Ekskursija po vokiškų automobilių pasaulį

 (19)
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
© Gamintojo nuotr.

Vokietijos Žemutinės Saksonijos žemės Volfsburgo mieste yra įsikūrusi „Volkswagen Group“ centrinė būstinė ir didžiausia Europoje automobilių gamykla. Be jų, automobilių mėgėjus čia vilioja ir parkas „Autostadt“, kuriame kviečiama leistis į nepakartojamą kelionę po automobilių pasaulį.

Parkas „Autostadt“, 2000 m. atidarytas kaip Hanoverio „EXPO 2000“ paviljonas, dabar per metus sulaukia daugiau kaip 2 mln. svečių – į jį atvyksta ne tik automobilių pirkėjai, bet ir visi besidomintieji automobilių pasaulio naujovėmis bei šiuolaikinėmis jų gamybos technologijomis.

Parko paviljonų ekspozicijos keičiamos ne rečiau kaip kartą per metus. Nuo atidarymo pradžios parką jau apžiūrėjo per 26 mln. lankytojų. Jis veikia 363 dienas per metus, dirba net savaitgaliais, uždaromas tik dvi dienas – gruodžio 24 ir 31 d.

Kiekvieną dieną čia atsiimama apie 500–580 naujintėlių „Volkswagen“ ir „Škoda“ automobilių. Jų laukimo laikas nuo užsakymo pradžios iki atsiėmimo dienos priklauso nuo modelio ir to, kokios papildomos įrangos pageidaujama.

Įrengtas prabangus viešbutis

Pirkėjas, dar prieš atvažiuodamas į Volfsburgą atsiimti automobilio, suderina dieną ir valandą, kada automobilį galės pasimti. Atvykęs savininkas iš pradžių registruojasi centriniame biure „KonzernForum“, pateikia naujus automobilio numerius ir reikiamus dokumentus.

Kiekvienam automobilio pirkėjui įteikiamas 30 eurų pietų kuponas ir 20 eurų dovanų kuponas apsipirkti. Visiems kitiems lankytojams įeiti į parką kainuoja – už dienos bilietą tenka pakloti 15 eurų. Metinio abonemento kaina – 35 eurai.

Dauguma atvyksta ankstų rytą, kad galėtų skirti pakankamai laiko visam parkui apžiūrėti. Ilgiau pabūti ketinantiems klientams ir verslininkams parko teritorijoje įrengtas penkių žvaigždučių viešbutis „The Ritz-Carlton Wolfsburg“, kuris, anot darbuotojų, beveik visada būna užsakytas.

Specialus stiklinis liftas

Parke „Autostadt“ nuobodžiauti nėra kada. Išskirtinėje ekspozicijoje „ZeitHaus“ eksponuojami automobiliai – nuo pirmųjų iki naujausių. Pirmadieniais–penktadieniais automobilių mėgėjai kviečiami pasivaikščioti po gamyklą ir iš arti pažvelgti, kaip gaminami automobiliai. Pageidaujantiesiems išbandyti naujuosius „Volkswagen Tiguan“ ar „Volkswagen Touareg“ parko kraštovaizdžio teritorijoje skirtos dvi važiavimo trasos su įvairiomis kliūtimis, skirtinga kelio danga ir t. t.

Pagal patentuotą unikalią technologiją įrengtos dvi modernios 20-ies aukštų naujų automobilių laikymo aikštelės – cilindriniai bokštai, kuriuose telpa 800 automobilių, kiekviename po 400. Automobiliai statomi, o vėliau gabenami tiesiai į klientų aptarnavimo centrą automatizuotai 2 m/sek. greičiu.

Tiems, kurie automobilių dar neperka, siūloma pakilti stikliniu šešiaviečiu liftu ir iš aukštai pažvelgti į automobilių imperiją. Be to, parke veikia ne vienas restoranas, įrengtos vaikų pramogų aikštelės, kviečia keturios kino salės, kuriose rodomi filmai, pasakojantys apie automobilių istoriją, jų gamybą – nuo projekto sukūrimo iki jo įgyvendinimo.

