Detroite – automobilių ateities prognozės

 (2)
JAV automobilių pramonės sostinėje – Detroite – trečiadienį oficialiai pradeda darbą tarptautinė automobilių paroda. Po itin gerų ir pelningų metų Amerikos ir kitų šalių gamintojai čia pateikia ne tik naujausias mašinas, bet ir bando apibrėžti visos automobilių pramonės perspektyvas.
"Lexus LF-FC"
© AFP/Scanpix

Smarkiai kritusios degalų kainos vėl džiugina tradicinių amerikietiškų dydžių automobilių gamintojus, bet visos kompanijos – ir Amerikos, ir Japonijos, ir Europos – rimtai dirba ieškodamos optimaliausių ir efektyviausių ateities automobilių variantų.

Viena iš perspektyviausių krypčių – automobilių kompiuterizavimas. Tai nereiškia, kad į naują prietaisų skydelį bus įdėtas dar didesnis ekranas. Pavyzdžiui, kompanija „Ford“ jau daug nuveikė kurdama sistemas, kurios leistų automobiliams patiems bendrauti tarpusavyje. Tai itin svarbu eismo saugumui.

Jei tokios sistemos būtų privalomos visuose automobiliuose, radikalai sumažėtų eismo nelaimių, nes pačios mašinos perspėtų apie galimas avarines situacijas ir netgi galėtų pačios jų išvengti. Jungtinėse Valstijose, kur kasmet avarijose žūsta daugiau nei 30 tūkst. žmonių, tai – labai aktuali problema.

Kitas žingsnis – visiškai robotizuoti automobiliai. Šioje srityje taip pat daug dirbama. „Teslos“ elektromobilių kompanijos įkūrėjas Elonas Muskas tvirtina, kad visa tai gali būti įgyvendinta jau po poros metų.

„Dvi didžiausios transporto revoliucijos– tai elektrifikacija ir autonomiškumas. Tai – didžiausios inovacijos po to, kai buvo sukurtas judantis konvejeris. Ir jos vyksta tuo pačiu metu. Manau, kad autonomiškumas ypač svarbus. Kalbant apie tolimesnę perspektyvą – niekas nepirks automobilio jei jis negalės važiuoti pats“, – pabrėžė E. Muskas.

Kalbėdamas apie sparčią šio sektoriaus plėtrą, E. Muskas pasakė, kad tai jokia paslaptis, kad net ir kompanija „Apple“ ruošiasi gaminti elektromobilius. Kita vertus, klausimas, kokia elektra varys tuos automobilius, tebėra atviras.

„Tesla“, „Nissan“ ir „General Motors“ pasisako už baterijas, bet, pavyzdžiui, „Toyota“ Detroite pristatė naujausią vandenilio kuro elementais varomą prototipą „Lexus LF-FC“.

Koncerno vadovas Akio Toyoda, pristatydamas šią mašiną, pasakė, kad joje daugybė dalykų yra SUGOI – japonų kalba tai reiškia pritrenkiantys. A. Toyota planuoja pradėti gaminti ir pardavinėti šiuos ultramodernius „Lexus“ kitų metų pabaigoje – tuo pat metu, kai „Tesla“ žada išleisti pirmą masiniam vartotojui skirtą nebrangų trečiąjį elektromobilio modelį.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

„General Motors“ pelnas krito pardavus „Opel“ (1)

Detroite įsikūrusi automobilių bendrovė „General Motors“ (GM) paskelbė, kad šių metų antrojo ketvirčio grynasis pelnas krito 58 proc. dėl nuostolių, patirtų pardavus padalinį Europoje, ir vienkartinių išlaidų, susijusių su bendrovės pasitraukimu iš kai kurių Azijos rinkų, informuoja „MarketWatch“.

Ketvirtinis „Mitsubishi“ pelnas augo atsigavus pardavimams

Japonijos automobilių gamybos koncerno „Mitsubishi Motors“ veiklos pelnas pirmąjį metų ketvirtį išaugo keturgubai, lyginant su praėjusiais metais, kai, bendrovei prisipažinus dėl sąmoningo kai kurių automobilių degalų sąnaudų duomenų sumažinimo, pardavimai Japonijos rinkoje ženkliai smuko. Tai informuoja agentūra „Reuters“.

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje sulėtėjo (3)

Ilgą laiką buvęs vienas sparčiausių visoje Europos Sąjungoje (ES), sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje sulėtėjo, rodo Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA duomenys.

Fizinė ir virtuali simuliacija – reikalinga kombinacija autonominių automobilių kūrime

Vystydami savivaldžių automobilių sistemas, „Groupe Renault“ specialistai derina ekstensyvias virtualios simuliacijos bandymų sesijas su fizinėmis automobilių testų programomis. „Renault“ koncernas puoselėja planus tapti pirmuoju automobilių gamintoju, iki 2020-ųjų metų galinčiu pasiūlyti iš dalies autonominę vairavimo sistemą, nereikalaujančią iš vairuotojo stebėti kelią ar laikyti rankomis vairą važiuojant tam tikruose sankcionuotuose bendrojo naudojimo kelių ruožuose, ir dirba prie savivaldžių sistemų diegimo savo modelių gamoje.

BMW neigia dalyvavęs karteliniame susitarime (1)

Vokietijos automobilių gamintoja „Bayerische Motoren Werke AG“ (BMW) kategoriškai neigia pranešimus žiniasklaidoje dėl savo tariamo dalyvavimo karteliniame automobilių gamintojų susitarime.
Facebook draugai