Ilgai laukti neteko: „Google“ automobilis pirmą kartą pats sukėlė avariją

 (62)
Visų iki šiol „Google“ autonominiais automobiliais įvykusių incidentų priežastimi įvardijama žmogiškoji klaida, tačiau situacija pasikeitė, kai savarankiškai važiuojantis automobilis „Google Lexus“ Kalifornijoje pats sukėlė avariją.
"Google" eksperimentinis automobilis
© Reuters/Scanpix

Autonomiškas automobilis apvažiavo kliūtį ir dėl jos nespėjo kirsti sankryžos bei turėjo sustoti netinkamoje juostoje degant raudonai šviesai. Užsidegus žaliai šviesai „Google“ automobilis pamėgino grįžti į savo juostą, tačiau iš kairės artėjantis autobusas šio manevro nepastebėjo ir automobilio nepraleido. Tokiu būdu autonomiškas automobilis švelniai bakstelėjo autobusui į šoną.

Susidūrimo metu niekas nenukentėjo, nes „Google“ automobilio greitis siekė šiek tiek daugiau nei 3 kilometrus per valandą, o autobuso greitis susidūrimo metu siekė apie 24 kilometrus per valandą, rašo leidinys „Autocar“.

Tenka pripažinti, kad autobusas „Google“ automobilio praleisti neprivalėjo. Jei automobilį būtų vairavęs žmogus, jis būtų susipratęs ir, greičiausiai, nemanęs, kad kita transporto priemonė - ypač keleivinis autobusas - jį praleis, ir tokiu būdu ant savo pečių nebūtų užsikrovęs atsakomybės dėl avarijos ir visų galimų pretenzijų.

Iš filmuotos incidento medžiagos matyti, kad tarpas prasprūsti buvo vos didesnis nei automobilio ilgis. „Google“ savo ruožtu pranešė, kad automobilio programose nebuvo numatytas detalesnis supratimas, kad autobusai ir kiti didesni automobiliai nėra linkę praleisti kitų transporto priemonių, kai to daryti neprivalo. Atsižvelgiant į laisvos vietos dydį ir važiavimo greitį susiklosčiusi situacija buvo akivaizdžiai pavojinga, nepriklausomai nuo transporto priemonės dydžio.

Akivaizdu, kad „Google“ automobilis turėjo palaukti, kol atsiras daugiau vietos ir tik tada saugiai įsukti į kelią – būtent tokį sprendimą būtų priėmęs vairuotojas.

Nors šis incidentas – tai pirmas atvejis, kai visa atsakomybė dėl avarijos tenka autonominiam automobiliui, vis dėlto kyla abejonių, ar esame pasirengę tokių transporto priemonių pasirodymui keliuose.

Žmonės sugeba situacijas spręsti panaudodami logiką ir reakciją, taigi tenka pripažinti, kad autonominiai automobiliai kol kas dar tokiomis savybėmis nepasižymi.

„Google“ prisiėmė atsakomybę už šį incidentą, tačiau masinės gamybos atveju gamintojai atsidurtų kur kas sudėtingesnėje situacijoje. Vis dėlto nėra visiškai aišku, ką reikėtų kaltinti, jei įvyktų avarija, kurioje dalyvautų autonominis automobilis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Po 40 metų pertraukos rusai planuoja iš esmės atnaujinti „Lada Niva“ (122)

Jei nekreiptume dėmesio į keletą nežymių korekcijų, galėtume tvirtinti, kad „Lada Niva“ automobilis nesikeičia jau 40 metų. Kitaip sakant, labai labai ilgai. Tačiau panašu, kad stagnacijai atėjo galas, mat rusai patvirtino, kad pradėti darbai prie naujos kartos klasikinio visureigio, rašo carscoops.com.

Naujosios kartos „Audi Q5“ – jau ir Lietuvoje (7)

Lietuvoje prasidėjo prekyba naujosios kartos „Premium“ segmento SUV modeliu „Audi Q5“. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, modelį, kuris visuomenei buvo pristatytas 2016 m. Paryžiaus autosalone, nuo sausio galima apžiūrėti, išbandyti ir įsigyti „Audi“ įgaliotųjų atstovų salonuose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.

Atskleidė naujojo „Subaru XV“ pasaulinės premjeros datą (6)

Pirmosios kartos „Subaru XV“, orientuotas į europiečių pageidavimus ir poreikius, rinkoje pasirodė 2012 m. Pasaulinė jo premjera įvyko Frankfurto automobilių parodoje. Dabar išmušė laikas naujajai kartai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Baigtas tyrimas dėl tragiškos „Tesla“ avarijos: nustatė autopiloto vaidmenį (10)

JAV nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (angl. The National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) užbaigė šešis mėnesius trukusį „Tesla“ automobilio savininko ir autonominės vairavimo sistemos entuziasto mirties aplinkybių tyrimą. Minėtas „Tesla“ savininkas žuvo važiuodamas automobiliu su pusiau autonomine valdymo sistema „Autopilot“, rašo thetruthaboutcars.com. Ši tragiška žūtis buvo pirmoji tokia, įvykusi naudojant autopiloto sistemą.

Kinijoje – nerimą keliantys pokyčiai automobilių gamintojams

Kinijoje gaminantys automobilių koncernai sunerimę laukia 2018 m. įsigaliosiančių pasikeitimų. Šioje šalyje planuojama imtis aplinkai draugiškų transporto priemonių gamybos ribojimų ir griežtų pardavimų taisyklių įvedimo. „Vyrauja netvarka, – patikino vieno japonų automobilių gamintojo atstovas. – Turime iš naujo rimtai apsvarstyti savo verslo planus Kinijoje.“
Facebook draugai