Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Ralio ir žiedo senjorai negali be lenktynių

Seniausio mūsų šalies automobilių sporto renginio – ralio „Aplink Lietuvą“ organizatoriai, 2006-aisiais sumanę paįvairinti programą ir surengti lenktynininkų-veteranų mūšį, greičiausiai patys netikėjo, iš butelio išleidžiantys džiną. Prie savo jaunystės laikų „kovinių“ mašinų vairo sėdę garbaus amžiaus pilotai pasirodė tebetrykštą energija ir neabejotinai pasiilgę varžybų. Po šio (re)starto jie kasmet susirenka bent į dvejas-trejas improvizuotas lenktynes. Paskutinės jų „2017 m.Velykinis slalomas“ tradiciškai vyko prabėgus savaitei po didžiųjų pavasario švenčių, rašoma pranešime spaudai.

Šanchajaus automobilių parodoje: saugaus ir pažangaus mobilumo technologijos

Technologijų kompanija „Continental“ Kinijos automobilių parodoje „Auto Shanghai 2017“ pristatė pirmąją pasaulyje itin plataus kampo vaizdo kamerą su nuplovimo funkcija, užtikrinančią nepriekaištingą vaizdą ir didesnį saugumą. Taip pat pirmą kartą pristatyta ir itin kompaktiška bei lengvai integruojama 150 kW elektros pavara, skirta vidutinio dydžio elektromobiliams.

Naujasis „BMW HP4 Race“: dienos šviesą išvys tik 750 motociklų (4)

Nors BMW geriausiai žinomas, kaip automobilių gamintojas, tačiau motociklų mėgėjai ir entuziastai šį vardą dažnai mini kalbėdami ir apie dvirates transporto priemones. Kad motociklai šiam vokiečių gamintojui nėra tik hobis ir į viską jis žiūri labai rimtai, galima suprasti susipažinus su naujuoju „BMW HP 4 Race“, skirtu lenktynių trasai, teigiama pranešime spaudai.

Šanchajaus automobilių parodoje pristatyta „BMW M4 CS“ versija (6)

Praėjusią savaitę duris atvėrusioje 17-oje tarptautinėje Šanchajaus automobilių parodoje išskirtinių automobilių gerbėjų laukė malonus siurprizas. Azijos gyventojams pirmiesiems bavarai pristato „BMW M4 CS“, kuris tampa tarpiniu variantu, tarp M4 ir galingiausios GTS versijos.

Naujasis e-Golf su 300 kilometrų siekiančia ridos atsarga – jau Lietuvoje (25)

Vienas po kito naujieji Golf modeliai tampa prieinami Lietuvoje. Dabar modelių spektrą papildė naujasis e-Golf su visiškai elektrine pavaros sistema. Lyginant su pirmtaku, naujoji versija pasižymi didesne galia, didesne ridos atsarga ir platesne bazine įranga. Modelio su nuline emisija kaina prasideda nuo 40 017 eurų, rašoma pranešime spaudai.
Facebook draugai