Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„Opel“ pirkti norinti PSA žada gerbti vokiečių kompanijos susitarimus

„Peugeot“, „Citroen“ ir DS automobilius gaminantis koncernas „PSA Group“ teigia, kad, pavykus sandoriui su „General Motors“ dėl „Opel“ ir „Vauxhall“ prekinių ženklų įsigijimo, gerbs dabartinius šių kompanijų įsipareigojimus, rašo „Reuters“.

Vilniečiai išbandys pirmąjį mieste elektrinį autobusą (9)

Pastaruoju metu prie elektrinio transporto pereina vis daugiau Vakarų Europos šalių. Ne išimtis – ir Lietuva. Vasario 22 d. į sostinės gatves išriedės pirmasis elektra varomas autobusas. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, siekiama išbandyti, ar tokia transporto priemonė būtų tinkama Vilniaus gatvėms: kokios įtakos elektrobuso baterijai gali turėti šaltis, įkalnės, stovėjimas spūstyse ar keleivių gausa.

„Continental“ pelnė svarbų apdovanojimą (1)

Praeitą savaitę Hanoveryje, Vokietijoje, vykusioje parodoje „Tire Technology Expo 2017“, „Continental“ kompanija buvo pagerbta žurnalo „Tire Technology International“ įsteigtu prizu „Metų padangų gamintojas“. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, šiuo prizu, kuris pirmą kartą buvo įteiktas 2008 m., aukščiausios kvalifikacijos komisijos, kurią sudaro 27 ekspertai iš Europos, Azijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų, įvertinti praėjusiais metais „Continental“ įgyvendinti ir pradėti vykdyti projektai.

„Volkswagen“ teigia D. Britanijoje sutvarkęs 470 tūkst. dyzelinių automobilių

Vokietijos automobilių koncerno „Volkswagen“ vadovas Didžiojoje Britanijoje Paulas Wallisas teigia, kad iš 1,2 mln. automobilių, paveiktų emisijų skandalo, apie 470 tūkst. jau yra sutvarkyti, praneša BBC.

Visiems „Lamborghini Aventador“ vairuotojams teks sukti į remonto dirbtuves (11)

Beveik šešių tūkstančių „Lamborghini Aventador“ automobilių vairuotojai netrukus turės apsilankyti remonto dirbtuvėse. Kaip skelbiama Italijos gamintojo pranešime, šiuose sportiniuose superautomobiliuose nustatytas pavojingas defektas.
Facebook draugai