Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Morgan Stanley“: „Tesla Model 3“ gali būti 10 kartų saugesnis nei bet kuris kitas automobilis (2)

Ketvirtadienį išleistame pranešime, grupė banko „Morgan Stanley“ analitikų pareiškė, kad šių metų viduryje pasirodysiantis „Tesla Model 3“ automobilis bus gerokai saugesnis nei tikimasi, rašo „Business Insider“.

„Ford“ mano, kad pirmojo ketvirčio pelnas sumažės

JAV automobilių gamintojas „Ford“ ketvirtadienį pranešė manantis, kad pirmojo metų ketvirčio metu kompanijos pelnas, tenkantis vienai akcijai, bei pelnas prieš apmokestinimą 2017-aisiais sumažės dėl padidėjusių išlaidų prekėms, garantijoms bei investicijoms, praneša „Reuters“.

Nekokybiška alyva patenka ir į lenktynininkų rankas (8)

Netepsi – nevažiuosi, sako sena liaudies patarlė. Visgi ekspertai teigia, kad važiuosi, tik klausimas, ar ilgai? Netinkamai pasirinkti tepalai automobilį veikia it kokia lėtai įsišaknijanti liga – po truputį kenkia variklio detalėms, kol pasirodo rimtesni gedimai, žiemą darosi sunkiau jį užkurti, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Vairuojate per agresyviai? Automobilio salone jums labiausiai tiks imbiero ir cinamono kvapai (2)

Nors jau prasidėjo tikrasis pavasaris, bet lauke, ypatingai vakarais ir naktį, žiema vis dar primena apie save. Todėl laukiant šiltesnių dienų akimirkas automobilyje gali praskaidrinti ir tinkamas aromatas salone, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Automobilių detalių startuolis skinasi kelią (7)

„BZN start Startup Awards 2016“ geriausiu metų startuoliu pripažintas „Bumfix“, sukūręs naują automobilių detalių paieškos modelį, sujungė jau daugiau kaip pusę tūkstančio pardavėjų. Nuo projekto starto dienos buvo išsiųsta daugiau nei 37 tūkst. užklausų, o paieška kasdien naudojasi vis daugiau vartotojų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai