Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Audi“ siūlo nemokamai atnaujinti automobilių programinę įrangą (13)

„Volkswagen“ koncernui priklausanti automobilių gamintoja „Audi“ siūlo nemokamai atnaujinti 850 tūkst. dyzelinių automobilių programinę įrangą siekiant sumažinti išmetamų teršalų kiekį, informuoja BBC.

Vairuotojams pavyks išvengti privalomojo draudimo brangimo? (59)

Jei Seimas pritars vairuotojų privalomojo civilinės atsakomybės įstatymo pataisoms, draudimo įmokos didėjimas būtų logiškai paaiškinamas – priešingai nei iki šiol. Taip LRT.lt sako Draudėjų asociacijos direktorius Tomas Paulauskas. Tačiau, pasak jo, svarbu, kad tai nebūtų formali priežastis nepagrįstai didinti kainas, todėl Lietuvos bankas ir Konkurencijos tarnyba turėtų akyliau stebėti draudimo bendroves.

Moteris įžeidžianti „Audi“ reklama sukėlė skandalą papildyta „Audi“ atsakymu (77)

Moterų teisių gynėjams užkliuvo reklaminis klipas, kuriame moteris lyginama su naudotu automobiliu. Provokuojanti reklama buvo nufilmuota Vokietijos automobilių gamintojos „Audi“ padalinio Kinijoje užsakymu.

Gamintojai pristatys „Opel Insignia GSi“ (24)

Aštresnių linijų, tikslesnis ir efektyvesnis. Naujasis „Opel Insignia GSi“ sportinis sedanas skirtas tiems, kas ieško išskirtinumo, rašoma gamintojų pranešime žiniasklaidai. Dinamiška važiuoklė, visų varomųjų ratų sistema užtikrina gerą sukibimą su kelio danga, suteikia saugumą, ir malonumą vairuoti. Nauja 8 laipsnių automatinė transmisija gali būti valdoma svirtele ant vairo – kaip lenktyniniame automobilyje, todėl vairavimas gali tapti itin dinamiškas.

„Tesla“ apkaltinęs vairuotojas pripažino, kad dėl avarijos kalta ne „Autopilot“ sistema (9)

„Tesla“ vairuotojas, kuris dėl avarijos JAV Minesotos valstijoje iš karto apkaltino elektriniame automobilyje įdiegtą „Autopilot“ sistemą, persigalvojo ir prisiėmė atsakomybę, skelbia carscoops.com.
Facebook draugai