos plėtrą, kuri apims ne tik salonų rekonstrukcijas visoje šalyje, bet ir pradės teikti „Nissan“ automobilių techninę priežiūrą, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Continental“ paskelbė praėjusių metų rezultatus

Tarptautinė technologijų kompanija „Continental“ pranešime žiniasklaidai apžvelgė sėkmingus fiskalinius 2016 metus. Pernai pardavimams padidėjus maždaug 3 procentais, kompanijos apyvarta apytiksliai siekė 40,5 milijardų eurų ir patikslintą 10,7 proc. veiklos pelno (EBIT) maržą, tad technologijų įmonė pasiekė užsibrėžtus tikslus.
Facebook draugai