Praėjusiais metais vykęs transporto verslo rinkos kritimas, atsiliepė ir naujų sunkvežimių padangų pardavėjams. Vežėjai šiuo metu stengiasi išgyventi taupydami. Kai kurie jų neinvestuoja į kokybę, o perka pigesnes arba panaudotas padangas. Tai trumpalaikė priemonė kurios pasekmės gali būti ir tragiškos, nes taupoma saugumo sąskaita.

Bendrovės „Vaišvydavos autoservisas“ prekybos direktorius Audrys Šatas teigia, jog rinka šiemet krito daugiau nei perpus, o pirkti naujų padangų neskubama.

„Vežėjai, kurie dar važiuoja, eksploatuoja padangą tol, kol išlenda kordas. Padangų pardavimų pasiskirstymas pagal segmentus išliko toks pats, nors situacija šioje rinkoje labai nepastovi ir svyruoja. Vieniems pardavėjams labai blogai, kitiems kiek geriau, o treti netgi laimi konkurencinę kovą“, – rinką apžvelgia A. Šatas.

Koncerno „Continental AG“ pardavimų Baltijos šalyse vadovas Amiras Gholibigi sako, jog gyvenimas nesustos: transportas būtinas ekonomikai, tad ir padangų pardavėjai atsities po sunkumų.

„Lietuvos, ir kitų ES šalių vyriausybės įgyvendina ekonomikos skatinimo planus, ypač susijusius su infrastruktūros projektais, todėl vežti prekes būtinai turėsime“, – teigia jis.

Pasak jo, šie procesai palengva turėtų atgaivinti transporto sektorių, o kartu ir visas su automobiliais susijusias sritis.

Gamintojų gudrybės

Daugelis padangų gamintojų itin daug investavo į sunkvežimių padangų tobulinimą, tad keleri metai iki krizės buvo kupini technologinių naujienų. Dabar tokių tėra vienas kitas, tad vėl grįžtama prie restauruoto sunkvežimių apavo.

„Good year“ ir „Dunlop“ sunkvežimių padangų pardavimo vadybininko Audriaus Laurinčiko teigimu, pastaraisiais metais buvo atliktas Europos transporto rinkos tyrimas rodo, kad daugelis vežėjų neturi pastovių užsakymų ir negali planuoti, kokiais reisais teks važiuoti artimiausiu laiku.

Dėl šios priežasties, šių metų pradžioje „Good year“ pristatė naują, gamykloje restauruotų padangų gamą, kuri pristatyta ir Lietuvos rinkai. „Dunlop“ taip pat pradėjo atnaujinti sunkvežimių padangų gamą, o „Fulda“ šį rudenį pristatė naujas „Ecotonn+“,„Regiocontrol+“, „Ecoforce+“, „Regioforce+“ ir „Ecotonn+“ padangas. Visos jos su nauju karkasu, kuris pagerina padangų eksploatacines savybes.

Liko ištikimi naujovėms

Visiškai naują gaminį šį pavasarį pristatė padangų „Matador“ gamintojai. Jis žymimas raidėmis TR 1, kurios reiškia sutrumpintą pavadinimą „Trailer Region 1“. Iš ankstesnių gamintojo produktų padanga išsiskiria atnaujintu universaliu protektoriumi ir yra skirta puspriekabėms su 19,5 colių ratlankiais. Vienintelė ypatybė ta, kad jos turėtų būti eksploatuojamos regioniniais, magistraliniais ar vietiniais keliais.

„Michelin“ grupės gamintojai taip pat atnaujinto dvi „Sava 22,5“ padangas „ORJAK A3PLUS“ ir „AVANT A3PLUS“. Abu gaminiai įgavo naują karkasą, kuris turėtų mažiau kaisti. Panaudotas naujas gumos mišinys gerinantis riedėjimo savybes bei padidinęs jos atsparumą dėvėjimuisi. Pasikeitė abiejų padangų protektoriaus piešiniai.

Vokietijos gamintojas „Continental“ pristatė naujos serijos R ir L sunkvežimių padangas. Naujos kartos padangos skirtos vietiniams ir tolimiesiems reisams, su nauja kokybiška karkasų konstrukcija, keturių sluoksnių trikampias diržais, nauja padangos borto konstrukcija ir protektorių piešiniais. Šių patobulinimų rezultatas – didesne rida, mažesnis pasipriešinimas riedėjimui ir geresnės padangos atnaujinimo galimybės. Visos padangos yra lengvesnės už savo pirmtakes.