Nauja era: pagrindiniuose Lietuvos keliuose bus galima įkrauti visus elektromobilius

 (87)
Liko metai, kai pagrindiniuose Lietuvos keliuose turi būti pastatyta 17 elektromobilių įkrovimo prieigų. Tiesa, kol kas konkrečių vietų žemėlapio, kur bus galima pakrauti elektromobilius, dar nėra. Specialistai taip pat ramina, kad įkrovos stotelės bus pritaikytos visų modelių automobiliams.
Elektromobilio įkrovimas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Prieigos bus įrengtos magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir kelyje „Via Baltica“. Tai gerokai padidins galimybes naudotis elektromobiliais Lietuvos teritorijoje. Tiesa, kol kas nėra aiškios konkrečios vietos, kur bus galima elektromobilius įkrauti.

„Šiame etape rengiama prieigų įdiegimo konkurso techninė specifikacija, todėl galutinai patvirtintų tikslių vietų paskelbti negalime. Tačiau konkrečios prieigų vietos remsis Viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų planu“, – sako Susisiekimo ministerijos atstovas Evaldas Tamariūnas.

Numatoma, kad 17 prieigų įrengimui prireiks beveik pusantro milijono eurų (1,49 mln. Eur). Reikalingas lėšas skirs ES.

Tiks visiems automobiliams

Skirtingi gamintojai naudoja skirtingas jungtis akumuliatoriams įkrauti. Teigiama, kad įrengiant įkrovos stotelės į tai bus atsižvelgta ir problemų nekils nė vieno gamintojo automobilio savininkui.

„Planuojamose prieigose bus sukurta galimybė krautis visų tipų elektromobiliams, įskaitant ir europietiško standarto - IEC62196 mode-3 type-2 (didesnės kaip 22 kW galios), CHAdeMO / JEVS G105 ir Combo-2“, - sako E. Tamariūnas.

Naudojant „Combo 2“ standartą galima įkrauti Europos ir JAV automobilių gamintojų transporto priemones - „Audi“, „BMW“, „Daimler“, „Ford“, „GM“, „Porsche“ ir „VW“.

„CHAdeMO“ jungtis tinkama įkrauti Japonijos gamintojų ir jų partnerių transporto priemones - „Nissan“, „Toyota“, „Mitsubishi“, „Kia“ ir „Citroen“, „Peugeot“.

Naudojant standartus „Mode3“ ir „Type 2“ įkraunami daugelio Europos, JAV ir Japonijos gamintojų Europos rinkai gaminami elektromobiliai. Paprastai tokia jungtis elektromobilyje yra įrengiama kaip papildoma šalia „Combo 2“ arba „CHAdeMO“ jungties.

Tikimasi, kad iki 2025 m. visi įregistruoti nauji elektromobiliai Lietuvoje sudarys 10 proc. visų per metus parduodamų naujų automobilių.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Volkswagen“ gamykloje nuo konvejerio riedės didžiausi „Seat“ miesto visureigiai

„Volkswagen Group“ (VW) padalinio „Seat“ siūlomų transporto priemonių asortimentą papildys vidutinio dydžio miesto visureigis. Kaip pranešė „Seat“ vadovas Luca de Meo, naujasis modelis bus gaminamas VW gamykloje Volfsburge, Vokietijoje.

BMW pristatė 5-os serijos universalus su „M Performance“ paketu (5)

Neseniai Lietuvoje debiutavusios BMW naujos 5-osios serijos universalus „Touring“ bus galima aprūpinti originaliu „M Performance“ įrangos paketu. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, modeliai su šiuo paketu išsiskirs ne tik stilistiniais kėbulo akcentais, bet ir išaugusia variklių galia, sportine išmetimo sistema ir efektyvesniais stabdžiais.

Lietuvoje debiutuoja iš tinklo įkraunamas hibridinis „Audi Q7 e-tron“ (14)

Nuo šių metų kovo Baltijos šalių gyventojams jau siūlomas „Audi Q7 e-tron“ – pirmasis pasaulyje iš elektros tinklo įkraunamas hibridinis automobilis su visų ratų „quattro“ pavara ir dyzeliniu TDI varikliu. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Q7 – tai „premium“ klasės visureigis, kuris naudodamas ličio jonų baterijos energiją ir dyzelinį variklį gali įveikti net 1410 km, viename kombinuoto ciklo kilometre išmesdamas 48-50 gramų CO2 ir sudegindamas mažiau nei du litrus degalų 100 kilometrų.

„Morgan Stanley“: „Tesla Model 3“ gali būti 10 kartų saugesnis nei bet kuris kitas automobilis (10)

Ketvirtadienį išleistame pranešime, grupė banko „Morgan Stanley“ analitikų pareiškė, kad šių metų viduryje pasirodysiantis „Tesla Model 3“ automobilis bus gerokai saugesnis nei tikimasi, rašo „Business Insider“.

„Ford“ mano, kad pirmojo ketvirčio pelnas sumažės

JAV automobilių gamintojas „Ford“ ketvirtadienį pranešė manantis, kad pirmojo metų ketvirčio metu kompanijos pelnas, tenkantis vienai akcijai, bei pelnas prieš apmokestinimą 2017-aisiais sumažės dėl padidėjusių išlaidų prekėms, garantijoms bei investicijoms, praneša „Reuters“.
Facebook draugai