Ekskursija po vokiškų automobilių pasaulį

 (19)
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
© Gamintojo nuotr.

Vokietijos Žemutinės Saksonijos žemės Volfsburgo mieste yra įsikūrusi „Volkswagen Group“ centrinė būstinė ir didžiausia Europoje automobilių gamykla. Be jų, automobilių mėgėjus čia vilioja ir parkas „Autostadt“, kuriame kviečiama leistis į nepakartojamą kelionę po automobilių pasaulį.

Parkas „Autostadt“, 2000 m. atidarytas kaip Hanoverio „EXPO 2000“ paviljonas, dabar per metus sulaukia daugiau kaip 2 mln. svečių – į jį atvyksta ne tik automobilių pirkėjai, bet ir visi besidomintieji automobilių pasaulio naujovėmis bei šiuolaikinėmis jų gamybos technologijomis.

Parko paviljonų ekspozicijos keičiamos ne rečiau kaip kartą per metus. Nuo atidarymo pradžios parką jau apžiūrėjo per 26 mln. lankytojų. Jis veikia 363 dienas per metus, dirba net savaitgaliais, uždaromas tik dvi dienas – gruodžio 24 ir 31 d.

Kiekvieną dieną čia atsiimama apie 500–580 naujintėlių „Volkswagen“ ir „Škoda“ automobilių. Jų laukimo laikas nuo užsakymo pradžios iki atsiėmimo dienos priklauso nuo modelio ir to, kokios papildomos įrangos pageidaujama.

Įrengtas prabangus viešbutis

Pirkėjas, dar prieš atvažiuodamas į Volfsburgą atsiimti automobilio, suderina dieną ir valandą, kada automobilį galės pasimti. Atvykęs savininkas iš pradžių registruojasi centriniame biure „KonzernForum“, pateikia naujus automobilio numerius ir reikiamus dokumentus.

Kiekvienam automobilio pirkėjui įteikiamas 30 eurų pietų kuponas ir 20 eurų dovanų kuponas apsipirkti. Visiems kitiems lankytojams įeiti į parką kainuoja – už dienos bilietą tenka pakloti 15 eurų. Metinio abonemento kaina – 35 eurai.

Dauguma atvyksta ankstų rytą, kad galėtų skirti pakankamai laiko visam parkui apžiūrėti. Ilgiau pabūti ketinantiems klientams ir verslininkams parko teritorijoje įrengtas penkių žvaigždučių viešbutis „The Ritz-Carlton Wolfsburg“, kuris, anot darbuotojų, beveik visada būna užsakytas.

Specialus stiklinis liftas

Parke „Autostadt“ nuobodžiauti nėra kada. Išskirtinėje ekspozicijoje „ZeitHaus“ eksponuojami automobiliai – nuo pirmųjų iki naujausių. Pirmadieniais–penktadieniais automobilių mėgėjai kviečiami pasivaikščioti po gamyklą ir iš arti pažvelgti, kaip gaminami automobiliai. Pageidaujantiesiems išbandyti naujuosius „Volkswagen Tiguan“ ar „Volkswagen Touareg“ parko kraštovaizdžio teritorijoje skirtos dvi važiavimo trasos su įvairiomis kliūtimis, skirtinga kelio danga ir t. t.

Pagal patentuotą unikalią technologiją įrengtos dvi modernios 20-ies aukštų naujų automobilių laikymo aikštelės – cilindriniai bokštai, kuriuose telpa 800 automobilių, kiekviename po 400. Automobiliai statomi, o vėliau gabenami tiesiai į klientų aptarnavimo centrą automatizuotai 2 m/sek. greičiu.

Tiems, kurie automobilių dar neperka, siūloma pakilti stikliniu šešiaviečiu liftu ir iš aukštai pažvelgti į automobilių imperiją. Be to, parke veikia ne vienas restoranas, įrengtos vaikų pramogų aikštelės, kviečia keturios kino salės, kuriose rodomi filmai, pasakojantys apie automobilių istoriją, jų gamybą – nuo projekto sukūrimo iki jo įgyvendinimo.

