Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Naujausi saugumo testai atskleidžia aiškią tendenciją (2)

Nauji automobilių saugumo bandymai dar kartą patvirtino taisyklę – aukštesnės klasės, brangesni modeliai yra saugesni, mat jie jau bazinėje versijoje turi papildomą saugumo įrangą.

EK imsis priemonių prieš Lietuvą dėl „Volkswagen“ skandalo (14)

Europos Komisija ketvirtadienį nusprendė imtis veiksmų prieš Lietuvą, Čekiją, Graikiją, Ispaniją, Jungtinę Karalystę, Liuksemburgą ir Vokietiją, remdamasi tuo, kad šios šalys nesilaikė ES transporto priemonės tipo patvirtinimo taisyklių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Sostinėje atidarytas moderniausias „Volvo“ automobilių centras Baltijos šalyse (5)

Gruodžio 7 d. Vilniuje duris atvėrė atnaujintas „Volvo“ automobilių centras, kuriame įdiegti aukščiausio lygio standartai, taikomi aptarnaujant prestižinio švedų gamintojo automobilių savininkus. Pranešime žiniasklaidai rašoma, jog tai pirmasis tokio lygio „Volvo“ automobilių centras Baltijos šalyse.

„Porsche“ paskelbė, kuri „Macan“ versija populiariausia (11)

Populiariausias iš visų „Porsche“ gaminamų automobilių visureigis „Macan“ dar labiau padidino kompanijos pardavimus, kai ši pradėjo į jį montuoti silpniausią 2 litrų darbinio tūrio benzininį variklį su turbina. Anot įmonės atstovo, šią versiją užsisako net 40 procentų „Macan“ pirkėjų.

Mokslininkų atradimas supurtys automobilių pasaulį (194)

Mokslininkai bando superkondensatorių, kuris gali padėti įkrauti elektromobilį taip greitai, kaip į įprastą automobilį įpilama degalų. „Augmented Optics“ sukurtas superkondensatorius gali visiškai transformuoti elektrinių automobilių rinką, o dabartinės baterijos gali išnykti, rašo autoexpress.co.uk.
Facebook draugai