Greičiausias serijinis automobilis

Vis dėlto labiausiai visus domina parke veikiantys aštuoni paviljonai, kurių kiekvienas skirtas vienam „Volkswagen Group“ automobilių prekės ženklui: „Volkswagen“ lengviesiems automobiliams, „Volkswagen“ sunkvežimiams, „Seat“, „Škoda“, „Audi“, „Lamborghini“, „Bugatti“ („Premium Clubhouse“), „Porsche“. Be šių, „Volkswagen Group“ dar priklauso „Scania“, MAN sunkvežimiai, „Bentley“ automobiliai ir „Ducati“ motociklai, tačiau šių gamintojų eiklieji kūriniai parko paviljonuose nepristatomi.

Išskirtinio smalsuolių dėmesio sulaukia veidrodžių instaliacijose skendintis automobilis, esantis vienintelis visame paviljone, – sidabrinis „Bugatti Veyron 16.4“, kainuojantis apie 1 mln. 225 tūkst. eurų. Tai greičiausias pasaulyje serijinis automobilis, varomas 1001 AG 16 cilindrų variklio. Išvystydamas maksimalų 408 km/val. greitį jis miesto sąlygomis sunaudoja 29 l/100 km degalų.

„Kauno diena“
 
19
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Autonaujienos

BMW viceprezidentas Vilniuje pristatė koncerno ateitį (9)

2014 spalio mėn. 24 d. 13:24
Henrikas Wendersas
Organizatorių nuotr.
Lietuvoje lankosi vienas aukščiausių vokiečių automobilių gamintojo BMW vadovų – koncerno viceprezidentas Henrikas Wendersas, atsakingas už „BMW i“ serijos elektromobilius ir hibridinius modelius. Ketvirtadienio vakarą oficialiosios BMW atstovės „Krasta Auto“ salone Vilniuje H. Wendersas susitiko su BMW automobilių mėgėjais, kuriems pasakojo apie vykstantį vieną didžiausių istorinių pokyčių automobilių industrijoje ir pristatė ateities automobilių technologijas.

„Toyota“ atidarė naują automobilių saloną Panevėžyje (10)

2014 spalio mėn. 24 d. 09:43
Naujo Toyota salono atidarymas Panevėžyje
Bendrovės nuotr.
Ketvirtadienį Panevėžyje atidaryta naujoji „Toyota“ atstovybė. Pirmąja šio Japonijos automobilių gamintojo atstove Aukštaitijos regione tapo bendrovė „Auresa“.

Dėl automobilių kokybės vadovams mažina algas (4)

2014 spalio mėn. 24 d. 09:30
Honda Fit
AP/Scanpix
Ketvirtadienį Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ pranešė, kad imasi precedento neturinčių priemonių – įmonės prezidentui ir dar 12 direktorių bus mažinamas atlyginimas dėl netinkamos transporto priemonių kokybės. Tokių priemonių imtasi paskelbus apie jau penktąją atšaukiamų „Honda Fit“ (Europoje žinomas kaip „Jazz“) hibridų bangą, praneša naujienų agentūra „Reuters“.

„Hyundai“ planuoja gaminti naują sportinį automobilį (6)

2014 spalio mėn. 23 d. 13:54
„Hyundai“ planuoja gaminti naują sportinį automobilį
A.Koroliovo nuotr.
Pietų Korėjos koncernas „Hyundai“ svarsto galimybę pradėti nedidelio sportinio automobilio gamybą, skelbia „Autocar“, remdamasis įmonės atstovu Europoje Allanu Rushforthu.

Tyrimas nustatė, vyrai ar moterys padaro daugiau avarijų (15)

2014 spalio mėn. 23 d. 13:44
Kasdien prastėjantis oras, o kartu su juo ir kelių eismo sąlygos, vėl skatina diskusijas apie moterų ir vyrų vairavimo skirtumus. Išanalizavus praeitų metų duomenis, pagaliau galima paneigti visuomenėje nusistovėjusią nuostatą, jog vyrai yra patikimesni vairuotojai nei moterys.
Facebook draugai