Greičiausias serijinis automobilis

Vis dėlto labiausiai visus domina parke veikiantys aštuoni paviljonai, kurių kiekvienas skirtas vienam „Volkswagen Group“ automobilių prekės ženklui: „Volkswagen“ lengviesiems automobiliams, „Volkswagen“ sunkvežimiams, „Seat“, „Škoda“, „Audi“, „Lamborghini“, „Bugatti“ („Premium Clubhouse“), „Porsche“. Be šių, „Volkswagen Group“ dar priklauso „Scania“, MAN sunkvežimiai, „Bentley“ automobiliai ir „Ducati“ motociklai, tačiau šių gamintojų eiklieji kūriniai parko paviljonuose nepristatomi.

Išskirtinio smalsuolių dėmesio sulaukia veidrodžių instaliacijose skendintis automobilis, esantis vienintelis visame paviljone, – sidabrinis „Bugatti Veyron 16.4“, kainuojantis apie 1 mln. 225 tūkst. eurų. Tai greičiausias pasaulyje serijinis automobilis, varomas 1001 AG 16 cilindrų variklio. Išvystydamas maksimalų 408 km/val. greitį jis miesto sąlygomis sunaudoja 29 l/100 km degalų.

„Kauno diena“
 
19
Registruoti (0) Anonimiški (19)
Parašykite savo komentarą
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Autonaujienos

Naujasis „Hyundai Tucson“: pretenzijos į „Premium“ segmentą „Motorai“ iš Berlyno (8)

2015 kovo mėn. 2 d. 18:56
Hyundai Tucson pristatymas
J.Paplaičio nuotr.
Kaip jums patinka toks automobilio apibūdinimas: korėjietiška kilmė, tačiau jis pavadintas JAV miesto vardu. Jo išvaizda sukurta studijoje Vokietijoje, o gaminamas jis... Čekijoje. Painu? Galbūt, bet visa tai tinka apibūdinant naujausios kartos kompaktinį SUV automobilį „Hyundai Tucson“.

Debiutuojantis „Kia Sportspace“ taikosi į keliauninkus (6)

2015 kovo mėn. 2 d. 13:48
Kia SPORTSPACE
Gamintojo nuotr.
Ženevos parodos išvakarėse pristatomas debiutui besiruošiantis „Kia SPORTSPACE“ koncepcinis modelis.

Vasarį Lietuvos naujų automobilių rinka išliko stabili (4)

2015 kovo mėn. 2 d. 13:05
Nauji Seimo konceliarijos BMW automobiliai
DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2015 m. vasarį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas sumažėjo 0,2% iki 1189 vnt. 2014 m. vasarį šalyje buvo įregistruotas 1191 automobilis.

„Volkswagen“: neturime jokių garantijų, kad 2015-ieji bus sėkmingi (5)

2015 kovo mėn. 2 d. 06:30
Volkswagen Passat
Gamintojo nuotr.
Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ pranešė pernai pasiekęs itin didelį pelno šuolį, tačiau įspėjo, kad šiais metais įmonei sąlygos rinkoje apsunks, praneša BBC.

„Volkswagen“ gamykla Poznanėje ir naujasis „Caddy“: ko galime pavydėti kaimynams? „Motorai“ iš Poznanės (46)

2015 vasario mėn. 28 d. 00:07
Volkswagen gamykla Lenkijoje
J.Paplaičio nuotr.
Kiekvienas, perskaitęs naujieną, kad Lietuvoje pradėta „serijinė“ automobilio gamyba, supranta, kad iš tiesų apie jokį didelių apimčių konvejerinį mašinų „kepimą“ čia nekalbama. Tai tik dar viena, nors ir sveikintina, verslių lietuvių iniciatyva, nieko bendro neturinti su serijiniu automobilių gamybos procesu. O Lietuva mūsų kaimynams ir toliau asocijuosis tik su pigių, naudotų ir, niekam ne paslaptis, nekokybiškų bei nesaugių automobilių rinka.
Facebook draugai