Kokių lūkesčių žmonės turi planuodami įsigyti transporto priemonę, skirtą žygiams į medžioklę? Pats universaliausias atsakymas: tokią, su kuria būtų galima judėti tolyn net ir tuomet, kai baigiasi kelias. Efektyviausias sprendimas, leidžiantis pastaruosius lūkesčius realizuoti – padidinta prošvaisa ir gervės, padedančios iš klampios bėdos išsivaduoti be pašalinės pagalbos bei į krovinių skyrių įkelti laimikį.

„Žinoma, pranašumą bekelėje turi visi automobiliai su keturių varančiųjų ratų pavara, tačiau kai kalba eina apie tikrai sudėtingą reljefą, to nepakanka. Pakibusi ant „pilvo“ net ir „kvadrinė“ mašina tampa bejėgė. Dėl šios priežasties bekelės varžyboms ruošiama technika visų pirma ir traukia dėmesį radikaliai perdirbta važiuokle, žymiai didesne nei standartiniuose automobiliuose prošvaisa ir pakabos eiga. Gervė svarbi keliaujant ekstremaliai sunkiais ruožais. Bet jei automobilio pakaba yra tinkamai paruošta akistatai su bekele, tikimybė, kad jos prisireiks, yra nepalyginamai mažesnė. T. y. visureigio, kuriam atliktos būtent tokios tobulinimo operacijos, efektyvumas gerokai išauga, o kitos eksploatacinės savybės išlieka nepakitusios“, – akcentavo Robertas Aukščiūnas, vadovaujantis dirbtuvėms „4x4tuning“.

Į vadinamąjį „Lift Kit“ paketą tradiciškai įeina amortizatorių, spyruoklių ir lingių komplektas, taip pat specialūs ratai, turintys papildomą apsaugą nuo sulankstymo. Sumontavus naujas pakabos detales visureigis ūgteli 4 cm, o dar 2 cm pasistiebia gavęs didesnio skersmens „R18 Delta Bedlock“ ratlankius ir aukšto profilio padangas (265/65 R18) Iš viso prošvaisa padidėja 6 cm. Turint galvoje, kad automobilių pasaulyje net 6 milimetrų pokytis laikomas reikšmingu, toks plika akimi matomas, šuolis iš tiesų yra velniškai didelis.

Perpratęs šias automobilinės evangelijos tiesas, kaunietis prieš gerus 15 metų ryžosi darbuotis visureigių tobulinimo srityje ir pelnė kokybiškų „tiuningo“ produktų tiekėjo bei montuotojo reputaciją. Roberto vadovaujamose dirbtuvėse į kokybiškai naują lygį buvo kilstelėta (kartais – tiesiogine prasme) įspūdingas kiekis Lietuvos kariuomenės, aplinkosaugininkų, energetikų, ryšininkų naudojamų pikapų bei visureigių. Pastaraisiais metais „4x4tuning“ atrado ūkininkai. Kadangi nemaža pastarųjų dalis yra užkietėję medžiotojai, Robertui šovė mintis pasiūlyti keletą dalykėlių, skirtų būtent tokį laisvalaikio praleidimo būdą išpažįstantiems žmonėms.

„Aš pats nesu užsikrėtęs blaškymosi po miškus idėja, todėl prieš konstruodami medžioklės mašiną labai ilgai analizavom, ką šioje srityje siūlo didieji aksesuarų ir „tiuningo“ produktų gamintojai. Taip pat, kokie mūsiškių medžiotojų poreikiai. Galutinis rezultatas – apsauginis lankas automobilio priekyje, leidžiantis neskausmingai brautis per krūmokšniais apaugusias vietas ir pritvirtinti papildomus LED žibintus. Specialiais aliuminio skydais apsaugomas visureigio dugnas – variklio karteris ir pavarų dėžė. Priekinėje dalyje taip pat sumontuota gervė, galinti traukti 4,3 tonos svorį. Ji paslėpta po kėbulo skardomis, todėl nedarko vaizdo ir nekeičia bendro visureigio ilgio. Krovinių skyriuje „budi“ dar viena gervė, kurios paskirtis – padėti įkelti sunkiasvorį (iki 1,5 t.) laimikį. Esant reikalui, šią gervę galima nesunkiai permontuoti ant galinio kablio ir panaudoti paties automobilio buksyravimui atbuline eiga“, – pasakoja R. Aukščiūnas.

Galinė pikapo dalis taip pat radikaliai pakeitusi išvaizdą. Vadinamasis „hardtopas“ – plastikinė kabina su trimis durelėmis šonuose ir gale, apsaugo krovininės dalies erdvę prastomis oro sąlygomis. Automobilis su tokia kėbulo modifikacija tampa panašus į Dakaro ištvermės lenktynėse startuojančius monstrus.

Beje, šiose kabinose gali būti montuojami ir dėklai ginklams transportuoti. Tačiau mūsiškiai medžiotojai, išgirdę apie tokią opciją, beveik vieningai pradėjo raukytis, esą neskirtų su savo dvivamzdžiais ar karabinais už jokius pinigus. Jų teigimu, kur kas geresnis dalykėlis – nedideles sulankstomas kopėčias primenantis trapas, padedantis įsikelti sumedžiotus stambius žvėris.

Svarbu yra ir tai, kad visos detalės ir agregatai, naudojami medžioklės mašinos konstravime, yra aprobuoti pačių automobilių gamintojų, todėl nesikeičia nei garantinio aptarnavimo sąlygos, nei visureigio resursas. Montuojant minėtus dalykėlius nereikia keisti jokių gamyklinių konstrukcijų ar sukti galvą dėl tvirtinimo taškų. Kadangi gavęs papildomų agregatų (gervės, lankai, apsaugos) automobilio priekinė dalis pasunkėja maždaug 70 kilogramų, montuojami nauji amortizatoriai, pritaikyti didesnėms apkrovoms.

Standartinio pikapo transformacija į profesionalią medžioklės mašiną kainuoja apie 35-40 tūkst. litų priklausomai nuo komplektacijos. Aksesuarų ir „tiuningo“ detalių gamintojai yra paruošę specialius komplektus, tinkančius iš esmės visiems šiuo metu rinkoje esantiems pikapams.

Medžioklinio pikapo metamorfozė:

Ratai – DELTA BEDLOCK R18
Padangos – BF Goodrich AT 265/65 R18
OLD MAN EMU „Lift kit“ paketas - 40 mm (amortizatoriai – spyruokles – lingės –sailentblokai)
Sparnų praplatinimai
Aliumines dugno apsaugos (variklis –transmisija)
Apsauginiai slenksčiai
Priekinis sertifikuotas lankas
Priekiniai LED žibintai „Lazer ST4“
Stogo LED žibintai „Lazer ST8“ su laikikliu
EGR kapoto apsauga
Priekinė gervė su laikikliu
Krovinių skyriaus gervė su laikikliu
„Hardtopas“ (plastikinis krovinių skyriaus dangtis su šoninėm durelėm)
Kablys (priekabai vilkti)