„Taip, tai laikina priemonė, tačiau teks dar daug nuveikti, kad ji būtų atšaukta“, - atsakė I. Šuvalovas, atsakydamas į klausimą apie utilizacijai skirtos rinkliavos įvedimą.

Anot jo, utilizacijos rinkliava gali būti panaikinta „jeigu, žinoma, mes su jumis išmoksime gyventi kaip Japonijoje ir kitose civilizuotose valstybėse, kur automobilis tarnauja šeimai trejus-penkerius metus ir tada jau utilizuojamas, arba jau perkant apmokate už jos utilizavimą“.

„O kai šalis, ekonomika ir visuomenė, visi skatins rinką nenaudoti šlamšto, tuomet mes, žinoma, jokios utilizacijos rinkliavos neturėsime ir tai veiks pagal kitas taisykles“, - sakė I. Šuvalovas.

Jis priminė, kad Japonijos rinkoje daroma viskas, kad po trejų metų automobilis būtų iš jos pašalintas. „Mums kol kas dar iki to toli, - kalbėjo jis. - Iš esmės, mums reikia rinką užtektinai aprūpinti transportu, reikia išmokti ir gaminti. Kitaip tariant, mūsų laukia daug užduočių“.

DELFI primena, kad nuo rugsėjo 1 d. Rusijai tapus Pasaulio prekybos organizacijos (PPO), šalyje įsigaliojo utilizacijos mokestis, kurio esmė – papildomai apmokestinti importuojamus nenaujus automobilius ir taip skatinti rusus pirkti vietinės gamybos naujas mašinas.

Pagal naują tvarką mokesčiai padidės, todėl, pavyzdžiui, įvežti naują lengvąjį automobilį, turintį iki 1 l darbinio tūrio variklį, bus brangiau maždaug 300 Lt. Ne senesni nei 3 m. ir turintys iki 3.5 l variklius naudoti automobiliai brangs maždaug 2000 Lt, galingesni – beveik 6000 Lt. Senesnės transporto priemonės brangs dar labiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)