Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Autonaujienos

„Mitsubishi“ nurodyta pristabdyti aštuonių modelių pardavimus Japonijoje (1)

Japonijos automobilių gamintojai „Mitsubishi Motors“ nurodyta pristabdyti aštuonių modelių pardavimus Japonijoje, po to, kai buvo nustatyta, kad bendrovė falsifikavusi duomenis apie sunaudojamus degalus, praneša BBC remdamasi šalies transporto ministerijos atliktu tyrimu.

„Continental“ pristatys komerciniam transportui skirtas naujienas

Duomenų pervežėjai ant ratų: šiuolaikiniuose sunkvežimiuose ir autobusuose maždaug 170 jutiklių nuskaito duomenis, daugiau kaip 90 procesorių juos apdoroja ir apie 150 valdiklių skaitmeninę informaciją paverčia mechaniniu veiksmu, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Takata“ oro pagalvių dalis gabenęs sunkvežimis sprogo „lyg didžiulė bomba“ (3)

Jungtinėse Valstijose greitkelyje sprogus sunkvežimiui, kuriuo buvo gabenamos į defekto skandalą įsivėlusios Japonijos oro pagalvių gamintojos „Takata“ gamybos oro pagavių dalys, žuvo viena moteris. Tai antradienį patvirtino pati bendrovė.

„Citroen“ atskleidė futuristiško kompanijos „vėliavnešio“ nuotraukas (63)

Kompanija „Citroen“ pirmadienį publikavo pirmąsias prototipo „Cxperience“ nuotraukas bei paviešino duomenis. Šį koncepcinį automobilį Prancūzijos gamintoja vadina savo „vėliavnešiu“, o jo vieša pirmoji premjera numatyta po mėnesio Paryžiuje vyksiančioje tarptautinėje parodoje.

Automobilius vogusius programišius sulaikę pareigūnai atskleidė jų veiklos modelį (7)

Atrodo, situacija dėl programišių vykdomų įsilaužimų į automobilių sistemas vis blogėja, o ypač nuo šiuolaikinių ilgapirščių nukenčia „Fiat Chrysler Automobiles“ gamintojo transporto priemonės. Praėjusiais metais į JAV Misūrio valstijoje buvusį automobilį „Jeep Cherokee“ nuotoliniu būdu buvo įsilaužta iš Pitsburgo. Lyg to dar būtų maža, per pastarųjų šešių mėnesių laikotarpį JAV Teksaso valstijoje Hjustono mieste įsilaužta į daugiau nei 30 „Jeep“ automobilių sistemas. Visos transporto priemonės buvo nuvarytos.
Facebook draugai