Ekskursija po vokiškų automobilių pasaulį

 (19)
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
© Gamintojo nuotr.

Vokietijos Žemutinės Saksonijos žemės Volfsburgo mieste yra įsikūrusi „Volkswagen Group“ centrinė būstinė ir didžiausia Europoje automobilių gamykla. Be jų, automobilių mėgėjus čia vilioja ir parkas „Autostadt“, kuriame kviečiama leistis į nepakartojamą kelionę po automobilių pasaulį.

Parkas „Autostadt“, 2000 m. atidarytas kaip Hanoverio „EXPO 2000“ paviljonas, dabar per metus sulaukia daugiau kaip 2 mln. svečių – į jį atvyksta ne tik automobilių pirkėjai, bet ir visi besidomintieji automobilių pasaulio naujovėmis bei šiuolaikinėmis jų gamybos technologijomis.

Parko paviljonų ekspozicijos keičiamos ne rečiau kaip kartą per metus. Nuo atidarymo pradžios parką jau apžiūrėjo per 26 mln. lankytojų. Jis veikia 363 dienas per metus, dirba net savaitgaliais, uždaromas tik dvi dienas – gruodžio 24 ir 31 d.

Kiekvieną dieną čia atsiimama apie 500–580 naujintėlių „Volkswagen“ ir „Škoda“ automobilių. Jų laukimo laikas nuo užsakymo pradžios iki atsiėmimo dienos priklauso nuo modelio ir to, kokios papildomos įrangos pageidaujama.

Įrengtas prabangus viešbutis

Pirkėjas, dar prieš atvažiuodamas į Volfsburgą atsiimti automobilio, suderina dieną ir valandą, kada automobilį galės pasimti. Atvykęs savininkas iš pradžių registruojasi centriniame biure „KonzernForum“, pateikia naujus automobilio numerius ir reikiamus dokumentus.

Kiekvienam automobilio pirkėjui įteikiamas 30 eurų pietų kuponas ir 20 eurų dovanų kuponas apsipirkti. Visiems kitiems lankytojams įeiti į parką kainuoja – už dienos bilietą tenka pakloti 15 eurų. Metinio abonemento kaina – 35 eurai.

Dauguma atvyksta ankstų rytą, kad galėtų skirti pakankamai laiko visam parkui apžiūrėti. Ilgiau pabūti ketinantiems klientams ir verslininkams parko teritorijoje įrengtas penkių žvaigždučių viešbutis „The Ritz-Carlton Wolfsburg“, kuris, anot darbuotojų, beveik visada būna užsakytas.

Specialus stiklinis liftas

Parke „Autostadt“ nuobodžiauti nėra kada. Išskirtinėje ekspozicijoje „ZeitHaus“ eksponuojami automobiliai – nuo pirmųjų iki naujausių. Pirmadieniais–penktadieniais automobilių mėgėjai kviečiami pasivaikščioti po gamyklą ir iš arti pažvelgti, kaip gaminami automobiliai. Pageidaujantiesiems išbandyti naujuosius „Volkswagen Tiguan“ ar „Volkswagen Touareg“ parko kraštovaizdžio teritorijoje skirtos dvi važiavimo trasos su įvairiomis kliūtimis, skirtinga kelio danga ir t. t.

Pagal patentuotą unikalią technologiją įrengtos dvi modernios 20-ies aukštų naujų automobilių laikymo aikštelės – cilindriniai bokštai, kuriuose telpa 800 automobilių, kiekviename po 400. Automobiliai statomi, o vėliau gabenami tiesiai į klientų aptarnavimo centrą automatizuotai 2 m/sek. greičiu.

Tiems, kurie automobilių dar neperka, siūloma pakilti stikliniu šešiaviečiu liftu ir iš aukštai pažvelgti į automobilių imperiją. Be to, parke veikia ne vienas restoranas, įrengtos vaikų pramogų aikštelės, kviečia keturios kino salės, kuriose rodomi filmai, pasakojantys apie automobilių istoriją, jų gamybą – nuo projekto sukūrimo iki jo įgyvendinimo.

Greičiausias serijinis automobilis

Vis dėlto labiausiai visus domina parke veikiantys aštuoni paviljonai, kurių kiekvienas skirtas vienam „Volkswagen Group“ automobilių prekės ženklui: „Volkswagen“ lengviesiems automobiliams, „Volkswagen“ sunkvežimiams, „Seat“, „Škoda“, „Audi“, „Lamborghini“, „Bugatti“ („Premium Clubhouse“), „Porsche“. Be šių, „Volkswagen Group“ dar priklauso „Scania“, MAN sunkvežimiai, „Bentley“ automobiliai ir „Ducati“ motociklai, tačiau šių gamintojų eiklieji kūriniai parko paviljonuose nepristatomi.

Išskirtinio smalsuolių dėmesio sulaukia veidrodžių instaliacijose skendintis automobilis, esantis vienintelis visame paviljone, – sidabrinis „Bugatti Veyron 16.4“, kainuojantis apie 1 mln. 225 tūkst. eurų. Tai greičiausias pasaulyje serijinis automobilis, varomas 1001 AG 16 cilindrų variklio. Išvystydamas maksimalų 408 km/val. greitį jis miesto sąlygomis sunaudoja 29 l/100 km degalų.

„Kauno diena“
 
19
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinakte su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

Brangs automobilių techninė apžiūra (96)

2014 gruodžio mėn. 18 d. 17:22
Nuo vasario brangs automobilių techninės apžiūros kaina, ketvirtadienį patvirtino Susisiekimo ministerija.

Visi „Porsche 918 Spyder“ – jau parduoti

2014 gruodžio mėn. 18 d. 10:10
Porsche 918 Spyder
AP/Scanpix
Vokietijos sportinių automobilių koncernas „Porsche AG“ toliau didina apsukas: per sausio-lapkričio mėnesius pasaulyje pardavė daugiau nei 169 tūkst. įvairių modelių. Šis rezultatas jau viršijo 2013 m. dvylikos mėnesių pardavimus, kuomet buvo nupirkta kiek daugiau nei 162 tūkst. šių sportinių automobilių.

A. Sabonio automobiliai: nuo „Žigulio“ iki „Maserati“ (24)

2014 gruodžio mėn. 18 d. 09:26
Nusipelniusių žmonių jubiliejai – šventė visai Lietuvai, ypač, jei gimtadienio kaltininkas – pats Arvydas Sabonis. Apvalaus – 50-ies metų – jubiliejaus išvakarėse legendinis šalies krepšininkas papasakojo ne apie mylimą sporto šaką, o apie automobilius savo gyvenime.

„Audi“ stabdo savo automobilių eksportą į Rusiją (80)

2014 gruodžio mėn. 17 d. 20:17
Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ sustabdė savo transporto priemonių siuntas į Rusijoje įsikūrusius salonus iki stabilizuosis rublio kursas.

Mokestis už Vokietijos greitkelius – nuo 2016 m. (11)

2014 gruodžio mėn. 17 d. 17:39
Važiavimas rūke
Organizacijos nuotr.
Vokietijos ministrų kabinetas trečiadienį priėmė planus nuo 2016 metų taikyti užsienio valstybėse registruotų automobilių vairuotojams kelių mokesčius. Ekspertai mano, kad po tokio sprendimo šaliai gali kilti nesutarimų su Briuseliu bei kaimyninėmis šalimis – šios gali teigti, kad mokestis diskriminuotų užsieniečius. Apie tai praneša „Dow Jones“.
Facebook draugai