Detroite – automobilių ateities prognozės

 (2)
JAV automobilių pramonės sostinėje – Detroite – trečiadienį oficialiai pradeda darbą tarptautinė automobilių paroda. Po itin gerų ir pelningų metų Amerikos ir kitų šalių gamintojai čia pateikia ne tik naujausias mašinas, bet ir bando apibrėžti visos automobilių pramonės perspektyvas.
"Lexus LF-FC"
"Lexus LF-FC"
© AFP/Scanpix

Smarkiai kritusios degalų kainos vėl džiugina tradicinių amerikietiškų dydžių automobilių gamintojus, bet visos kompanijos – ir Amerikos, ir Japonijos, ir Europos – rimtai dirba ieškodamos optimaliausių ir efektyviausių ateities automobilių variantų.

Viena iš perspektyviausių krypčių – automobilių kompiuterizavimas. Tai nereiškia, kad į naują prietaisų skydelį bus įdėtas dar didesnis ekranas. Pavyzdžiui, kompanija „Ford“ jau daug nuveikė kurdama sistemas, kurios leistų automobiliams patiems bendrauti tarpusavyje. Tai itin svarbu eismo saugumui.

Jei tokios sistemos būtų privalomos visuose automobiliuose, radikalai sumažėtų eismo nelaimių, nes pačios mašinos perspėtų apie galimas avarines situacijas ir netgi galėtų pačios jų išvengti. Jungtinėse Valstijose, kur kasmet avarijose žūsta daugiau nei 30 tūkst. žmonių, tai – labai aktuali problema.

Kitas žingsnis – visiškai robotizuoti automobiliai. Šioje srityje taip pat daug dirbama. „Teslos“ elektromobilių kompanijos įkūrėjas Elonas Muskas tvirtina, kad visa tai gali būti įgyvendinta jau po poros metų.

„Dvi didžiausios transporto revoliucijos– tai elektrifikacija ir autonomiškumas. Tai – didžiausios inovacijos po to, kai buvo sukurtas judantis konvejeris. Ir jos vyksta tuo pačiu metu. Manau, kad autonomiškumas ypač svarbus. Kalbant apie tolimesnę perspektyvą – niekas nepirks automobilio jei jis negalės važiuoti pats“, – pabrėžė E. Muskas.

Kalbėdamas apie sparčią šio sektoriaus plėtrą, E. Muskas pasakė, kad tai jokia paslaptis, kad net ir kompanija „Apple“ ruošiasi gaminti elektromobilius. Kita vertus, klausimas, kokia elektra varys tuos automobilius, tebėra atviras.

„Tesla“, „Nissan“ ir „General Motors“ pasisako už baterijas, bet, pavyzdžiui, „Toyota“ Detroite pristatė naujausią vandenilio kuro elementais varomą prototipą „Lexus LF-FC“.

Koncerno vadovas Akio Toyoda, pristatydamas šią mašiną, pasakė, kad joje daugybė dalykų yra SUGOI – japonų kalba tai reiškia pritrenkiantys. A. Toyota planuoja pradėti gaminti ir pardavinėti šiuos ultramodernius „Lexus“ kitų metų pabaigoje – tuo pat metu, kai „Tesla“ žada išleisti pirmą masiniam vartotojui skirtą nebrangų trečiąjį elektromobilio modelį.

www.lrt.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Autonaujienos

Paryžiuje debiutuoja galingasis „MINI John Cooper Works Clubman“ (3)

Paryžiaus automobilių parodoje surengta pasaulinė „MINI John Cooper Works Clubman“ modelio premjera. Naujasis automobilis tapo erdviausiu ir galingiausiu modeliu „Mini“ šeimoje, o pagrindiniai jo pranašumai – sportiškumas, kasdienis universalumas ir patogumas ilgose kelionėse.

BMW įdomiausias naujienas „pataupė“ pavasariui (3)

Nors buvo labai tikimasi, Paryžiuje BMW gamintojas nepristatė nei ilgai laukto naujos kartos 5 serijos modelio, nei naujojo „BMW X2“ – išvydome tik koncepcinį pastarojo prototipą, savo išvaizda dar tolimą nuo gamybai parengtos versijos. Bet naujienų bavarų stende taip pat netrūko.

Ateities automobilis pagal MINI, kurio net nereikės pirkti

Neseniai MINI pasidalino savo ateities automobilio vizija. Nauja koncepcija nustebino ne tik aptakiomis formomis bet ir visiškai permatomu korpusu bei idėja dalintis transporto priemone su kitais.

Paryžiaus parodoje „Škoda“ atskleidė visus naujojo visureigio pavidalus (41)

Vieną didžiausių planetoje automobilių parodą Paryžiuje ketvirtadienį užplūdo tūkstančiai žurnalistų iš viso pasaulio. Aštuoniuose paviljonuose 124 tūkst. kvadratinių metrų plote pristatomi 230 markių automobiliai.

Paryžiaus parodoje „Volkswagen“ stendas traukė žurnalistus it medus dėl vieno modelio (20)

Ketvirtadienį duris atvėrė nuo 1898 metų rengiama viena didžiausių pasaulyje tarptautinė Paryžiaus automobilių paroda. Tiesa, kol kas pirmieji išvysti visas pagrindinių planetos gamintojų naujienas gali tik žurnalistai, tačiau nuo šeštadienio dviem savaitėms aštuoni paviljonai, išsidėstę beveik 124 tūkst. kvadratinių metrų plote, priims visus norinčius.
Facebook draugai