Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Ateities automobilis pagal MINI, kurio net nereikės pirkti

Neseniai MINI pasidalino savo ateities automobilio vizija. Nauja koncepcija nustebino ne tik aptakiomis formomis bet ir visiškai permatomu korpusu bei idėja dalintis transporto priemone su kitais.

Paryžiaus parodoje „Škoda“ atskleidė visus naujojo visureigio pavidalus (27)

Vieną didžiausių planetoje automobilių parodą Paryžiuje ketvirtadienį užplūdo tūkstančiai žurnalistų iš viso pasaulio. Aštuoniuose paviljonuose 124 tūkst. kvadratinių metrų plote pristatomi 230 markių automobiliai.

Paryžiaus parodoje „Volkswagen“ stendas traukė žurnalistus it medus dėl vieno modelio (18)

Ketvirtadienį duris atvėrė nuo 1898 metų rengiama viena didžiausių pasaulyje tarptautinė Paryžiaus automobilių paroda. Tiesa, kol kas pirmieji išvysti visas pagrindinių planetos gamintojų naujienas gali tik žurnalistai, tačiau nuo šeštadienio dviem savaitėms aštuoni paviljonai, išsidėstę beveik 124 tūkst. kvadratinių metrų plote, priims visus norinčius.

Įmonė pradėjo kurti automatiškai vairuojamus automobilius (3)

„Baidu Inc.“ tikisi iškilti kurdama autonominio vairavimo technologiją. Šį įmonė ne vienerius metus valdė didžiausią Kinijoje paieškos modulį ir įgijo patirties sistemų kūrimo ir siejimo srityse. Interneto technologijų gigantas laikosi plano iki 2018-ųjų metų išleisti į Kinijos kelius didelį skaičių automatiškai vairuojamų automobilių ir iki 2020-ųjų metų pradėti masinę jų gamybą, praneša „Bloombeg“.

M. Hawesas: JK automobilių pramonei gali iškilti grėsmė (3)

Jungtinės Karalystės (JK) automobilių pramonei gali „iškilti grėsmė“, jeigu JK paliktų bendrą rinką po „Brexit“, praneša naujienų tarnyba BBC, remdamasi šalies Automobilių gamintojų ir prekeivių organizacijos (SMMT) vadovu Mike'u Hawesu.
Facebook draugai