Per keletą metų automobiliai tapo perpildyti įvairioms autonominėms sistemoms priklausančių jutiklių, ekranų, vaizdo kamerų, valdymo plokščių ir net siauros paskirties specializuotų kompiuterių. Tokia situacija jau trukdo sklandžiai elektronikos sistemų tarpusavio sąveikai, dėl to automobiliai tampa vis sudėtingesni ir sunkiau remontuojami. Dėl šių priežasčių gali kilti skirtingų vairavimo pagalbininkų tarpusavio suderinamumo problemų. Išeitį iš šios techninio progreso nulemtos painiavos siūlo „Audi“ automobilių elektronikos inžinieriai. „Audi“ gamintojai įsitikinę, jog visus vairavimo pagalbininkus turi valdyti Centrinis pagalbininkų valdiklis (zFAS), ateityje tapsiantis autonomiškai vairuojamo automobilio (t.y. automobilio be vairuotojo) „elektroninėmis smegenimis”.

„Audi“ inžinieriai automobilių elektronikos specialistams viešai pristatė nedidelio nešiojamo kompiuterio dydžio valdymo plokštę, kurioje sumontuoti inovatyviausių mikroelektronikos gamintojų sukurti specializuoti procesoriai, valdantys visus automobilyje esančius vairavimo pagalbininkus ir sujungiantys juos į vieningą sistemą.

Kuriant zFAS, „Audi“ bendradarbiauja su pažangiausiais elektronikos komponentų gamintojais. Pagrindinis partneris – elektronikos komponentų bendrovė „Delphi“, gaminanti pačią zFAS valdymo plokštę ir atliekanti didžiąją dalį sistemos integravimo darbų. Specializuotus procesorius ir komponentus taip pat tiekia tokie elektronikos milžinai kaip „nVidia“ („Tegra K1“ grafinis procesorius), „Mobileye“ („EyeQ3“ procesorius) ir „TTTech“.

Kuriant su naująja technologija suderinamų vairavimo pagalbininkų komponentus – jutiklius, vaizdo kameras, jungtis, elektronikos komponentus, glaudžiai bendradarbiaujama su daugeliu stambių automobilių komponentų tiekėjų, pvz., „Bosch“, „Continental“ ir „Valeo“.

Šiuo metu zFAS valdiklis yra maždaug tokio dydžio kaip nedidelis nešiojamasis kompiuteris, o jo skaičiavimo galia atitinka visų naujausios kartos „Audi A4“ modelyje esančių valdiklių bendrą duomenų apdorojimo pajėgumą. „Audi“ specialistai įsitikinę, kad ateityje šios valdymo plokštės duomenų apdorojimo galia augs, matmenys mažės, neatmetama ir modulinės architektūros galimybė.

„zFAS“ technologija jau visiškai paruošta masiniam diegimui. Tikimasi, kad „zFAS“ valdymo blokai bus įrengti visuose per artimiausius dvejus metus pasirodysiančiuose naujuoase „Audi“ modeliuose, o per artimiausią dešimtmetį taps autonomiškai važiuojančio, t.y., žmogaus nevairuojamo automobilio centrinio valdymo centru.

Jau šiuo metu „zFAS“ valdiklis gali centralizuotai valdyti parkavimo, manevravimo, persirikiavimo pagalbininkus, erdvės priešais ir už automobilio bei „aklųjų zonų” stebėjimo sistemas, atlikti visus išmanių žibintų valdymo veiksmus (operatyviai reguliuoti šviesos srauto stiprumą, pakreipti šviesos spindulį užduota kryptimi ir pan.).

Ateities autonominio vairavimo prielaidas kuria jau šiuo metu prieinami dirbtinio intelekto elementai – junglumas sparčiuoju LTE ryšiu, sąveika su debesų kompiuterija, išmanūs mokymosi algoritmai, įsimenantys automobilio parametrus dažniausiai važiuojamuose maršrutuose ir operatyviai įspėjantys vairuotoją apie pasikeitimus (avarijas, kelio darbus, pablogėjusias oro sąlygas ir pan.) ir kitos dabartinių serijinės gamybos išmanių vairavimo pagalbininkų teikiamos galimybės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)