Suskaičiavo, ką reikia būtinai montuoti į automobilius

 (21)
Nuskambėjo dar vienas argumentas už tai, kad naujuose automobiliuose privaloma tvarka būtų montuojama automatinė avarinio stabdymo sistema AEB (angl. Autonomous Emergency Brake).
"Volvo S90"
© Gamintojo nuotr.

Na, bent jau Jungtinėse Valstijose – būtent šios šalies Eismo saugumo institutas IIHS paskelbė duomenis, bylojančius, jog jei tokią įrangą turėtų automobiliai, atvejų, kuomet vienas jų trenkiasi į kito automobilio galą, sumažėtų maždaug 40 procentų.

Skaičiuojama, kad jei AEB sistemos JAV parduodamuose modeliuose būtų montuojamos nuo 2013 metų, būtų buvę išvengta net 700 tūkst. avarijų, arba 13 proc. visų policijos registruotų eismo įvykių šalyje.

IIHS ekspertai tokias išvadas padarė ištyrę 2010-2014 metais 22 valstijose įvykusių avarijų, kuriose dalyvavo „Acura“, „Honda“, „Mercedes-Benz“, „Subaru“ ir „Volvo“ modeliai, duomenis. Dalis šių automobilių buvo su perspėjimo apie priekyje atsiradusią kliūtį įranga, dalis jos neturėjo. O į atskirą kategoriją pateko „Volvo“ modeliai su „City Safety“ sistema, galinčia visiškai sustabdyti mašiną iškilus susidūrimo pavojui.

Paaiškėjo, jog automobiliai, turintys minėtą perspėjimo sistemą, į kitų mašinų galą atsitrenkdavo 23 proc. rečiau nei neturintys tokios įrangos. O geriausią rezultatą parodė „Volvo“ su „City Safety“ sistema – 41 proc.

Be to, ekspertai ištyrė „City Safety“ veiksmingumą keliuose su skirtingais leistino maksimalaus greičio limitais. Paaiškėjo, jog jei šis limitas neviršija 56 km/h, avarijų skaičius sumažėja 39 proc., jei limitas – tarp 64 ir 72 km/h, tikimybė susidurti su priekyje važiuojančiu automobiliu sumažėja 54 proc., o esant 80 km/h greičiui – 25 proc.

Remiantis 2015-ųjų duomenimis, tokia įranga kaip standartinė sumontuota vos 1 proc. rinkai siūlomų naujų modelių, o 26 proc. jų ši sistema vairuotojams siūloma už papildomą kainą.

Šiaip ar taip, šie skaičiai didės – dar pernai rugsėjį IIHS, Nacionalinės eismo saugumo administracijos ir 10 automobilių gamintojų pasirašytame susitarime pastarieji pasižadėjo AEB sistemą savo modeliuose montuoti tarp standartinės įrangos.

Tokios įrangos diegimą naujuose automobiliuose, parduodamuose Europos rinkoje, skatina ir jų saugumą tirianti organizacija „Euro NCAP“. Nuo šių metų atliekamuose saugumo bandymuose „Euro NCAP“ specialistai įvedė naujovę – automatinio pėsčiųjų nustatymo sistemos testą.

Tokia sistema, galinti kelyje aptikti pėsčiąjį ir automatiškai sustabdyti automobilį, jau montuojama keliuose Europoje parduodamuose modeliuose, dažniausiai vidutinės bei aukštesnės klasės – pvz., „Audi Q7“, 2-osios serijos BMW ir BMW i3, „Ford Mondeo“, „Lexus NX“, C klasės „Mercedes-Benz“, „Mini Cooper“, „Volvo V40“ ir XC90, taip pat „Toyota Avensis“ bei „Volkswagen Passat“.

Įvesdama naujosios sistemos bandymus „Euro NCAP“ tikisi paskatinti ir kitus gamintojus tokią įrangą montuoti savuose automobiliuose. Arba paskatinti tuos, kurie ją jau naudoja, perkelti į visus gaminamus modelius.

„Euro NCAP“ AEB sistemas bandys naudodama tris scenarijus – pėsčiajam einant per kelią, bėgant, taip pat vaikui išlindus iš už stovinčio automobilio. Bandoma mašina turės sustoti, jei važiuojama iki 40 km/h greičiu. Jei judama iki 60 km/h greičiu, automobilio greitis susidūrimo metu turės būti sumažinamas iki 40 km/h ar mažiau – tik tokiu atveju bandoma mašina gaus teigiamą įvertinimą.

Preliminariai suskaičiuota, kad efektyvi AEB sistemų veikla gali padėti išvengti kiekvienos penktos pėsčiojo žūties, mat daugiausiai susidūrimų su jais įvyksta vairuotojui per vėlai arba per švelniai ėmus stabdyti automobilį.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Opel“ pristatė „Meriva“ įpėdinį (4)

Vokietijos kompanija „Opel“ trečiadienį oficialiai išplatino naujojo miesto visureigio „Crossland X“ nuotraukas. „Opel Meriva“ modelį rinkose pakeisiantis naujasis SUV, kaip teigiama gamintojų pranešime žiniasklaidai, bus ryškių kontūrų ir kompaktiškas iš išorės, erdvus ir universalus viduje bei dviejų spalvų automobilis.

„Hyundai“ ir „Kia“ dėl defektų atšaukia 150 tūkst. visureigių „Tucson“ ir „Sportage“

Pietų Korėjos bendrovės „Hyundai Motor“ ir „Kia Motors“ atšaukia apie 150 tūkst. „Tucson“ ir „Sportage“ markės automobilių, siekdamos pašalinti galinių amortizatorių defektus. Tai trečiadienį praneša šalies Valstybinių teritorijų, infrastruktūros bei transporto ministerija.

„Mazda“ pardavimai Europoje augo 12 proc. (8)

Japonijos automobilių gamintojas „Mazda Motor Corporation“ Europos rinkoje jau ketvirtus metus iš eilės fiksuoja dviženklį pardavimų augimą. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, pernai šioje rinkoje parduota beveik 240 tūkst. automobilių – 12 proc. daugiau nei 2015-aisiais. Bendra Europos automobilių rinka pernai augo 6 proc.

„General Motors“ investuos 1 mlrd. dolerių

JAV automobilių gamintoja planuoja investuoti vieną milijardą JAV dolerių ir sukurti per tūkstantį darbo vietų keliose JAV veikiančiose gamybos įmonėse, rašo įtakingas laikraštis „The Wall Street Journal“ (WSJ), remdamasis dviem su gamintojos planais susipažinusiais šaltiniais. Tačiau kokiose konkrečiai gamyklose korporacija sukurs darbo vietų – nepranešama.

Į Lietuvą trumpam užsuko sportiškasis „Audi RS 3 LMS“ (3)

Šį savaitgalį Vilnių pasiekė ypatingas, tik prieš kelis mėnesius visam pasauliui pristatytas, sportinis „Audi RS 3 LMS“ modelis. Išraiškingų kėbulo linkių automobilis į Lietuvą atvežtas norint Lietuvos ir Latvijos „Audi“ tinklo darbuotojams metinėje šio automobilių gamintojo konferencijoje pristatyti vieną naujausių „Audi Sport“ padalinio darbų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai