Ekskursija po vokiškų automobilių pasaulį

 (19)
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
© Gamintojo nuotr.

Vokietijos Žemutinės Saksonijos žemės Volfsburgo mieste yra įsikūrusi „Volkswagen Group“ centrinė būstinė ir didžiausia Europoje automobilių gamykla. Be jų, automobilių mėgėjus čia vilioja ir parkas „Autostadt“, kuriame kviečiama leistis į nepakartojamą kelionę po automobilių pasaulį.

Parkas „Autostadt“, 2000 m. atidarytas kaip Hanoverio „EXPO 2000“ paviljonas, dabar per metus sulaukia daugiau kaip 2 mln. svečių – į jį atvyksta ne tik automobilių pirkėjai, bet ir visi besidomintieji automobilių pasaulio naujovėmis bei šiuolaikinėmis jų gamybos technologijomis.

Parko paviljonų ekspozicijos keičiamos ne rečiau kaip kartą per metus. Nuo atidarymo pradžios parką jau apžiūrėjo per 26 mln. lankytojų. Jis veikia 363 dienas per metus, dirba net savaitgaliais, uždaromas tik dvi dienas – gruodžio 24 ir 31 d.

Kiekvieną dieną čia atsiimama apie 500–580 naujintėlių „Volkswagen“ ir „Škoda“ automobilių. Jų laukimo laikas nuo užsakymo pradžios iki atsiėmimo dienos priklauso nuo modelio ir to, kokios papildomos įrangos pageidaujama.

Įrengtas prabangus viešbutis

Pirkėjas, dar prieš atvažiuodamas į Volfsburgą atsiimti automobilio, suderina dieną ir valandą, kada automobilį galės pasimti. Atvykęs savininkas iš pradžių registruojasi centriniame biure „KonzernForum“, pateikia naujus automobilio numerius ir reikiamus dokumentus.

Kiekvienam automobilio pirkėjui įteikiamas 30 eurų pietų kuponas ir 20 eurų dovanų kuponas apsipirkti. Visiems kitiems lankytojams įeiti į parką kainuoja – už dienos bilietą tenka pakloti 15 eurų. Metinio abonemento kaina – 35 eurai.

Dauguma atvyksta ankstų rytą, kad galėtų skirti pakankamai laiko visam parkui apžiūrėti. Ilgiau pabūti ketinantiems klientams ir verslininkams parko teritorijoje įrengtas penkių žvaigždučių viešbutis „The Ritz-Carlton Wolfsburg“, kuris, anot darbuotojų, beveik visada būna užsakytas.

Specialus stiklinis liftas

Parke „Autostadt“ nuobodžiauti nėra kada. Išskirtinėje ekspozicijoje „ZeitHaus“ eksponuojami automobiliai – nuo pirmųjų iki naujausių. Pirmadieniais–penktadieniais automobilių mėgėjai kviečiami pasivaikščioti po gamyklą ir iš arti pažvelgti, kaip gaminami automobiliai. Pageidaujantiesiems išbandyti naujuosius „Volkswagen Tiguan“ ar „Volkswagen Touareg“ parko kraštovaizdžio teritorijoje skirtos dvi važiavimo trasos su įvairiomis kliūtimis, skirtinga kelio danga ir t. t.

Pagal patentuotą unikalią technologiją įrengtos dvi modernios 20-ies aukštų naujų automobilių laikymo aikštelės – cilindriniai bokštai, kuriuose telpa 800 automobilių, kiekviename po 400. Automobiliai statomi, o vėliau gabenami tiesiai į klientų aptarnavimo centrą automatizuotai 2 m/sek. greičiu.

Tiems, kurie automobilių dar neperka, siūloma pakilti stikliniu šešiaviečiu liftu ir iš aukštai pažvelgti į automobilių imperiją. Be to, parke veikia ne vienas restoranas, įrengtos vaikų pramogų aikštelės, kviečia keturios kino salės, kuriose rodomi filmai, pasakojantys apie automobilių istoriją, jų gamybą – nuo projekto sukūrimo iki jo įgyvendinimo.

Greičiausias serijinis automobilis

Vis dėlto labiausiai visus domina parke veikiantys aštuoni paviljonai, kurių kiekvienas skirtas vienam „Volkswagen Group“ automobilių prekės ženklui: „Volkswagen“ lengviesiems automobiliams, „Volkswagen“ sunkvežimiams, „Seat“, „Škoda“, „Audi“, „Lamborghini“, „Bugatti“ („Premium Clubhouse“), „Porsche“. Be šių, „Volkswagen Group“ dar priklauso „Scania“, MAN sunkvežimiai, „Bentley“ automobiliai ir „Ducati“ motociklai, tačiau šių gamintojų eiklieji kūriniai parko paviljonuose nepristatomi.

Išskirtinio smalsuolių dėmesio sulaukia veidrodžių instaliacijose skendintis automobilis, esantis vienintelis visame paviljone, – sidabrinis „Bugatti Veyron 16.4“, kainuojantis apie 1 mln. 225 tūkst. eurų. Tai greičiausias pasaulyje serijinis automobilis, varomas 1001 AG 16 cilindrų variklio. Išvystydamas maksimalų 408 km/val. greitį jis miesto sąlygomis sunaudoja 29 l/100 km degalų.

„Kauno diena“
 
19
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė

Autonaujienos

Kokius ginklus ištrauks naujasis „Ford Mondeo“? (9)

2014 spalio mėn. 30 d. 09:57
Ford Mondeo
Gamintojo nuotr.
Siekdamas sustiprinti naujojo „Mondeo“ konkurencines pozicijas, „Ford Motor“ pasirūpino, kad šis modelis turėtų platesnę variklių gamą bei galingesnių agregatų pasirinkimą. Europos vidutinių automobilių segmente pagrindiniu „Mondeo“ varžovu bus naujasis „Volkswagen Passat“, tačiau gamintojas tikisi, kad ištaigingoji „Vignale“ komplektacija leis „Mondeo“ pasivaržyti ir su prestižiniais modeliais: 3 serijos BMW, „Audi A4“ bei C klasės „Mercedes-Benz“.

„Fiat“ parduos 10 proc. „Ferrari“ akcijų (1)

2014 spalio mėn. 29 d. 17:58
Ferrari 458 Spider
Gamintojo nuotr.
„Fiat Chrysler automobiles“ (FCA) planuoja atsiskirti nuo „Ferrari“ ir parduoti 10 proc. prabangios automobilių gamintojos akcijų rinkoje, informuoja BBC.

Atšaukiami „Audi“ automobiliai Kinijoje (1)

2014 spalio mėn. 29 d. 14:04
Audi gamyba Kinijoje
Gamintojo nuotr.
Vokiečių automobilių gamintojos „Volkswagen AG“ padalinys Kinijoje „FAW-Volkswagen Automobile Co Ltd“ planuoja iš Kinijos rinkos atšaukti 270,63 tūkst. „Audi“ markės automobilių. Tokio sprendimo imtasi dėl aptiktų oro pagalvių sistemos defektų, nurodo Kinijos kokybės reguliavimo tarnybos pareigūnai. Apie tai praneša naujienų agentūra „Reuters“.

L. Jamesas susižavėjo „Kia“ flagmanu (21)

2014 spalio mėn. 28 d. 20:20
LeBronas Jamesas ir Kia K900
Gamintojo nuotr.
Populiariausiu JAV atletu vadinamas LeBronas Jamesas, į savo egzotiškų automobilių kolekciją įtraukė ir pirmą „Kia“ modelį – galiniais ratais varomą sedaną K900. Krepšininkas tapo šio modelio ambasadoriumi.

BMW viceprezidentas apie tai, kodėl sportiniam automobiliui užtenka 3 cilindrų variklio ir ką jis norėtų aptarti su A. Merkel išskirtinis interviu (44)

2014 spalio mėn. 29 d. 18:05
Ateitis priklauso elektromobiliams – tokią žinią lietuviams perdavė vienas aukščiausių BMW koncerno vadovų Henrikas Wendersas. Kompanijos viceprezidentas, atsakingas už BMW „i“ serijos modelius, prieš keletą dienų Vilniuje skaitė pranešimą konferencijoje „Forum One“ ir išskirtiniame interviu su DELFI pasidalijo savo įžvalgomis.
Facebook draugai