Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

www.DELFI.lt
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

Lietuvoje prasideda oficiali prekyba svarbiausia „Jaguar“ naujiena (6)

„Jaguar“ neslepia, kad miesto visureigis „F-Pace“ yra komerciškai svarbiausias koncerno automobilis nuo legendinio „E-Type“ laikų, todėl visi oficialūs gamintojo atstovai šio modelio oficialios prekybos pradžios laukė nekantraudami ir puoselėdami dideles viltis. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, vienintelis oficialus „Jaguar“ atstovas Lietuvoje „Inchcape Motors“ markės gerbėjams sodriai raudoną „F-Pace“ pristatė dar vasarį, tačiau tai tebuvo proga jį išvysti – oficiali prekyba „Jaguar F-Pace“ startuoja šį penktadienį.

Parodė vaizdžiai, kodėl geriau nepirkti šių automobilių (18)

Jei renkantis automobilį pranešimas, kad transporto priemonės saugumas vertintinas nuliu, pirkėjo negąsdina, galbūt jis pakeis savo nuomonę pažiūrėjęs šiuos filmuotus kadrus, kuriuose užfiksuotas „nulinukų“ („Renault Kwid“, „Maruti Suzuki Celerio“, „Maruti Suzuki Eeco“, „Mahindra Scorpio“ ir „Hyundai Eon“.) pasirodymas saugumo testuose – rėžiantis į sieną santykinai nedideliu 64 km/val. greičiu.

Apklausa atskleidė technologinių sprendimų automobiliuose lyderius (23)

„Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ lenkia kitus automobilių gamintojus siūlydami klientams itin patogius valdymo technologijų sprendimus, atsikleidė tyrimas. Nepaisant to, to vis dar trūksta automobilių pardavėjų pastangų, siekiant įpratinti vairuotojus išnaudoti jiems siūlomas galimybes.

„Fiat“ gali būti uždrausta parduoti automobilius Vokietijoje (17)

Milano vertybinių popierių biržoje krito „Fiat Chrysler“ akcijų kaina. Tokį nuosmukį paskatino žiniasklaidos pranešimai, kad šiai automobilių gamintojai dėl kaltinimų teršalų testų klastojimu gali būti uždrausta Vokietijoje pardavinėti savo automobilius.

„Mazda 3“ variklių asortimentą papildė dyzelinis naujokas (3)

„Mazda 3“ variklių asortimentą papildė naujokas – 105 AG ir 1,5 l darbinio tūrio SKYACTIV-D turbodyzelinis variklis, atitinkantis „Euro 6“ reikalavimus. Debiutantas bus montuojamas tiek po sedano, tiek po hečbeko „Mazda 3“ variklio gaubtu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai